World of Warcraft-tråden!

Permalänk

#sweclockers.com "officiell" kanal
#sweclockers tidigare officiell kanal
#swec@DH snackkanal
#wow.se svensk wow-kanal
#apanson bra kanal

Alla kanaler ligger på Quakenet.

Permalänk
Medlem

Vad jobbigt!!

Tecken på att du har spelat för mycket WoW:

Din Auth på QuakeNET har gått ur :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RatFace
Tecken på att du har spelat för mycket WoW:
Din Auth på QuakeNET har gått ur :/

Permalänk
Medlem

LecToR: Jag är strax lvl 33 med min Paladin och jag kan lova att jag snor aggro från min bror ganska lätt som är en warrior med hjälp utav Seal of Fury och sen för att minska aggron på cloth users så använder jag Blessing of Salvation vilket har funkar väldigt bra änn så länge. Och sen som någon sa så gör Paladin inte direkt mycket skada så visst passar dom bäst som tanker och klarar sig mycket bättre änn en Warrior pågrund av att dom kan heala sig själva osv. Revelation tycker jag känns väldigt onödig för den sänker ändå bara cooldown tiden med 20 min vilket blir 40 min då och det känns fortfarande som en evighet så då kan jag lika bra vänta dom där extra 20 minuterna. Va faktiskt inne på 2hand när jag började med Paladinen men tycker svärd/mace och sköld passar Paladin mycket bättre och självklart så kommer jag ju fortfarande att använda 2hand vapen lite då och då beroende på hur bra gruppen klarar sig. Har hört att Improved Devotion Aura inte ger speciellt mycket vid hög lvl och att Toughness är bättre därför valde jag Toughness istället men jag vet inte vilken av dom som igentligen är bäst.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
LecToR: Jag är strax lvl 33 med min Paladin och jag kan lova att jag snor aggro från min bror ganska lätt som är en warrior med hjälp utav Seal of Fury och sen för att minska aggron på cloth users så använder jag Blessing of Salvation vilket har funkar väldigt bra änn så länge. Och sen som någon sa så gör Paladin inte direkt mycket skada så visst passar dom bäst som tanker och klarar sig mycket bättre änn en Warrior pågrund av att dom kan heala sig själva osv. Revelation tycker jag känns väldigt onödig för den sänker ändå bara cooldown tiden med 20 min vilket blir 40 min då och det känns fortfarande som en evighet så då kan jag lika bra vänta dom där extra 20 minuterna. Va faktiskt inne på 2hand när jag började med Paladinen men tycker svärd/mace och sköld passar Paladin mycket bättre och självklart så kommer jag ju fortfarande att använda 2hand vapen lite då och då beroende på hur bra gruppen klarar sig. Har hört att Improved Devotion Aura inte ger speciellt mycket vid hög lvl och att Toughness är bättre därför valde jag Toughness istället men jag vet inte vilken av dom som igentligen är bäst.

warrior tankar fortfarande bättre än palas då dom har bättre skills till detta, så låt din bror tanka, om han kan det dvs:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Devotion arua är bättre på så sätt att den auran har hela gruppen. Toughness har bara du. Om du går för 1-H och sköld betyder det att du skall jobba mycket i grupp...och då gäller det att du har mycket som även dom tjänar på.

Du kommer få det svårare när du närmar dig lvl 60 som Paladin. Vår DPS stiger i stort sett ingenting från lvl 45 och uppåt medans alla andra klasser drar ifrån som bara den. När en lvl 60 warrior crittar har du inte en suck att dra aggro ..... han gör helt enkelt mycket mer skada vilket du aldrig kan dra till dig aggro ifrån. OK... ibland crittar du med men aggrot går inte att behålla.

En Paladin lvl 33 är i sina glans dagar..vid den levelen är du helt enkelt "gudomlig". Du märker snart vad jag menar.... vid lvl 45 är du lika förvånad som alla vi andra var och tänker "vad var det som hände???"

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Nån vänlig själ därute som kan ge mig en bra talent build till mage är just nu lvl42 vill kunna pvp'a ,sammt döda mobs effektivt (om det är möjligt med både ) ville helst ha frost inblandat, men är öppen för förslag.

/tack på förhand Sju

Edit: gärna talent bygge fram till lvl 42 vilka som är viktigast/bäst just nu.

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Grattis! Först på Daggerspine skulle jag tro?

Vad heter du ingame föresten? Spelar Warrior på Daggerspine, även fast vi inte kommit lika långt som er är det nog inte alltför långt kvar tills vi tar Ragnaros.

Det är jag som tagit SS så det är jag som är xasty, huntern

Visa signatur

Education is what remains after one has forgotten everything he learned in school /Einstein

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Så nu har del 2 kommit ifrån min über MCfilm

tanka på

Del1:
http://files.filefront.com/Molten_Core_run/;3861638;;/fileinf...

