Permalänk
Medlem

Ni som tjatar om grafiken, ni har uppenbarligen inte fattat vad GranTurismo serien handlar om! Tycker fortfarande gamla gt2 är lika kul, och där snackar vi kass grafik.

Visa signatur

[Nf7-s v2][Xp1700+ Tbred-B Jiuhb 2086@1.72vcore][Volcano 9@2500rpm][512mb twinmos pc2700][Abit siluro G4 ti4200 64mb][Ibm 120gxp 120gb, 2x80gb]ICQ:39526420 MSN/mail:per.bjore@telia.com I intend to live forever or die in the attempt. Kör Civic -92 sohc VTEC

Permalänk
Medlem

När det gäller grafik så tycker jag inte att man kan jämföra t.ex NFSU2 och GT4... Jag menar, det borde vara ganska lätt att gömma lite fulare texturer osv bakom en massa olika ljus till höger och vänster... Känns som man kör genom regnbågens alla färger när man spelar det spelet. Visst har det sin tjusning det med. Men ett spel som GT4, eller Juiced t.ex, måste ju vara massa mer detaljerat... dels med tanke på att det körs på dagen, då detaljrikedomen är mycket större.

Permalänk
Medlem

Grafik hit och dit who cares

om man kombinerar alla bilspel tillsammans som släpts till xbox
kommer dom inte upp i den nivå som GT serien ligger i

aight!

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
du var inte speciellt begåvad... xbox suger inte, det går att använda till massa mer än till ps2, man slipper alla skivor osv.. det finns en risk 1 på 10000 på de äldre xboxarna att man kan få brännskador ja..men man får ersättningssladdar gratis som åtgärdar det problemet. ps2 är inte snygg den iheller men det är inte utseendet man spelar med. om de nu skulle vara det så hade ps2 inte haft nån chans då iheller. du behöver inte vara bitter för att gt4 och ps2 inte är lika snyggt som xboxspelen..

för att komma till spelet igen så även om bilderna skulle vara in-game bilder så skulle det vara jävligt fult..som jag sa innan det ser ut som dom har klippt in en bild på en bil över en extremt ful bakgrund...stelt och fult helt enkelt.. körkänslan kan säkert vara bra ändå..men kom inte o säg att spelet är snyggt...såfall har inte ps2 mycket att komma med

väx upp lite till sen kan du komma tillbaks hit och skriva när du har mognat lite..

Ja om denna tråd inte ger nåt annat så har du iaf gett mig ett gott skratt! Du ber andra komma tillbaka och skriva när de mognat lite... dagens garv, tack för det.

Att du inte gillar spelets grafiska stil är en sak, men att säga att ett av konsolhistoriens snyggaste spel någonsin är bara löjligt, det måste du förstå. Om du inte förstår det så förstår vi dig iaf Mr Fanboy, för den värsta sjukan är avundsjukan.

Och bakgrunderna är ju verkligen extremt fula.....

http://www.gamespot.com/ps2/driving/granturismo4/screens.html...

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

Personligen har jag svårt att förstå varför man lägger ner en sådan extrem energi på vilka bakgrunder och hur grafiken ser ut på sidan av banan. Först och främst brukar det gå undan i bilspel. För det andra har man medtävlande att koncentrera sig på, samt kurvor och så vidare. Det viktigaste är väl ändå hur bilen ser ut, samt hur den beter sig på banan. Jag förstår inte hur man ens klarar sig runt ett varv på en bana om man ska sitta och "stirra ut genom sidofönstren" hela tiden.

//Kaptens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaptens
Personligen har jag svårt att förstå varför man lägger ner en sådan extrem energi på vilka bakgrunder och hur grafiken ser ut på sidan av banan. Först och främst brukar det gå undan i bilspel. För det andra har man medtävlande att koncentrera sig på, samt kurvor och så vidare. Det viktigaste är väl ändå hur bilen ser ut, samt hur den beter sig på banan. Jag förstår inte hur man ens klarar sig runt ett varv på en bana om man ska sitta och "stirra ut genom sidofönstren" hela tiden.

