World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
runt 59 som shaman...finns någon i gillet som gått vid level 58 också..

EDIT: är det gnome engineering som gör att man blir sån:
http://web.telia.com/~u52016687/gnome.jpg
???

Vad står det för buff där? "Discombulate"....

http://www.thottbot.com/index.cgi?i=9263

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Vad står det för buff där? "Discombulate"....

http://www.thottbot.com/index.cgi?i=9263

iofs
Jag är trött, skyller på det...

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Ingen som kan tipsa var en undead ska krafsa fram lite Mithril? Det finns lite i arathi, men det räcker inte riktigt. Ska man testa Aszhara?

Permalänk

Under dagen var jag och questade lite i Western Plaguelands, som många vet finns det en grymt uttråkande quest-kedja där man ska döda "the cauldron-master" och fylla ett vial vid 3 olika cauldrons. Jag står vid den tredje och har fått hjälp av en 60-warrior eftersom alla mobsen var 3-4 levels över mig och det kommer två personer jag träffat förut. Vid det laget har cauldron-mastern redan respawnat och jag har innan det dödat honom för att få en nyckel som man behövde. Jag står lite för nära honom och han blir då självklart aggroad och jag tänker inte mer på det utan börjar attackera honom varvid en av de två som precis kom börjar vråla "OMG THAT IS MY MOB" och liknande, ni vet hur tugget går^^.

Får massa tells om hur pantad jag är och så vidare. Lite senare i Orgrimmar frågar en rogue mig vid namn "Dejn"(den förra som betedde sig som ett as hette "Duja") och jag tror genast att det var han förut varvid jag beter mig lite arrogant mot honom. Stackaren förstår förstås ingenting och jag skriver till "Duja"'s kompis som var med och han försöker bara förlöjliga mig genom att låtsas att han inte vet hans namn. Nevermind, nu fick jag en tell från just "Duja" :

Jag vet inte varför jag skriver detta eller om jag ska skratta eller gråta. Bara för att ge utomstående en inblick i vilka enormt omogna och patetiska människor det existerar inom WoW.

Icetec: Nu vet jag inte vilken level du är, men alterac mountains och Badlands erbjuder mycket mithril och iron.

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk

Killen var i samma guild som jag innan... (Avalon)

FYI Duja är norska och betyder pussyface eller nånting sånt

Permalänk
Medlem

Urk. Alla rogues är motbjudande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
man kan väl säga att DPS är det "officiella" ordet för att göra skada. Det är ett spel som är gjort på engelska..
En liknande sak är HS i CS. Det heter headshoot, inte huvudskott eller skott i huvudet.
Spelar man med folk från andra länder så kan det bli lite knasigt när man skall förmedla info snabbt.. om dom inte har en aning om vad du pratar om.

Grejen är ju som sagt att det helt enkelt är fel. Jag tror inte att någon stör sig på att folk använder förkortningar, men det är helt enkelt fel sammanhang. Eftersom du jämför med HS (som för övrigt står för headshot) så säger man ju att man skjuter ett HS eller gör ett HS... gör kan man väl diskutera lite men det funkar iaf. Men hur skulle det vara om man istället sa att man gjorde ett HSPS, ett headshot per second.
Ja, det är faktiskt exakt samma sak och det är därför det är så enormt skumt Korrekt skulle vara "lower your DPS" eller något liknande (även om det även där skulle passa bättre med damage, jämför med "lower your speed") (eller bara "STOP" ). Jag är ingen språkfascist och bryter gärna mot språkliga regler om det bara fyller någon funktion, men att använda något helt felaktigt när det inte ens är kortare eller enklare än något som skulle vara rätt är ju bara illa. Som särskrivning ungefär.

Egentligen rätt meningslös diskussion men av nån anledning stör jag mig iaf något enormt på termen

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Äntligen fick jag min gutgore ripper från Garr idag. Känns så underbart att ha en bra main-handdagger som rogue.
http://wow.allakhazam.com/profile.html?129578

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
vilken server spelar du på?

den enda servern du kan byta till är kor´gall men då måste du spela på Agamaggan.

http://www.wow-europe.com/en/support/charactermoverealms.html

jag spelar på Agamaggan och Warsong.
Varför kan man bara byta från agamaggan till Kor'gall?

Permalänk
Medlem
Citat:

???

Den saken använder jag och en kompis när vi ska dismounta ful horde som rider förbi, de e riktigt kul fakiskt för de blir så förvanade över vad som hänt

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Avstängd

Hur gör man en print screen? antar att man kanske trycker på knappen där det står "print screen sys req" men om det är så vart hamnar bilden?
Vilken mapp?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ack3
Hur gör man en print screen? antar att man kanske trycker på knappen där det står "print screen sys req" men om det är så vart hamnar bilden?
Vilken mapp?

