Hur f*n gör man innehållsförteckning i Word?

Permalänk

Hur f*n gör man innehållsförteckning i Word?

Har suttit i snart en timma utan att komma på hur man gör en innehållsförteckning i Word.

Jag har ett dokument med dessa rubriker:

• Rubrik 1

• Rubrik 2

• Rubrik 3

• Rubrik 4

• Rubrik 5

Sedan trycker jag på Infoga -> Referens -> Index och förteckningar -> trycker på tabben "Innehållsförteckning" och trycker sedan på OK.

Resultatet blir:
Fel! Hittade inga poster för innehållsförteckning.

Snälla någon, hur gör man?

Permalänk
Hedersmedlem

Du måste ha rubrikformatering på rubrikerna för att den funktionen ska fungera. Bland stilmallarna har du olika rubrikstilar (Rubrik 1, Rubrik 2 osv.) som du applicerar på rubrikerna i dokumentet. Gillar du inte stilarna kan du anpassa dem.

Permalänk

Yes, det har jag också gjort. Sedan markerar jag hela texten (inklusive den text som inte är av rubrikformatering) och infogar innehållsförteckning. Det blir fortfarande samma fel.

EDIT: Gemet kommer fram och säger att jag först ska markera texten och sedan klicka på dispositionsnivån. Vad menas?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av errorcode12
Yes, det har jag också gjort. Sedan markerar jag hela texten (inklusive den text som inte är av rubrikformatering) och infogar innehållsförteckning. Det blir fortfarande samma fel.

Ah, nu ser jag ordentligt vad du skrev i första inlägget.

Kolla igenom inställningarna noga i indexguiden för att se att rätt styles är valda. Klicka på 'default' där det går. Ingen aning annars varför det inte går. Funkar det bra om du testar i ett nytt dokument?

Edit: Om du ska skapa innehållsförteckning över hela dokumentet behöver du inte markera alls.

Permalänk

Hmm, fan vad sjukt. Markerar jag INTE texten och inforgar innehållsförteckning så fungerar det.

Tack för den tid du tog på dig att hjälpa mig.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av errorcode12
Hmm, fan vad sjukt. Markerar jag INTE texten och inforgar innehållsförteckning så fungerar det.

Tack för den tid du tog på dig att hjälpa mig.

Lita aldrig på ett gem...
Jag rekommenderar att du stänger av den där figuren helt, den är mest till skada anser jag.

Nice att du fick ordning på det!