Permalänk
Medlem

skabbigt, vill ju ha eu versionen med eu bilnamnen osv så man känner igen dem och kan relatera till verkligheten åxå *noga* inge fusk här inte

Visa signatur

blupp

Permalänk
Medlem

När tror ni man får det? 8onde,9onde eller senare?

Permalänk
Medlem

9e tror jag.... med otur 10e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p3tt3r
skabbigt, vill ju ha eu versionen med eu bilnamnen osv så man känner igen dem och kan relatera till verkligheten åxå *noga* inge fusk här inte

Hur menar du? Menar du att alla bilnamn är påhittade i den Amerikanska versionen men inte i den Europeiska?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XyliX
Hur menar du? Menar du att alla bilnamn är påhittade i den Amerikanska versionen men inte i den Europeiska?

Nope
utan ta Honda tex, Honda heter Acura i USA

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XyliX

Nissan Sunny = Nissan Pulsar om du kollar bland import bilar också. Så det skiljer som en sa ang Honda också

Permalänk
Inaktiv

En GT4-tråd, underbart. Trodde inte någon sådan fanns på sweclockers..

Mig veterligen så kommer det finnas både Honda NSX och Acura NSX även i PAL-versionen. Så var det i varje fall i Gran Turismo 3. Sen lär det väl finnas småskillnader i modellnamn också men inget som spelar någon större roll..

Hoppas verkligen man får spelet i brevlådan den 9:e. Har tenta den 10:e så hade tänkt spela bort hela 9:e bara för att glömma bort helvetet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av induce
Mig veterligen så kommer det finnas både Honda NSX och Acura NSX även i PAL-versionen. Så var det i varje fall i Gran Turismo 3. Sen lär det väl finnas småskillnader i modellnamn också men inget som spelar någon större roll.

Hur kan dom ha med samma bil två gånger? Då med ett amerikanskt namn och ett europeiskt. Är ju precis samma bil förutom just namnet

Permalänk
Avstängd

Är det nån som har tips på vart jag kan få tag på gt4 för bästa pris? Helst under 449:- ska finnas i någon butik där jag ska gå till och hämta den

Permalänk
Inaktiv

_2FST_: Jag har ingen aning. Personligen väljer jag alltid Honda framför Acura om det är samma bilmodell. Kan vara någon liten skillnad, vem vet. Kazunori Yamauchi är ju perfektionist och har antagligen tagit med båda av någon anledning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gt4
Är det nån som har tips på vart jag kan få tag på gt4 för bästa pris? Helst under 449:- ska finnas i någon butik där jag ska gå till och hämta den

Eftersom det släpps v10 på onsdagen kan det vara svårt att veta det i dagsläget. Bara att vänta och se var priset ligget på ett ungefär. Har du råd att byta in gamla PS2 spel kan du få det för 1kr om det är så

Permalänk

är inte Acura ett amricanskt trim märke till Honda?

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle säga att det är Toyotas motsvarighet till Lexus här i västvärlden. Synen på japanska märken, framförallt "over there", är inte alltför god, därför marknadsför Honda (Acura) och Toyota (Lexus) sina "lyxbilar" under ett annat märke.

Permalänk

Usch, hur ska man nu göra. Har lånat ut min ps2 till morsans kille eftersom hans lilla grabb ska ha nått att göra när han kommer på helgerna, har knappt mage att hämta tillbaka det, han tycker ju det är så kul. Iofs verkar lasern vara halvkass då vissa spel inte fungerar.

Men nu blev man ju riktigt sugen på GT4, ser ju enormt snyggt ut på vissa bilder, ser det verkligen ut så "ingame" och flyter på bra så är det otroligt för att vara till PS2 som ändå har några år på nacken. Ska man verkligen behöva köpa sig en ny PS2 för detta, dom ligger väl på en 1300-1400:- åtminstonde?
Gamecuben står bara och samlar damm och Xboxen väntar på att få Forza instoppat. Nån som vill byta en GC mot en PS2 :)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag skulle säga att det är Toyotas motsvarighet till Lexus här i västvärlden. Synen på japanska märken, framförallt "over there", är inte alltför god, därför marknadsför Honda (Acura) och Toyota (Lexus) sina "lyxbilar" under ett annat märke.

Nej nej nej. Lexus är ett lyxbilsmärke det är inte Acura. Acura är precis samma märke som Honda men under ett annat namn för en annan världsdel helt enkelt.
Ifrån susning.nu:

NSX är Hondas variant på supersportbil, i samma anda som bland andra Ferrari och Lamborghini. NSX är ofta mera känd som Acura NSX, då den säljs under detta varumärke i USA. NSX lanserades 1991.

Bilen är till stora delar byggd i aluminium och är konstrerad med mittmonterad motor, dvs motorn sitter framför bakaxeln men bakom föraren.

Permalänk

Fan synd att ja inte har nån ps2...men originalet dåra...har alla glömt den eller...det var ju så jäkla hett asså verkligen revolutionerande å åt upp ridge racer-serien levande mohahahaaha...

Nee ja tror inte ja köper en ps2 utan väntar tills psp kommer (eller möjligen import) och köper till Gran turismo 4 Mobile som kommer att finnas (eller möjligen finns) till psp.

Visa signatur

Det finns bara 10 sorters människor - Dom som förstår binära tal och dom som inte gör det.

Permalänk
Inaktiv

MclarenII: Vissa av bilderna du ser är renderade i spelets Photo Mode, där man kan spara bilder på fickminne på upp till 1280x960. Blir inte fullt så snyggt in-game men det är fortfarande otroligt snyggt, det vill jag lova.

