World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem

I duell är potions tråkigt som fan ja, men i PvP så är allt som ger dig övertag okey tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj
I duell är potions tråkigt som fan ja, men i PvP så är allt som ger dig övertag okey tycker jag.

Jag hatar folk som dricker potions mitt under en pvp fight, ofta får man blinda eller vanisha för att få upp hpn med bandage igen

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Jag hatar folk som dricker potions mitt under en pvp fight, ofta får man blinda eller vanisha för att få upp hpn med bandage igen

Om man har möjligheten att få lite extra HP eller MP som kan göra att man vinner och får lite Contribution Points så är det självklart att man använder den. Bättre att använda en potion och få CP:s än att ligga död och inte ha fått något alls.

Permalänk
Medlem

Potioner alliance vs horde är helt okej. Däremot i dueller räcker det med bandage.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Behöver lite hjälp med ett Paladin bygge och undrar om det ser bra ut och vart jag bör lägga dom andra 9 talent poängen. Sen så har jag en fråga me om vilka skills Benedictions gäller för.

Holy Talents (11 points)

Spiritual Focus - 5/5 points
Gives your Flash of Light and Holy Light spells a 70% chance to not lose casting time when you take damage.

Illumination - 5/5 points
After getting a critical effect from your Flash of Light or Holy Light spell, gives you a 100% chance to gain Mana equal to the base cost of the spell.

Divine Favor - 1/1 point
When activated, gives your next Flash of Light or Holy Light spell a 100% critical effect chance.

Protection Talents (31 points)

Redoubt - 5/5 points
Increases your chance to block attacks with your shield by 30% after being the victim of a critical strike. Lasts 10 seconds or 5 blocks.

Toughness - 5/5 points
Increases your armor value from items by 10%.

Shield Specialization - 5/5 points
Increases the amount of damage absorbed by your shield by 25%.

Improved Seal of Fury - 4/5 points
Increases the amount of threat generated by your Seal of Fury and Judgement of Fury by 12%.

Blessing of Sanctuary - 1/1 point
Places a Blessing on the friendly target, reducing damage dealt from all sources by 7 for 5 minutes. Players may only have one Blessing on them per Paladin at any one time.

Holy Shield - 1/1 point
Increases chance to block by 30% for 10 seconds and deals 40 Holy damage for each attack blocked while active. Each block expends a charge. 4 charges.

Reckoning - 5/5 points
Gives you a 100% chance to gain an extra attack after being the victim of a critical strike.

One-Handed Weapon Specialization - 5/5 points
Increases the damage you deal with one-handed melee weapons by 5%.

Retribution Talents (0 points)

None

Unspent talent points: 9

Paladiner är inga tanks, därför tycker jag protection är så onödigt, satsta på retribution och 2-handsvapen istället.

*_Holy Talents_* (13 points)

# *Spiritual Focus* - 5/5 points
Gives your Flash of Light and Holy Light spells a 70% chance to not lose
casting time when you take damage.

# *Illumination* - 5/5 points
After getting a critical effect from your Flash of Light or Holy Light
spell, gives you a 100% chance to gain Mana equal to the base cost of
the spell.

# *Revelation* - 2/2 points
Reduces the cooldown of your Lay on Hands and Divine Intervention spells
by 20 minutes.

# *Divine Favor* - 1/1 point
When activated, gives your next Flash of Light or Holy Light spell a
100% critical effect chance.

*_Protection Talents_* (5 points)

# *Improved Devotion Aura* - 5/5 points
Increases the armor bonus of your Devotion Aura by 25%.

*_Retribution Talents_* (33 points)

# *Benediction* - 5/5 points
Reduces the Mana cost of your Retribution spells by 15%.

# *Two-Handed Weapon Specialization* - 5/5 points
Increases the damage you deal with two-handed melee weapons by 5%.

# *Seal of Command* - 1/1 point
Fills the Paladin with the spirit of command for 30 seconds, giving the
Paladin a chance to deal additional Holy damage equal to the damage of
the Paladin's weapon. Only one Seal can be active on the Paladin at any
one time.

