Permalänk
Medlem

APB i Debatt hos SVT

Någon som såg programmet Debatt på ettan idag?
Handlade om nerladdning, bland debattörerna hittar vi VD:n för Jens of Sweden, en kille från PiratByrån och sist men inte minst vår alldeles egna Hendrik Potén.

Jag skulle bara vilja veta vad ni tyckte om programmet och vad som sas av debattörerna.

Om ni såg detta avsittet så kan ni ladda hem det från Debatts hemsida (kommer upp nån dag i veckan)
http://www.svt.se/debatt

Visa signatur

- Den som tar, han har
- Det man inte vet, har man ingen aning om.

Permalänk
Medlem

Jens ägde Henrik Ponten.

Permalänk

Jens ÄGDE allt haha gillar jens som fan nu riktigt soft. Han hade kunnat äga Pontén i 2h tycker jag!

Permalänk
Medlem

tycker avslutningen var bäst...; vi ger ut den gratis

Visa signatur

NVIDIA nForce3 Ultra Chipset Based K8N Neo2-54G Platinum Edition
3500+@260x10 Crucial BallistiX pc4000 . LeadTek GeForce 6800GT@420/1100

Permalänk
Avstängd

Jens blev "ägd" av dom andra..Bara han själv och tydligen några här på swec som inte fattade det..
Birgersson skulle ha vart där istället..
Jens framstod bara som en obstinat tonåring.
En dålig debatt i mina ögon..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

Sämre debatt får man då leta efter.
Ingen av sidorna lyckades på något sätt tala för sin sak på ett vettigt sätt och de lyckades inte ens reda ut vad de diskuterade. Att filmmannen fick hållas med sin jämförelse mellan piratkopiering och skadegörelse har jag svårt att förstå.
Jens hade inget vettigt att komma med över huvud taget, förstår ärligt talat inte vad han hade där att göra. Det enda han kunde göra var att hoppa på APB och sen när han fick ett motargument så kunde han inte svara.
Sen var debattledaren ett kapitel för sig...
Enda som var _lite_ vettig var han som var dömd för just piratkopiering och som gav ut någon sorts tidning.

Permalänk
Medlem

ilg@dd, vad säger du för dumt??

Visa signatur

Burk 1: Asus A8NE - Amd Athlon64 3800+ - Ati x850xt - 1024 DDR400 - 250gb SATA (7200rpm 8mb)

Burk 2: Nått Intel MB - P4 1,5 Ghz - Geforce 3 64mb - 256 Rambus 800 - 80 Gb (7200rpm).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tHEnErd
ilg@dd, vad säger du för dumt??

Han säger som det var, Jens hade inget vettigt att komma med (förutom att de(skivbolagen) måste starta nya tjänster). Förutom det så sade han inget alls.

Permalänk
Medlem

jamen han e juh på rätt sida! kritisera inte de goda folket.

Visa signatur

Burk 1: Asus A8NE - Amd Athlon64 3800+ - Ati x850xt - 1024 DDR400 - 250gb SATA (7200rpm 8mb)

Burk 2: Nått Intel MB - P4 1,5 Ghz - Geforce 3 64mb - 256 Rambus 800 - 80 Gb (7200rpm).

Permalänk
Medlem

Blev ganska irriterad på regissören som var där. Han pratade i munnen på alla hela tiden.
Ska man vara med i en debatt måste man kunna behålla lugnet, annars framstår man
bara som en idiot

Jens var för kaxig. De två yngre killarna på "piratsidan" var vettiga.

EDIT: Dock röstade jag på att det var bra - mest på grund av att man fick åtminstonde ut en del av budskapet till allmänheten. (samt att Antipiratsidan framstod som idioter)

Permalänk
Medlem

"nu får vi ta och nyktra till"

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tHEnErd
jamen han e juh på rätt sida! kritisera inte de goda folket.

Vadå på "rätt sida"? Vilken sida är det? Jag vill gärna betala för min musik, jag skulle gärna köpa mer skivor än vad jag kan i dagsläget (är student och därmed fattig) men nu kan jag inte det så jag får lov att piratkopiera. Detta är till stor del skivbolagens fel anser jag.

