Nått fel på 3DMark01 03, 05 Varför ? :(

Permalänk
Medlem

Nått fel på 3DMark01 03, 05 Varför ? :(

Det är nått fel på mitt 3Dmark (topic) alla versioner..

När jag försöker köra 05 så kommer det upp en ruta som det står "IDirect3DDevice9:.Present failed: Device lost (D3DERR_DEVICELOST"

Och på 03 kommer det en ruta so mdet står "Reliable benchmarking cannot be completed because the 3DMark display window lost focus"

Och på 01 kommer det :
3Dmark could not intialize your 3D accelarator. Try to downgrade your display settings.
DirectX Error message: FATAL ERROR: failed to validate material"

Så står det. Och jag har installerat om Directx 9c flera hundra gånger. Och drivisarna. Och om jag installerar drivisarna och inte startar om datorn och installerar directx så kan det funka ibland efter att man har startat om datorn. men jag kan köra alla spel och allt, det är inget fel på nått förutom 3DMark då.
fick 10900 i 03 och 17000 i 01 och 3800 i 05 så tycker ju inte det ska vara nått fel.. :S men det går ju bara att köra 1 av 100 gånger.

Snälla hjälp mig. Vad ska jag göra ?
Väldigt tacksam för svar!

/ PooX

Permalänk
Avstängd

installera det sista X grejen glmde brot namnet den där för grafik

Visa signatur

HAtad?

Permalänk
Medlem

vad heter den då? DirectX 9C har jag nu vad ska jag installera?

Permalänk
Avstängd

aa direct x men funkar det?? kanske det är drivrutinerna till kortet??

www.omegadrivers.net ladda ner dom senaste

Visa signatur

HAtad?

Permalänk
Medlem

Ja, det funkar. Men jag vill inte ha omega drivisarna.. jag vill ha 71.24 inga andra
vad kan det annars vare ?

/ PooX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PooX
Ja, det funkar. Men jag vill inte ha omega drivisarna.. jag vill ha 71.24 inga andra
vad kan det annars vare ?

/ PooX

Testa med några andra drivisar så ser du ju om det är det som är problemet.

Visa signatur

Failure is always an option.....

Permalänk
Medlem

Har kört med 66.93 förut, det var samma problem. Varför gör det såhära ? Kan man avinstallera directX och installera det igen ?

/ PooX

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PooX
Har kört med 66.93 förut, det var samma problem. Varför gör det såhära ? Kan man avinstallera directX och installera det igen ?

/ PooX

tror inte det.... isåfall vill jag veta hur

Visa signatur

"Allt är gratis när man har bredband"

AMD Athlon 64 4000+ 2.6ghz | 1024mb singel 400mhz | leadtek 6800Ultra 256mb.

Permalänk
Medlem

Du har ett 6800LE och har låst upp alla pipor. Har du provat att ställa in standard inställningar, dvs 8 pipor? Fungerar det så kan du sedan låsa upp till 12 och testa osv.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk

Så vart det för mig med förrut.. fast det vara bara på det sista testet det där kom fram.. det jag gjorde var att ta bort drvisirna, starta om, installera samma drivisar igen.

Permalänk

I värsta fall så kanske du måste blåsa hela burken och börja från början , en data nisses ljuva hämnd från microsoft , synd dock att linux inte är lika lätt för då hade man kört på det istället, stabilitet och säkerthet, medans jag inte ens vill säga vad windows står för... Ta bort directx och testa med att köra äldre drivers och oxå kanske låsa upp några extra pipes, fast det skall ju inte ha med , det att göra, tror att det är antigen hård eller mjukvare problme........Hoppas du slipper ominstallera windows, Good luck

Visa signatur

| AMD 64 3500+ @2750mhz Socket 939 | 2*512 Mb ram | HIS x800XTPE IceQ II @ 555/555 | 120gb + 80 gb + 40 gb IDE HDD| 520w OCZ nätagg |3D Mark 01: 24324p 3D Mark 03: 13192p 3D Mark 05: 6117p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pitbull24
I värsta fall så kanske du måste blåsa hela burken och börja från början , en data nisses ljuva hämnd från microsoft , synd dock att linux inte är lika lätt för då hade man kört på det istället, stabilitet och säkerthet, medans jag inte ens vill säga vad windows står för... Ta bort directx och testa med att köra äldre drivers och oxå kanske låsa upp några extra pipes, fast det skall ju inte ha med , det att göra, tror att det är antigen hård eller mjukvare problme........Hoppas du slipper ominstallera windows, Good luck

Okej. Sitter på skolan nu. ska testa det när jag kommer hem.. får hoppas på att det kommer funka. Ge mig gärna mera råd hur jag ska göra, så har jag lite att testa när jag kommer hem hur tar man bort DirectX ?

/ PooX

EDIT: Testade att installera om kortet, alltså. ta bort drivisarna och starta om och installera dom och installera om. det funkade inte det är nått fel med DirectX, Tror jag. Men hur tar man bort det ?