World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem

Nu är du en Daedalus, Galweg.
Hur känns det?

Visa signatur

Warez

Permalänk

vanudå? (?) world server down?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andron
Hihi jag har dödat stormwinds kung

http://img187.echo.cx/img187/2474/swkingnotdead1ja.jpg

och sen efter att jag slog på han

http://img187.echo.cx/img187/820/swkingdead2km.jpg

Någon som vet varför han är på Alcaz island?

http://www.blizzplanet.com/modules.php?act=News&id=55

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo
Funderar på att starta en ny char. Antingen en priest eller mage. Kan ni berätta om klasserna är roliga och vad som gör dom roliga. Och vilken ska jag välja? Båda priest och mage verkar kul.

Tycker du ska starta en priest för att:

1: Du får grupper hur enkelt som hellst, vid högre level är det bara att ställa sig i IF och vänta på att någon frågar om du ska med hit eller dit.

2: Kul som fasen att PVPa med, är 100% pvp-speccad med min priest nu och jäklar vad man kan göra skada men ändå tåla rätt så bra (I shadow-form har jag ~40% reduce dmg)

3: Helt enkelt roliga att spela med..

Fast gillar du inte att heala så blir du nog rätt trött på priest, går du med i en grupp förväntar dom sig enbart heals från dig ^^

Har aldrig spelat med mage så jag vet inte vad som är kul med dom, fast jag kan tänka mig att det känns skönt att dra iväg en endboll som är störra än en själv mot en orc..

Visa signatur

*-'

Permalänk
Avstängd

Jag är sugen på priest för dom verkar brutala. Men jag vill INTE heala. Kan jag ha kul med min priest ändå?

Visa signatur
Permalänk

shadowpriest är nåt av de bästa du kan ha i pvp iaf..

Permalänk
Avstängd

Funkar det bra om man är ensam och dödar mobs då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hejsan, jag har ett problem när jag lämnar in quests så blir jag dissad från servern. Någon som vet vad man kan göra för att få bort detta problem?

Visa signatur

Dator?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo
Funkar det bra om man är ensam och dödar mobs då?

Självklart det gör alla klasser. Men det går förstås långsammare än för rena dd's som mage/rogue/hunter/warlock. Men man har rätt hög överlevnadsfaktor, och är bra på att ta mindre grupper med humanoids solo (med MC/PS).

Delta-
Vet inte om det hjälper, men kolla vad som står här. Prova fixa lite med nätverksinställningarna. (länken network card issues)
http://www.blizzard.com/support/wow/?id=aww01679p

Permalänk
Medlem

Vad är fördelen med PvP och fördelen med PvE?

Bråkar med en kompis som säger att jag ska till en PvP för att det inte finns någe o göra i lvl 60 i en PvE server,sitter på en PvE server...

Skulle vilja ha allvarliga svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Escudero

Bråkar med en kompis som säger att jag ska till en PvP för att det inte finns någe o göra i lvl 60 i en PvE server,sitter på en PvE server...

Jadu, kan det vara för att PvE suger dase? Jag menar, du kan inte döda horde (Som alliance är i krig med) utan att dom slå på PvP.

På PvP kan du döda vem som helst, när som helst. Dessutom kommer battlegrounds snart.
Du får HK (Honorable kills) för horde, som i sin tur ger bättre items.

På PvP servrar kan du raida, det kan du inte i lika stor utsträckning på PvE servrar. Jag menar, vem fan slå på PvP om det kommer 120 Alliance gubbar på lvl 60?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yooni
Jadu, kan det vara för att PvE suger dase? Jag menar, du kan inte döda horde (Som alliance är i krig med) utan att dom slå på PvP.

På PvP kan du döda vem som helst, när som helst. Dessutom kommer battlegrounds snart.
Du får HK (Honorable kills) för horde, som i sin tur ger bättre items.

På PvP servrar kan du raida, det kan du inte i lika stor utsträckning på PvE servrar. Jag menar, vem fan slå på PvP om det kommer 120 Alliance gubbar på lvl 60?

FEL! Det är inte krig och på PvE servrar kan du skriva /pvp så kan du döda andra sidan som med har skrivit det. Sen suger inte PvE "dase" för där är det inte småbarn som går runt och dödar allt dom ser som är 25-30 levels under en.

Permalänk
Medlem

Andron mitt ute i krig skiter du väl i om du dödar en 15 åring med vapen siktat mot dig eller en 30 åring? Båda två är fortfarande ute efter o döda dig! För mig spelar det ingen roll iaf... Krig är krig.

