Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

Hej! har tittat på detta spel ett tag nu och det ser helt underbart ut. MEN. Undrar om ngn har erfarenhet av systemreq ? har tittat på CanYouRunIt sidan är lite fundersam. Dator står i sigg. Eftersom jag vill hitta en efterträdare till wow.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Tycker du kan prova Divinity, ganska rolig specc o köra men prova dig fram annars.

Jo Fury har mycket folk på sig. Men det finns lite för många fuskande ryssar som exploitar/cheatar osv på bossar och i pvp.

Men det största felet jag vet nu med spelet är ju att funcom sitter bakom rodret, då dom inte lyssnar på spelare vad som behöver göras. Fast vad ska man förvänta sig av norrmän?

tack för hjälpen, jag kör på divinity, sen får vi se hur det blir

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabola
Hej! har tittat på detta spel ett tag nu och det ser helt underbart ut. MEN. Undrar om ngn har erfarenhet av systemreq ? har tittat på CanYouRunIt sidan är lite fundersam. Dator står i sigg. Eftersom jag vill hitta en efterträdare till wow.

Du kan ju testa det http://www.ageofconan.com/trial/index_UK.html , free trial i sju dagar. Visst är det lite att ladda hem men väl värt att pröva iallafall. Själv har jag kört i sex dagar och har fastnat för det, jag beställde hela spelet igår (för 69:- +frakt) så jag lär fortsätta iallafall en månad till.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har några tips till en bra build för assasin? Jag är snart level 20 och tänkte mest grinda så det är pve-specc som gäller. Kör dock mest ensam, inte mycket grupp-pve.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fetakniven
Du kan ju testa det http://www.ageofconan.com/trial/index_UK.html , free trial i sju dagar. Visst är det lite att ladda hem men väl värt att pröva iallafall. Själv har jag kört i sex dagar och har fastnat för det, jag beställde hela spelet igår (för 69:- +frakt) så jag lär fortsätta iallafall en månad till.

sant det tackar för tipset. ska tanka det nu och se hur det går. får se hur det spinner på min data kanske måste uppgradera Graffet. även om jag kör på låg resulution. :/ Men Men Iaf. kan man lira FarCry 2 på High med min setup Borde det kanske gå skapligt bra..

EDIT: lol. 8GB tar säkert ingen tid alls 7 timmar kvar.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Är det någon som har några tips till en bra build för assasin? Jag är snart level 20 och tänkte mest grinda så det är pve-specc som gäller. Kör dock mest ensam, inte mycket grupp-pve.

Gå all out Lotus, är bättre och enklare än corruption på lägre levlar.
5/5 Poison blades, 5/5 Flesh Rot (om du inte använder SDS massor, men det gör inte många nybörjare och inte heller så många i pve), sen 5/5 i både Cat paws och Deft Blades (ja maxa båda på samma nivå, sen skippar du allt på nästa, rör verkligen inte buggade Flesh necrolics eller light feeted).
På lvl 30 sen så får du både Snap kick (assassins ända knockdown) och Golden lotus extract (heal) vilka kommer ta dig från zero till hero i både pve och pvp..
Tänk på att SK i pvp har sämre chans att lyckas ju högre armorclass motståndaren har. Lotus är riktat mot casters så SK funkar alltid (99%) mot cloth classer, sen faller procenten snabbt, du får räkna runt 50% att få ner en barbar (light) och ännu lägre på en archer (medium) och sen går det aldrig längre.

Catpaws är en gyrm skill som på max ger 50% extra evasion i 10s, detta är dock inte en second chance skill utan bör dras relativt tidigt så man får ut hela fördelen av den (i pvp som ja spelar mest så brukar ja bryta invis, dra SK, poppa CP och EB (exelent balance) och samtidigt dra min hårdaste combo på den liggande stackaren och se till att den avslutar i ryggen, alternativt dra en GC för lite snare innan om man inte räknar med att få ihjäl skiten innan han ställt sig upp och fearat en). Även GLE är en HoT som inte bör poppas när du har 10% hp kvar utan snarare som senast vid 50% då man som en vek assassin kan förlora stora mänder hp snabbt om man hamnar i strid på fel sätt.

Citat:

sant det tackar för tipset. ska tanka det nu och se hur det går. får se hur det spinner på min data kanske måste uppgradera Graffet. även om jag kör på låg resulution. :/ Men Men Iaf. kan man lira FarCry 2 på High med min setup Borde det kanske gå skapligt bra..

EDIT: lol. 8GB tar säkert ingen tid alls 7 timmar kvar.

Det rullar mycket bra på mitt 4850OC iaf, dock kör jag i 1400x900 så något annat vore väl konstigt.