Del2:
http://files.filefront.com/Molten_Core_run_v20/;3862808;;/fil...

Såg i credits att ni encodat med XviD, är det verkligen sant? Skiten går ju inte att spela upp utan VLC. :\

Permalänk
Avstängd

Sänks WoW månads priset alls, och vad ligger det på nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ack3
Sänks WoW månads priset alls, och vad ligger det på nu?

Det kostar €12,99 och kommer att göra det ett bra tag framöver.
Beroende på hur euron svänger brukar kostnaden ligga på mellan 110-120SEK/mån.

Permalänk
Medlem

Det blir billigare om man tecknar sig för längre prenumenation.

Permalänk
Medlem

Har just börjat på en Shaman som förmodligen kommer att bli min nya main, känns så förbannat mycket roligare än min gamla Alliance-puttefnutt.

Hur som helst undrar jag vilken slags build man ska skaffa sig... funderar på något i stil med denna, men vill gärna få förslag på vad som skulle kunna vara bättre.
Min filosofi såhär långt är att jag vill kunna göra skada och överleva - inte agera healer (finns det ju ändå classer som gör bra mycket bättre).

Enchantment:
Shield Specialization - 5/5 points
Thundering Strikes - 5/5 points
Improved Ghost Wolf - 2/2 points
Improved Strength of Earth Totem 3/3
Anticipation - 5/5 points
Parry - 1/1 point
Improved Frostbrand Weapon - 2/2 points

[Väg 1]
Restoration:
Improved Healing Wave - 5/5 points
Improved Self-Reincarnation - 2/2 points
Totemic Focus - 3/5 points
Improved Lesser Healing Wave - 5/5 points

Elemental Combat:
Concussion - 5/5 points
Convection - 5/5 points
Reverberation - 3/5 points
[/Väg 1]

[Väg 2]
Restoration:
Improved Healing Wave - 5/5 points
Improved Self-Reincarnation - 1/2 points

Elemental Combat:
Concussion - 5/5 points
Convection - 5/5 points
Reverberation - 5/5 points
Elemental Focus - 1/1 point
Call of Thunder - 5/5 points
Elemental Fury - 1/1 point
[/Väg 2]

Vad tycks?

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

fan vad jag ångrar att jag inte testade paladin på test servern

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
Har just börjat på en Shaman som förmodligen kommer att bli min nya main, känns så förbannat mycket roligare än min gamla Alliance-puttefnutt.

Min filosofi såhär långt är att jag vill kunna göra skada och överleva - inte agera healer (finns det ju ändå classer som gör bra mycket bättre).

Läs denna post om du inte gjort det:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5402608...

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan

Hur som helst undrar jag vilken slags build man ska skaffa sig... funderar på något i stil med denna, men vill gärna få förslag på vad som skulle kunna vara bättre.

"Build"

Vad tycks?

21 points i resto så att du får NS är nästan ett måste.

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexx
Nån vänlig själ därute som kan ge mig en bra talent build till mage är just nu lvl42 vill kunna pvp'a ,sammt döda mobs effektivt (om det är möjligt med både ) ville helst ha frost inblandat, men är öppen för förslag.

/tack på förhand Sju

Edit: gärna talent bygge fram till lvl 42 vilka som är viktigast/bäst just nu.

det här e en build som jag kör på o tycker den e bra.
t.ex med blast wave och instant arcane explosion kan man göra mycket skada med flera fiender samtidigt.

Arcane Talents (21 points)

# Improved Arcane Missiles - 5/5 points
Gives you a 100% chance to avoid interruption caused by damage while channeling Arcane Missiles.

# Arcane Concentration - 5/5 points
Gives you a 10% chance of entering a Clearcasting state after any damage spell hits a target. The Clearcasting state reduces the mana cost of your next damage spell by 100%.

# Evocation - 1/1 point
While channeling this spell, your mana regeneration is active and increased by 1500%. Lasts 8 seconds.

# Improved Arcane Explosion - 5/5 points
Reduces the casting time of your Arcane Explosion by 1.5 seconds.

# Improved Counterspell - 2/2 points
Gives your Counterspell a 100% chance to silence the target for 4 seconds.

# Improved Mana Shield - 2/2 points
Increases the damage absorbed by your Mana Shield by 75%.

# Presence of Mind - 1/1 point
When activated, your next Mage spell with a casting time less than 10 seconds becomes an instant cast spell.

Frost Talents (0 points)

# None

Fire Talents (30 points)

# Improved Fireball - 5/5 points
Reduces the casting time of your Fireball by 0.5 seconds.

# Impact - 5/5 points
Gives your fire spells a 10% chance to stun the taget for 2 seconds.

# Ignite - 5/5 points
Your critical strikes from fire damage spells cause the target to burn for an additional 40% of your spell's damage over 4 seconds.

