Nintendo DS MP spel, 1 card.

Permalänk
Medlem

Nintendo DS MP spel, 1 card.

halloj jag är på jakt efter ett nintendo ds spel som stödjer download and play dvs att bara en spelare behöver spelet dom andra tankar det

jag vet att Mario och Ridge Racer har stöd för detta.

nu undrar jag vilka mer spel på marknaden finns det som stödjer detta? (måste vara engelskt, ej japanskt)

vilka spel planeras i framtiden att ha detta stöd och när kommer de?

Permalänk
Medlem

kan väll spela engelska japanska och eropeiska spel på alla ds .. inga regioner med andra ord eller tänker du på texningen ... eller har ja helt fel ?

Visa signatur

2600k, 560ti, ssd och 16gig minne

Permalänk

Jag skulle nog tro att skälet till varför han vill ha ett engelskspråkigt är för att det är en smula lättare att förstå än japanska

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TiNo
nu undrar jag vilka mer spel på marknaden finns det som stödjer detta? (måste vara engelskt, ej japanskt)

vilka spel planeras i framtiden att ha detta stöd och när kommer de?

Vet du, den frågan är nog svår att svara på. Det vore nog bäst om du begav dig till någon spelsida och letade upp informationen där istället
Varför tror folk att man har sånt här i huvudet?

Man tycker ju iaf att alla spel som går har stöd för multiplayer även borde gå att skicka över.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Yoshi´s Touch and go, den japanska versionen utav Mr Driller(Borttaget på den Amerikanska), Zoo Keeper samt Daigasso! Band Brothers! som senare kommer att heta Jam with the band i USA samt Europa. Osäker på ifall Puyo Pop Fever hade stöd för singlecart, men det vore korkat om det inte hade det.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConraDargo
Vet du, den frågan är nog svår att svara på. Det vore nog bäst om du begav dig till någon spelsida och letade upp informationen där istället
Varför tror folk att man har sånt här i huvudet?

ja du någon som är intriserrad kanse kan det? dom som fundera på att köpa ds när det kommer till svergie kanse kan det?

tycker den kommentaren är riktigt onödig med tanken på att jag skulle så fall behöva svara på 50%+ av alla inlägg med tanken på att jag inte kan det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TiNo
ja du någon som är intriserrad kanse kan det? dom som fundera på att köpa ds när det kommer till svergie kanse kan det?

tycker den kommentaren är riktigt onödig med tanken på att jag skulle så fall behöva svara på 50%+ av alla inlägg med tanken på att jag inte kan det.

1. Jag är intresserad - du vet bara inte om det.
2. Omformulera den sista meningen, tack.

Det ska verkligen till en hel del för att man ska kunna räkna upp alla spel för Nintendo DS som har stöd för Download-funktionen. Du kommer nog tyvärr inte att få något svar på den frågan här - märk att Sweclockers och dess forumiter inte direkt inriktar sig på just konsoler.
Jag skulle faktiskt kunna göra ett allvarligt försök att hjälpa dig här eftersom jag dels vet var man ska leta och dels har så pass mycket koll på Nintendo DS, men det känns faktiskt bara jobbigt och lite trött blir jag på den här sortens frågor som är så pass omfattande.

Lite hjälp på traven får du iaf:

www.ign.com

www.gamespot.com

www.gamespy.com

Lycka till!

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

bara för att intresset är litet så behöver det inte betyda att det inte existerar, jag vet redan 4 st på sweclockers (varav jag är en) som äger en ds och med tanken på att flera funderar på den så borde en del folk ha denna kunskap jag frågar efter

Permalänk

Nu vet du en till Satte just plastfilm över skärmarna på min Rekommenderas, köpte för 34kr på Lik-Sang.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

hoho en gbgare också, kanse får fixa ett litet DS gbg party någon gång
fundear också på att köpa screen protector men har hört ryckten om att om dom blir fel kan dom skada och göra fula märken mm

Permalänk

Det vore inte så tokigt - skaffa Band Brothers/Jam With The Band och dra ihop ett litet band som vi kan uppträda med i Nordstan

Hmm det kanske dom kan, jag vet inte, gick då bra med dessa iaf. Extremt bra paket för så lite pengar - fick t.o.m med en antistattrasa för att torka rent skärmarna innan man satte på filmen, och en hård liten kortbit för att stryka fast dem och trycka ut luftbubblor med.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Det vore inte så tokigt - skaffa Band Brothers/Jam With The Band och dra ihop ett litet band som vi kan uppträda med i Nordstan

Hmm det kanske dom kan, jag vet inte, gick då bra med dessa iaf. Extremt bra paket för så lite pengar - fick t.o.m med en antistattrasa för att torka rent skärmarna innan man satte på filmen, och en hård liten kortbit för att stryka fast dem och trycka ut luftbubblor med.