Unleashing this Seal's energy will judge an enemy for 30 seconds,
causing 24 Holy damage any time the enemy becomes stunned. Only one
Judgement per Paladin can be active at any one time.

# *Deflection* - 5/5 points
Increases your Parry chance by 5%.

# *Vengeance* - 5/5 points
Gives you a 15% bonus to Physical and Holy damage you deal for 8 seconds
after dealing a critical strike.

# *Anticipation* - 2/5 points
Increases your Defense skill by 4.

# *Precision* - 3/3 points
Increases your chance to hit with melee weapons by 3%.

# *Consecration* - 1/1 point
Consecrates the land beneath the Paladin, doing 120 Holy damage over 8
seconds to enemies who enter the area.

# *Conviction* - 5/5 points
Increases your chance to get a critical strike with melee weapons by 5%.

# *Blessing of Kings* - 1/1 point
Places a Blessing on the friendly target, increasing total stats by 10%
for 5 minutes. Players may only have one Blessing on them per Paladin at
any one time.

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj
Om man har möjligheten att få lite extra HP eller MP som kan göra att man vinner och får lite Contribution Points så är det självklart att man använder den. Bättre att använda en potion och få CP:s än att ligga död och inte ha fått något alls.

Ehh jag missuppfattade nog, NATURLIGTVIS får man använda allt som finns när man PvP:ar! Aset skall ju bara dö helt enkelt Jag snackade om Dueller i mitt förra inlägg.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
Paladiner är inga tanks, därför tycker jag protection är så onödigt, satsta på retribution och 2-handsvapen istället.

Jadu, det fick man bli erfaren av. Var med på en raid i Stratholme och paladinen kunde inte hålla Rivendare aggro för 5 öre, så Rivendare gick lös på alla andra istället, mig inräknat. En wipe först, men sen klarade vi det med ett par förluster. Iofs kan han ha varit dålig också, fast tidigare har jag aldrig haft problem med Rivendare (med warriors som tank). Pickup-group visserligen, men det funkar fint för det mesta.

Permalänk
Medlem

Buio: Kan också vara de andra i gruppen som sabbade allt, en paladin kräver mer tid att bygga aggro än vad en warrior behöver.

Permalänk
Medlem

Ja det kan vara svårt att hålla aggro, men det funkar deffenitivt inte om man är holy/prot byggd. SoC+meele critten är till för att få aggro... sen får man slänga på BoF på sig själv och consentration på marken för att hålla den. Att sen be en stilla bön så att inte Priesten crittar med sin heal är inte helt fel det heller, naturligtvis skall Presten ha BoS buffad på sig.
En retri byggd Paladin som får crit drar aggro från warriorn...som tur är tauntar warriorn tillbaka aggron efter ett par slag.

Jag är retri byggd och det är alltid lika kul att se damage dealig/ damage taken när man varit i en random grupp. Nog fasen är det jag som ligger bland dom 3 högsta bland damage taken. Det kan man inte om man inte kan få aggro.

Som sagt... det är knepigt att få/hålla aggro, men det går.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Hmm, jag har varit MT för våran guild i BRD/Strat/Scholo. Inga som helst problem att hålla agget.

Improved seal of fury, salvation på alla, Retribution aura, Fireshield, Mithril Spike, holy shield.

Om du inte lyckas hålla agget då, är du bra dålig på att spela din klass!

Prot/Holy speccad paladin.

EDIT: Skulle du ha svårt att behålla agget, så finns det inget som tar tillbaka det snabbare än: BoL / Divine Favor / Holy Light.
En heal på nästan 4000 HP.

Visst dom har nerfat threat för Paladins heal, men inte så mycket!

Permalänk
Medlem

man får ju inte glömma att paladins är igentligen inte menade att vara MT. Vi skall ha rollen som OT och "lifeguards" åt clothbärarna.