Räkna med dryga 2GB patcher efter install också ;P
Det ända positiva är att de har bra servrar så man (jag) tankar alltid i max (10mbit lina så drygt 1MB/s)

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essin
Gå all out Lotus, är bättre och enklare än corruption på lägre levlar.
5/5 Poison blades, 5/5 Flesh Rot (om du inte använder SDS massor, men det gör inte många nybörjare och inte heller så många i pve), sen 5/5 i både Cat paws och Deft Blades (ja maxa båda på samma nivå, sen skippar du allt på nästa, rör verkligen inte buggade Flesh necrolics eller light feeted).
På lvl 30 sen så får du både Snap kick (assassins ända knockdown) och Golden lotus extract (heal) vilka kommer ta dig från zero till hero i både pve och pvp..
Tänk på att SK i pvp har sämre chans att lyckas ju högre armorclass motståndaren har. Lotus är riktat mot casters så SK funkar alltid (99%) mot cloth classer, sen faller procenten snabbt, du får räkna runt 50% att få ner en barbar (light) och ännu lägre på en archer (medium) och sen går det aldrig längre.

Catpaws är en gyrm skill som på max ger 50% extra evasion i 10s, detta är dock inte en second chance skill utan bör dras relativt tidigt så man får ut hela fördelen av den (i pvp som ja spelar mest så brukar ja bryta invis, dra SK, poppa CP och EB (exelent balance) och samtidigt dra min hårdaste combo på den liggande stackaren och se till att den avslutar i ryggen, alternativt dra en GC för lite snare innan om man inte räknar med att få ihjäl skiten innan han ställt sig upp och fearat en). Även GLE är en HoT som inte bör poppas när du har 10% hp kvar utan snarare som senast vid 50% då man som en vek assassin kan förlora stora mänder hp snabbt om man hamnar i strid på fel sätt.

Det rullar mycket bra på mitt 4850OC iaf, dock kör jag i 1400x900 så något annat vore väl konstigt.

Räkna med dryga 2GB patcher efter install också ;P
Det ända positiva är att de har bra servrar så man (jag) tankar alltid i max (10mbit lina så drygt 1MB/s)

Okok. jag sitter på 8mbit ja. :/ W-Lan tankar i typ 300-500 någe.. Ska låta skiten stå på I natt. sen äre bara försöka hitta en class som man gillar. Och om spelet flyter på så kmr jag nog köpa det . Har ju mest lirat wow som Paladin / hunter / priest och Dk så har ju lite exsperience från Healling och dps. Eller så ska jag spela Tank gött skojj

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hade tänkt att börja spela igen efter sommaren, men min main (80) är en ToS och de verkar bli extremt nerfade. Någon som vet om DT kommer att bli mycket bättre än de tidigare var? Är lite sugen på en.

Permalänk
Medlem

ToS blir rätt så nerfade i 1.05 patchen som det ser ut idag men den har ju inte kommit än så hinner ju bli ändrat på en del saker.

Mycket bättre blir nog inte DT men dom blir boostade en del senare.

Men om ni är intresserade på HUR era klasser blir så prova Test Server. Så får ni se nya zoner (bland annat hamnen i Old Tarantia), och sen prova på hur 1.05 patchen är just nu. Dock så krävs det att man har en kopia på aoc mappen så kommer ju ta ett antal gb extra på hårddisken. Men lätt värt att kolla in.

Länkar till tråden där man får programmet man behöver till test live:
http://forums-tl.ageofconan.com/showthread.php?t=43543

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Men då måste man ju ha speltid. :/

Är det bara en gubbe man kan göra till 50? Om jag har en 80 och en 61 kan jag då göra två st i 50 mao?

Permalänk
Medlem

Hmm, har installerat spelet och uppdaterat det med minst 1 stor patch (runt 2 gig). Nu när jag ska köra och trycker på "play", så updaterar den någon liten sak som inte tar mer än max 1 minut. Efter detta står det "Your Age of Conan is now up-to-date" och play-knappen kommer fram igen. Dock så blir det inte mycket mer än såhär, varje gång jag trycker på play så installerar den nånting litet igen. Ska jag fortsätta nöta knapptryckningar på play knappen, eller är något fel?

EDIT : Funkade tydligen inte att köra spelet som en shortcut genom steam.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
ToS blir rätt så nerfade i 1.05 patchen som det ser ut idag men den har ju inte kommit än så hinner ju bli ändrat på en del saker.

Beror ju på hur man ser det, de blir nertagna till sin bas som präst d.v.s. healing och buffs, de har ju varit sinnessjuk over powered på dps sidan tidigare så jag skulle snarare se det som att de hamnar där de ska vara, men alla som spela ToS grinar ju ögonen ur sig så klart.

