Permalänk
Avstängd

fel med internet!?

har min dator hos en vän. så fort jag kopplar in min dator i hans router, så börjar internet cepa sig. då och då laggar allt sönder, och internet dör då och då.
kan jag ha fått något fult virus som cepar sig? hittar dock inget med norton anti-vir...

Visa signatur

AMD 64 3400+ @ 2500 MHZ, Sapphire X800PRO @ X800XT, ASUS K8N-E deluxe NFORCE3 250 GB, 1 GB DDR corsair XMS PRO leds

Permalänk
Medlem

För det första byt antivirus program, symantec är inge vidare snabb med uppdateringar på olika virus samt att norton tar upp en j**la massa kraft av dator.

Sen kan du söka genom datorn efter spionprogram med div program tex spybot eller ad-aware, båda hittar du på www.download.com

Sen ska windows vara uppdaterat för att säkerhets program ska fungera korrekt, måste täppa till alla säkerhetshål som windows har.

Kan även vara en bra ide att formatera datorn om det var länge sen sist, om det inte var så länge sen eller om du bara tycker det är jobbigt så kan du alltid köra scandisk och göra en diskfragmentering.

Visa signatur

Asumption is the mother of all f*ckups!

Permalänk
Avstängd

ok. ska kolla efter andra.
jag använder ad-aware.
har inte installerat om win xp sen i sommras, antagligen dags va?

Visa signatur

AMD 64 3400+ @ 2500 MHZ, Sapphire X800PRO @ X800XT, ASUS K8N-E deluxe NFORCE3 250 GB, 1 GB DDR corsair XMS PRO leds

Permalänk
Medlem

om det var i sommras så borde de inte vara några problem men det beror juh på vad du gör me datorn tex: hur försiktig du är och vilka sidor du går in på. En stor bov är också det där med att koppla upp datorn mot någon annans hemmanätverk.

Visa signatur

Asumption is the mother of all f*ckups!