Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

Har det sagts något om pvp?

Visa signatur

Ovanstående text innehåller endast medvetna stavfel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeckoYamori
Är Red Sonja del av samma värld?

Ja du, Howard hade skapat en kvinna med nästan samma namn, nämligen Red Sonya, men berättelserna om henne utspelade sig i 1500-talet i vår värld. Red Sonja däremot, vilket var inspirerad av just Red Sonya (och skapad av andra författare än Howard), fick en biroll i en Conan-serietidning i några avsnitt vilket var utgivet av Marvel, men jag vet inte om Red Sonja räknas som en officiell Robert E. Howard-karaktär, då det har gjorts en hel del friskrivningar om Hyboria och Conan efter R.E. Howard's död. Jag skulle inte förvänta mig att se henne i spelet, men man vet aldrig. Bah, blev jobbigt att förklara.

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Sonja

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mushr00m
Har det sagts något om pvp?

Ja, i en ny GameSpy-artikel kan man läsa lite om vad de har för planer gällande PvP och PvE.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Den länken fanns redan på första posten i tråden, men det tål att upprepas. ^^

*suck*, får skylla på att jag var nyvaken i morse när jag postade länken ;p

Permalänk
Medlem

Finns det nån mer info om ett närmare utgivningsdatum eller hur långt dom har kommigt i utveklingen av spelet?
Funderar nästan på att åka hem till mor & far å leta igom vinden efter min gammla Conan serietidningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Finns det nån mer info om ett närmare utgivningsdatum eller hur långt dom har kommigt i utveklingen av spelet?
Funderar nästan på att åka hem till mor & far å leta igom vinden efter min gammla Conan serietidningar

Allt som har sagts är att de planerar släppa spelet slutet av året men inget spikat datum och spelet är fortfarande i alpha stadie.

Tycker att det ser mycket bra ut för att vara i alpha stadie. o.O

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

"Before you get your hopes up, no we arent announcing any beta information yet

The game is still in the early alpha stages of development and any announcement about beta will be a little ways off yet.

However there is one thing you can do to give yourself a better chance of getting in on the Beta is to make sure you are signed up here on the forums and to our newsletter. When you signed up won't be the only factor when the time comes, but the length of time you have been a part of this community will carry weight in the process of handing out beta Invitations."

En ganska gammal post av Funcom's Community Manager angående betan på det officiella forumet. Man verkar ha större chans att få delta om man har varit delaktig i communityn länge. Rekommenderar alla som är intresserade av att testa en eventuell beta-version att registrera på forumet och newslettern för att öka chansen.

Källa: http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=1020

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

En trevlig läsning om Age of Conan -> Interview with Funcom regarding the upcoming Online Action RPG, Age of Conan – Hyborian Adventures Maj 4, 2006

Kommer att slänga upp länken på första posten så fort det vill funka..

Men jag är verkligen förtjust i idéen att man spelar sina första 20 levlar i singleplayer mode.
Varför jag tycker om det är att man får uppleva en historia med ens karaktär.

Citat:

we have really tried to focus on a deep and involving (and quite brutal;) story experience, drawing influences from games like God of War, Knights of the Old Republic and of course our own Dreamfall: The Longest Journey. With the singe-player part we have truly tried to do something about how you are introduced to online worlds, and it is a lot more than just a glorified beginner area.

citatet är tagit från ovanstående länk
(Själv älskar jag Kotor serien )

I alla andra mmorpg i dagens läge så är historian i spelen väldigt tama (det man får uppleva med sin karaktär).

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

GameSpot har intervjuat Gaute Godager på e3-mässan. I videointervjun får vi se mer av vanliga närstrider samt mounted combat, vilket ser ut att vara jäkligt kul. Såg också några nya moves där ens karaktär lyfter upp fienden med ett grepp runt hans hals för att sedan sticka in svärdet i magen.

http://www.gamespot.com/e3/e3live.html
Klicka sedan på Crush Your Enemies

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

http://bymitra.com/files/aoc_e32006_ign.wmv
Film jag inte tror har blivit postad tidigare? Hoppas på beta inom en snar framtid :>

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Film jag inte tror har blivit postad tidigare? Hoppas på beta inom en snar framtid :>

Jag är övertygad, kommer absolut spela detta spel. Ser riktigt riktigt kul ut.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman

Oh den hade jag missat helt, tackar. ^^

Den var klart mycket informationsrik, trevligt att singleplayer mode tar mellan 10-15h att köra genom första gången och att man kan skippa det nästa gång.

