Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
och det fanns visst nakenbilder i CE versionen. Tack för tipset, nu känns köpet inte lika bortkastat

Snackar du om bilderna som var med i playboy?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Snackar du om bilderna som var med i playboy?

vete sjutton. har aldrig bläddrat i blaskan. playboy känns inte så het sedan internet slog igenom på riktigt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
vete sjutton. har aldrig bläddrat i blaskan. playboy känns inte så het sedan internet slog igenom på riktigt.

Läser inte heller men gör du en google sökning på age of conan dyker bilderna upp (om dom nu inte filtrerat dom).

Iaf. det är bilden på bruden med blått i ansiktet som är naken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Läser inte heller men gör du en google sökning på age of conan dyker bilderna upp (om dom nu inte filtrerat dom).

Iaf. det är bilden på bruden med blått i ansiktet som är naken.

Keira annars, Conan's allierade som är med i officiella trailern. Hon finns ju inne i Amfiteatern i Ymirs Pass.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Fjärde gången jag testar AOC nu, det är fan inte bra. Det är super snyggt och riktigt underhållande till level 20 men sen är det inte kul. Det är skitkul vid level 80 säger många. Men hur kommer man dit utan att dö av tristess, hyra en kines?

Permalänk

Tänkte börja lira Age of Conan faktiskt.. Sen undrar jag om min burk klarar det med ganska höga inställningar och stabil FPS?

Intel core i5 2.66GHz
4gb DDR3 RAM
Powercolor Radeon HD 4890 1GB

Så, vad tror ni jag kan fixa för inställningar med 30+ fps?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompaparompa
Tänkte börja lira Age of Conan faktiskt.. Sen undrar jag om min burk klarar det med ganska höga inställningar och stabil FPS?

Intel core i5 2.66GHz
4gb DDR3 RAM

Du kommer kunna maxa allt på vägen till 80 men väll i 80 får du köra på medium inställningar om du ska klara av alla Raid instancer och Sieges.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompaparompa

Intel core i5 2.66GHz
4gb DDR3 RAM

Precis som Madonion735 säger men du kommer att få spela i directx 9, 10:an är fortfarande för instabil.

Visa signatur
Permalänk

Okej! så ni tror alltså att jag kommer kunna maxa i dx9 med 30+ fps? Tbh så känner jag inte riktigt för dx10.... kommer bara kännas som en fps dödare (Screen resolution jag lirar med är 1920x1080, kan det försämra min FPS med stora steg?)

Permalänk
Medlem

Vilken server lirar ni på? Är det värt att köra upp till 80 och börja ösa spelet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilken server lirar ni på? Är det värt att köra upp till 80 och börja ösa spelet?

Jag spelade på Crom, har du några polare att spela med 2-5st och alla spelar olika klasser är det kanon kul
Jag och mina polare kom dock bara till level 69-72 innan vi slutade av diverse anledningar men vi återuptar nog spelandet när expansion packet släpps
Helt klart värt att prova om du aldrig spelat förr!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fan vad jag saknar AoC. Synd bara att mina kompisar slutade, så jävla trist att lira helt själv. Hur ser det ut nu? Verkar som att servrarna är ganska tomma.

Visa signatur

Fractal Design R3 Black | i5-2500K | Corsair TX750M | EVGA GTX 580 (single) | Gigabyte GA-Z68XP-UD4 |Corsair Vengeance 8GB CL8 | Western Digital Black 1TB | Crucial SSD C300 256GB | BenQ G2412HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Jag spelade på Crom, har du några polare att spela med 2-5st och alla spelar olika klasser är det kanon kul
Jag och mina polare kom dock bara till level 69-72 innan vi slutade av diverse anledningar men vi återuptar nog spelandet när expansion packet släpps
Helt klart värt att prova om du aldrig spelat förr!

Körde upp många chars till 40+ på Wildsoul innan jag tröttnade på spelet. Gjorde en hel del pvp men märkte nyligen att det var helt sönder på PVP servrar idag. Allt är bara en grisig zerg.

Undrade om spelet var bättre vid 80 om man kunde köra organiserade pvp minigames och pve raids och ha roligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Körde upp många chars till 40+ på Wildsoul innan jag tröttnade på spelet. Gjorde en hel del pvp men märkte nyligen att det var helt sönder på PVP servrar idag. Allt är bara en grisig zerg.

