World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem

hehe det hände en rolig sak i Hillsbrad nyss

Vi får tag på en paladin och börjar slå på han, han tar på sig sitt übersköld och tar sin HS. Sammtidigt gör en mage Arcane missiles, precis när han skjutit ett par missiler teleporteras palan iväg och missilerna tar riktining söder ut mot Ironforge palan lär ju bli lagom förvånad när det 10 minuter senare kommer arcane missiles flygande från Hillsbrad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
ok nån som vet om det finns för stormscale?

http://www.goblinworkshop.com/worldobject/copper-vein.html

kikade lite fort å hittade detta. Hur exakt den är vet jag inte riktigt, kanske är fel ute å

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
http://www.goblinworkshop.com/worldobject/copper-vein.html

kikade lite fort å hittade detta. Hur exakt den är vet jag inte riktigt, kanske är fel ute å

ser ganska bra ut =D

Sulfuron dead btw, ganska lätt när man vet vad man ska göra

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
nej, det är olika på olika servrar bara. spawnar på samma ställe hela tiden på en speciell server så du får ha en karta för just din server.

Det där stämmer inte... Jag hade en mod förut som gjorde mapnotes för varje node jag tog, och när jag rollade en alt och gick in i samma zon (på en annan server faktiskt, argent dawn t.o.m.) så stämte mina koordinater perfekt.

Permalänk
Medlem

Gatherer funkar finnemang för att hitta veins/herbs igen.

vet dock inte hur det är på olika servrar

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Oj. Min (mage byggd kring Arcane Power + PoM) absoluta endgametrinket (och enda item jag egentligen behöver från MC förutom staff of dominance som jag aldrig lär få) Talisman of Ephemeral Power (http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=18820) droppade
En snubbe från Gaidin vann den, men någon dag så. 5-10% droprate från 4 stycken MC-bossar

Har för övrigt Belt of the Archmage nu, fick av en guildpolare som ska sluta.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Oj. Min (mage byggd kring Arcane Power + PoM) absoluta endgametrinket (och enda item jag egentligen behöver från MC förutom staff of dominance som jag aldrig lär få) Talisman of Ephemeral Power (http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=18820) droppade
En snubbe från Gaidin vann den, men någon dag så. 5-10% droprate från 4 stycken MC-bossar

nice.. vad heter du ingame?

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag pwnar dig med min http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=12752 och mitt http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=18405

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Det finns inga, och då menar jag verkligen INGA skills som delar cooldown med hela gruppen!
Ren bullshit rakt igenom. Det förvånar mig att de inte tror att det är samma sak med vanish också.
Anledningen till att de "tror" att de automatiskt får agro när du kör feign death beror på att deras heals genererar jävligt mycket hate. I en 5man grupp är det nästan alltid prästen eller någon DD-char som ligger efter warriorn på "hatlistan". Ok, säg nu att warriorn sackar efter med hatebyggandet och du tar agro från honom med din massiva skada, du tar feign death och rensar all agro från dig. Istället går moben på nästa person i listan vilket inte sällan är prästen, om nu warriorn är kass nog att släppa agro på dig är det inte otroligt att han ligger längre ner på hatlistan än healern... Det kan även vara så att om warriorn toppar listan efter att du har rensat agron, men prästen fortfarande ligger nära, så kan AIn prioritera prästen högre ändå för att han är mycket närmare än warriorn. Det är i alla fall min teori som jag bildat mig genom att iaktta våra PvE-strider, fast jag kan ju ha fel.
På ett sätt har de rätt i att det ibland kan vara dumt att köra feign death när warrior släpper agro eftersom du som hunter garanterat tål mer stryk än den lille präststackaren med cloth och några tusen HP mindre än dig. Om det inte är någon omedelbar fara för ditt liv tycker jag att du lika gärna kan hålla kvar moben på dig och undvika att göra för mycket skada så att warriorn kan gå emellan och taunta till sig agron igen. Då får ju även prästen lättare att hela både dig och warriorn eftersom han inte har några mobs på sig.

Hela poängen var vidare fade fungerade eller inte, om jag använder feign death.
Och enligt mig så är det skitsnack att den inte skulle göra det...

Permalänk
Medlem

golemagg 3%!!!, nu tar vi han vi ska testa igen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golem
byt ut bältet först mot nått of the eagle eller så kan du försöka få deathmage sash från razorfen downs.

tack, precis ett sånt tips jag var ute efter, ska försöka fixa det direkt, nån som har några andra drop tips?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj
Jag pwnar dig med min http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=12752 och mitt http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=18405

Och, när jag väl får trinketen och sitter med den + ~150-200 i övrig +damage från gear så kommer jag kunna bursta över 4k damage, yesyes THE UNIVERSE WILL BE MINE.

