Permalänk

usel grafik, stelt och tråkigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986

Du verkar inte hör hit riktigt.

Permalänk
Medlem

S60 T5 går ju som en kråka IRL..

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem

Robster1986, antingen älskar man eller hatar det, och vi älskar det

Visa signatur

blupp

Permalänk
Avstängd
Citat:

Varför usel grafik, stelt och tråkigt? Anledningen till det tack!!

Edit: Jag har gt3 men när jag har fått gt4 kommer jag att få $10,000 är det sant? Och hur gör jag det då?

Citat
P3TT3R skrev:

är ryktena sanna att man kan lägga öfer max 10 000 000 från gt3 & shoppa loss i gt4?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p3tt3r
Robster1986, antingen älskar man eller hatar det, och vi älskar det

Antar att han är född -86 vilket innebär att han var en liten knodd när första Gran Turismo släpptes och han därmed inte varit med från början.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dek
Antar att han är född -86 vilket innebär att han var en liten knodd när första Gran Turismo släpptes och han därmed inte varit med från början.

Jävligt logiskt, med tanke på att första spelet kom -98 så kan han nog varit med, jag är bara ett år äldre men köpte ettan direkt, löjligt påhopp. Sen att spelet ser väldigt vackert men att han missar det är förmodligen för att han inte har PS2 så att han är avundsjuk på oss alla som kommer få spela det, om det inte är så måste det vara för att han helt enkelt inte har någon smak...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gt4
Varför usel grafik, stelt och tråkigt? Anledningen till det tack!!

Edit: Jag har gt3 men när jag har fått gt4 kommer jag att få $10,000 är det sant? Och hur gör jag det då?

Citat
P3TT3R skrev:

är ryktena sanna att man kan lägga öfer max 10 000 000 från gt3 & shoppa loss i gt4?

Du kan föra över 100.000 krediter från GT3 och "pass" på testerna för B och A licens, dock får du inte ens "bronze" då.

Hur du gör kan du läsa i manualen, verkar inte vara någon större svårighet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syckologen
Du kan föra över 100.000 krediter från GT3 och "pass" på testerna för B och A licens, dock får du inte ens "bronze" då.

Hur du gör kan du läsa i manualen, verkar inte vara någon större svårighet.

Är det nån som kan ge info om hur man gör det? Jag har tappat bort manualen.

Visa signatur

»Tack
Signatur:
Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att du bara får ha två till tre rader beroende på textstorleken.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yarre
Jävligt logiskt, med tanke på att första spelet kom -98 så kan han nog varit med, jag är bara ett år äldre men köpte ettan direkt, löjligt påhopp. Sen att spelet ser väldigt vackert men att han missar det är förmodligen för att han inte har PS2 så att han är avundsjuk på oss alla som kommer få spela det, om det inte är så måste det vara för att han helt enkelt inte har någon smak...

Njaa..jag har XBOX vilket är mycket bättre..vill jag spela ps2 och GT kan jag bara låna min kusins PS2 men det är inget som tilltalar mig.. jag sa bara hur grafiken är..jag tycker GT1 var roligt att köra...hyfsat iaf.. men jag vet inte hur känslan är i GT4...dock så suger grafiken för att vara ett spel 2005..ser bara ut som en bakgrund som dom har lagt på en bil på..

Permalänk
Medlem

suck "xbox mycket bättre". jaja, jag orkar inte smutsa ner denna tråd med något fjortis konsollkrig inte, så snälla, börja inte tjaffsa med robster även om han e out of line...

Visa signatur

blupp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mcelep
Är det nån som kan ge info om hur man gör det? Jag har tappat bort manualen.

Har du ntsc-jap på både GT3 och GT4? Det är nödvändigt.

Hål.er med p3tt3r!

Inget X-box vs ps2 tjafs i tråden tack!

GT4. Capisce?

