Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

Har köpt mera gametime nu efter release och tänkte ge det en ny chans. Så min fråga, tänkte lira på fury.. är det folk kvar där eller är det helt dött? Och finns de någon som vill lira med mig samt någon rolig guild?

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem

Kan man spela Guardian/Dark templar utan att behöva/anses som tank hela tiden? Vill verkligen inte ens bli tillfrågad att spela som tank, så var det hela tiden i WoW om man lirade som warrior. Mycket tråkit.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

we_man1: ja det finns folk där, en hel drös med svenskar i Vanity bland annat. Helsvensk guild btw med folk på typ alla levlar.
http://www.vanity.nu/forum/

Dahren: Mja spelar man som guardian så får du tanka, i alla fall i de flesta fallen. Om du inte lirar som polearm vill säga. DT däremot kan du köra dps eller tank, vilket som där faktiskt. I alla fall om du ska raida, annars har det ingen större betydelse.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Det är egentligen bättre att tanka med polearm då man gör mer damage och mer damage är mer threat vilken är rätt så bra vid Ahazu :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThatDuude
Jag har screen tearing problem jag med. har 4870 512 mb, gör så här:

1. Avinstallera CCC samt drivrutinerna till ditt grafikkort, se till att det är ordentligt rensat.
2. Ladda endast ner en senaste drivrutinen till grafikkortet (utan CCC)
3. Ladda ner och installera Ati Tray Tools 1.6 (som en ersättare av CCC)

4. Efter installation så går du in på "Start"
5. Skriv "msconfig" i "Kör" rutan och öppna öppna fliken "Tools" (Verktyg antar jag att den heter ifall man sitter på en svensk version av windows)
6. Här letar du fram "Unable UAC" och trycker på "launch" (om jag inte har fel) och sedan startar om datorn.

7. Höger klicka på ATI Tray Tools och gå till "Game profiles" (längst upp i rutan)
8. I "General" fliken väljer du genvägs filen som ska tvingas på v-sync och även namn ger den. Spara detta med diskknappen längst ner.
9. Öppna fliken "Direct3D Tweaks" längst till höger och gör följande:

"Force VSync" - "On"
Spara sedan med diskknappen längst ner.
Nu ska du kunna spela utan screen tearing, hoppas det funkar för dig, detta gick mig ordentligt på nerverna innan jag hittade lösningen efter 2 veckors googlande. Skriv här ifall du skulle behöva mer hjälp så kan jag försöka hjälpa till.

Underbart. Tack så mycket. Fungerar perfekt!

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fassenator
Det är egentligen bättre att tanka med polearm då man gör mer damage och mer damage är mer threat vilken är rätt så bra vid Ahazu :).

Jo men du tål inte lika mycket skada heller. Vilket är rätt så bra att kunna göra.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Har nu snart lirat slut på min Trial så det kommer säkerligen bli ett köp senare när jag inhandlat ett nytt grafikkort :o. MEN. Gusch alla dessa nolifers. lvl 25+ som springer runt utanför Toraga och dödar alla lowbies . Blir lite sur på dom men det är ju en pvp server bara knipa igen det å lvla på natten när alla sover .

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Jo men du tål inte lika mycket skada heller. Vilket är rätt så bra att kunna göra.

Fast man tål ju lika mycket :).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fassenator
Fast man tål ju lika mycket :).

Permalänk
Medlem

Vilken spec rekomenderar ni att levla Barbarian med? Flera personer säger att man ska speca Earth Shatter och sen Reaver. Jag tycker dock att det verkar segt. Jag pallar inte byta till 2H för att kunna stunna mobsen i hela 2 sekunder. Då drar jag hellre en improved CoS och mejjar ner dem. Fast jag tänker kanske fel?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Beställde just ett gamecard, tänkte pröva igen efter 9 månader uppehåll. När jag spelade fanns min karaktär på racial PvP servern (Community PvP eller vad tusan hette ruleseten?) men jag har förstått att den inte existerar mera.

Flyttades karaktärerna som fanns där eller har dom tagits bort så jag tvingas börja om, någon som vet?

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

Dina karaktärer har flyttats till den servern som den du spelade har slagits ihop med. Här har du en lista på vilka servrar som slagits ihop till vilka:

http://forums.ageofconan.com/showthread.php?p=2176552

Wixia, spelar du PVE eller PVP ?

Mja, man tål ju inte lika mycket med polearm som med sköld. Gör en hel del faktiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasterOfDisaster
Beställde just ett gamecard, tänkte pröva igen efter 9 månader uppehåll. När jag spelade fanns min karaktär på racial PvP servern (Community PvP eller vad tusan hette ruleseten?) men jag har förstått att den inte existerar mera.