Oavsett vilken sida man håller på så måste man objektivt kunna avgöra om något som sägs är vettigt eller inte. Jens kunde inte det och inte många av hans anhängare heller troligtvis. Som sagt, det enda Jens kunde säga var typ "Herr Pontén kommer här" eller "det är ungdomarna som växt upp med detta" osv. Helt utan några vettiga argument eller någonting.

Permalänk
Medlem

enda person som inte var vettig var han från piratbyrån.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Jens Nylander var inte direkt vettig.. Påhopp osv. hör inte hemma i en seriös debatt. Tror Jonas Birgersson skulle varit bra mycket bättre.

Jag tror att piratbyrånkillen var lite nervös. Därför det inte blev så lyckat för honom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag "håller" på "piraterna" men eftersom att det är en debatt vi snackar om har så måste man kunna vara objektiv.

Jens kom faktiskt inte med så många bra argument, om alla hade suttit och skrikit "Piratkopiering är bra" medan Antipiraterna hade kommit med bra och vettiga argument. Skulle piraterna fortfarande ha gjort en bra debatt bara för att de är på den "goda sidan"?

Visa signatur

- Den som tar, han har

Permalänk
Medlem

Måste säga att det var en värdelös debatt. Inget vettigt kom fram under de hela 30 minuter som debatten höll på. Viktiga frågor utelämnades och personerna där var knappast särsklit lämpliga, förutom Pontén och killen från piratbyrån. Jens bara babblade om att "nu får vi nyktra till", men kunde egentligen inte få fram några bra argument utan man kunde bra se hans komersiella intresse i det hela.

Tycker att det var för mycket tjafs och att inget nytt kom fram. Det var synd att antipiratbyrån inte kunde ställas ordentligt upp mot väggen i detta program, det var ett viktigt tillfälle att utnyttja.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en CD skiva för 8år sedan och en DVD för 4år sedan.

köpte 3 PC spel i hela mitt liv, slå det

HL1 och HL2 + Vietcong

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Detta var bland det sämsta diskussionsprogram jag sett. Moderatorn var så tam att jag skrek i soffan, inga av de diskussioner som hölls modererades på ett vettigt sätt. Miljöpartisten fick fullkomligen, verbalt, våldta läkaren utan att moderatorn fick en syl i vädret, han blev avbruten och accepterade det?! Tam fan! Han skall jobba på dagis - inte moderera debatter!

Och till diskussionen om piratkopiering hade man samlat wannabee muppar utan dess like. Jag menar, Jens of Sweden betedde som en halvpackad 14-åring. Killen var ju synnerligen overbal och jag, och säkerligen många andra, fick intrycket att han var en tonåring som någon ville ta Nintendot ifrån. "Bättre tjääänster, Nyktra till nu vah, Äh men vafan".

Varfasen var Birgersson?? Han är ju verbal och syrlig i alla fall!

Skönt med donnan "på andra sidan" som inte riktigt visste vilken sida hon stod på! Regissören var inkonsikvent som fan. "Människor är flockdjur och vill gå på bio" för att i nästa mening kläcka ur sig "Folk går inte på bio eftersom de redan sett filmen hemma" ... Hur skall han ha det? Är vi bionjutande flockdjur eller asociala hemmabio pirater?!

Det enda denna debatt mynnade ut i var mer creds till Antipiratbyråns uppdrag och Pontén - han var den enda som kunde uttrycka sig någorlunda och sansat i mina ögon. Jag gillar inte det han gör men så är läget.

Visa signatur

1. I7-2600K@3.4, 8GB DDR3, Corsair SSD GT 120GB, 2xIntel 120 SSD, 1xGTX580
2. E8400@4.23,4GB Corsair PC8500,1xG2 SSD 80GB,2x150GB Raptor@RAID0,HD4870

Permalänk
Medlem

Det var allmänt rätt kassa argument, Jens sade flera bra saker men han utveckade aldrig ordentligt, Ayesha sade massa bra sansade saker och Pontén blev tokägde i slutet.
Resten var värdelöst...

Framförallt den där Anders Nilsson, han argumenterade emot sig själv HELA tiden...
Klagade på att dom inte tjänade pengar, och dom tjänade alla pengar på bio och biobesökarna är fler än någonsin, få ihop det den som kan...