//Kaptens

Bakgrunden gör ganska mkt i spelet. Tänk om det bara skulle vara grått runt omkring vägen och bilen. Tror spelen skulle vara mkt tråkigare då, bakgrunden är inte man koncentrerar sig på men man lägger märke till den vare sig man vill eller ej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Bakgrunden gör ganska mkt i spelet. Tänk om det bara skulle vara grått runt omkring vägen och bilen. Tror spelen skulle vara mkt tråkigare då, bakgrunden är inte man koncentrerar sig på men man lägger märke till den vare sig man vill eller ej

Visst lägger man märke till den. Jag sa inte heller att det inte skulle finnas någon bakgrund över huvud taget. Men det jag menar är att den inte behöver vara så extremt välgjord. Den behöver inte vara fotorealistisk så att säga. Då tycker jag istället att det är viktigare att bilarna ser äkta ut, och uppför sig äkta. Så länge bakgrunder, miljö osv hjälper till att få en ordentlig fartkänsla så duger det, tycker jag.

EDIT: Med tanke på att ingen har spelat GT4 än... (vet att det är en del som har spelat prologen, men jag hoppas ni som har gjort det förstår vad jag menar) ...så är det väl ganska onödigt att sitta och säga att det suger, att det är fult, osv. Tror inte Screenshots verkligen visar hur det ser ut "på riktigt". Har man inte spelat spelet, så tycker jag att man kan avhålla sig från att säga att det är fult, snyggt, bra eller dåligt. Det vet vi inte förns vi har provat det. Vad man sen förväntar sig är en helt annan sak.

//Kaptens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaptens
Visst lägger man märke till den. Jag sa inte heller att det inte skulle finnas någon bakgrund över huvud taget. Men det jag menar är att den inte behöver vara så extremt välgjord. Den behöver inte vara fotorealistisk så att säga. Då tycker jag istället att det är viktigare att bilarna ser äkta ut, och uppför sig äkta. Så länge bakgrunder, miljö osv hjälper till att få en ordentlig fartkänsla så duger det, tycker jag.

Bara fotorealistiska bilar och dålig bakgrund skulle jag inte leva med. Ska vara samma grafik på allt så det smälter samman och blir en snygg hel hetsbild av allt. och framför allt att bilen uppför sig som den ska

Permalänk
Avstängd

Jag kommer nog att få Gran Turismo 4 för 449:- på Ebgames

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gt4
Robster1986 sant

Robster1986 sant

Robster1986 Sant

Du har nog inte spelat gt3 och jag tror att du är avundsjuk på oss och har inte råd att köpa ps2, och jag tror att du är missnöjd med din xbox

HAHAHAHA... avundsjuk på er? ville spela ps2..haha.. kan gå o köpa ps2 vilken minut jag vill men jag skulle aldrig göra något så dumt för att man tröttnar på det efter 1 vecka..enda spelet som gör att ps2 är roligt är GTA San andreas.

Z3roX: jag vet att man KAN fixa hårddisk till ps2 oxå..men det är inte med från början och det är mycket mer klydd så därför är xbox mycket mycket bättre på den biten.

dek: dom bilderna du visa är mycket snyggare än alla andra som har visats..och jag kan hålla med om att dom var snygga för att vara ett bilspel och för att vara på konsoll..men resten av bilderna som har visats är inget att komma med.. så jag hoppas för er skull som ska spela detta att det ser ut mer som på "deks" bilder än på dom andra..

aja ska låta er ska låta er gotta er med ert extremt fula spel nu..ska inte skriva här mer orkar inte med att diskutera med trångsynta snorungar...

sov gott hejdååå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986

aja ska låta er ska låta er gotta er med ert extremt fula spel nu..ska inte skriva här mer orkar inte med att diskutera med trångsynta snorungar...

Du e inte ensam om att inte orka med det

Längtar till det släpps, men har nyss köpt WOW och kommer köpa MGS3 samtidigt som GT4, så det kommer bli lite tid över till annat...

Hoppas det är bättre än orginalet, som fortfarande har bäst känsla enligt mig

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem

Att MGS3 och GT4 släpps inom ramen av 7 dagar är verkligen ett problem.. Hur ska man lösa det? Man kan ju inte spela hur många olika spel som helst samtidigt ...

