Era hjärterrekord!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jun 2003

Era hjärterrekord!

Jag har fått ett nytt beroende:
Hjärter

Inte för att jag är speciellt bra, jag räknar inte ens korten, men jag tycker det är väldigt roligt.

Tänkte att ni skulle kunna posta era Hjärter-rekord i den här tråden.
Jag kom på det ikväll så jag har inte hunnit spela så bra än, men jag lägger upp 2st ganska bra.

Gärna Microsoft Hjärter, så alla spelar på samma villkor och inga fusk nu killar/tjejer. Det går ju att räkna ut om ni inte fuskat väldigt snyggt.

●/ - Intel® Core™ i5-2500K | ASRock Z68 Pro3-M | 8 GB DDR3 | Corsair FORCE GT 120 GB | 24" HP LP2465 S-PVA
/▌ - Lenovo Thinkpad x200s | Intel® Core™2Duo SL9400 | 12"@1440x900 pixels | 4 GB DDR3 | 1,47kg (med 6-cell)
/ \

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Mar 2004

Har fått 0 poäng. Tyvärr har jag slängt screenshotet på det. Hehe låter ju ganska troligt men det är sant

Ska börja spela igen och försöka få upp en bild

AMD 2500+ @ 3200+ , 512 DDR , Ge Cube Radeon 9800 Pro , 120 gb

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Växjö
Registrerad
Mar 2004

Det där går att lira online, har jag rätt?

Sweclockers officiella LAN-FAQ hittar du här. Stor-uppdaterad 17/9!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Jan 2002

Var beronde själv i några månader. Blev riktigt duktig

Har ganska många sånna screens. Namnen är borttagna pga... ehhh.. Personliga anledningar

Dock är det ganska lätt att fuska i Hjärter, så det är inte svårt att klara 0 poäng. Men jag fuskade aldrig när jag fick 0 poäng. Inte på några av screense'n jag har iallafall

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gimo
Registrerad
Nov 2004

Hjärter på internet? Skulle vara kul.

Tror mitt rekord är typ 5 eller något

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jun 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
Var beronde själv i några månader. Blev riktigt duktig

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/hearts.0.poin...

Har ganska många sånna screens. Namnen är borttagna pga... ehhh.. Personliga anledningar

Dock är det ganska lätt att fuska i Hjärter, så det är inte svårt att klara 0 poäng. Men jag fuskade aldrig när jag fick 0 poäng. Inte på några av screense'n jag har iallafall

Fast det där är spel genom nätverket, och inte mot datormotståndare va?

●/ - Intel® Core™ i5-2500K | ASRock Z68 Pro3-M | 8 GB DDR3 | Corsair FORCE GT 120 GB | 24" HP LP2465 S-PVA
/▌ - Lenovo Thinkpad x200s | Intel® Core™2Duo SL9400 | 12"@1440x900 pixels | 4 GB DDR3 | 1,47kg (med 6-cell)
/ \

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Jan 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Fast det där är spel genom nätverket, och inte mot datormotståndare va?

Nä, det är faktiskt spel mot datorn. Det är MYCKET lättare att spela imot datorn änn imot kompisar. Datorn gör samma sak varje gång. Så bara att räkna korten, så vet du nästan alltid vad datorn spelar...

Jag har tagit bort namen för att jag gillade att ha lite roliga namn på mina motståndare. Du kan själv bestämma namnen...

- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

"Fusket" till hjärter:
1. Hjärter måste ha varit startat och avslutat minst en gång
2. Kör och hederliga regedit
3. HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\Hearts
4. Skapa ett strängvärde med namnet zb
5. Välj att ändra datan för det strängvärdet och skriv 42
6. Starta hjärter och kör igång ett spel
7. Tryck CTRL+ALT+SHIFT+F12

Kom att tänka här om dagen på det och varför det just ska vara 42. Antar det kommer ifrån http://susning.nu/Hackerslang/42 Någon som kan bekräfta det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jun 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
Nä, det är faktiskt spel mot datorn. Det är MYCKET lättare att spela imot datorn änn imot kompisar. Datorn gör samma sak varje gång. Så bara att räkna korten, så vet du nästan alltid vad datorn spelar...

Jag har tagit bort namen för att jag gillade att ha lite roliga namn på mina motståndare. Du kan själv bestämma namnen...

Jo, jag vet
Trodde det eftersom det stod nettverket i programlisten.

/ \

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2003
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jun 2003

WUAA!!!!!!! YIIIHAAA

Äntligen! Jag är så glad.
Äntligen får jag skörda frukten efter månaders slit.
Var bara tvungen att visa.

/ \

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
En plats nära dig
Registrerad
Jul 2004

Denna då?

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Filipstad
Registrerad
Aug 2004

Har aldrig direkt fattat detta spel, vet att det går ut på att få så lite poäng som möjligt och har till och med lyckats vunnit nån gång.
Men vadå räkna korten?

- I rather kiss a wookie!
- That can be arranged.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Jan 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer_queen
Har aldrig direkt fattat detta spel, vet att det går ut på att få så lite poäng som möjligt och har till och med lyckats vunnit nån gång.
Men vadå räkna korten?

Du ska inte ta någon hjärter eller spader dam.
Du får 13 poäng för spader dam, och 1 poäng för varje hjärter.

Tar du alla 26 poängen, får du 0, och dom andra 26.

Klöver 2 börjar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
08@127.0.0.1
Registrerad
Jan 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
WUAA!!!!!!! YIIIHAAA

Äntligen! Jag är så glad.
Äntligen får jag skörda frukten efter månaders slit.
Var bara tvungen att visa.

Grattis glemmy, och välkommen i 0-klubben!
Blev lite nostalgisk när jag såg din tråd och mindes tiden då jag spelade MS Hjärter när det ingick i Win95 (kanske även Win98?).
Någon kanske har tips om det finns versioner av MS Hjärter som fungerar med W2k Pro?

En skillnad mellan människor och djur är att några av de förstnämnda har lyckats utveckla ett skrivet språk för distanskommunikation.
Åsikter och fakta är inte samma sak | En del ser problem enbart som hinder medan andra betraktar dessa som möjligheter
Den enda -ism jag hyllar är Realism | Inform rednecks on facts, just calling somebody stupid wont start any thinking process.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Danderyd
Registrerad
Jan 2003

Haha, vad gulligt

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2008

Nu kan jag sluta på topp. 0 poäng!
Obeskrivligt skön känsla.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av AKB48:

Nu kan jag sluta på topp. 0 poäng!
Obeskrivligt skön känsla.

Hahah lagom till tråden 10-årsjubileum
Grattis!!!

/ \