Ta reda på vilka domännamn någon äger.

Permalänk
Avstängd

Ta reda på vilka domännamn någon äger.

Finns det möjlighet att ta reda på vilka domäner ett företag, alternativt en person har registrerat? En vanlig whois-förfrågan på till exempel ripe.net kräver att man skriver in domännamnet och får då reda på ägaren. Jag vill alltså göra det tvärtom, slå in ett namn och få reda på vilka domäner denne äger.

Någon?

Permalänk
Medlem

Skulle tro att det inte går.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja du Sim. Det är bara att du sätter igång och söker på alla tänkbara domännamn och sammanställer resultatet

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Ja du Sim. Det är bara att du sätter igång och söker på alla tänkbara domännamn och sammanställer resultatet

Tja, det kan ju inte finnas sååå många domännamn reggade..

Men ändå. En whois-databas innehåller ju informationen. Frågan är varför ingen erbjuder möjligheten att söka på valfri information.

Permalänk
Medlem

Det finns en sida på nätet som kan visa sånt.
Fan att jag inte kommer ihåg vad den heter.

*letar*

I den tjänsten behövde man 1 domännamn och sen kunde man se vilka andra domäner som var reggade av samma person som nr 1.

Edit: Hittade:
http://www.whois.sc/reverse-ip/
Att bli medlem är gratis.
Där kan man fylla i IP-adress eller hostname så får du se vilka sidor som finns på den adressen. Verkar dock som om .se eller .nu inte går att se.

Namn går tyvärr inte att söka på.. tror jag. Finns rätt mycket man kan göra där dock.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

Domdär tar bara .com/.net/.org och ger inte ens korrekt info.

Den sa att jag hade 146 domäner på ett ip, det är egentligen 773

Så lite inte allt för mycket på domdär verktygen

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Avstängd

Att söka vilka domäner som är registrerade på ett IP är alltid ett steg i rätt riktning. Men ingen av de länkarna som ni postade låter mig söka på en persons namn. Vilket är det jag är ute efter. Men tack i alla fall.