Hoppas verkligen att Funcom kan släppa Age of Conan i år.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Läste att det skulle vara Vista optimerat vilket är lite synd , då kanske de inte släpps förns 2007.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forumare
Läste att det skulle vara Vista optimerat vilket är lite synd , då kanske de inte släpps förns 2007.

Age of Conan är en Vista showcase, vad det nu innebär.
Men Funcom siktar än så länge på att släppa spelet fjärde kvartalet detta år, man får hoppas att det inte skjuts upp.

Character Customisation Preview

Citat:
  • Race - Chosing your starting race will of course be the first choice you have to make!

• Bone scaling on all parts of the body, including arms, legs and torso etc, allowing you to define the height, weight and porportions of your character

• Over twenty sliders for facial expressions (for example there are five sliders just to customise the nose - length, width, placement, angles and more...)

• Skin Coloring of character.

• A wide selection of hair and facial hairs.

• An age slider so your character can be a determined younger man or a seasoned veteran

• Texture Layering for Tattoos, scars, facepaint and more.

• Ability to wear piercing, bands etc...

Verkar som man kommer att spendera lite tid på karaktärskapandet hehe. ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo karaktärsskapandet kommer nog att ta bra lång tid
Gillar att man kan ställa in ålder också, nog sugen att spela en gammal och ond spellcaster av någon typ. ;>

Permalänk
Medlem

Äntligen börjar information komma ut som jag vill veta om, magi.

Gameplay Preview #8 - Spellweaving

ett kort utdrag från ovanstående länk

Citat:

So how does it work?

The player will start the spellweave by activating their spellweave ability. This places them in a trance-like state where they cannot move and the only actions they are allowed to perform is adding more components to the weave.

Once in the spellweave the player can add as many spells into the weave as they can manage or want to. The maximum number of spells that can be called into a weave is dependant on the players level.

Then once the elements are all added they can end the weave by deactivating the ability and the weave will fire off at its target as the caster leaves the trance and is free to move around again.

Det låter klart mycket intressant, sen är det bara frågan hur det fungerar i praktiken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Conan liksom. : / En film om Conan... man kommer ju inte spela Conan.

Du hakar upp dig på en kalkonrulle.

Lite fluff:
http://en.wikipedia.org/wiki/Conan_the_Barbarian
http://en.wikipedia.org/wiki/Hyborian_Age

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

hur funkar multi player delen fanns det inte en single player del sen kunde man testa Multi player annars är det jag som blandar ihop detta spel med titan quest
för övrigt så såg det rätt nice utt..

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
hur funkar multi player delen fanns det inte en single player del sen kunde man testa Multi player annars är det jag som blandar ihop detta spel med titan quest
för övrigt så såg det rätt nice utt..

Du har nog blandat ihop det med Titan Quest.

Age of Conan är ett mmorpg.

Är det någon som har lyssnat på musiken till Age of Conan?
Jag tycker att Knut Avenstroup Haugen har lyckats väldigt bra med att få en bra känsla. ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du har nog blandat ihop det med Titan Quest.

Age of Conan är ett mmorpg.

Är det någon som har lyssnat på musiken till Age of Conan?
Jag tycker att Knut Avenstroup Haugen har lyckats väldigt bra med att få en bra känsla. ^^

Fast helt fel har han ju inte eftersom dom första 20 levlarna är Single player...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Du hakar upp dig på en kalkonrulle.

Meh, Conan is the shit ! Var ju hur bra som helst när man var liten !

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Citat:

Age of Conan är en Vista showcase, vad det nu innebär.
Men Funcom siktar än så länge på att släppa spelet fjärde kvartalet detta år, man får hoppas att det inte skjuts upp.

Character Customisation Preview

Verkar som man kommer att spendera lite tid på karaktärskapandet hehe. ^^

Ifall det är en vista showcase så kommer det bara att fungera med vista om jag förstått saken rätt.
Kräver isåfall dx10 eller har funktioner som endast fungerar med dx10.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Ifall det är en vista showcase så kommer det bara att fungera med vista om jag förstått saken rätt.
Kräver isåfall dx10 eller har funktioner som endast fungerar med dx10.

Tack för att du nämnde detta, hade totalt glömt bort att kolla upp det.