Ja SoF på dig själv och BoS på gruppen är en av nycklarna till att hålla aggro, sen hjälper naturligtvis retri aura till. Nackdelen är att alla i gruppen har den så får prällen en crit så "hjälper" retri auran till att hålla kvar aggro även på prästen.
Men som sagt.. klart det går att hålla aggro, bara man spelar rätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
man får ju inte glömma att paladins är igentligen inte menade att vara MT. Vi skall ha rollen som OT och "lifeguards" åt clothbärarna.

Ja SoF på dig själv och BoS på gruppen är en av nycklarna till att hålla aggro, sen hjälper naturligtvis retri aura till. Nackdelen är att alla i gruppen har den så får prällen en crit så "hjälper" retri auran till att hålla kvar aggro även på prästen.
Men som sagt.. klart det går att hålla aggro, bara man spelar rätt.

Läs min edit också!
Skulle jag se att mobsen börjar slå på mina cloth vänner, så är det ju direkt switch till devotion aura.

Glömde även, judga den där sealen där holy damage gör mer threat, och smäll på Holy Shield direkt efter någon crittat dig, då har du 70-75% att blocka allt, och blockar jag med min sköld, så är det en jäkla massa hat jag får!

EDIT:
http://www.thottbot.com/?i=23345
Där är min sköld, så varje gång vid block. 20 för retri aura, 130 för holy shield, 20-30 för spiken, och oftast runt 20-25 från skölden.

Tro mig, det är hat på hög nivå!

EDIT:
Usch vad edits det blir för mig...
Jag är MT för att våran 60 warrior har den makalösa förmågan att köra med ett snabbt 2h (taran icebreaker) Ingen sköld eller något!
Så då får jag snältt stå och ta stryk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR

Paladiner är ju knappast damage dealers häller, de funkar bättre som tanks än damage dealers

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byvall
Nu har jag provat nästan alla gubbar och kommigt fram till at shaman är som gord för mig =)..Och nu undrar jag hur jag ska ha det ska jag ha 1 mace och sköld eller vad ska jag ha?och hur ska jag bygga mitt talent grejj för att bli bra i PvP och solo?

Satsa på att köra restoration build som följer:

Restoration Mastery
Improved Healing Wave Rank 5
Tidal Focus Rank 5
Improved Reincarnation Rank 2
Eventide Rank 5
Improved Lesser Healing Wave Rank 5
Tidal Mastery Rank 5
Improved Mana Spring Totem Rank 5
Nature's Swiftness Rank 1
Mana Tide Totem Rank 1
Restoration Total: 34

Därefter kör du enhancement upp till improved ghostwolf/2h-weaps/improved lightning shield/thundering strikes->flurry . Har inte testat en elemental-build ännu men rackarns vad gött det är med Natures Swiftness och en mana tide totem på bossar som princess theradras:D

Mykke pra! 1h/Shield är att föredra oftast då weapon-buffarna proccar rätt gött då(windfury/frostbrand) . Kommer dock fixa så jag kan ha en liten arcanite reaper senare:D

Elemental Build:

Elemental Mastery
Concussion Rank 5
Call of Flame Rank 5
Convection Rank 5
Elemental Focus Rank 1
Call of Thunder Rank 5
Reverberation Rank 5
Improved Fire Nova Totem Rank 2
Elemental Fury Rank 1
Improved Chain Lightning Rank 2
Elemental Mastery Rank 1
Elemental Total: 32

resterande placeras enhancement:)

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mogge
Bra dag det här.

Jag har haft ett uppehåll på ~3 veckor från wow, men började spela idag när guildet skulle ta ner onyxia för femte gången eller något liknande. Tog henne på första försöket utan problem och sen stängde jag av för att plugga (tenta om 9h). Guildet fortsatte i MC med majordomo, sulfuron och golemagg. När de skulle förska på ragnaros så var en tvungen att lämna och jag loggade in precis då så jag fick vara med. Tydligen så wipar man på första försöket(?) så jag blev sumonad dit vid andra. Vi fick ner han till 20% men fick porblem med sönera. Tredje försöket så dog MT direkt av någon anledning så det gick åt skogen. På fjärde försöket fick vi ner han! (på daggerspine btw) Vi var ~7 pers kvar när han var på 2% så det var ganska nervöst :), det gick otroligt långsamt kändes det som, men till slut så.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/WoWScrnShot_0...