Jag fyller år den 9 Mars också så för mig faller det in perfekt..

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

åhh längtar så enormt till GT4 suttit och värmt upp med gamla GT3 några veckor nu

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Avstängd

Det finns väl inga erbjudanden där man får gt4 för mindre än 439:- SEK?

Permalänk
Medlem
Citat:

Kolla gameplay.com, kostar ca 400 :- med frakt.

Permalänk

Permalänk
Medlem

En bild säger mer än 1000 ord eller vad brukar man säga ?

Visa signatur

Chill is not a crime.

Permalänk
Medlem
Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av yarre

Kolla gameplay.com, kostar ca 400 :- med frakt.

Billigaste jag vet är, men då måste man även lämna in spel:

Citat:

Vore bra om bilden ville funka också

Permalänk

hehe ja tycker att det är coolt en att volvo 245glt är med..

Visa signatur

2005 är här jippi...... :D

Permalänk
Medlem

En volvo 245glt är en svensson pråm! Orka bli omkörd av en satans 245a med 800hk under huven.

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem

trist bara att polyphony inte gör något åt den kassa AI:n som går som på räls eller avsaknaden av skada.

men det blir antagligen ett köp iaf även fast spelet inte verkar erbjuda sååå mycket nytt som man kunde hoppats på.

tur att forza däremot verkar uppfylla mina förväntningar efter att ha lirat demot en helg.

Permalänk
Medlem

Jag har precis beställt en kopia av spelet från Webhallen, 588 inkl frakt men de är de värt. Nästa vecka är de dags för ett av de mest efterlängtade, av mig vill säga. Folk kan prata sig trötta om att de är fult osv osv men de är framförallt antalet bilar och förhoppningsvis känslan jag kommer att njuta av.

Forza till Xbox lär väl också hamna på inköpslistan när de släpps i Maj.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Lägger nog en beställning från play.com snart, c:a 420kr inkl frakt.

När MGS3 och GT4 finns här hemma så känns livet komplett... iaf för en stund.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

Ja nu är det bara en dryg vecka kvar. Fick iaf hem mitt playseat idag så nu är man redo
Synd att det inte finns några användbara rattar till xbox ,men man lär väl köpa forza också när det kommer, verkar lovande. Men playstation har en rejäl fördel med logitech driving force pro ratten.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem

Hej, vart ska jag beställa det om jag ska få hem det den 9e?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Hej, vart ska jag beställa det om jag ska få hem det den 9e?

Webhallen?

betällde mitt doom3 därifrån fick det 1 dag tidigare, så dom är väl snabba

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omni
trist bara att polyphony inte gör något åt den kassa AI:n som går som på räls eller avsaknaden av skada.

Avsaknaden av skador finns där för att dom just ska få ha riktiga bilar med deras namn osv. Tillverkarna vill inte se hur deras bilar blir vid en krock och hur dom uppför sig då, så enkelt var det med det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mcelep
Xbox suger, det finns bland annat bränn skador och annat, och designen är ful och tråkig. Xbox är gjord med en simpel liten processor när ps2 har 128 bits processor.
Och den mindre ps2an tar xboxen direkt!! Och bilderna på s60 t5 är i spelet och inte i bakgrund!!

väx upp... väx upp...

Visa signatur

ASUS K8V-X, AMD 64 3400+, 1024mb minne, Nvidia Geforce 6600gt, 200gb, 17" lcd 1280*1024 12ms, Logitech MX510, Logitech x-530 högtalare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J.L_90
väx upp... väx upp...

Du har nog inte växt upp än? Jag tycker faktiskt att mcelep har rätt med det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Avsaknaden av skador finns där för att dom just ska få ha riktiga bilar med deras namn osv. Tillverkarna vill inte se hur deras bilar blir vid en krock och hur dom uppför sig då, så enkelt var det med det

Jag tror mer på att det är PS2ans hårdvara som inte fixar en skademodell när grafiken redan håller sig på en sån hög nivå. Det skulle nog inte bli några 60 bilder per sekund isåna fall. Vi får säkert en skademodell när spelserien rullar in på PS3.