fläkten på grafikortet har lagt av :(

Permalänk
Medlem

fläkten på grafikortet har lagt av :(

vad ska man göra. köpa nytt, byta fläkt "om man kan," eller låta det vara??????

Permalänk
Medlem

Re: fläkten på grafikortet har lagt av :(

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LindeMan

Byt fläkt bara

Visa signatur

ROG Strix B650E / 9800X3D / 32Gb 6000MHz / ROG Strix RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem

byt fläkten annar har du nog ett söndrig grafikkort

Permalänk
Medlem

Re: fläkten på grafikortet har lagt av :(

Citat:

Vad för GK pratar vi om..

Permalänk
Medlem

Det är ett GeForce 4 Ti 4200. sitter i gamla datan å jag tog å plockade upp den häromdan å märkte det "vilket var tur kanske" nån som vet vart man kan fixa en sån fläkt? sen på den nya datan så har ena fästet för kylflänsen gått av "den lilla plastbiten" äre nått som går å köpa det också eller är de bara till för kompisen "klant" å leta efter ett donator kort

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är ett GeForce 4 Ti 4200. sitter i gamla datan å jag tog å plockade upp den häromdan å märkte det "vilket var tur kanske" nån som vet vart man kan fixa en sån fläkt? sen på den nya datan så har ena fästet för kylflänsen gått av "den lilla plastbiten" äre nått som går å köpa det också eller är de bara till för kompisen "klant" å leta efter ett donator kort

Är det ingen spel datorn så bryr dig inte att byta 4200 klarar sig så bra enbart med kylflänsen, men rek är att du byter om du hittar en sån. Jag hade 2 st. såna över men har donerat dom till medlemmarna här på Swec.

När det gäller den vita pluppen vad är det för kort ? Är det speldatorn.
Beror på vart den sitter men den gör så att flänsen får ordentlig kontakt med minnena eller GPU.
Så den är bra om du kan hitta och byta.

Permalänk

min fläkt på mitt gamla ti4200 pajjade 2 gånger i rad när jag skulle spela Mafia spelet... kräver förmkt ?

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piledahlaren
min fläkt på mitt gamla ti4200 pajjade 2 gånger i rad när jag skulle spela Mafia spelet... kräver förmkt ?

Nämen ge dig fläktar gick inte sönder bara för att du skulle spela ett spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Är det ingen spel datorn så bryr dig inte att byta 4200 klarar sig så bra enbart med kylflänsen, men rek är att du byter om du hittar en sån. Jag hade 2 st. såna över men har donerat dom till medlemmarna här på Swec.

När det gäller den vita pluppen vad är det för kort ? Är det speldatorn.
Beror på vart den sitter men den gör så att flänsen får ordentlig kontakt med minnena eller GPU.
Så den är bra om du kan hitta och byta.

båda 2 spelas de förfult på då både jag och brorsan spelar. GeForce fx 5200 "128mb ddr" äre med kylfläns som flänsen har losnat på. å den andra äre GeForce 4 Ti 4200 på å där har fläkten lagt av...... då man spelar cs å nfsu 2 så vill man ju att grafiken ska hänga med.... men ingen som vet om man kan köpa "pluppen" å fläkten nånstans...

Permalänk
Medlem
Citat:

båda 2 spelas de förfult på då både jag och brorsan spelar. GeForce fx 5200 "128mb ddr" äre med kylfläns som flänsen har losnat på. å den andra äre GeForce 4 Ti 4200 på å där har fläkten lagt av...... då man spelar cs å nfsu 2 så vill man ju att grafiken ska hänga med.... men ingen som vet om man kan köpa "pluppen" å fläkten nånstans...

Enklaste är om du köper en beg. T.ex Mx440 eller Ti 4200 för 100-400 kr. och använder delarna eller om du köper en som är sönder kanske nån snäll vill skicka den till dig.
Då får du både fläkten och pluppen med.