Alla ska ha olika roller i spelet (tank, dps, heal/buff osv)och de görs tydligare i och med detta

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Beror ju på hur man ser det, de blir nertagna till sin bas som präst d.v.s. healing och buffs, de har ju varit sinnessjuk over powered på dps sidan tidigare så jag skulle snarare se det som att de hamnar där de ska vara, men alla som spela ToS grinar ju ögonen ur sig så klart.

Alla ska ha olika roller i spelet (tank, dps, heal/buff osv)och de görs tydligare i och med detta

Jo lite saker blir tydligare men just nu är det även helt bortkastat att specca defensive/frenzy stance i 1.05 på DT i alla fall. Gör mindre skada än ospeccat.

Varje gång du startar spelet så kollar den filerna osv (inte tankar nåt alltså) innan "play" kommer fram. Men om du har nåt kvar att tanka ner så kommer ju göra det.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Dock så är både BS och PoM bättre på healing, men jag vet ju inte hur bra / dåliga ToS är nu på Testlive så jag kanske ska hålla tyst istället

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Dock så är både BS och PoM bättre på healing, men jag vet ju inte hur bra / dåliga ToS är nu på Testlive så jag kanske ska hålla tyst istället

Terminator of Set kan fortfarande one-shotta rangers på testlive servern

Visa signatur

|Intel C2D E6850 3,00 GHz | Gainward 8800GT 512MB | Antec 900 | Chieftech 560 W SLI | Asus P5N32-E SLI PLUS | 2024 MB 6400 cl5 (Med kylflänsar) | Samsung 500 GB 7200rpm 16 MB Cache | Optisk läsare SATA |

Permalänk
Medlem

Får nog bli till att man provar AoC igen. Läste re-reviewn som det länkades till och det verkar som att Funcom verkligen försöker Att de dessutom ska fixa till items, stats osv i nästa patch gör verkligen inte saken sämre (höll ju på att bli knäpp när man jämförde två items med en uppsats i varje tooltip).

Vet någon när 1.05 planeras att släppas?

Skulle också vilja ha tips på en kul klass att spela. Har spelat caster under hela min WoW era och vill därför spela melee nu, speciellt med tanke på det coola melee combat systemet. Har funderat lite på Assassin eller HoX. Båda de har sådana riktiga melee combos right? Är HoX fortfarane löjligt OP och spelas av nästan alla? Pallar inte spela en klass som var och varannan spelar. Finns det några andra roliga melee där man gör bra DPS. Vill inte spela tank.

MVH

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Hox är lite OP ja, men inte i klass som Ranger och Barbar är på låg lvl (dom är mest OP då). Men ja dom har kombos, dock har ju HoX även en del spells också. Den är lite av varje liksom.

Personligen hoppas jag 1.05 dröjer ett tag så dom hinner fixa till mer saker. Men att dom försöker är nästan skitsnack. Sämre spelföretag som inte lyssnar någonting på spelarna får man leta efter. Dom har bannat en del i guilden då dom gett kritik på vad dom vill att funcom ska fixa. Plus att dom har en fet dubbelmoral bland annat att dom gett ut vissa quests till en del guilder / spelare men inte resten. Men får man bort funcom (host failcom) så kan spelet bli det bästa på låång tid. Det är ju bra nu också, men felet är ju som sagt att dom skiter i vad spelarna tycker. Därför folk som fuskar/exploitar/ osv kan fortsätta som om ingenting har hänt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Asså, mupp spel . har nyss tankat det. TRIAL . sen ska jag spela och då säger den att Account not Veryfied. hur fixar jag det? Jag har inte fått något email om saken om hur jag ska göra :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Asså, mupp spel . har nyss tankat det. TRIAL . sen ska jag spela och då säger den att Account not Veryfied. hur fixar jag det? Jag har inte fått något email om saken om hur jag ska göra :S

Har du kollat din email då, kanske ligger i bland skräpposten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Logga in har: https://register.ageofconan.com/account sen har du verify email dar

Kan aven rekomendera Age of Conan Quick Starter Man slipper introvideorna samt scanning delen av patchern

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Logga in har: https://register.ageofconan.com/account sen har du verify email dar

Kan aven rekomendera Age of Conan Quick Starter Man slipper introvideorna samt scanning delen av patchern

Fixade sig.. gatt ju lägga till mitt visakort å grejjer sen funkade det e snart lvl 10. Roligt spel men lite komplicerat det hära med sköldarna. CTRL + 1 och grejjer :/ vem fan kommer hålla read på den sitn iaf. tror jag valde klassen Conquer.. gått bra hitils. dött 5ggr eller någe. Xx

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Fixade sig.. gatt ju lägga till mitt visakort å grejjer sen funkade det e snart lvl 10. Roligt spel men lite komplicerat det hära med sköldarna. CTRL + 1 och grejjer :/ vem fan kommer hålla read på den sitn iaf. tror jag valde klassen Conquer.. gått bra hitils. dött 5ggr eller någe. Xx

De flesta skiter i skölderna på sig själv och låter det vara en på varje sida.