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem

jag gjorde en ny gubbe på en pve server efter honor patchen. var runt lvl 40 med min rogue..

förbannat roligt att försöka questa då.
konstant jävla raid.

och battlegrounds kommer ju till pve servrarna också

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

har gjort en dwarf warrior lvl 8 nu undrar om denna build är nått att ha

Arms Talents (31 points)

# Improved Rend - 3/3 points
Increases the bleed damage done by your Rend ability by 35%.

# Deflection - 5/5 points
Increases your Parry chance by 5%.

# Improved Heroic Strike - 1/3 point
Reduces the cost of your Heroic Strike ability by 1 rage point.

# Improved Charge - 2/2 points
Increases the rage generated by your Charge ability by 6.

# Tactical Mastery - 5/5 points
You retain up to 25 of your rage points when you change stances.

# Deep Wounds - 3/3 points
Your critical strikes cause the opponent to bleed, dealing 60% of your melee weapon's average damage over 12 seconds.

# Anger Management - 1/1 point
Increases the time required for your Rage to decay while out of combat by 30%.

# Improved Overpower - 2/2 points
Increases the critical strike chance of your Overpower ability by 50%.

# Two-Handed Weapon Specialization - 5/5 points
Increases the damage you deal with two-handed weapons melee weapons by 5%.

# Impale - 2/2 points
Increases the critical strike damage done by your abilities in Battle, Defensive, and Berserker stance by 20%.

# Sweeping Strikes - 1/1 point
You next 5 melee weapon swings strike an additional nearby opponent.

# Mortal Strike - 1/1 point
A vicious strike that deals 200% weapon damage and wounds the target, reducing the effectiveness of any healing by 50% for 10 seconds.

Fury Talents (20 points)

# Cruelty - 5/5 points
Increases your chance to get a critical strike with melee weapons by 5%.

# Unbridled Wrath - 5/5 points
Gives you a 40% chance to generate an additional Rage point when you deal melee damage.

# Improved Demoralizing Shout - 5/5 points
Increases the attack power reduction of your Demoralizing Shout by 25%.

# Piercing Howl - 1/1 point
Causes all enemies near the warrior to be dazed for 6 seconds.

# Enrage - 4/5 points
Gives you a 32% melee damage bonus for 4 swings any time you are the victim of a critical strike.

Protection Talents (0 points)

# None

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Avstängd

ta bort Improved Heroic Strike helt. man kommer ändå aldrig använda heroic strike.

ta helt bort Two-Handed Weapon Specialization. 5% är inte mycket. och dom där 5 kan du lägga på nåt betydligt bättre.

ta även bort Unbridled Wrath. ganska värdelös

satsa på improved battle shout då den är jävligt trevlig. ta även axe eller polearm spec

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan nån ge mig lite tips på nya bra saker till min mage? kolla följande länk för att se hur han ser ut idag

http://wow.allakhazam.com/profile.html?135143

Är detta bra gear för en lvl40 mage?

Finns det något bra quest reward som jag missat/snart kan få?

Jumanza grips från ZF verkar ju lockande..

Vilken är min sämsta del ur all utrustning, vad ska jag byta först?

Permalänk

Snabbt förklarat...
Enligt vissa präster så funkar inte deras fade korrekt, om jag som hunter använder feign death.
Vad dom menar är att, feign death och fade typ är på samma timer. Att båda inte funkar inom samma tids period.
Själv är jag säker på att det bara är en world of warcraft myt som nån har spridit.

Vi spelade Sunken Temple, och prästen bad mig inte använda den.
När vi var på Eranikus, så gjorde jag ett test, jag såg prästen fick aggro, jag körde feign death, och inom 5 sek så använde prästen fade, och den fungerade ypperligt. Det borde väl säga allt?

Skulle vilja få det bekräftat. Vissa andra präster tror också att om jag använder feign death, så får dom aggro. Det är juh också skitsnack. Warriorn står och matar, jag råkar ta aggro. Om jag då kör feign death, är det inte då uppenbart att den sticker tillbaka till warrior? Ja, det är det.

Nu blev det onödigt mycket text men...

Tigres, 55 Hunter, Argent Dawn (Efter man börjat på RP, så vill man inte gå tillbaka till PVP)

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kan inte bli gankad när du kör på en pve server, det var anledningen till att jag bytte till pve. Man blir så less när det kommer en lvl?? och hugger ner en, man har ingenting att säga till om. PVP hade förmodligen varit skitskoj om alla var på samma lvl men nu så suger det bara.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

PvP är mycket roligare, de är de som är kul med speler. De är inge kul att gå runt och göra quests hela tiden lr att köra alla instance's 100gånger var för att få den bästa armorn lr svärdet...

Så PvE är tråkigt då om de kommer en raid grupp och ska raida något ställe så kommer inte alla slås tillbaka då om de aktiverar pvp så kan de dö...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggernaut
Snabbt förklarat...
Enligt vissa präster så funkar inte deras fade korrekt, om jag som hunter använder feign death.
Vad dom menar är att, feign death och fade typ är på samma timer. Att båda inte funkar inom samma tids period.
Själv är jag säker på att det bara är en world of warcraft myt som nån har spridit.

När vi var på Eranikus, så gjorde jag ett test, jag såg prästen fick aggro, jag körde feign death, och inom 5 sek så använde prästen fade, och den fungerade ypperligt. Det borde väl säga allt?