Permalänk

Bilderna på volvon är väl ur foto-läget aka "snygga bilar mot snygga bakgrunder", tror knappast att en ps2 klarar att visa den grafiken i det ordinarie spelläget.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

du skulle bli överraskad hur mycket en ps2 enhet pallar när man bara kodar korrekt.

gt4 klarar ju att kablas ut i hdtv format, för dem som har utrustning nog att visa det. 1920x1080 pixlar, och det ser sjuuukt ut inte illa för en 5 år gammal konsol

Visa signatur

blupp

Permalänk
Citat:

Njaa..jag har XBOX vilket är mycket bättre..vill jag spela ps2 och GT kan jag bara låna min kusins PS2 men det är inget som tilltalar mig.. jag sa bara hur grafiken är..jag tycker GT1 var roligt att köra...hyfsat iaf.. men jag vet inte hur känslan är i GT4...dock så suger grafiken för att vara ett spel 2005..ser bara ut som en bakgrund som dom har lagt på en bil på..

Xbox suger, det finns bland annat bränn skador och annat, och designen är ful och tråkig. Xbox är gjord med en simpel liten processor när ps2 har 128 bits processor.
Och den mindre ps2an tar xboxen direkt!! Och bilderna på s60 t5 är i spelet och inte i bakgrund!!

Visa signatur

»Tack
Signatur:
Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att du bara får ha två till tre rader beroende på textstorleken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Xbox suger, det finns bland annat bränn skador och annat, och designen är ful och tråkig. Xbox är gjord med en simpel liten processor när ps2 har 128 bits processor.
Och den mindre ps2an tar xboxen direkt!! Och bilderna på s60 t5 är i spelet och inte i bakgrund!!

Bilderna är visst i Photomode. Resten av ditt inlägg är så jävla löjligt så att jag skiter i att kommentera det.

Permalänk
Medlem

Offtopic:

Det finns ingen möjlighet att sätta någon form av ignore på de små PS2 vs X-BOX soldaterna?

Ontopic:

Jag M Å S T E ha det här spelet. Volvo 245:an var det som avgjorde helt klart. Har suttit och kollat igenom bil-listan som postades tidigare. Tackar för den. Har nästan ramlat av stolen av skratt åt vissa av bilarna. Snacka om skojj det måste vara att köra liten trimmad Fiat från 1960-talet.

Är inte speciellt uppdaterad angående vad detta spel kommer att innehålla för "modes". I och med att det finns gamla muskelbilar med så hoppas jag verkligen på att det finns drag-race med. Rally vore också kul att köra.

//Kaptens

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p3tt3r
du skulle bli överraskad hur mycket en ps2 enhet pallar när man bara kodar korrekt.

gt4 klarar ju att kablas ut i hdtv format, för dem som har utrustning nog att visa det. 1920x1080 pixlar, och det ser sjuuukt ut inte illa för en 5 år gammal konsol

Men det är väl endast NTSC-versionen som klarar HDTV ?
I vilket fall så är det ett givet köp.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

vet inte om pal pallar hdtv, har bara sett på japanska liret, men hoppas, ser inte var problemet ligger

dessutom ska det gå att köra 3 st ps2 tillsammans länkade via nätverk & på så sätt kunna köra 3 skärmar, 2 på sidorna, en fram, som på arkad.

det ska gå att lira 6 pers i nätverk åxå, det haddde varit fett kul att lana med 5 andra, deras tv´s & ps2´s MUMS!

Visa signatur

blupp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaptens
Offtopic:

Det finns ingen möjlighet att sätta någon form av ignore på de små PS2 vs X-BOX soldaterna?

http://forum.sweclockers.com/member2.php?s=&action=viewlist&u...

Om du är seriös med det

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Citat:

du var inte speciellt begåvad... xbox suger inte, det går att använda till massa mer än till ps2, man slipper alla skivor osv.. det finns en risk 1 på 10000 på de äldre xboxarna att man kan få brännskador ja..men man får ersättningssladdar gratis som åtgärdar det problemet. ps2 är inte snygg den iheller men det är inte utseendet man spelar med. om de nu skulle vara det så hade ps2 inte haft nån chans då iheller. du behöver inte vara bitter för att gt4 och ps2 inte är lika snyggt som xboxspelen..

för att komma till spelet igen så även om bilderna skulle vara in-game bilder så skulle det vara jävligt fult..som jag sa innan det ser ut som dom har klippt in en bild på en bil över en extremt ful bakgrund...stelt och fult helt enkelt.. körkänslan kan säkert vara bra ändå..men kom inte o säg att spelet är snyggt...såfall har inte ps2 mycket att komma med

väx upp lite till sen kan du komma tillbaks hit och skriva när du har mognat lite..

