Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

någon här som kanske vet varför det laggar så innåt helvete åt mig, min dator ska klara recommended enligt systemrequirementslab. Det värsta är att jag kör på low elled disabled på allting, men det laggar fortfarande apa.

Har en Acer Aspire 5920G, Intell duo core 2.0GHz, 2GB ram, Nvidia geforce 8600M GT 512MB, och kör med Windows Vista + direct X 10.

Är det vista som är anledningen eller vad ?

hjälp!

Visa signatur

"Jag kan inte stänga fönstret, det är ett fönster i vägen"

Permalänk
Medlem

Tror ditt grafikkort är för svagt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herrk
Förutom att CE är CE så får du en "art book" som faktiskt är ganska intressant, en rå ball förpackning och en fake läder karta som också är rätt ball. Ett problem kan bli att du inte kan spela förens du fått en ny cd nycker lrån funcom, som jag FORTFARANDE väntar på men det vet man alldrig Och så är ju CE CE!

Ah, ok.
Blir att fundera på saken.

Finns det någon trial-period på spelet?, skulle vara riktigt kul och testa i väntan på att affärerna får in det. Så ifall någon har en trialnyckel, om dom existerar, så tar jag gärna emot en.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Tror ditt grafikkort är för svagt.

hmm, är det där ironi? Tror inte på att det skulle vara grafikkortet med tanke på att jag kör på low på allt och det laggar fortfarande, så dåligt är det inte...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Tackar, ska jag slå till?. Är Collectors Edition värt 1000kr?.

Nej, det är det inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Nej, det är det inte.

"Exclusive in-Game Item: War Mammoth
Access this fantastic mount from level 40 and onwards
Exclusive in-Game Item: The Inventory Belt
Gives you extra inventory space. Always handy!
"

När man läser det där verkar det som om folk med CE får lite för stora fördelar i spelet?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Citat:

"

När man läser det där verkar det som om folk med CE får lite för stora fördelar i spelet?

Glöm inte The Drinking Cape! Free Life Time Drinks!!

Visa signatur

How I want a drink, alcoholic of course, after the heavy lectures involving quantum mechanics!

Permalänk
Medlem

Får man fråga om Vista suger så hårt att det är det som gör att det laggar åt mig ? om man ska formatera och byta till XP ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får jag alla mina nya spells när jag levelar eller kan jag lära nya någon annanstans? Har endast en HoT och alla verkar ju ha 3 stycken vid min level?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0ndeN
någon här som kanske vet varför det laggar så innåt helvete åt mig, min dator ska klara recommended enligt systemrequirementslab. Det värsta är att jag kör på low elled disabled på allting, men det laggar fortfarande apa.

Har en Acer Aspire 5920G, Intell duo core 2.0GHz, 2GB ram, Nvidia geforce 8600M GT 512MB, och kör med Windows Vista + direct X 10.

Är det vista som är anledningen eller vad ?

hjälp!

Ditt grafikkort flaskar ju nåt enormt om jag säger så. Jag ligger på ca 30-60fps med mitt kort med High inställt och fullt på AA. ^^

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Ditt grafikkort flaskar ju nåt enormt om jag säger så. Jag ligger på ca 30-60fps med mitt kort med High inställt och fullt på AA. ^^

Okej, menar du att mitt grafikkort är paj eller att det är allmänt dåligt ?

Kan lagget ha något att göra med att jag har en 500gb extern hdd ikopplad eller att jag kör med en annan skärm och bärbara ihopfälld ? måste fråga lite, är inte så duktig på det här

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0ndeN
Okej, menar du att mitt grafikkort är paj eller att det är allmänt dåligt ?

Kan lagget ha något att göra med att jag har en 500gb extern hdd ikopplad eller att jag kör med en annan skärm och bärbara ihopfälld ? måste fråga lite, är inte så duktig på det här

Ditt kort är väldigt mycke sämmre än vad han har och sen så har bärbara g-kort alltid lägre klock än dom lösa korten så du vet.

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk

Är det bara jag som har problem med att få igång registrering med retail nyckel??

Visa signatur

How I want a drink, alcoholic of course, after the heavy lectures involving quantum mechanics!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
Ditt kort är väldigt mycke sämmre än vad han har och sen så har bärbara g-kort alltid lägre klock än dom lösa korten så du vet.

