Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

hmm kan nog vara att det stod att man inte fick säga att man är med i betan men det är en av dom mindre allvarliga punkterna isåfall.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Funcom har inte lyft NDA:n från Anarchy Online ännu.
"-What's happen in beta, stays in beta"

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Ni som inte har kommit in i betan kanske kan glädjas att Fileplanet skall snart ha AoC betan

http://www.fileplanet.com/promotions/ageofconan/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Ni som inte har kommit in i betan kanske kan glädjas att Fileplanet skall snart ha AoC betan

http://www.fileplanet.com/promotions/ageofconan/

Men där skulle väl inte va någon open beta?

Edit: jahap. "Open Beta exclusively available through FilePlanet.com and partner IGN sites."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Men där skulle väl inte va någon open beta?

Det ser ut som det kommer bli det ändå. Kan läsa mer här http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=p...

Permalänk
Medlem

Fast det är väll att ta i att säga "open" beta då Fileplanet tar betalt för membership.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Fast det är väll att ta i att säga "open" beta då Fileplanet tar betalt för membership.

Det här var precis vad Funcom pratade om tidigare.

Vid frågan om ifall det skulle bli open beta till AoC svarade de med ett rungande ja, men påpekade att det inte skulle vara som vanliga öppna betor, utan krävdes gratis registreringar. Det blev lite missuppfattningar när de uttryckte sig, och folk trodde inte de skulle få chans att spela någon beta överhuvudtaget. Kom bara att tänka på det.

Räkna alltså inte med något annat än detta tillvägagångssätt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Information om Open Beta

Citat:

FilePlanet & Funcom Announce Age of Conan Open beta

Funcom, Eidos and IGN are proud to announce that Open Beta for Age of Conan will start on May 1. The Open Beta will be hosted exclusively by IGN’s popular game download site, FilePlanet.com, as well as being offered through partner IGN sites such as Gamespy.com, Tentonhammer.com and Warcry.com. As 50.000 gamers prepare their Hyborian assault, rivers of blood are about to flow, and it’s exclusively available through FilePlanet and IGN partner sites.

Funcom would like to point out that the primary function of the Open Beta is to stress test Age of Conan prior to launch. This means that Funcom will not make the entire game available to the Open Beta testers, and a level 13 cap will be applied. The Beta experience will still give hours and hours of entertainment, and complete class and culture variety, while at the same time giving Funcom the needed focus for an Open Beta.

You are required to be a FilePlanet member in order to sign up for the Open Beta. Preloading of the client will start prior to the launch of the Open Beta, and applicants will receive more information should they receive a beta key. The Open Beta will start on the 1st of May at 1500 GMT / 0900 EST.

*** NOTE: Registration for Instant Notification COMING SOON! You don't need to be subscribed to register for notification of when sign-ups begin. You must be a FilePlanet Subscriber / Founders' Club Member in order to sign-up for the Beta. Sign-ups will begin NEXT WEEK! ***

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

bs att behöva betala för att vara med i betan :/

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Måste bara fråga då jag är lite dimmig på NDA'n, men bryter inte ni emot den nu?

Vilket NDA? Jag tankar spelet från gamespot än så länge och inte ens gått in på ageaofconan.com för att registrera mig. Så NDA gäller väll senare och att man inte ska snacka om själva spelet. Dvs det är fritt fram att snacka om man kommit med eller ej. Sedan skadar det knappast att folk berättar lite om spelet. Bra för oss som inte testat innan att få lite insikt i spelet.

NDA är för att skydda företaget. Hade de velat hålla allt hemligt skulle de aldrig släppt öppen beta. Så lite ytlig info skadar ingen men om man snokar i spelet åt annat företag som har i avsikt att kopiera diverse saker är helt annan sak.

Angående betan som lanseras i maj...tycker också det är löjligt att det kommer vara för betalande medlemar men förhoppningsviss så släpper de det nån vecka senare för oss som inte betalar.

Permalänk
Medlem

Någon som har en leftover pvp weekend nyckel? Gjorde 10emails och reggade 10 gamespot acc på sidan för att försöka få en, är jag desperat? JA fyfasen det är jag. Betalade just gamespy som jag hatar pengar för att få vara med i en "open beta" som igentligen är ett stort jävla lotteri. Fyfan! Hoppas på 3 saker nu, General beta, "Openbeta", Pvp weekend beta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Vilket NDA? Jag tankar spelet från gamespot än så länge och inte ens gått in på ageaofconan.com för att registrera mig. Så NDA gäller väll senare och att man inte ska snacka om själva spelet. Dvs det är fritt fram att snacka om man kommit med eller ej. Sedan skadar det knappast att folk berättar lite om spelet. Bra för oss som inte testat innan att få lite insikt i spelet.

NDA är för att skydda företaget. Hade de velat hålla allt hemligt skulle de aldrig släppt öppen beta. Så lite ytlig info skadar ingen men om man snokar i spelet åt annat företag som har i avsikt att kopiera diverse saker är helt annan sak.

