Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

Hittade en interaktiv class-list på deras sida och Liberator låter definitivt som rätt klass för mig:

Dual-wield. Yarr, riktiga män använder två vapen samtidigt!

Banner. Kan placera en banner på marken som ger medspelarna någon form av buff. Man kan också slunga iväg bannern mot fiender. Kanske funkar som de-buff för fienderna när man slängt den mot dem?

Heavy armor. Vem behöver full plate när man skuttar omkring med två vapen och hackar sönder folk?

Dual-wield.

Dual-wield.

Dual...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Är riktigt grymt sugen på detta spelet, ser ut att kunna bli riktigt kul i PVP ;>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Jag har tänkt att spela en Priest of Mitra.

Det jag vill veta mest om just nu i spelet är hur döden fungerar, de har inte avslöjat nått om det än.

Så här funkar döden:

"The way we handle death is that you will never lose any items or experience, but there is a detrimental effect on some items and on certain skills. None of these effects are permanent. The intention is that you should be somewhat "afraid" to die, but the result shouldn't be serious enough that you stop playing from irritation. On the other side, you shouldn't be blasé about your death, treating it as a means of travel or whatnot. Balance testing will show if we differentiate between PvP and PvE. Getting it all right will take some time, but we are working on different versions. The tools we play with are temporarily losing some skills, and making items deteriorate on death - basically what you see in most other online RPGs, but with our own twists...

IGN, 22th July 2005 (Gaute Godager)"

Någon form av resurrection sickness, och durability decay alltså. Som att spiritressa i WoW.

"There is a special form of "death" in PvP - with less "downtime" as a result of dying. Details will be given closer to launch.

Gamespy, 17th May 2005 (Gaute Godager)"

Permalänk
Medlem

Ah tackar Sneaky.

Då återstår det bara hur återupplivning fungerar, dvs kommer priests kunna återuppliva eller hamnar man i nån form av kyrkogård?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Är riktigt grymt sugen på detta spelet, ser ut att kunna bli riktigt kul i PVP ;>

Jo, jag tycker också att PvPn ser lovande ut. Men jag undrar om min rigg klarar det. Sitter med inte så imponerande:

Athlon xp 2200+
Nforce 2
1 gb ram
160 gb HD
Radeon 9600 xt

Känns tveksamt om det kan gå. Vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneaky
JMen jag undrar om min rigg klarar det. Sitter med inte så imponerande:

Athlon xp 2200+
Nforce 2
1 gb ram
160 gb HD
Radeon 9600 xt

Känns tveksamt om det kan gå. Vad tror ni?

Det var en bra fråga, tyvärr så har inte Funcom gett ut nån fakta på vad för sorts hårdvara som krävs för spelet än.

Men en uppgradering skulle inte skada, Amd sänker sina priser i månadsslutet när Intel Conroe kommer ut.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jo. Uppgradering vore trevligt. Men socket A-processorer finns väl inte i handeln längre? Har tyvärr inte råd med både nytt moderkort och processor.

För att stanna ontopic: dark templars känns hetast just nu. Coolt att kunna bidra med support och healing utan att fastna i healbot-räsket.

Permalänk
Medlem

Age of Conan försenat till mars/maj månad 2007. Tycker det är bra att FunCom tar sin tid att göra ett så buggfritt spel som möjligt, och nu hinner man uppgradera sin nuvarande burk också. De har tydligen också skaffat en publishing-partner - SCi/Eidos.

http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=132427

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Age of Conan försenat till mars/maj månad 2007. Tycker det är bra att FunCom tar sin tid att göra ett så buggfritt spel som möjligt, och nu hinner man uppgradera sin nuvarande burk också. De har tydligen också skaffat en publishing-partner - SCi/Eidos.

http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=132427

Bah!, jag som verkligen såg fram emot årsslutet med Age of Conan. >_<
Men jaja man får väl hoppas att vi kommer in i betan innan årsslutet så man har nått att göra.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Det hängde väl i luften. Att de skulle hinna med internbeta, stängd beta, och stresstest på ett halvår var kanske att vänta sig för mycket. Det tar ju ett tag att sjösätta något på den här skalan.

Men som redan sagts, det är bra på så sätt att man får mer tid innan man behöver uppgradera sin dator= mer dator för pengarna.

Permalänk
Medlem

En liten preview hos Gaming Horizon.

Vore kul om Funcom kunde göra lite trailers inom kort med mages och priests.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Officiella hemsidan har välsignat oss med lite nyttig information om Siege PvP och Massive PvP. Själv såg jag fram emot att få veta lite mer om magisystemet, men det kommer väl.

Visa signatur

.

Permalänk
Avstängd

Age of Conan kommer bli belöningen för allt mänskligheten fått lida igenom till och med releasedatumet.