Citat:

Age of Conan a showcase game for Windows Vista

Funcom announces the signing of a development and marketing agreement with Microsoft.

Under the terms of the agreement, Funcom will work to optimize the forthcoming Online Action RPG 'Age of Conan - Hyborian Adventures' for the Windows Vista operating system. Microsoft will showcase 'Age of Conan' as a title that takes full advantage of new gaming functionality in Windows Vista.

As gaming on the PC takes a great leap forward in accessibility and quality, Funcom is preparing 'Age of Conan' to be a showcase title in a modern generation of Windows games. With stunning graphics and amazing new technology 'Age of Conan' is set to bring Massively Multiplayer Online gaming into a new era, and Windows Vista truly reveals the full potential of the title.

'Age of Conan - Hyborian Adventures' is also playable on Windows XP. This agreement is not a publishing agreement.

Att ett spel är ett Vista showcase innebär då alltså att om man vill få ut max utav grafiken så behöver man Windows Vista.

Tittar man på bilderna så tycker jag det enormt bra ut för att vara DX9, ska bli intressant och se hur det kommer att se ut med DX10.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Tack för att du nämnde detta, hade totalt glömt bort att kolla upp det.

Att ett spel är ett Vista showcase innebär då alltså att om man vill få ut max utav grafiken så behöver man Windows Vista.

Tittar man på bilderna så tycker jag det enormt bra ut för att vara DX9, ska bli intressant och se hur det kommer att se ut med DX10.

Normalt sett när spel är optimerade för DX10 så fungerar de inte med DX9...
Ta Halo 2 som exempel.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Det står "Age of Conan - Hyborian Adventures' is also playable on Windows XP" i ->Age of Conan a showcase game for Windows Vista, så spelet kommer att fungera fin fint med Windows Xp.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Age of Conan övergick till closed beta härom dagen, så det är bara att invänta tills de får upp beta sign-up sidan. ^^

Ytterliggare en till liten filmsekvens från norska VG TV -> Slik blir Conan til

Om har ni problem att se videon så kan den laddas ner här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Age of Conan övergick till closed beta härom dagen, så det är bara att invänta tills de får upp beta sign-up sidan. ^^

Ytterliggare en till liten filmsekvens från norska VG TV -> Slik blir Conan til

Grymt, de verkar verkligen försöka uppnå mature-rating med det här spelet. Kvinnobröst och dylikt.

"Här har män store muskler och kvinnor store pupper" heh.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Finns några hyfsat nya screenshots för att liva upp tråden lite.

Permalänk
Medlem

Det här verkar mycket lovande. Just tanken på att få bygga upp sin egen guildstad, försvara sin battlekeep mot sieges från andra guilds och utkämpa fältslag i formation känns tilltalande.

Tycker också att combatsystemet ser bra ut. Att man kan välja svingriktning, och bygga upp combos, och att man får bonusar när man slåss till häst är grymt.

Gillar vad de har gjort med magin. Just det att magin alltid korrumperar användaren, och att magiker därför är mer eller mindre dekadenta och onda. Att man inte bara står och slänger fireballs, utan kan väva ihop ett tjugotal spells till en enda superspell känns som ett koncept som har väldigt mycket potential.

Det kanske främsta argumentet för att lira det här är nog åldersgränsen. Det ger lite hopp om att slippa pwnzzor!11l11onelolz-fjortisar, som inte får spela det för mamma.

Frågan är bara hur de tänkt bära sig åt för att balansera klasserna. Om jag inte räknat fel har de 23 st i spelet nu. Många av dem är i och för sig underklasser till de fyra huvudarketyperna, och skillnaden mellan underklasser kanske inte är så stor. Men om man ser på wow finns det nio klasser, och de är fortfarande inte riktigt balanserade. Hur blir det då med 23 st? Det är nog det jag är mest orolig för; att det kommer att finnas en fem-sex cookie-cutters som alla spelar.

Och förresten, vilka klasser tycker ni verkar intressanta? För mig är det antingen Necromancer, Dark Templar eller Priest of Set.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneaky
Och förresten, vilka klasser tycker ni verkar intressanta? För mig är det antingen Necromancer, Dark Templar eller Priest of Set.

Jag har tänkt att spela en Priest of Mitra.

Det jag vill veta mest om just nu i spelet är hur döden fungerar, de har inte avslöjat nått om det än.

Visa signatur