_2FST_: Märk väl att jag skrev lyxbilar inom citationstecken. Är väl medveten om att Lexus bilar har större inriktning mot lyx än Acuras motsvarigheter. Faktum kvarstår dock, och detta är saxat från Acuras hemsida;
"The performance luxury division of the American Honda Motor Company, Acura is renowned for its groundbreaking technologies, superior engineering and aggressive styling."

Och ja, NSX:en är en underbar bil. Så synd att de har visa regler i Japan för hur stark en motor får vara, annars hade den väl antagligen varit än bättre. Har tyvärr inte kvar länken till videon där Motoharu Kurosawa från Best Motoring testkör en NSX-R runt Nordschleife, men hittar jag den så lovar jag att jag skall posta den. Mycket sevärd film, speciellt för oss NSX-fantaster och Nordschleife-älskare

Permalänk
Medlem

sån här man ska ha ju!

Permalänk

Hur är PS2:ans kontroller till bilspel? Den har väl inte axelknappar med stor skillnad mellan vanligt och intryckt läge som xboxens? Blir ju inte särskilt roligt då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr SpruceTwig
Hur är PS2:ans kontroller till bilspel? Den har väl inte axelknappar med stor skillnad mellan vanligt och intryckt läge som xboxens? Blir ju inte särskilt roligt då.

PS2:s handkontroll har tryckkänsliga knappar i 256-lägen (eller något sånt). Detta gäller de fyra runda knapparna (kryss, fyrkant, triangel, cirkel). D-pad knapparna (upp, ner, vänster, höger) har några olika lägen...
Man spelar ju antingen med d-pad eller de analoga spakarna + de fyra runda typiska playstation-knapparna. Alltså Inte med bakre knappar som man trycker in som på xboxen.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är inte spelet helt felfritt. I en del sekvenser (verkar vara främst i menyer precis innan racen) så ser spelet ut att bli interlacat och det upplevs som lite ryckigt. Detta gäller USA och JAP versioner (NTSC), ingen vet om det är samma på PAL utan det återstår att se. Jag spelar NTSCversionen och jag får också interlacingen (kör på vanlig CRT 32" widescreen 480i) och har inte kunnat testa progressive eller 1080i ännu). I så fall måste jag koppla in grejerna i projjen och det blir för jobbigt.
Läs mera om detta på IGN boards:

http://boards.ign.com/Gran_Turismo/b5208/80545791/?44

http://boards.ign.com/Gran_Turismo/b5208/80545474/?103

Och så fort någon får tag på PAL-versionen, posta här och säg om den lider av samma fenomen.

Permalänk
Inaktiv

Har hört om detta fenomenet. Borde ju försvinna om man kör progressive, om det nu funkar i menyer. Vad jag hört kommer inte PAL-versionen ha HDTV-lägena alls, så progressive försvinner väl. Men dyker spelet upp på onsdag så lovar jag att skriva om jag upplever denna "bugg"...

Permalänk
Medlem

För att kunna köra progressive scan så måste man ju först o främst köra signalen via component, hur många gör det?
Det är väldigt få ( några enstaka modeller ) 32tums crt-apparater som klarar att ta emot en sån signal - så frågan är väl mest för folk som kör projektor - dock inte mindre intressant för det : )

Angående allt negativt som skrivits om Gt4 om AI´n, ingen uppkopplingsmöjlighet och den obefintliga skademoddelering så kan jag väl bara hålla med om de första två punkterna. Att visuellt inte kunna se skador på bilen rör mig inte i ryggen, det måste väl bara spela roll om man kör med bilen framme och/eller vid repriser - o vem håller på med sånt? : )
Det som skulle kunna finnas är väl någon sorts reperationsfunktion mellan loppena i sånna fall. Verkar oxå som om dom har tagit bort straffningen om man kör för hårt in i väggen/motståndare vilket verkar tråkigt. (Även om det inte har nånting med riktigt racing o göra - men tar ju bort dom som inte klarar av att köra ordentligt )

Har dock en fråga till er som spelat det redan o även prolougen:
Jag tyckte att avståndsbedömningen var helt åt helvete i prolougen, är det någon som känt samma sak o kan säga att det är samma eller fixat i det riktiga spelet nu? Det jag menar är att jag upplevde det som väldigt svårt att bedöma rätt avstånd till kurvorna, spelet ritade upp banan på tok för lite framåt för att man skulle kunna få till riktiga bromspunkter.

Aja köte maskin o en Logitechratt förra vintern när det ryktades att det var på gång, men det blev ju som det blev. Kommer att se fram emot många härliga sessioner i vår.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nico
Och så fort någon får tag på PAL-versionen, posta här och säg om den lider av samma fenomen.

Har PAL-versionen och jag har inte märkt något flimmer någostans, spelat det kanske 5 timmar sammanlagt.

Permalänk
Medlem

Nu är det bara några dagar kvar ,har studiedag på onsdag, oj vad pstwoan ska gå varm då!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syckologen
Har PAL-versionen och jag har inte märkt något flimmer någostans, spelat det kanske 5 timmar sammanlagt.

Får man fråga hur du lyckats komma åt det redan?

Permalänk
Citat:

Får man fråga hur du lyckats komma åt det redan?

Nja, jag vet alltså inte hur "lagligt" det här är så jag piper inte om det. Men det är inte warez iallafall. Kombination av kontakter och lite tur.

Permalänk
Inaktiv

Trevligt. Önskar jag vore i dina skor...

Permalänk
Medlem

induce:

Postar du här när du testat? Jag är mycket nyfiken, om inte problemet finns på PAL så kommer jag nog att byta.

Permalänk
Inaktiv

Will do, sir.

En liten utstickare förresten. Har två förhandsbokade ex på GTR från webhallen. Den skulle ju släppas officiellt den 11:e mars men verkar som om de gick iväg i torsdags, mao en hel vecka i förväg. Synd att de inte gjorde likadant med GT4...