Permalänk
Medlem

Aha okok ngn när som lirar på Fury då ? Lirar doc på trial ennu. Ska se om jag Fortsätter sen efter jag kört klart på Trialen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du har en hel del som lirar på Fury. Är många svenska där i blandade guilder men Vanity är den enda helsvenska guilden, eller åtminstone den största.

Men det där med sköldarna kan man trixa lite med om man vill, tex möter du en lvl 15 ranger eller liknande så ska du gärna ha alla 3 sköldar riktat uppåt då deras kombos slutar med just pil uppåt. Vet dock inte exakt hur stor skillnad det gör i helhet att ändra dom. Hjälper dock ingenting mot magi för den delen heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

vart beställde du spelet ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har nu spelat lite grann och det är riktigt skojj.

Dock undrar jag vilka grafikinställningar som jag tjänar mest FPS på att stänga av? Vad är tungt och vad är lätt att driva? Har en 24" och vägrar spela i annan än native upplösning och vill att spelet ska flyta bra. Har ställt in så att jag snittar cirka 35fps vilket är ganska okej. Kör DX10 med.

Det finns kanske saker jag har aktiverat som ger mycket fps om man avaktiverar dem och som inte är jätteviktiga?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

vart beställde du spelet ?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=107567
Jag överlåter det till dig att välja butik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Har nu spelat lite grann och det är riktigt skojj.

Dock undrar jag vilka grafikinställningar som jag tjänar mest FPS på att stänga av? Vad är tungt och vad är lätt att driva? Har en 24" och vägrar spela i annan än native upplösning och vill att spelet ska flyta bra. Har ställt in så att jag snittar cirka 35fps vilket är ganska okej. Kör DX10 med.

Det finns kanske saker jag har aktiverat som ger mycket fps om man avaktiverar dem och som inte är jätteviktiga?

hmm, skulle nog slå av dx10 och bloom ska man inte heller ha påslaget. Sen AA kan du ju skippa, men nåt som gör mycket är att sänka shader och sen längst ner på video options - advanced - så har du partiklar och hur dom ska visas. Gör en hel del att ändra på det, men kan vara bra att ha påslaget allt om man ska pvpa. Så man ser vad den andra gör för saker. Kör du pve kan du slå av alla particles utom dig själv. Men finns länkar annars där dom går igenom inställningarna och kollar skillnad fps på olika inställningar i spelet.

Letade lite efter sidan men hitta den inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Argh vad irriterande. Finns ju ingen V-Sync insällning i conan och i Vista kan man inte bara ställa in always on i CCC. Ska tydligen gå att fixa med nån rivatuner grej. Någon som vet vad man behöver? Så fort jag kommer över 60 fps så tearar min skärm.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Argh vad irriterande. Finns ju ingen V-Sync insällning i conan och i Vista kan man inte bara ställa in always on i CCC. Ska tydligen gå att fixa med nån rivatuner grej. Någon som vet vad man behöver? Så fort jag kommer över 60 fps så tearar min skärm.

Jag har screen tearing problem jag med. har 4870 512 mb, gör så här:

1. Avinstallera CCC samt drivrutinerna till ditt grafikkort, se till att det är ordentligt rensat.
2. Ladda endast ner en senaste drivrutinen till grafikkortet (utan CCC)
3. Ladda ner och installera Ati Tray Tools 1.6 (som en ersättare av CCC)

4. Efter installation så går du in på "Start"
5. Skriv "msconfig" i "Kör" rutan och öppna öppna fliken "Tools" (Verktyg antar jag att den heter ifall man sitter på en svensk version av windows)
6. Här letar du fram "Unable UAC" och trycker på "launch" (om jag inte har fel) och sedan startar om datorn.

7. Höger klicka på ATI Tray Tools och gå till "Game profiles" (längst upp i rutan)
8. I "General" fliken väljer du genvägs filen som ska tvingas på v-sync och även namn ger den. Spara detta med diskknappen längst ner.
9. Öppna fliken "Direct3D Tweaks" längst till höger och gör följande:

"Force VSync" - "On"
Spara sedan med diskknappen längst ner.
Nu ska du kunna spela utan screen tearing, hoppas det funkar för dig, detta gick mig ordentligt på nerverna innan jag hittade lösningen efter 2 veckors googlande. Skriv här ifall du skulle behöva mer hjälp så kan jag försöka hjälpa till.