Undrade om spelet var bättre vid 80 om man kunde köra organiserade pvp minigames och pve raids och ha roligt.

Ja PVP servern i AOC är bara att glömma... Spelar ingen roll vart man är eller vad man gör så kommer det alltid nån och hackar ner en...

Jag rekomenderar Crom om man vill spela spelet men ändå ha tillgång till PVP

Jag och mina polare körde lite pvp minigames tillsammans och det var askul
Rekomenderars starkt! Vi slutade dock när ryssarna hittade en bugg som gjorde dom odödliga i minigames... Men det är fixat nu

Vill man ha open-world pvp så finns det på Crom också tror det kallas borderlands.

Med expansionpacket Rise of The Godslayer så öppnas 2-3 nya 80 instanser så då går det nog att ha riktigt kul

Visa signatur
Permalänk

Kan ju tipsa om RP-PvP servern Aquilonia.

På Aquilonia finns det ett flertal guilder som har gått ihop till 3 större allianser som strider mot varandra och om du inte tycker om PvP så finns där guilder som håller på med PvE också. Det som gör denna servern bättre än de andra servrarna är att det ständigt anornas olika Event som samlar större delar av servern.

Just nu anornas "The Hyborian Games" på servern .
http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=136808
Så om någon ska börja spela så välj Aquilonia (RP är valfritt).

Permalänk
Medlem

Det är fury som gäller!
Tycker de andra servrarna är för glest populerade för att PVPn ska löna sig ifrån level 7-80.

Gankingen finns, men med lite slughet (och en guild) så slipper man den i stora drag.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

Någon som hört nåt om datum på 1.06 patchen samt expansion packet och även vad det kommer att innehålla?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Måste bara säga att det här spelet ligger mig mycket varmt om hjärtat. Är en hyfsat ny spelare, min bror spelade vid launch och efter allt ont sattyg han kallade spelet för bestämde jag mig för att hålla mig till WoW ett litet tag till. Men jag tröttnade slutligen på det hela, efter snart 5 år är det helt enkelt inte längre det spel jag blev kär i! Age of Conan kändes som ett intressant val till efterföljare, en möjlighet till att slippa de ändlöst många hardcore-kåta småglin man fått stå ut med i WoW under åren och gå med i en mindre mer sammanbunden spel- och servercommunity. Har nu spelat i snart en månad och känner att spelet föll mig precis i smaken både PvP och PvE-mässigt och kommer definitivt att stanna och se vad expansionen har att erbjuda.

Kan för övrigt varmt rekommendera RP-PvP servern Aquilonia, vilken blev den första jag inledde min Conan-karriär på, främst för att det stora helsvenska gillet Nova Krepusko finns där. Har endast varit med i ett par veckor, men har redan introducerats till ett toppengäng och fått otroligt mycket hjälp. Att jämföra med de hundratals gillen jag varit med i tidigare MMO:s så är Nova Krepusko defintivt bland toppen, och detta trots den lilla erfarenhet jag har i gillet! Vi har precis skaffat en ny hemsida och nytt forum där ni kan kika in om ni är intresserade: http://www.novakrepusko.se och http://www.novakrepusko.se/forum . Hemsidan har ännu relativt lite innehåll, men man jobbar för fullt för att få ändring på detta

För de som är rädda för att få stryk av gankers så existerar de självklart precis som på alla andra PvP servrar på alla MMO's, men håller man sig borta från ställen som White Sands så klarar man sig bra och i sällskap med goda vänner vågar ingen ge sig på en utan de ber snarare om nåd rädda för att man själv ska ganka dem. Med XP potions levlar man dessutom hyfsat snabbt och har möjlighet att välja och vraka mellan olika områden att questa i.

@Arius
Hört att 1.06 ska släppas i Januari, känner inte till något exakt datum.
http://aochideout.blogspot.com/2009/12/16-report-part-1.html där finns en och annan bild från test live.

Går under nick Mager om någon behöver hjälp med ett quest, en dungeon eller motsvarande är det bara att skriva en rad.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Här var det inte mycket liv, några kvar här förutom mig som lirar spelet fortfarande?

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Här var det inte mycket liv, några kvar här förutom mig som lirar spelet fortfarande?