Grattis! Först på Daggerspine skulle jag tro?

Vad heter du ingame föresten? Spelar Warrior på Daggerspine, även fast vi inte kommit lika långt som er är det nog inte alltför långt kvar tills vi tar Ragnaros.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro :: 1x AP6W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
atWa: kollade på er onyxiafilm, fint men varför fan snackar ni både engelska och svenska? :S Om ni inte är en helsvensk guild så borde nu ju prata engelska hela tiden, om ni är svenskar så borde ni prata svenska... eller?

Och allvarligt, vad är hela den här grejen med "stop/start dps"? Känns som om alla säger det, helt stört ju. "Stop damage per second"? Det är som att säga "Stop km/h" om man vill att nån ska sakta ner... aja.

vi är en svensk guild mest men några engelsmän, och du stop dps står för sluta nuka, göra skada etc. men du kanske inte vet det?, kolla på alla onyxia filmer så hör du att alla säger så. för det är så, vad säger ni? sluta göra skada?, går mkt fortare med Stop DPS!

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

@atWa: Ville bara berätta att en av dina guildies försökte ninja wildheart chest i UBRS igår när vi hade en druid som la sin need på den... Vet inte hur ni löser sånt internt men jag vill gärna att du vidarebefordar det uppåt, har screens om det behövs. Skicka pm eller nåt kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaphoX
Buio: Kan också vara de andra i gruppen som sabbade allt, en paladin kräver mer tid att bygga aggro än vad en warrior behöver.

Ja det är inte omöjligt att det var så. Det var rätt många dd's i gruppen t.ex. 3 mages (normalt brukar väl vara en per party).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Läs min edit också!
Skulle jag se att mobsen börjar slå på mina cloth vänner, så är det ju direkt switch till devotion aura.

Glömde även, judga den där sealen där holy damage gör mer threat, och smäll på Holy Shield direkt efter någon crittat dig, då har du 70-75% att blocka allt, och blockar jag med min sköld, så är det en jäkla massa hat jag får!

EDIT:
http://www.thottbot.com/?i=23345
Där är min sköld, så varje gång vid block. 20 för retri aura, 130 för holy shield, 20-30 för spiken, och oftast runt 20-25 från skölden.

Tro mig, det är hat på hög nivå!

EDIT:
Usch vad edits det blir för mig...
Jag är MT för att våran 60 warrior har den makalösa förmågan att köra med ett snabbt 2h (taran icebreaker) Ingen sköld eller något!
Så då får jag snältt stå och ta stryk!

hehehe det är inte lätt att svara innan du editar
Du måste skrivit till det medans jag svarade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

igår tog guilden Sacrilege ner Onyxia på PvP servern Deathwing, första gången för horde.
loggade in i Orgrimmar o möttes av ett HELVETE av spammande att Sacrilege hade dödat Onyxia. har aldrig sett nåt liknande. hela tiden spammades /yell att de e bäst och "Hail Sacrilege", och liknande. tyckte det va lite för mycket.. visst, det e ballt att de tog henne, men man behöver väl inte överdriva.
iaf så var det nog rekord på hur många det varit i Orgri, det var hur många som helst, laggade otroligt mycket. tog lite bilder när de satte upp huvudet, rätt många som står framför huvudet. o det va dessutom många fler där, (jag gick fram en bit.)

alla i Orgri fick ju en fet buff på 2 timmar, som man alltid får när Onyxia dör, antar jag. den va jäkligt bra, 10% mer chans för crit med spells bl.a. sen raidade runt 200 horde SW, gick inge bra. laggade som aldrig förr, servern crashade, o alla blev tillbaka skickade en antal km, helt sjukt. jävla server som inte klarar stora raids, sånt e ju skit kul.

Permalänk
Medlem

hahaha fan va fränt.