Flyttades karaktärerna som fanns där eller har dom tagits bort så jag tvingas börja om, någon som vet?

Later toppen, tror AoC har fatt en hel del atervandare

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Dina karaktärer har flyttats till den servern som den du spelade har slagits ihop med. Här har du en lista på vilka servrar som slagits ihop till vilka:

http://forums.ageofconan.com/showthread.php?p=2176552

Wixia, spelar du PVE eller PVP ?

Mja, man tål ju inte lika mycket med polearm som med sköld. Gör en hel del faktiskt.

Jag vill bara levla till 80 så fort det bara går. Undviker PvP när jag kan med Hide etc.

Btw, är det någon som spelar Barb eller har erfarenhet av dem? Jag vill bara veta om de är helt värdelösa på 80 eller något liknande. Eller något annat man borde veta som gör att man kanske borde rerolla. Bättre att göra det nu än senare

Har funderat på Conq om det skulle visa sig att Barb suger dase.

Blir dock lite frustrerad på spelet även fast det det är skojj i grunden. Gankingen är lite för mycket för mig. Helt otroligt. Ibland får man inte gjort något på 30 min för folk väntar på en och liknande. Jag tycker nog att de kunde restricta PvPn lite mer även fast det är en PvP server.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Later toppen, tror AoC har fatt en hel del atervandare

Jag börjar bli lite sugen på att återuppliva mitt konto för att se hur mycket som har förändrats sen i somras.
Hur fullt är det på servrarna nu när dom har slagit ihop dem?

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Nog finns det folk som spelar i alla fall, dock så väldigt sent eller väldigt tidigt på dagarna är det i princip stendött nästan. Så då får man passa på att questa om man spelar på PVP server. Antingen det eller lira i grupp, då kan man ju mosa tillbaka lätt. (jag spelar på fury)

Alltså barbar är bra i pvp på lvl 80 också beroende på hur man speccar så klart. Dom är ju kungar på att ta sig ur root, stun, fear osv. I raids är dom också bra att ha för melee dps.

Visa signatur

Permalänk

Happ, verkar som det blir fury för mig också. Kanske Vanity har plats för en ToS till? :3 Nästan level 70 om jag kommer ihåg rätt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vi har i princip plats för alla klasser, bara skriva en ansökan på forumet så får du se hur det går

Visa signatur

Permalänk

Murder point systemet måste bort eller göras om.

Spelade i conall vally och varje gång man gick ut utanför portarna stod det en grupp på tre rouge klasser utanför och gankade. Jag accepterar PvP när det är rättvisst och man kör duell eller krigar mot någon annan som är med på PvP. Problemet är ju när PvPn blir fullkomlig ganking.

Blev förbannad att de inte skulle ge sig eftersom dom hade gankat mig från lvl 10-35, så jag loggade min 76 HoX och ställde mig på gankersen och slog ihjäl dem varje gång de attackerade någon annan. Det konstiga var att som frågade varför jag gankade dem, dom tyckte 40 levlar i skillnad var orättvisst men inte 3 mot 1.

Så nu sitter man här med 500 murder points och vet inte hur man blir av med dem.

PvPn är kul i detta spelet men när man blivit dödad av samma killar 8 gånger i rad så borde kanske dem också få någon bestraffning.

Varför inte sätta murder point på de som campar utanför varenda by?

Hela murdersystemet borde göras om från början.

Permalänk
Citat:

Vi har i princip plats för alla klasser, bara skriva en ansökan på forumet så får du se hur det går

Låter bra. Har funderat på att eventuellt rerolla till någon annan klass också. Borde jag nöta upp min nya karaktär till en viss level eller kan man vara med från början? Har förstått att det är lite jobbigt solo i White Sands nuförtiden....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madonion735

Spelade i conall vally och varje gång man gick ut utanför portarna stod det en grupp på tre rouge klasser utanför och gankade. Jag accepterar PvP när det är rättvisst och man kör duell eller krigar mot någon annan som är med på PvP. Problemet är ju när PvPn blir fullkomlig ganking.

Blev förbannad att de inte skulle ge sig eftersom dom hade gankat mig från lvl 10-35, så jag loggade min 76 HoX och ställde mig på gankersen och slog ihjäl dem varje gång de attackerade någon annan. Det konstiga var att som frågade varför jag gankade dem, dom tyckte 40 levlar i skillnad var orättvisst men inte 3 mot 1.

