Permalänk
Medlem

Så, ska vi försöka hitta nåt bra ställe? Jag finns i Newtown strax och heter "Creator"!

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Gött, jag är också i NT, vart tvungen att göra en ny karaktär för jag dog med den förra och sedan när man var död kunde man int välja var man skulle börja så jag är död för gott eller nått :D, den nya karaktären heter Greven, jag letar upp dig nu mellwing..

Visa signatur

Proud Ford Mustang 1969/70 Owner.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna vara med och testspela. Dock fattar jag ungefär 0....

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk

när jag startar wurmsclient.jnlp så startar java men sen händer det ju inget!

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

Har börjat köra igen. Roligt spel återigen...
Har dock gett upp idén med en större by. Det funkar inte om man inte är "best friends".

Jag tänkte göra en liten by snart, där man kan vila upp sig och träna.
Jag gör kanske 10 hus, sedan kan folk få låna dom om dom vill. Sedan ska det finnas vägar till vatten, träd, iron, rock och clay.
Maten får man GRATIS om man stannar där en lite längre tid.

Är man kanske trött på sin by, eller om man bara vill träna upp sina kunskaper, så kan man komma hit och vila upp sig, prata lite i ett kommande caffé, eller arbeta hårt.

Håller på och tränar upp mina skills just nu bara, när jag fått sisådär 8 i typ digging, mining, trädhuggning, carpentry och liknande så börjar jag bygga någonstans. rätt långt borta dock, för att åtminstone försöka slippa PvPers.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Ok, jag e nu i NewTown! Om nån vill springa iväg och leta upp ställe och bygga upp ett ställe så säg till i tråden eller /tell i spelet!

Edit: jag heter Creator!

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Det roliga är ju att gräva i spelet hehe. Om nån vill ha någon som går och plattar till och gräver till vägar och sånt, så skriv bara så hjälper jag till. Hade inte spelat på några veckor nu men jag hade plattat till och grävt en massa för att få upp skillsen och när jag loggade in idag så hade dom byggt stort hus och vägar där jag hade gjort ordning hehe var kul att det kom till användning. Fast jag har bara 11 i digging är inte så jättehögt men man kan gräva hyfsat med det.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk

Jag är mitt ute i ingenstans just nu, jag har en massa grejer vi Toni's och Kimpas ställe... men det är fan 3,5km härifrån. Fan att jag inte tog med iron lumpen jag hade (14kg)... Nåja, jag har en Small Iron Anvil och 4 large iron nails. två mallets, två kindlings, pickaxe, saw, axe, steel and flint, carving knife, shovel och två gamla Casserole så att jag kan börja bygga lite. Men får vi upp en eld så kan jag göra mat, måste bara ha några som konstant letar mat...
För att det inte ska bli panik som förut när det gällde mat, så får vem som helst ta, bara maten är klar. om vi har 10st igång hela tiden så är matbrist inget problem. Behövs dock två kockar som är inloggade vid olika tider.

Men kom ihåg att jag inte är ute efter att skapa en jätteby, det ska bara vara ett litet ställe man kan hjälpa till med om man vill. Alla som vill kan få komma, men dom är inte ägare av stället.

Vad heter pensionat på engelska? ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Min gubbe är vid Tonis by, det var där jag hade grävt som en tok jag kan ta grejerna som du lämnat kvar om jag vet vart dom är och vart jag ska gå med dom bara.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Vad heter pensionat på engelska? ^^

Boarding house och lycka till med byn

Permalänk

Dom ligger i Toni's shed, men det är låst, du måste bli kompis med toni då.

Annars ligger det iron lump i en eldstad (som nu är släckt nu tror jag), gå mot Ironet (titta bort mot deras by när du är vid toni's shed, så ser du berget åt höger där. inte så långt ifrån).
Ta med så mycket iron lump du kan. skit i iron oren, den fixar jag.

Jag är i new town, måste hitta nått fint ställe... blir svårt.
Satan vad stort det är precis utanför newtown! Störande...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

fyfan vad kul detta spel är ...hojja många timmar flyger iväg....är med nåra riktigt shyssta killar och minar som tokar ....ojojojojojojojoj ....jag diggar detta lir otroligt mkt !!....nickar förövrigt Lappen ;P

Permalänk
Medlem

Afan, trodde denna tråden var död och begraven för längesen

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

tråden kanske är lite trött, men Wurm still going strong

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Har dom fått igång sin wiki förresten?

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Jupp, wikin är uppe sedan ca 1 vecka.

Ikväll blir det hårdnöta wurm

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Loggade in med min Alt idag, någon som har en by med resurser som man kan hjälpa till på? Tog en tur till Kyara med min Main men de var inge skoj, alla skötte sitt ungefär och som ny fattade man inte mycket och kunde inte göra mycket för staden. Om ni har någon säker plats med resurser nära kan jag komma med min Main och hjälpa till, bara de inte är för långt bort

EDIT: Såg några kända namn i wurm forumet, vart håller ni hus

Permalänk
Medlem

I vilka städer bor ni då?

Bor själv i East och West Haven (2 städer) o vi e light 10 pers...

EDIT :

Mina skills o stats, visa era.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/wurmstats.jpg

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lappen_87
fyfan vad kul detta spel är ...hojja många timmar flyger iväg....är med nåra riktigt shyssta killar och minar som tokar ....ojojojojojojojoj ....jag diggar detta lir otroligt mkt !!....nickar förövrigt Lappen ;P

vadå som tokar??

Permalänk

hehe hokarn ...fan en varg döda mig nyss

Permalänk
Medlem

det finns ingen mindre by med aktivt folk man kan gå med i eller? börjar bli lite tråkigt att gå omkring ensam och leta schyssta byar/städer att gå med i..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Slogs lite med en ko, nej en varg, nej en ko,,,

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Spelet låter underbart, men jag tar mig aldrig förbi "Waiting for login reply..." i början.

Visa signatur

Min svävare är full av ålar.

Permalänk

spelet är underbart:D faktiskt riktigt kul om man kommer över buggarna och grafiken;)

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Medlem

Spelar någon detta spel fortfarande eller har ni alla lagt av?

Permalänk

nope.. jag har slutat sitter och väntar på www.Darkandlight.com

Permalänk

Jaf har funderat på att börja igen, men det blir nog inte av.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

jag lirar lite till och från skulle vara kul att ha någon svensk att köra med dock

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Jaf har funderat på att börja igen, men det blir nog inte av.

Känner igen ditt namn, var du inte med vid mitt lilla ställe ?
Jag nickade Canisto.. Känner igen ditt namn.. humm..

Edit : Btw; Kanske tänker börja lira lite igen.. Kanske någon som tänker börja på nytt som vill hänka på ? ;}

Permalänk
Medlem

Slutade lira då jag inte kan starta spelet längre. Ingen aning om varför det inte går igång men när jag försöker starta det kommer bara Java loggon upp och sen försvinner den utan något meddelande Har provat att installera om Java några gånger men tröttnade så nu orkar jag inte med spelet mer.

EDIT: Provade att ansluta nu och det fungerar bra, kanske man ska börja lira igen... Träffade Djonn också