Angående betan som lanseras i maj...tycker också det är löjligt att det kommer vara för betalande medlemar men förhoppningsviss så släpper de det nån vecka senare för oss som inte betalar.

Sant så sant, angående NDA'n dvs. hehe.. tänkte inte på det..

Permalänk
Medlem

hoppas du kommer med i nåt då skulle vara lite lagom surt att hamna utanför när du ansträngt dig såpass mkt

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Hoppas på att få hoppa över till gen betan och fick just veta att level 13 är max level på "open betan" helt otroligt att jag just betalade också haha. SATAN!

*HERRE JÄVLA GUD JAG BETALADE JU 40$ FÖR ETT YEARS SUB FILEPLANET VAFAN!? Hoppas det är värt det.....

Permalänk
Medlem

hur i helv*ete lyckades du betala 40$ på fileplanet? sen tvivlar jag skarpt på att det var ''värt'' det

Permalänk
Medlem

För er som kom med i helgens stresstest och inte tatt ner betan än så har gamespot släppt filen som torrent! Tack och lov! Annars hade man inte fått ner hela betan förren på lördag nån gång hehe. Uppdattera sidan med filerna på Gamespot så dyker torrentlänken upp längst ner.

Permalänk

Någon som skulle kunna tänka sig att dela sitt beta konto med mig? Kommer bara spela när ni inte spelar/är offline, är villig att erbjuda fina saker i utbyte.

Inser att det här är i gråzonen, men eftersom frågor om försäljning av wowkonton är tillåtet antar jag att detta med tillåts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KikkomaN^SWE
Någon som skulle kunna tänka sig att dela sitt beta konto med mig? Kommer bara spela när ni inte spelar/är offline, är villig att erbjuda fina saker i utbyte.

Inser att det här är i gråzonen, men eftersom frågor om försäljning av wowkonton är tillåtet antar jag att detta med tillåts.

hehe, då kan du nog räkna bort mig. Förutom när det är sol eller nåt bra på tv. Eller man gejmar cs då.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

YES! Fick en nyckel av gamespot.
Men vi behöver mer seeders på ders torrent, segaste jag varit med om -_- Och deras download maneger är ju ett skämt.

Permalänk
Medlem

Kom inte in, men får väll skylla mig själv för att vara girig. Dock så hade man testat betal servrarna / regg servrarna för spel. Sedan några veckor senare trade systemet ingame som var laggfritt 10min. Nu kan folk helt utan problem och lite tur får pvp en hel vecka. Fick ett respons email från fileplanet om att få tillbacka min 40$ satan vad oturligt. ^^

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan beställa Pre-Order Collectors Edition med rhino?
har kollat runt på en massa ställen och hittar inte. de jag hittat säger slutsåld :/.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem

De få som faktist har rhino har redan sålt slut vad jag vet, försökte hitta själv
Hade mycket hällre haft en rhino än en mammut :/

Permalänk
Medlem

Aaaa det har varit en förbannat tjat om rhino is tech forumet, speciellt för köp i usa där bestbuy skulle sälja det men det verkade bli pankaka av allt. Men! går du på tex fz.se så kan man se reklam på sidorna där man välja mount.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
YES! Fick en nyckel av gamespot.
Men vi behöver mer seeders på ders torrent, segaste jag varit med om -_- Och deras download maneger är ju ett skämt.

Jag seedar ut klienten för fullt! Btw: Den fulla installationen kräver 25GB så förbered plats på HDD:n om ni inte redan har det
I helgen blir det headchopping!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Jag seedar ut klienten för fullt! Btw: Den fulla installationen kräver 25GB så förbered plats på HDD:n om ni inte redan har det
I helgen blir det headchopping!

Trevligt att någon gör det iallafall :), dock vore det bra om de andra också tog sig an att seeda lite. Down speeden går aldrig över 200kb/s. Vilket är otroligt dåligt om man tänker på antalet som faktiskt är connectade. Men men, kanske kan börja inatt någon gång med lite tur. :/

Permalänk
Medlem

Jag använde Funcom downloader instället för Gamespot downloader. Den gick snabbare. Men nu har jag installerat klienten, patchat upp spelet och installerat nya drivrutiner (spelet sade att mina var för gamla). Ställt in alla grafikinställningar i AoC - nu väntar jag bara att servarna skall komma upp. Kommer bli en mycket rolig helg.

Permalänk
Medlem

blev lite surt med rhino mountet.
man får hoppas att det går att skaffa ett ingame på något sätt

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Play.com har preorder med Rhino

Seedar också...nu dags att frigöra lite utrymme

Permalänk
Inaktiv

Bara ni inte får sitta i 2 dygn å tanka 12.7 GB patchen som jag fick göra när jag kom in i Betan...

Permalänk
Medlem

Ok ok jag är beredd att ge en 70hunter mot en pvp key, pma mig. Vet inte om jag gör nåt fel nu men hoppas att det får gå igenom för att jag är ju nu en desperat liten pojke.