# Pyroblast - 1/1 point
Hurls an immense fiery boulder that causes 148 to 195 fire damage and an additional 56 damage over 12 seconds.

# Incinerate - 2/2 points
Increases the critical strike chance of your Fire Blast and Scorch spells by 4%.

# Improved Flamestrike - 3/3 points
Increases the critical strike chance of your Flamestrike spell by 15%.

# Critical Mass - 3/3 points
Increases the critical strike chance of your fire spells by 6%.

# Blast Wave - 1/1 point
A wave of flame radiates outward from the caster, damaging all enemies caught within the blast for 160 to 192 fire damage, and dazing them for 6 seconds.

# Fire Power - 5/5 points
Increases the damage done by your fire spells by 10%.

Permalänk
Medlem

Ska jag köra min 1handed mace och en sköld eller nått annat?på min shaman?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Såg i credits att ni encodat med XviD, är det verkligen sant? Skiten går ju inte att spela upp utan VLC. :\

^^ Mjo Xvid.. vet att Windows Media player vägrar spela upp dom fasst man har Xvid codec.. Kanske spärr ifrån dom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter

Själv tycker jag att VLC är det bästa, stilrent och inte alls för många onödiga saker. Snabbt och enkelt.

VLC For the win!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byvall
Ska jag köra min 1handed mace och en sköld eller nått annat?på min shaman?

1h+sköld om du inte hittar någon Uber uber epic yxa/mace...vilket jag tvivlar på förens lite senare i spelet=)

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Har sett en ny film nu!

Forte_onyxia.avi - Länk till filmen

Längd: 7:43min
Storlek: 198MB
kbps: 3579 kbps
Sida: Alliance
Ventrilo: Nej
Inspelad av: Biskus - NE Hunter

Summary på sidan:
"This is a movie about Onyxia beeing killed by alliance on realm Daggerspine.
After some tries, we finally did it

Visit us @ irc.quakenet.org #Forte"

Den var sådär, dom skulle inte hoppat såmycket mellan klippen. ganska kul att MTn dör och så är det 5 st kvar som tar han.

Musiken var bra fast filmen var alldeless för stor för en sån kort film... :/

Den får: :up::up::up: av 5 möjliga : )

Och ja, jag har inget liv :/

Permalänk
Medlem

haha ok..tack så mkt för hjälpen

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Medlem

ÅÅÅ vad dum jag var och flyttade över min gubbe till kor´gall:S

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
ÅÅÅ vad dum jag var och flyttade över min gubbe till kor´gall:S

vad är dåligt där då?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
vad är dåligt där då?:)

inte många som spelar där (jag vill ha high populated:))

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RatFace
Har sett en ny film nu!

Forte_onyxia.avi - Länk till filmen

Längd: 7:43min
Storlek: 198MB
kbps: 3579 kbps
Sida: Alliance
Ventrilo: Nej
Inspelad av: Biskus - NE Hunter

Summary på sidan:
"This is a movie about Onyxia beeing killed by alliance on realm Daggerspine.
After some tries, we finally did it

Visit us @ irc.quakenet.org #Forte"

Den var sådär, dom skulle inte hoppat såmycket mellan klippen. ganska kul att MTn dör och så är det 5 st kvar som tar han.

Musiken var bra fast filmen var alldeless för stor för en sån kort film... :/

Den får: http://forum.sweclockers.com/images_sc/icons/icon14.gifhttp://forum.sweclockers.com/images_sc/icons/icon14.gifhttp://forum.sweclockers.com/images_sc/icons/icon14.gif av 5 möjliga : )

Och ja, jag har inget liv :/

kan du inte göra så på våran film?, Onyxia(Purify)

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

Kan någon hjälpa mig med patchningen????????
jag har köpt wow kommer hem installerar spelet låter spelet ladda ner patchen, men när den skall installeras går den en bit sen står det att något är fel.
jag har försökt installera om spelet, kollat alla wow forum jag vet om, testat alla tips som finns men inget funkar:(:(

kan någon hjälpa mig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Varför pratar ni då svenska ungefär hälften av tiden?
Jag vet vad stop dps betyder och jag vet att alla säger det (om du missade det så var det just vad jag skrev i mitt inlägg). Ja, vi har ett par i guilden som säger så. Det jag kommenterade på är att det bara låter helt... fucked. Som sagt, "stop km/h"? Om man nu är ute efter ett så kort uttryck som möjligt så borde man väl säga typ "stop/start DD" (som i dealing damage), eller?
Man gör inte DPS, man gör damage vilket resulterar i DPS om den mäts över en tidsperiod. Men whatever, säg vad ni vill

Fint att se att det är fler som stör sig på felaktigt språkbruk, speciellt när det inte gör någon nytta. Man är uppenbarligen inte den enda språkinkvisitorn.