Ha, som i det filmklipp där ett gäng japsar drar igång introlåten till FMA om jag inte hörde fel, härligt nördigt. Förövrigt så har jag hört en hel del indikationer på att de screenprotectors som inte är Nintendos licenserade lämnar fast en riktigt hemsk massa efter sig.

Visa signatur

<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Hur motståndet på hori's protectors ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Ha, som i det filmklipp där ett gäng japsar drar igång introlåten till FMA om jag inte hörde fel, härligt nördigt. Förövrigt så har jag hört en hel del indikationer på att de screenprotectors som inte är Nintendos licenserade lämnar fast en riktigt hemsk massa efter sig.

Inte dessa iaf - när det blev felplacerat och jag lyfte på filmen för att rätta till den syntes inga som helst spår.

Spelat Metroid Prime Hunters på den med thumb-strap nu och det gick bara fint.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Inte dessa iaf - när det blev felplacerat och jag lyfte på filmen för att rätta till den syntes inga som helst spår.

Spelat Metroid Prime Hunters på den med thumb-strap nu och det gick bara fint.

Hmm, får väl lita på dig då. 34 spänn är ju inte direkt något att gråta över, värre ifall det skulle förstöra skärmen.

Visa signatur

<Zaq> shot

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Hmm, får väl lita på dig då. 34 spänn är ju inte direkt något att gråta över, värre ifall det skulle förstöra skärmen.

Ja du ser ju dessutom vad de andra har skrivit om den - fått bra kommentarer och betyg, därför jag valde den framför de andra som Lik-Sang hade att erbjuda. Det enda dåliga är ju att plastfilmen för den övre skärmen är lite för stor medan den undre är lite för liten - men det är så lite att man inte bryr sig, hade ju mycket hellre sett samma "fel" på den andra plastfilmen också. Som det är nu får man antingen ha överseende med att den inte bara täcker skärmen utan även en liten bit av själva konsolen, eller så klipper man helt enkelt till den lite.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk

Download and play: jag trodde ni snackade om piratkopior

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk

Nej någon sådan möjlighet finns tyvärr inte ännu ;):p Spel har dock dumpats.

Nintendogs (Puppy Times) kommer ut i Japan den 21 april - lycka! Köp ett du också TiNo så vi kan byta valpar

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej någon sådan möjlighet finns tyvärr inte ännu ;):pmSpel har dock dumpats.

Nintendogs (Puppy Times) kommer ut i Japan den 21 april - lycka! Köp ett du också TiNo så vi kan byta valpar

Snacka om att Nintendo verkligen suger pengar i oss konsumenter. Nu måste man välja mellan 3 olika typer utav samma spel ala Pokémon när de utan problem kan klämma in alla valpar i en och samma version. Har förövrigt någon koll vad vad Multiplayer möjligheter det kommer att finnas i Nintendogs, känns rätt värdelös om det enda man kan göra är att låta dem leka med varandra.

Visa signatur

<Zaq> shot

Permalänk

Det lär nog finnas en del multiplayermöjligheter i det liret, mycket eftersom det finns tre olika versioner av spelet. Skulle inte förvåna mig om det blir som de olika pokemonliren där man kopplar ihop sig och sjunger en trudelutt, med vissa ändringar i visan förstås. "Ska vi byta hundar, ska vi byta hundar med varann'?"

Permalänk

Det finns multiplayer, ja. Man har inte bara specificerat vad för typ av multiplayer.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

beställde :
Wario Ware Touched! - DS
Nintendo DS Screen Protectors (Pelican) - DS

någon som har nått att säja om dessa produkter? någon som vet fall om screen protectorn är någon bra?

Permalänk
Medlem

Kommer nintendogs komma till usa eller eu ?
Vad har hänt med http://hackds.blogspot.com/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Kommer nintendogs komma till usa eller eu ?
Vad har hänt med http://hackds.blogspot.com/

USA

Skulle tro att de som "hostade" hans blog har valt att lägga ner den. Han länkar inte längre till bloggen på sin hemsida heller.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk

Nope, men det verkar vara ett intressant litet krig mellan darkfader och hyperds-utvecklaren, haha. www.darkfader.net för mer information