Permalänk
Medlem

Detta spel känns som om det skulle kunna bli ett av de bästa någonsin. Men man har blivit besviken förr.. fast jag tror och hoppas på detta. Visst cirkulerar det lite funderingar angående vissa aspekter i spelet, men jag litar på att de lyckas göra något bra av det hela. Av vad jag läst och sett hittills verkar det kanon. Verkar finnas en riktig "mysfaktor" i AoC. Och som det känns just nu så väger combat upp alla eventuellt dåliga saker. ^^

Jag skulle också vilja veta mer om magierna, hur det fungerar osv. Fast jag känner att jag först skulle vilja engagera mig i en tjuv-klass. Verkar helt klart i min smak. Alla klasser är frestande visserligen. Synd att man inte fått se dual wield in action bara.

Kommer bli en lång väntan.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Jag skulle också vilja veta mer om magierna, hur det fungerar osv. Fast jag känner att jag först skulle vilja engagera mig i en tjuv-klass. Verkar helt klart i min smak. Alla klasser är frestande visserligen. Synd att man inte fått se dual wield in action bara.

Kommer bli en lång väntan.

Jo jag vill också veta mer om magiker och hur magin kommer att fungera i spelet.

Bara 7 till 9 månader kvar att vänta... >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr

[...]
Jag skulle också vilja veta mer om magierna, hur det fungerar osv. Fast jag känner att jag först skulle vilja engagera mig i en tjuv-klass. Verkar helt klart i min smak. Alla klasser är frestande visserligen. Synd att man inte fått se dual wield in action bara.
[...]

Exakt de saker jag också undrar över.

- Vad har soul-corruption för negativa effekter? Minns inte att nån artikel har förklarat hur det funkar än, men mitt minne kanske sviker.

- Hur funkar dual-wield? Liksom, skulle se flummigt ut om man gör en attack för snett neråt på den där pizza-grejen (som Gaute Goddager pratade om i IGN's E3 06-video) och ens karaktär svingar båda armar i en identisk rörelse (svårt att förklara hur jag visualiserar det ). Hursomhelst så vill jag att dual-wield ska vara lite kaotiskt, att vardera arm har en unik rörelsemönster.

- Har magiker en sådan där "pizza" också eller har de bara några ikoner att klicka på?

- Spell-weaving. Hur funkar det?

Själv har jag ingen aning om vilken klass jag ska välja än, blir nog en soldier archetype iaf.

Hoppas vi får en uppdatering på sidan med mer info ikväll, och att det är om magi denna gång!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst lite så blir man ju grymt sugen på att spela detta spel när det kommer. Men eftersom WoW skapade stora sociala problem för mig, vilket jag tack o lov lyckades ta mig ur så undrar jag om jag vågar börja spela detta.

Kommer det bli lika tidsslukande? Dvs kommer man behöva boka upp sig på "raids" i flera timmar osv som i WoW... eller funkar det mer som att man kan hoppa in o spela en stund här o där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oza
Efter att ha läst lite så blir man ju grymt sugen på att spela detta spel när det kommer. Men eftersom WoW skapade stora sociala problem för mig, vilket jag tack o lov lyckades ta mig ur så undrar jag om jag vågar börja spela detta.

Kommer det bli lika tidsslukande? Dvs kommer man behöva boka upp sig på "raids" i flera timmar osv som i WoW... eller funkar det mer som att man kan hoppa in o spela en stund här o där?

Det vet jag faktiskt inte om man kan svara på än. Sen beror det självklart på från person till person. Men jag TROR (bara tror) att det inte är lika beroendeframkallande som WoW. Fast jag kan lika gärna ha fel. Jag personligen kommer förmodligen inte ha lika dåligt samvete för att ha slösat några mer timmar än nödvändigt i AoC än i WoW. I WoW fanns det frukstansvärt lång och onödig dötid som att stå i kö i BG, hitta grupp till instans.. och kanske mera. WoW var en penismätartävling där det enda kravet i stort sett gick ut på att tillbringa mest tid i spelet. Jag TROR (återigen) inte att AoC är utformat riktigt på samma sätt. Det kommer förmodligen krävas rustning och skicklighet i strider för att kliva ut som segrare (på ett mer annorlunda och konstruktivt sätt).

Samtidigt vill jag inte jämföra det här med WoW alls. Tyvärr, måste jag säga, att man automatiskt gör det litegrann. Kan inte hjälpas. Men samtidigt var det något med WoW som gjorde att man fastnade, och man vill både på gott och ont att något av det ska finnas i AoC också. Men hur som helst, jag är mäkta imponerad hittills, oavsett om det är så olikt något annat som möjligt.