Nej, jag tycker pve grinding är tråkigt och att köra raids är kul ett tag men vad som är roligt är två sidor som strider mot varandra och detta spel erbjuder mestadels pvp ganking.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Men är ju knappt nån PVE grinding alls jämfört med andra MMORPG. Samt mycket mer utmaning i raids (speciellt nu med T3) än andra. Och pvp i spelet är bättre också tycker jag, finns inget som slår att dra en klockren fatality i ett mini-game. Samt att sieges nu fungerar mycket bättre än förut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Men är ju knappt nån PVE grinding alls jämfört med andra MMORPG. Samt mycket mer utmaning i raids (speciellt nu med T3) än andra. Och pvp i spelet är bättre också tycker jag, finns inget som slår att dra en klockren fatality i ett mini-game. Samt att sieges nu fungerar mycket bättre än förut.

Mjo det är mindre pve grinding än flera andra mmo's men jag anser att raiding är pve grinding när du kör samma raid instans för 3+ gången för att skaffa utrustning.

Om du testat warhammer online, det är den pvp jag vill ha och den finns inte att tillgå här. Man kan inte hoppa in och lira en halvtimme och sköra rvr, det finns inte. Här är det ganking som gäller till den större delen.

Jag spelar för övrigt inte war eftersom det är totalt buggat, server lag osv, finns knappt några servrar kvar där heller, så synd.. aoc motor och war's koncept det hade varit kungligt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Nej men det kommer ju komma fler typer av PVP framöver, är ju en stor PVP patch på gång med massa nya saker. Finns ju redan nya saker o prova. Samt du behöver ju inte raida en enda gång om du inte är sugen på PVE end content. PVPar du så kan du ju bara göra det.

Tycker inte heller det är så mycket ganking, visst det finns några områden där ganking händer rätt så ofta men overall är det lugnt. Samt väldigt beroende på NÄR man spelar på dygnet. Och beroende på server, lirar själv på Fury där allt händer så vet inte hur det är på dom andra pve servrarna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag slutade spela ungefar en manad efter att 1.05 slapptes och det verkar som det hant massor med spelet den senaste tiden!

Kan nastan garantera att jag aterupptar AoC nar jag kommer hem i slutet pa mars
Forhoppningsvis sa har dom aven slappt expansionen da (Inte sa troligt dock)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hm, körde till lvl 14 och tröttnade på spelet troligtvis på livstid. Likadant med 5 bekanta fast de körde nog upp mot lvl 30..

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Mjo det är ju inte ett spel för dom klena som inte klarar o bli påhoppade då o då ^^ o få utmaning i sitt raidande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gillar spelet. synd att det inte höll samma kvalitet 20-80 som 1-20
Och förstås... Instansierad värld, vilket jag är fullkomligt allergisk emot.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Gillar spelet. synd att det inte höll samma kvalitet 20-80 som 1-20
Och förstås... Instansierad värld, vilket jag är fullkomligt allergisk emot.

Då lär du gilla expansionen mer sen, läste nånstans att det inte kommer bli instansierad värld där som det är nu. Men sen är ju frågan när och hur expansionen blir. Samt det viktigaste för min del, när pvp patchen kommer.

Visa signatur

Permalänk

Har closed beta acces te expansionen och kan säga att det är grymt. AA systemet är inte där än men dom nya lvl 80 instancerna är oherhört grymma.. Det var en "event" idag, Developers vs Dungeons där devs hjälpte till med lite hints och sånt och jag kan lova utan devs hjälp kommer detta ta ett bra tag innan folk får reda på vad man ska göra osv. Min grupp som jag ledde klarade oss inte ens att komma ut ur första rummet där man började innan jag behövde kontanka en GM.
Nya traps, inga tank 'n spank bosses. Svårighetsgraden är oerhört mycket svårare än Xibaluku/iron tower, atzels tank 'n spank bossar med lite aoe är INGET emot det här. Ett helt nytt system av traps finns. Vill inte säga för mycket men men :). Ni får se när expansionen kommer ;).

Om det finns några "hardmodes" som tex xibalukus timer run eller iron towers än..

Senaste från expansionen officelt från Funcom (som inte kommit live på closed-betan) Kara-Korum, oerhört mörkt och fint :). http://pc.ign.com/articles/107/1070405p1.html

Permalänk
Medlem

Låter ball
Finns det något mer utöver det du nämnde som är värt att nämnas om god slayer? vet du hur det är med världen tex, om den kommer vara lika "instancierad" etc.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."