Skulle vilja få det bekräftat. Vissa andra präster tror också att om jag använder feign death, så får dom aggro. Det är juh också skitsnack. Warriorn står och matar, jag råkar ta aggro. Om jag då kör feign death, är det inte då uppenbart att den sticker tillbaka till warrior? Ja, det är det.

Tigres, 55 Hunter, Argent Dawn (Efter man börjat på RP, så vill man inte gå tillbaka till PVP)

Bara bullshit.

EDIT:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
PvP är mycket roligare, de är de som är kul med speler. De är inge kul att gå runt och göra quests hela tiden lr att köra alla instance's 100gånger var för att få den bästa armorn lr svärdet...

Så PvE är tråkigt då om de kommer en raid grupp och ska raida något ställe så kommer inte alla slås tillbaka då om de aktiverar pvp så kan de dö...

Tror nog det är väldigt subjektivt. PvE raid stycker jag är otroligt roliga. Att vara med i ett 100% koordinerat försök på Majordomo och hans 8 vakter är en riktigt rolig upplevelse till exempel.

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andron
FEL! Det är inte krig och på PvE servrar kan du skriva /pvp så kan du döda andra sidan som med har skrivit det. Sen suger inte PvE "dase" för där är det inte småbarn som går runt och dödar allt dom ser som är 25-30 levels under en.

Okej, så vad i denna mening var det du inte förstod?
På PvP servrar kan du raida, det kan du inte i lika stor utsträckning på PvE servrar. -----> Jag menar, vem fan slå på PvP om det kommer 120 Alliance gubbar på lvl 60? <-------

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att det är lite fler riktiga fighter på en PVE-server, inte nästan enbart ganking som på PVPservrarna.

Visa signatur

*-'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggernaut
Snabbt förklarat...

Det finns inga, och då menar jag verkligen INGA skills som delar cooldown med hela gruppen!
Ren bullshit rakt igenom. Det förvånar mig att de inte tror att det är samma sak med vanish också.
Anledningen till att de "tror" att de automatiskt får agro när du kör feign death beror på att deras heals genererar jävligt mycket hate. I en 5man grupp är det nästan alltid prästen eller någon DD-char som ligger efter warriorn på "hatlistan". Ok, säg nu att warriorn sackar efter med hatebyggandet och du tar agro från honom med din massiva skada, du tar feign death och rensar all agro från dig. Istället går moben på nästa person i listan vilket inte sällan är prästen, om nu warriorn är kass nog att släppa agro på dig är det inte otroligt att han ligger längre ner på hatlistan än healern... Det kan även vara så att om warriorn toppar listan efter att du har rensat agron, men prästen fortfarande ligger nära, så kan AIn prioritera prästen högre ändå för att han är mycket närmare än warriorn. Det är i alla fall min teori som jag bildat mig genom att iaktta våra PvE-strider, fast jag kan ju ha fel.
På ett sätt har de rätt i att det ibland kan vara dumt att köra feign death när warrior släpper agro eftersom du som hunter garanterat tål mer stryk än den lille präststackaren med cloth och några tusen HP mindre än dig. Om det inte är någon omedelbar fara för ditt liv tycker jag att du lika gärna kan hålla kvar moben på dig och undvika att göra för mycket skada så att warriorn kan gå emellan och taunta till sig agron igen. Då får ju även prästen lättare att hela både dig och warriorn eftersom han inte har några mobs på sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl-Johan
Kan nån ge mig lite tips på nya bra saker till min mage? kolla följande länk för att se hur han ser ut idag

http://wow.allakhazam.com/profile.html?135143

Är detta bra gear för en lvl40 mage?

Finns det något bra quest reward som jag missat/snart kan få?

Jumanza grips från ZF verkar ju lockande..

Vilken är min sämsta del ur all utrustning, vad ska jag byta först?

byt ut bältet först mot nått of the eagle eller så kan du försöka få deathmage sash från razorfen downs.

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yooni
Okej, så vad i denna mening var det du inte förstod?
På PvP servrar kan du raida, det kan du inte i lika stor utsträckning på PvE servrar. -----> Jag menar, vem fan slå på PvP om det kommer 120 Alliance gubbar på lvl 60? <-------

Jag förstog allt och det är dom andra 120 horde som skriver /pvp och slåss tillbaka med eller utan vakter.

Permalänk
Medlem

nån som vet om det finns kartor vara alla veins finns i typ elwynn och westfall ? gärna mer ställen

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

veins spawnar olika hela tiden?

Permalänk
Medlem

nej, det är olika på olika servrar bara. spawnar på samma ställe hela tiden på en speciell server så du får ha en karta för just din server.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
nej, det är olika på olika servrar bara. spawnar på samma ställe hela tiden på en speciell server så du får ha en karta för just din server.

ok nån som vet om det finns för stormscale?

Visa signatur