Var hittar man ikonerna i windows?

Permalänk
Medlem

Var hittar man ikonerna i windows?

Jag hade tänkt göra egna Ikoner till några mappar så att jag känner igen vilken som är vilken av dom snabbt. hade tänkt utgå ifrån en av dom ikoner som följer med windows då jag använder liknande ikoner till allt annat och för att de ska smällta in vill jag att dom ska se lika dana ut, men jag hittar inte var ikonerna ligger nånstans så att man kan öppna dom och göra om dom... någons om vet de?

Går de föresten att modifiera ikoner i photoshop? alltdså kan man öppna .ico filer?..

Några tipps på andra ställen man kan hitta snygga ikoner? man ska hälls inte behöva använda något program för att använda dom och de ska inte vara något krav att använda ett helt paket...

/MVH tofen

Permalänk
Medlem

c:\windows\system32\SHELL32.dll - där ligger ikonerna
och jag skulle nog rekommendera microangelo för att redigera ikoner

Visa signatur

I min värld är det ofta redan för sent, det är fullt av brända skepp och raserade broar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j0jj3
c:\windows\system32\SHELL32.dll - där ligger ikonerna
och jag skulle nog rekommendera microangelo för att redigera ikoner

Hur får jag ut dom specifika ikonerna ut shell32 då? eller de går inte?..

Ska ta en titt på microangelo. men vet du vilken av programen man ska ladda ner? hittade två stycken på deras hemsida, ett som heter Value Pack v5.59 och en som heter Creation v1.1

är microangelo svårt att lära sig?

Permalänk
Medlem

jag har för mig att man skall kunna extracta ikoner ur dll filer mha microangelo. och tanka value pack då det inneh fler program
och nej det är inte svårt att lära sig ungefär lika svårt som pbrush

Visa signatur

I min värld är det ofta redan för sent, det är fullt av brända skepp och raserade broar.

Permalänk
Medlem

Har testat Microlangelo nu, men lyckades inte få de snyggt alls. värkar vara väldigt svårt att få olika texter och sånnt att funka...

Så undrar nu, e de någon som skulle ha lusta att göra/leta upp några ikoner som kan tänkas passa mig.
De jag vill ha är Mappar numrerade med 1,2,3 osv. upp till 5 (gärna ännu längre om nån har ork).

Min tanke var att ta den vanliga mapp ikonen, som sätts automatiskt när man skapar ny mapp. Sen försöka få in en liten jordglob i ena hörnet lite diskret, och så skriva 1,2,3 osv. på dom olika.

andra förslag mottages också gärna, bara dom är numrerade på något sätt så är jag nöjd