Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
nu är jag nere i 2fps

fasst 2 fps? jadu, vad har du för hårdvara i övrigt? har du massa program igång i bakgrunden?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk

har en venice 3000+ @ 2350mhz, 512 i dual @ 217mhz, gfmx440

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Blir det någon skillnad ifall du drar ner på inställningarna?

Visa signatur

Permalänk

nope

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Permalänk
Medlem
Citat:

nope

nähä, ja, då kanske det är nåt skit i bakgrunden som ligger och drar, eller så kanske inte ditt graffikkort helt enkelt räcker till, fast det tycker jag iaf det borde göra...

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Citat:

har en venice 3000+ @ 2350mhz, 512 i dual @ 217mhz, gfmx440

Vänj dig eller sluta spela, Wurm är elakt i allmänhet, och extra elakt mot vissa datorer.

Kan säga som såhär, det finns inte en enda person som har 40fps stabilt alltid i wurm, inte 37 heller för den delen...

När du kommer ifrån allt folk så kommer det kanske bli lite bättre.

Permalänk
Medlem

Jo, jag spelar fortfarande, bor i en liten ravin tillsammans med två andra. Mycket lugnt ställe, senast spelade jag 8 timmar i sträck och ingen annan person dök upp i chatten på hela tiden.

Befinner mig 1 km öster om den gamla swecbyn.

Fps ligger nästan hela tiden mellan 25-35 fps

A64 2.8+, 1024 minne, gf6800LE.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Jag ligger mellan 20-25 fps, och då är det bara 33% av processorn som används. Verkar inte göra någon skillnad om jag ändrar grafikinställningarna heller.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk

MEN VAFAN. det funkar inte längre?! jag trycker på launch och det börjar laddas upp. men precis innan spelet ska dra igång så får jag felmedelande som lägger sig som ett txt-dokument på skrivbordet. har provat allt.installera om java. installera om spelet. vad gör jag??? har lite saker jag måste lämna tillbaka där inne

Visa signatur

Permalänk
Medlem

med i en grupp som har 2 städer 2 Iron mines o sånt

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

MEN VAFAN. det funkar inte längre?! jag trycker på launch och det börjar laddas upp. men precis innan spelet ska dra igång så får jag felmedelande som lägger sig som ett txt-dokument på skrivbordet. har provat allt.installera om java. installera om spelet. vad gör jag??? har lite saker jag måste lämna tillbaka där inne

Vet ej, men lägg ut textfilen på Wurm-forumet. Lättast att få hjälp där.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Vet ej, men lägg ut textfilen på Wurm-forumet. Lättast att få hjälp där.

jo. men det blir nya varje gång jag försöker starta spelet. kommer säkert bli en 40olika när jag är klar. eller så tar dom aldrig slut :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Verkar som Wikin är online igen om ni missat det
http://www.wurmonline.com/wiki/index.php/Main_Page

Permalänk
Medlem

Fan vad trött man blir, loggar in idag och alla ens saker är borta.
60kg iron, 250 wood scraps, 100 plankor, 30logs. 50lera, massa ofärdiga saker jag precis hade skaffat verktyg för att göra färdigt, vagnen, tunnan, åkern, frön och massa andra saker

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel_Power
60kg iron, 250 wood scraps, 100 plankor, 30logs. 50lera, massa ofärdiga saker jag precis hade skaffat verktyg för att göra färdigt, vagnen, tunnan, åkern, frön och massa andra saker

Synd Du borde logga av med allt som du anser värdefullt på dig, då kan ingen ta det.

Tror jag ska börja lira lite nu när skolan börjar igen Någon som har en egen stad man kan vara med och hjälpa till lite i ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Synd Du borde logga av med allt som du anser värdefullt på dig, då kan ingen ta det.

Tror jag ska börja lira lite nu när skolan börjar igen Någon som har en egen stad man kan vara med och hjälpa till lite i ?

De bröt sig in i mitt hus och snodde min låsta kista och alla andra saker på gården

Mycket av det som jag räknade upp går inte att ha på sig hela tiden.
Undrar varför de tog 250 wood scrap dock

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem

Hur gör man en scythe? behöver det visst till några av minaåkrar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har fått internet i lägenheten efter flytten nu till min besvikelse dock så hade dom lagt ner vår by :/ ingen som är sugen på att starta en ny eller är det någon by som har någon plats över?

Visa signatur

Proud Ford Mustang 1969/70 Owner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Payn3
Har fått internet i lägenheten efter flytten nu till min besvikelse dock så hade dom lagt ner vår by :/ ingen som är sugen på att starta en ny eller är det någon by som har någon plats över?

jag vill starta en by med dig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nice, ska vi mötas någonstanns och gå på expidition eller vet du något ställe redan?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel_Power

Improve alla lås vägar o dörrar... så att det blir svårare att bryta sig in

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

haha sämsta spelet fattade ingenting

Permalänk
Medlem

då är det nog du som är sämst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är på att gå på expedition och leta nytt ställe eller bara bygga by på nåt ställa, dock är min karaktär ute i vildmarken just nu och jag kan bara hoppas att jag lyckas ta mig hem eller till ljuset... annars startar man väl en ny gubbe...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skicka ett pm om ni hittar något ställe, gärna med järn i närheten

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffING
Improve alla lås vägar o dörrar... så att det blir svårare att bryta sig in

Hur gör man det? Jag har bara repair under Improve. När jag tog repair på dörren så byggdes det en ny dörr och mitt lås försvann....

ps. jag och polarn är också ute efter ett nytt ställe. Säg ifrån om ni har hittat något bra ställe och om ni vill ha utökning av byinnevånare

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Låsen improvar man väl innan man sätter fast det på dörren, och dörren improvar man innan man sätter fast låset, tror jag iaf. jag satte bara ett vanligt (low ql) lås på mitt ruckel till hus.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mao så kan man inte bygga ut, eller reparera sitt hus utan måste bygga nytt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Reparera kan man väl? Men om att bygga ut sitt hus, bra fråga... nån som vet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ingen som är sugen på att utforska nån bra plats att slå sig ner på ?

Visa signatur

sad panda