För de som inte kan matte, fireball 578-736 + 375 = 953-1111*1.35 = 1286-1500, sedan pom pyroblast 737-917 + 375 = 1112-1292*1.35 = 1501-1744, sedan fire blast 459-540 + 161 = 620-700*1.35 = 837-945. Totalt 3624-4189 damage + ~400 i dottar UTAN crittar på... 3 universal cooldowns (öppnande fireballen kräver såklart lyckad polymorph). Arcane Power äger redan alla klasser som inte kan hela sig själva, men med detta kommer jag kunna bursta sönder allt
Bara 90 sekunders cooldown på trinketen också

(sitter på MC-raiden och har tråkigt)

Golem: Erty <Mecha> @ Ravencrest.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

vi har golemagg på på 20% allt ser skit bra ut, så spawnar 2 firelords..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

haha

alliance förtjänar inget bättre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
ser ganska bra ut =D

Sulfuron dead btw, ganska lätt när man vet vad man ska göra

Använd de inte. De stämmer inte såg jag.

Permalänk
Citat:

Och, när jag väl får trinketen och sitter med den + ~150-200 i övrig +damage från gear så kommer jag kunna bursta över 4k damage, yesyes THE UNIVERSE WILL BE MINE.

För de som inte kan matte, fireball 578-736 + 375 = 953-1111*1.35 = 1286-1500, sedan pom pyroblast 737-917 + 375 = 1112-1292*1.35 = 1501-1744, sedan fire blast 459-540 + 161 = 620-700*1.35 = 837-945. Totalt 3624-4189 damage + ~400 i dottar UTAN crittar på... 3 universal cooldowns (öppnande fireballen kräver såklart lyckad polymorph). Arcane Power äger redan alla klasser som inte kan hela sig själva, men med detta kommer jag kunna bursta sönder allt
Bara 90 sekunders cooldown på trinketen också

(sitter på MC-raiden och har tråkigt)

Golem: Erty <Mecha> @ Ravencrest.

Sen får vi se hur kul du har det mot spelare med 100+ fire resistance...

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas

Eller engineeringtrinketen som reflekterar alla fire spells i 5 sekunder Då kommer jag bomba ihjäl mig själv.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Beh, börjar bli lite orolig för mina karaktärer. Dog på eranikus, och när jag skulle gå och hämta mitt lik blev jag utkastad från servern. Gick in igen och karaktärerna var borta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cur
Beh, börjar bli lite orolig för mina karaktärer. Dog på eranikusm och när jag skulle gå och hämta mitt lik blev jag utkastad från servern. Gick in igen och karaktärerna var borta.

Spelar på Aggramar och samma sak hände mig precis. Skulle ta zeppen från orgrimmar till uc då den plötsligt gick upp i rök under mig och jag stod i tomma intet. Teleporterade till Orgrimmar men kunde inte röra mig så jag loggade ur och nu har jag samma fenomen som dig. Dock kan jag logga in på Deathwing men vad gör det mig? Hade hoppats att kunna nå 60 inatt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas

100 resist är inte speciellt mycket... Spana in tabellen längst ner: http://www.wow-europe.com/en/info/basics/characters.html

Permalänk
Inaktiv

när jag är under vatten så blir skärmen bara blå, man ser ingenting.....

varför blir det så ? är det grafikkortet lr ??

Permalänk
Medlem

Mina och min brosas chars har försvunit från Emerald dream.
någon som vet något

Visa signatur

Amd64 Venice 3000+ @ 9*266
Asus A8V-E Delux/ Som inte vill sammarbeta
Ati X800Xl 400/490 @ 439,71/546.75

Permalänk
Medlem

Ingen som vet om det ska komma upp nya servrar någon gång i framtiden?

Permalänk

vilket addon är det som visar skadan man tar osv? precis som när de står att man gör 400 dmg så vill jag att de ska stå -200 över huvudet ...har sett det i alla filmer =//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Det där stämmer inte... Jag hade en mod förut som gjorde mapnotes för varje node jag tog, och när jag rollade en alt och gick in i samma zon (på en annan server faktiskt, argent dawn t.o.m.) så stämte mina koordinater perfekt.

okej, hade hört det av en kompis bara så har inte läst det nån stans eller så.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Ok, Jag letar efter en speciel WoW film nu, Det är en Hunter som har spelat in när han tar den svåraste demonen i hunters Epic quest, det är typ all information har jag, om någon vet vilken film jag menar, länka gärna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
vilket addon är det som visar skadan man tar osv? precis som när de står att man gör 400 dmg så vill jag att de ska stå -200 över huvudet ...har sett det i alla filmer =//

Scrolling Combat Text - http://rjhaney.pair.com/sct/

Permalänk
Avstängd

vad heter addonen som visar var alla blommor och sånt man plockat finns?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo
vad heter addonen som visar var alla blommor och sånt man plockat finns?

Gatherer, lite kunde du väl sökt själv?

Visa signatur

I play you out like a rubics cube