Ja, det är den knappen!
Bilderna hamnar i mappen "Screenshots" i WoW-mappen... Bilderna blir i TGA-format, så du kan behöva något program för att kunna se dom/ändra filformat. T.ex. IrfanView fungerar bra för detta ändamål!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse013
Ja, det är den knappen!
Bilderna hamnar i mappen "Screenshots" i WoW-mappen... Bilderna blir i TGA-format, så du kan behöva något program för att kunna se dom/ändra filformat. T.ex. IrfanView fungerar bra för detta ändamål!

är det programmet gratis? om inte vet dunågot annat progtram som är gratis så man kan titta på screensen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vad menas med att en item är unique?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
är det programmet gratis? om inte vet dunågot annat progtram som är gratis så man kan titta på screensen?

Jodå, ConvertShots är gratis. men om du använder det rekomenderar jag dej inte att ha "adjust picture brightness" ibockad. Bilderna blir för ljusa. skriv "ConvertShots tga" i Eniro.se sökfönster så får du tag i filen direkt. Det är länken högst upp.

PS, MÅSTE bara få tala om att jag ÄÄÄÄÄNTTTLIIIGEEEN får Lightforge shoulders Jag blev svettig igår natt när servern skulle startas om. Vi hade precis tagit 1:a bossen i UBRS och jag såg flera timars severdöd framför mig.
3 pieces kvar chest, gloves och mössan.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Kan någon skriva ett bra träd för hunter om man vill satsa på 31 poäng på Marksmanship trädet och resten på de andra två snälla ge förslag

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av KingCobra
[B]Jodå, ConvertShots är gratis. men om du använder det rekomenderar jag dej inte att ha "adjust picture brightness" ibockad. Bilderna blir för ljusa. skriv "ConvertShots tga" i Eniro.se sökfönster så får du tag i filen direkt. Det är länken högst upp.

ok tack:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

???

OMG spelar du med den där interfacen???
Fan ser ju knappt vad som händer för alla fönster och skit.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Tja!
ja ska starta en ny gubbe och vill gärna ha förslag på bra builds

Permalänk
Medlem
Citat:

Tja!
ja ska starta en ny gubbe och vill gärna ha förslag på bra builds

Klass vore bra att veta.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

vilken som helst

http://wowvault.ign.com/View.php?view=Templates.List

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen

du kan bara ha en av det föremålet, t.ex du kan inte dual-wielda en one-hand unique

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nick3
Kan någon skriva ett bra träd för hunter om man vill satsa på 31 poäng på Marksmanship trädet och resten på de andra två snälla ge förslag

Väldigt nöjd med min build iaf. 36/15 Marksmanship/Beastmastery

http://wow.allakhazam.com/profile.html?134013

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Jag tror dig..det var mest uppståndelsen och "last man standing"-kännslan som var så underbar:D

Rätt boring instance f.ö. men rätt bra loot i form av pengar...fick säkert en 10-20g rent i pengar.. Inte illa pinkat.

Ska nog köra tills jag får cresten+hjälmen:)

När kan man som tidigast börja med stratholme/scholomance?

strat/scholo/lbrs/ubrs tycker jag alla går utmärkt på lvl 58

allafall har den långa grindingen mot epic mount börjat nu..

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen

Att du bara kan ha ett enda av det i inventory. Du kan visserligen lägga in ett unique item i banken och sedan loota ett till, men du kan aldrig ha båda i inventory.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Att du bara kan ha ett enda av det i inventory. Du kan visserligen lägga in ett unique item i banken och sedan loota ett till, men du kan aldrig ha båda i inventory.

ok, jag tackar för svaret:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
OMG spelar du med den där interfacen???
Fan ser ju knappt vad som händer för alla fönster och skit.

ja det gör jag..jag har dock fullkontroll när jag lirar..
Du ser själv att till vänster är dmg sakerna oc häven stoneclaw totem och earthbind De är även bindna till shift+1 osv.
Sen till höger har jag heals som jag har gjort att när jag trycker alt+1 eller2 så healar den mig, under ser du resten av mina totems som hjälper party så som buffs och skydd..
Och i mitten har jag en totem addon som visar vilken av de fyra elemtenen som är uppe och tiden som är kvar och man kan då bara trycka där för att lägga ut en ny.
Sen ser du min XPbar, inget spciellt med den.
Sen kör jag Minigroup för jag tycker den är bekvämast..
Sen har jag Latency,kordinater, fart, tid och DPS nere i högra hörnet..
Till höger är sedan combat log och till vänster chatten..
Längst upp är det Titan med diverse hjälp så som kordinater och bags osv.
Har även en healtstone tracker..
Så nu vet du vad som gället

On WoW pvp topic:
Hur ska en Shaman sakta ner en paladin?
Ni har ju eran skit som tar bort allt jag gör så som frostshock eller eathbind totem..

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

On WoW pvp topic:
Hur ska en Shaman sakta ner en paladin?
Ni har ju eran skit som tar bort allt jag gör så som frostshock eller eathbind totem.. [/B]

Varför sakta ner han? Bara att döda honom ju
Visst han kan heala sig, men det kan du med. Han kan dock inte göra skada, du är bra på det.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.