Kan inte sluta tänka ut scenarion i spelen (baserade på de klipps man sett ). Fast det blir som en egen liten hype för sig själv. Man bygger upp förväntningar man drömt om, som sedan visar sig bli på ett helt annat vis. Nog med mumbo jumbo, jag väntar på mer info om spelet med spänning. Och ännu mer på releasen.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Princip alla MMOG är ju uppbyggdapå samma sätt, alltså ju mer tid du spenderar destå bättre blir din karaktär. Är ju inget specifikt för WoW att det tar mycket tid och kan paja ens sociala liv (varigt så enda sen UO, o utrycket "AQ fruar" är ju inte direkt nytt).
AoC och andra kommande MMOGs kommer antagligen inte skilja sig specielt mycket på den punkten tyvär, även om det nu kommer vara mer "twitch" basserat en nuvarande MMOGs så kommer antagligen både level och utrustning spela stor del i slutändan (ungefär som att spela CS med endast kniven när resten har AK47or, ingen "skill" i värden kan rädda dig då )

Allt rena antagande förståss, skulle vara intresan att se ett MMOG lösa problemet med "casuals" vs "hej-jag-har-inget-liv" spelare. WoW har ju inte lyckats speciet bra på den punkten iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll2
Princip alla MMOG är ju uppbyggdapå samma sätt, alltså ju mer tid du spenderar destå bättre blir din karaktär. Är ju inget specifikt för WoW att det tar mycket tid och kan paja ens sociala liv (varigt så enda sen UO, o utrycket "AQ fruar" är ju inte direkt nytt).
AoC och andra kommande MMOGs kommer antagligen inte skilja sig specielt mycket på den punkten tyvär, även om det nu kommer vara mer "twitch" basserat en nuvarande MMOGs så kommer antagligen både level och utrustning spela stor del i slutändan (ungefär som att spela CS med endast kniven när resten har AK47or, ingen "skill" i värden kan rädda dig då )

Allt rena antagande förståss, skulle vara intresan att se ett MMOG lösa problemet med "casuals" vs "hej-jag-har-inget-liv" spelare. WoW har ju inte lyckats speciet bra på den punkten iaf.

Självklart hjälper det ju mer man spelar att ta större kliv i spelet. Eve har löst det på ett bra väldigt bra sätt å andra sidan. Dock vill jag inte se det i AoC. Plus att Eve är något helt annat.. enda gemensamma är MMO.

Jag gillar att spekulera, men trots allt spårar man väääldigt lätt ur. Jag vill ha mer fakta!

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Iaf mitt problem med WoW va sk "raids" (vilket va det enda man gjorde tillslut), då va man ju tvungen att boka upp sig en hel kväll mellan vissa klockslag och kunde inte bara sticka därifrån hur som helst, eftersom det va taskigt mot alla andra i guilden.
Att det MMOG tar tid är ju helt klart, men skulle vilja se att jag kunde spela den tiden just när JAG känner för det. Och inte va direkt beroende av när ANDRA kan spela, lr iaf inte av +40st. Vill kunna hoppa in o lira några timmar här o där och ändå känna att det ger något, skönt om man bara kan stänga av spelet när man känner för utan att veta att inga lider/surar för det.

Frågan är hur "gruppandet" i AoC fungerar, har inte fått nån koll på det? Kommer man va beroende av att köra långa flertimmars-pass på kvällen lr kommer det fungera lika bra att köra 1-2 tim oftare här o där ist?

Permalänk
Medlem

några news om release?

Visa signatur

Ovanstående text innehåller endast medvetna stavfel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mushr00m
några news om release?

Det är sagt mars-maj 2007, så det är ett tag att vänta tyvärr. =/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Trevligt med en ny film, dock visade den ingeting nytt man inte sett förut :/

Permalänk
Medlem

Som sagt trevligt film, den bara ökar vill ha behäret på Age of Conan.

Bara 4-6 månader kvar innan spelet kommer.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

http://www.fz.se/filarkiv/?file=mov/age_of_conan/ConallsValle...

Ännu en ny film på AoC. Var dock lagom tråkig, visade bara några barbarer som stog och skulle verkar tuffa eller nåt i den stilen.

När hade Funcom tänkt sig visa oss lite nytt material, inte sett något alls från de olika klasserna som finns i spelet, och absolut inte casters. Börjar bli lite orolig att de har en del kvar att göra och spelet blir framflyttat ytterligare.

Permalänk
Medlem

Jo deras senaste klipp är väl lagom underhållande. Man får mest en blick över naturen i spelet på nåt visst ställe. Visa magiker nu istället, eller någonting annat!

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Känns som att de tillkännagav spelet på tok för tidigt till allmänheten.

Börja visa erat magisystem nångång, FunCum.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Jo man är verkligen sugen på att se magiker och hur magisystemet fungerar.

Det kanske kommer som en fin julklapp till oss heh.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"