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem

någon här som lirar på The Maelstrom? Jag har en lvl 37 ud mage där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
vi är en svensk guild mest men några engelsmän, och du stop dps står för sluta nuka, göra skada etc. men du kanske inte vet det?, kolla på alla onyxia filmer så hör du att alla säger så. för det är så, vad säger ni? sluta göra skada?, går mkt fortare med Stop DPS!

Varför pratar ni då svenska ungefär hälften av tiden?
Jag vet vad stop dps betyder och jag vet att alla säger det (om du missade det så var det just vad jag skrev i mitt inlägg). Ja, vi har ett par i guilden som säger så. Det jag kommenterade på är att det bara låter helt... fucked. Som sagt, "stop km/h"? Om man nu är ute efter ett så kort uttryck som möjligt så borde man väl säga typ "stop/start DD" (som i dealing damage), eller?
Man gör inte DPS, man gör damage vilket resulterar i DPS om den mäts över en tidsperiod. Men whatever, säg vad ni vill

Visa signatur

hmm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan
igår tog guilden Sacrilege ner Onyxia på PvP servern Deathwing, första gången för horde.
loggade in i Orgrimmar o möttes av ett HELVETE av spammande att Sacrilege hade dödat Onyxia. har aldrig sett nåt liknande. hela tiden spammades /yell att de e bäst och "Hail Sacrilege", och liknande. tyckte det va lite för mycket.. visst, det e ballt att de tog henne, men man behöver väl inte överdriva.
iaf så var det nog rekord på hur många det varit i Orgri, det var hur många som helst, laggade otroligt mycket. tog lite bilder när de satte upp huvudet, rätt många som står framför huvudet. o det va dessutom många fler där, (jag gick fram en bit.)

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/onyxia.jpg

alla i Orgri fick ju en fet buff på 2 timmar, som man alltid får när Onyxia dör, antar jag. den va jäkligt bra, 10% mer chans för crit med spells bl.a. sen raidade runt 200 horde SW, gick inge bra. laggade som aldrig förr, servern crashade, o alla blev tillbaka skickade en antal km, helt sjukt. jävla server som inte klarar stora raids, sånt e ju skit kul.

Ny server?

Var ju ett bra tag sen man tog Onyxia för första gången

Visa signatur

XP-m 2400+, DFI Lanparty NFII Rev. B, 3x256mb Mushkin PC3500 LvlII BH5, Sapphire 9800pro 128mb, Lian Li PC70, Tagan 380w, 440gb hdd
Kylning: DD TDX, DD Maze4 GPU, Eheim 1048, BIX II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Varför pratar ni då svenska ungefär hälften av tiden?
Jag vet vad stop dps betyder och jag vet att alla säger det (om du missade det så var det just vad jag skrev i mitt inlägg). Ja, vi har ett par i guilden som säger så. Det jag kommenterade på är att det bara låter helt... fucked. Som sagt, "stop km/h"? Om man nu är ute efter ett så kort uttryck som möjligt så borde man väl säga typ "stop/start DD" (som i dealing damage), eller?
Man gör inte DPS, man gör damage vilket resulterar i DPS om den mäts över en tidsperiod. Men whatever, säg vad ni vill

då kan ju du säga "STOP DD" STOP DD

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LikeUnigo
Ny server?

Var ju ett bra tag sen man tog Onyxia för första gången

hehe. nej, inte ny server
den va med från första början.
folk kanske varit ovanligt sega, vad vet jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/onyxia.jpg

200horde raidade SW? Låter överdrivet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86
200horde raidade SW? Låter överdrivet

'

believe it

Permalänk
Medlem

jag är sugen på att ha ett alt att lira på när jag har trist, klasser som tilltalar är

warlock,warrior,paladin,mage.. men svårt att välja

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kanske redan besvarad men har Sweclockers en inofficiell IRC-kanal? hade varit trevlig att snacka skit om WoW medans man spelar WoW med sin paladin (attack, brb 1min, regen, attack, brb 1min, regen...)