Men jag menar.. borde det inte vara tillräckligt för att klara av low på allting utan lagg i allafall ? kollade på systemrequirmentslab eller vad det heter och då hade jag nästan fullt på grafikkort..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Förutom att CE är CE så får du en "art book" som faktiskt är ganska intressant, en rå ball förpackning och en fake läder karta som också är rätt ball. Ett problem kan bli att du inte kan spela förens du fått en ny cd nycker lrån funcom, som jag FORTFARANDE väntar på men det vet man alldrig Och så är ju CE CE!

Min CE-nyckel funkade utan probs. Osis för dig antar jag

Dock får jag ett felmeddelande när jag ska starta spelet, står nåt om dx_image tror jag. Det gör att jag inte får se cut-scensen men spelet funkar än så länge bra att spela i övrigt.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Min CE-nyckel funkade utan probs. Osis för dig antar jag

Dock får jag ett felmeddelande när jag ska starta spelet, står nåt om dx_image tror jag. Det gör att jag inte får se cut-scensen men spelet funkar än så länge bra att spela i övrigt.

satan vad trött jag blir på funcom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

"

Jag fick då inte någon War Mammoth, har bara min Rhino från pre-order saken, och sen får ju standard nästan exakt samma saker, min polare fick bagen, en Rhino, och sen fick han ändå Drinking Cape från att han har subscribat till nyhetsbrevet.

Och juste, man får även en ring som ger 2% mer exp och lite stamina regen som man bara kan använda till level 40, jag var redan 40 när jag köpte mitt collectors p.g.a. Early Access.

Permalänk
Citat:

"

Det får man om man köpte pre-order oxå

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Avstängd

I detta spel gör processorn mycket har jag märkt, kör jag den i 1.8ghz har jag runt 15fps oavsett grafikinställningar. Kör jag den i 3.2 får jag betydligt mer.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Funderade på att vara Conqerer. Nån som kört den? är den kass eller imba? xD
Tyckte den verkade rolig eftersom jag vill köra melee combat med feta svärd och sånt och då verkade den bra enligt manualen So tell me. är de nått att ha?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tyckte den verkade rolig eftersom jag vill köra melee combat med feta svärd och sånt och då verkade den bra enligt manualen So tell me. är de nått att ha?

Är en tank, med högre DPS än guardian, men inte lika bra def. Dock har Conq en del bra abilities i grupper för att höja damage, healing osv. Vad man föredrar beror mest på ens egna spelstil antar jag.

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Ni som vill joina en sweclockers guild/klan är välkomna till Northern Horde. Dock 18 års gräns eller snart fyllda 18 duger lika bra. En del från guilden håller till på fury men den är full så det får vi försöka lösa på något sätt. Typ att byta till en annan server med låg belastning så att alla som vill kan joina. Kolla tråden jag skapat för mer information.

Får en mycket mogen 16 åring joina? (a)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Får jag alla mina nya spells när jag levelar eller kan jag lära nya någon annanstans? Har endast en HoT och alla verkar ju ha 3 stycken vid min level?

Nvm, såg att jag hade en Spells/Friendly Attacks ruta på andra sidan combos rutan.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

Permalänk
Medlem
Citat:

38 Conq. här..Jag la ner, hehe.
"tank" på den leveln, nej de går inte..DPS, jo men visst..Men du är ändå död i pvp, du har inga CC's på den leveln iaf, var om jag hade tur att jag tog klasser.

Blir nog roligare på högre level, men nu är jag snart 20 med min PoM så den ska bli level 80 då den är roligare på level 20 än jag hade på min conq upp till 38

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Jag är tjatig men jag vill veta om folk har någon erfarenhet av Necromancers?

De verkar riktigt roliga, vill veta om det stämmer

Permalänk

hmmm, ok men jag vill gärna vara melee och helst inte mage så är guardian bättre då lr? Kanske Barbarian? Inte vet jag, har inte kört än.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/221884.html

Lite gameplay jag gjort, ja ja lite epenis varning. Riktigt bra sli prestanda är det iaf om folk tycker 75% är mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz

Lite gameplay jag gjort, ja ja lite epenis varning. Riktigt bra sli prestanda är det iaf om folk tycker 75% är mycket.

Bra jobb Robbaz, uppskattas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz

oroa dig inte, jag tycker det är sjyst med gameplay videos. försökt hitta fler så jag kan få en uppfattning om spelet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chourou
oroa dig inte, jag tycker det är sjyst med gameplay videos. försökt hitta fler så jag kan få en uppfattning om spelet.

Instämmer!!

Visa signatur