Så nu sitter man här med 500 murder points och vet inte hur man blir av med dem.

PvPn är kul i detta spelet men när man blivit dödad av samma killar 8 gånger i rad så borde kanske dem också få någon bestraffning.

Haaha så det ska gå till :p. Om jag själv hadde haft en lvl 70+ hadde jag gjort samma sak :D. usch. hatar nobs som e flera st eller typ 10 levlar högre och springer runt och dödar lowbies.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madonion735

Jag håller med. Det gör inte mig nått att PvPn ibland är mycket råare än i något annat spel jag någonsin spelat men den måste begränsas på något sätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Madonion735
PVP delen är lite mupp i AoC ja. Men att ställa en lvl 40+ och ganka tillbaka är ju ännu lägre. Men det är lite många svin som spelar så jävla feg PVP. Ofta är dom ju så jävla dåliga om man kommer lika många och går på dom. Men gillar man inte all gank så spela PVE säger jag, jag är van sen början av spelet med PVP och allt gankande sedan dess så mig rör det inte värst.

Men man får ingen pvp xp efter man dödat någon 5 ggr på 1 dygn. Så om dom fortfarande hoppar på dig så byt instance helt enkelt, eller försök hida förbi.

Ang murderpoints så är 500 en jävla massa, den försvinner när du questar/dödar andra/av sig självt. Annars har du redeemer quests som du kan göra för att bli av med murder points. Finns ofta vid rez plattan för murder camps, där du spawnar om du är murderer.

Är du criminal / murderer så kan vem som helst på vilken lvl som helst hoppa på dig vart som helst utan att någon vakt bryr sig. Så jag skulle satsa på att bli av med dom poängen snabbt som fan.

MasterOfDisaster
Vi har ju en gräns på lvl 30 innan man kan joina. Sen white sands har jag inte varit i på ett bra tag. Ingen ide, är bara PVP där typ. I alla fall i början, är nog lite lugnare ju längre in på ön man kommer.

Men vakterna kommer ju ändras en hel del i 1.05 patchen. För nu så kan man ju dra vakterna och sen ganka folk, det kommer inte att gå i 1.05. Vakterna i Tesso (Wild lands) är ett bra exempel, dom skjuter folk genom väggarna och grejer. Jämfört med dom i kopshef som man kan springa iväg med och sen tappa aggron och klara sig. Vilket är helt värdelöst i mina ögon. Plus vakter är alldeles för lätta att döda på lvl 80. 2st fullt spellweavande demos kan lätt mosa 6st vakter med aoe.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det får nog allt bli att aktivera mitt gamla konto och ta en titt på AoC då.
Ett tips är att CDON säljer 60 dagars timecard för 179:-.. det är rätt mycket billigare än månadskostnaden hos Funcom om man prenumererar.
Annars finns ju sidor som Shattered crystal som också säljer timecards billigare än Funcom. Jag köpte därifrån när jag spelade EVE och det funkade kalasbra, men det var ju ett tag sen så jag ska inte uttala mig om servicen nu för tiden.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Ett annat tips till nya spelare ar att inte valja Fury... Dom flesta gankar allt som ror sig och gor det nastan ospelbart...
Vid nasta gratis server byte ska jag och alla polarna byta server, mycket troligt till Crom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hm.. finns det nåt snabbt sätt att ladda ner alla patcharna på en gång, eller måste man låta patchern plocka ner dom en och en? det kommer ju ta en vecka typ..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bara låta dom ticka på en och en.

Skulle ju bli lite intressant med en transfer om man vill, men gank kommer man ju inte bli av med oavsett pvp server. Men jag tror iofs det kvittar, spelet står och faller med 1.05 patchen för min del.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har det satts någon typ av datum för 1.05?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nope, kommer nog inte än på ett tag. Har inte heller kollat vad 1.04.9 komemr innehålla. Men kollar man på test servern så förstår man att det är en bra bit kvar tills 1.05 kommer ut, är verkligen en hel del kvar att göra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej synd.

Jag har problem med prestandan i spelet när jag rör mig över stora områden. Har konstant 60fps när jag springer men om jag vrider kameran så hackar allting till och hårddisken går som en galning. Jag antar att detta beror på att lite av texturerna i spelet ligger på hårddiskens växlingsfil istället för i minnet. Har provat att stänga av den men då tar minnet slut och spelet kraschar ganska fort. Jag har 4 GB minne i burken atm, skulle 4 GB till och stänga av växlingsfilen göra skillnad?

Visa signatur