Permalänk
Medlem

K8N Neo2 Platinum, vilket bios ?

Jag funderar på updatera bios, är den bra sak att göra ? Vilken version skall jag isåfall ha ?

http://www.msi.com.tw/program/support/software/swr/spt_swr_de...

Nyaste är 1.5 :), men kankse inte den bästa vad vet jag.

Hjälp mig nu, skall jag updatera bios, och skall jag göra det via msi sidan LIVE ?.

Om det finns några tips man skall tänka på före/efter en bios updatering ?

Visa signatur

MKA!

Permalänk
Medlem

har precis uppdaterat mitt bios och det gick fin fint, det enda som jag behövde göra efteråt var att avaktivera det inbyggda ljudet i bios eftersom jag har ett pci-ljudkort.

Jag uppdaterade föresten med digicell.

/p-a

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perros
har precis uppdaterat mitt bios och det gick fin fint, det enda som jag behövde göra efteråt var att avaktivera det inbyggda ljudet i bios eftersom jag har ett pci-ljudkort.

Jag uppdaterade föresten med digicell.

/p-a

Okej. Men va betyder digicell ?

Visa signatur

MKA!

Permalänk

Ett program där du hittar bland annat. Core Center, Live Update 3 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av B@nd/nVidia
Ett program där du hittar bland annat. Core Center, Live Update 3 m.m.

Okej tack. Men skall jag använda live update tycker ni ? Vad är det för skillnad ?

Visa signatur

MKA!

Permalänk
Medlem

digicell är ett program som "länkar" till live update så det var alltså med Live update jag uppdaterade mitt bios, jag har gjort det likadant två gånger tidigare också utan problem så du behöver nog inte oroa dig för att det ska gå snett.

/p-a

Permalänk
Medlem

men vilken är den bästa versionen då ?

Visa signatur

Antec Super Lanboy | Aspire 500W | Msi k8n Neo2 Platinum | AMD64 Winchester 3500+|Zalman 7000b-Alcu|
X800Xt-PE|Corsair XMS3200Xl 2x512Mb 2-2-2-5| Seagate S-ATA 200Gb|Nec Dvd Brännare O LG Dvd Spelare + lysrör|Sleeving kit |fläktar|Mx 510|Koss SB45|fUnc 1030|SuperPi - 31|3dmark 05 - 7896