Permalänk

Pontén blev knappast ägd ? Killen från Gringo (Carlos ?) hade sagt till Pontén innan sändning att han eventuellt skulle ta betalt för tidningen.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk

"Dåligt för att det var dålig information och/eller dåliga debattörer"

Det kändes inte som att någon hade så mycket att säga. Det är skrämmande att så många helt okritiskt sväljer Jens högljudda och ogenomtänkta argument, bara för att han är på "rätt sida". Jag tycker att de kunde tagit in några som är lite sakkunniga, men då hade väl inte den genomsnittlige TV-tittaren förstått något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaMan
Pontén blev knappast ägd ? Killen från Gringo (Carlos ?) hade sagt till Pontén innan sändning att han eventuellt skulle ta betalt för tidningen.

Han skulle ju ta betalt, frivillig betalning...

Och även om så inte vore fallet så blev herr Pontén ganska ägd, han tänkt "haha, nu ska jag sätta dit honom", och sedan studsade det tillbaka, hel kul...

Permalänk
Medlem

tycker det var kass. alla satt och jiddrade för sina egenintressen som mestadels inte hade med det faktiska problemen att göra. (som vanligt mao..) och en hel del av vad som borde sagts rann ut via bicoaxialkabeln.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Tjänster för nerladdning av musik mot betalning finns redan, CDON t.ex...

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

måste tyvärr hålla med, Jens må vara en bra företagare, men nå bra i debatt är han inte. Birgerson skulle varit där, men då hade vi inte fått nå debatt utan det hade blivit som i nyhetsmorgon, de andra hade blivit sågade vid fotknölarna. Birgerson är skarp, jävligt skarp

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Har aldrig sett en sämre debatt. Jens Nylander betedde sig fruktansvärt omoget. Någon som har lust att anordna JOS-spelare-bål har jag en, tänker aldrig köpa en igen. Tråkigt att antipiratbyrån aldrig fick stå till svars för att agera komersiell polismyndighet.

Visa signatur

AMD X2 4000+ | 4096 MB | 320 GB RAID1 | Vista x64 / Ubuntu x64 || VIA EPIA 800 512 MB / Ubuntu server

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppelorum
Vadå på "rätt sida"? Vilken sida är det? Jag vill gärna betala för min musik, jag skulle gärna köpa mer skivor än vad jag kan i dagsläget (är student och därmed fattig) men nu kan jag inte det så jag får lov att piratkopiera. Detta är till stor del skivbolagens fel anser jag.

Oavsett vilken sida man håller på så måste man objektivt kunna avgöra om något som sägs är vettigt eller inte. Jens kunde inte det och inte många av hans anhängare heller troligtvis. Som sagt, det enda Jens kunde säga var typ "Herr Pontén kommer här" eller "det är ungdomarna som växt upp med detta" osv. Helt utan några vettiga argument eller någonting.

Piraterna e rätt sida, orka med att betala en jävla massa pengar för något man kan få tag på mycket lättare utan att pröjsa. Hade tex skådespelarna och artisterna fått största delen av intäkterna så hade de la vart ok o lägga en tjuga för ett samlingsalbum på 15 skivor. Dom där asen som äger dom stora film och musik företagen ska inte ha ett sketet korvaöre! Ni hörde juh själva på den där feta nissen som satt i mitten mittemot "piraterna", han va juh oseriöst dum i huvet. (klaga inte på felstavning (de finns nog en del))

Osså länge leve AUH!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vem är Birgerson, har hört det på flera ställen, han var visst med i Nyhetsmorgon, finns det något sätt att få tag på Birgerssons medverkanden?

Visa signatur

- Den som tar, han har

Permalänk
Inaktiv

Birgersson grundade BBB och han äger BB2, tror jag.

Rätta mig om jag har fel.

Lite mer info
http://www.bredband2.se/Default.aspx?__app=BB2&__view=bredban...

Permalänk
Medlem

Usel debatt må jag säga. Den som jag tyckte hade bäst argument är faktiskt Pontén även om jag starkt ogillar APB och deras metoder. Jens och killen från piratbyrån var ju skrattretande.
Jens må ha rätt att fildelningen inte går att stoppa men hans argument att bara för att man är ung så får man göra som man vill och de inte bryr sig, vilket för mig låter helt konstig.

Visa signatur

Lever pastej?