Ta bort "Växla användare"

Permalänk

Ta bort "Växla användare"

Hej!

Hur tar man bort knappen växla användare?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

Finns en tjänst som heter "Secondary Logon" Prova att stänga av samt disable den.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk

Liknande problem

Problem med olika användare

Hej alla glada! Hoppas nån kan hjälpa mig..... Jag har Win XP och skulle fixa så att jag & min bror skulle kunna gå in på olika inloggningar men problemet är att allt annat försvann fast jag satte mig själv som administratör, trodde ju såklart att allt skulle fortsätta vara som vanligt men nu är allt borta. Alla bilder, all musik, allt minne som den hade tidigare. Har försökt att köra återställning men det fungerar ju inte.
Kan nån snäll vänlig själ som fattar vad jag menar hjälpa mig?? Snälla....

Permalänk
Medlem

AB At Work: Det är inte så att det sparats i "Documents and Settings" på C:disken? Det är där t.ex. "mina dokument" ligger, om man inte ändrar på det själv.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

Re: Liknande problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AB At Work
Problem med olika användare

Hej alla glada! Hoppas nån kan hjälpa mig..... Jag har Win XP och skulle fixa så att jag & min bror skulle kunna gå in på olika inloggningar men problemet är att allt annat försvann fast jag satte mig själv som administratör, trodde ju såklart att allt skulle fortsätta vara som vanligt men nu är allt borta. Alla bilder, all musik, allt minne som den hade tidigare. Har försökt att köra återställning men det fungerar ju inte.
Kan nån snäll vänlig själ som fattar vad jag menar hjälpa mig?? Snälla....

Det där får du nog förklara mer ingående, om någon ska förstå.

Användarnas kataloger i XP brukar lika som underkataloger till "c:\Documents and Settings". Testa välj Start, Kör, och skriv det i rutan, och tryck sedan OK. Du kanske måste vara inloggad som en administratör för att kunna göra följande.

Där ska det finnas en katalog för varje användare, samt en katalog ("All users") som är delad för alla användare. Katalogens namn kan skilja sig från användarnamnet, under vissa omständigheter.

Testa att öppna alla de katalogerna och titta i deras katalog "Mina dokument" om det som försvunnit finns där nånstans.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asken
AB At Work: Det är inte så att det sparats i "Documents and Settings" på C:disken? Det är där t.ex. "mina dokument" ligger, om man inte ändrar på det själv.

Hittade musiken men inga foton på C: dessutom kan jag inte gå in på Documents and Settings för jag har tydligen inte behörighet till det..............

Permalänk
Medlem

Har du ingen behörighet så är det ju något som är knas.
Vid inloggning, prova att trycka ctrl-alt-delete (x2) för att kunna skriva eget användarnamn (Administratör) och lösenord om du har, det kontot har åtminstone tillgång till allt.. Vad jag vet..

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Informatic
Kontrollpanelen -> Användare -> Inloggningsalternativ -> Använd snabbt användarbyte

Tack! Precis vad jag behövde!

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005