Permalänk
Medlem

herregud...det borde finnas en stor röd knapp på sidan så man kunde slänga ut alla konsollkrigande snorungar ARGH!

Visa signatur

blupp

Permalänk

Hade så fruktansvärt roligt med brorsans PSX och första GT en sommar för längesen, vill verkligen spela GT4 men 1390 för ett pstwo, 500 för spelet och sen ett minneskort på det känns lite saftigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

En konsol blir inte bättre än vad spelen på konsolen är.
Villket enligt min mening gör PS2 till en betydligt bättre konsol än XBOX.

Visa signatur

Chill is not a crime.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_

Du verkar inte hör hit riktigt.

Robster1986 sant

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dek

Robster1986 sant

Citat:

Ursprungligen inskrivet av yarre

Robster1986 Sant

Du har nog inte spelat gt3 och jag tror att du är avundsjuk på oss och har inte råd att köpa ps2, och jag tror att du är missnöjd med din xbox

Permalänk
Medlem
Citat:

du var inte speciellt begåvad... xbox suger inte, det går att använda till massa mer än till ps2, man slipper alla skivor osv.. det finns en risk 1 på 10000 på de äldre xboxarna att man kan få brännskador ja..men man får ersättningssladdar gratis som åtgärdar det problemet. ps2 är inte snygg den iheller men det är inte utseendet man spelar med. om de nu skulle vara det så hade ps2 inte haft nån chans då iheller. du behöver inte vara bitter för att gt4 och ps2 inte är lika snyggt som xboxspelen..

för att komma till spelet igen så även om bilderna skulle vara in-game bilder så skulle det vara jävligt fult..som jag sa innan det ser ut som dom har klippt in en bild på en bil över en extremt ful bakgrund...stelt och fult helt enkelt.. körkänslan kan säkert vara bra ändå..men kom inte o säg att spelet är snyggt...såfall har inte ps2 mycket att komma med

väx upp lite till sen kan du komma tillbaks hit och skriva när du har mognat lite..

Såja, kan vi lämna xbox vs ps2 och fokusera på spelet istället? Du kan gärna motivera varför det är fult, helst med ett exempel på ett snyggt bilspel med lite bildlänkar till, jag har nog inte sett något som är snyggare fast du kanske gillar lite flashigare grafik som NFSU2...

Permalänk
Medlem

Liten komentar om grafiken... och spel som skulle mäta sig med GT4... NFSU2 är snyggt, om man gillar flashig grafik... och det kanske man gör ibland. Annars är nog Juiced till PC det enda jag har sett som skulle mäta sig med GT4...

En liten sak jag funderar på, som jag undrar om någon av er vet, är vilka "views" det finns att välja på. Normalt sett brukar man ha att man ser bilen bakifrån, ganska långt bort... En väldigt nära... och en där man inte ser något av bilen alls. Jag hade gärna sett att man kan få se huven, som i NFSU2. Den "view":en har jag fassnat för.

//Kaptens

Permalänk
Medlem
Citat:

<offtopic>
Hm du hade inte heller bra koll, man kan slippa skivorna till ps2 också, fast beror på vilken modell man har nyaste går inte att ha hårddisk i vad jag vet.

Jag har ingen konsole alls än så länge men kan säga att jag är mer sugen på ett ps2 än en xbox.
</offtopic>

Angående spelet tycker jag det ser helt okay ut, för med tanke på hur gammalt ett ps2 är och ändå kan hålla upp till den där grafiken. Kul att dom lagt ner så mycket energi på bilarna osv typ renault 5 turbo och 245 glt estate och grejjer :D.

Tänk er sen när man sitter 4 pers en projektor och ett hemmabio system i en skön soffa och har en förbannat rolig kväll med g4:a. Kanske några öl till också

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU

Permalänk
Medlem

jag säjer såhär: grafiken kanske är snygg för o vara PS2, verkar mycket optimerat där, men det kan ändå inte mäta sig med PC... kolla t. ex texturerna på volvon...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

herregud, denna diskussionen är dödsdömd, trött på er swecare

dessutom va de där bilderna på volvon de skabbigaste gt4 bilderna jag sett, så ni dom dissar gt4 / ps2 fick bränsle till elden så att säga...bye

Visa signatur

blupp