Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=p...

Här visar dom hur det ser ut när du väljer karaktär in-game.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Varför är det i största allmänhet alver folk stör sig mest på? En undran jag alltid haft.

Eftersom alver ogillar dvärgar och jag gillar dvärgar, så går alver bort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=p...

Här visar dom hur det ser ut när du väljer karaktär in-game.

Såg la helt okej ut.
btw hoppas nu man blir utvald till pvp helgen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Wow kopia,, han menar nog mer på sätter inte på RPG, mmorpg osv, asså WOW å Warhammer verkar ganska likt i sig tycker jag med

Kan ju bero på att warcraftvärlden är en kopia av warhammervärlden... Eller ja, kopia... ren ripoff...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Kan ju bero på att warcraftvärlden är en kopia av warhammervärlden... Eller ja, kopia... ren ripoff...

Jaha, men då är väl spelen väldigt lika i sig,

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Jaha, men då är väl spelen väldigt lika i sig,

Nja det är dom inte, men som sagt Warhammer världen kom först ut av dom två.
Blizzard lade till andra raser i Warcraft än vad Warhammer har i grund, tex Gnomes, Taurens etc.

Men angående Age of Conan, av all information man har läst om spelet så finns det ingen god eller ond sida utan alla spelar helt enkelt samma det bara olika folkslag.
Pvp siege består då bara av Guild Vs Guild. =/

Vore kul om det kunde finnas olika sidor att välja, personligen tycker jag det bidrar en hel del till historian i spel.

Om jag har fel så får ni gärna korrekta mig, jag kan bara gå via informationen man kan hitta på nätet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Nej. det är så det ligger till. Vissa föredrar detta, då det skapar stora konflikter, och man håller ihop mer tillsammans med sin guild. Folk hyr mercenaries, rykten sprids, etc. Jag tycker idén är rätt ball. Sen hur det kommer fungera i praktiken som allt annat återstår att se.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Nej. det är så det ligger till. Vissa föredrar detta, då det skapar stora konflikter, och man håller ihop mer tillsammans med sin guild. Folk hyr mercenaries, rykten sprids, etc. Jag tycker idén är rätt ball. Sen hur det kommer fungera i praktiken som allt annat återstår att se.

mm, Jag tycker hela AoC idén är grym, men ja tror det är antingen eller..

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

suck misslyckades totalt med att komma in på betan idag. räkande inte med att jag skulle vara tvungen att patcha upp en massa skit och åkte iväg över lördagen och kom hem typ halv 3 idag
blir lite ledsen i ögat

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Nja det är dom inte, men som sagt Warhammer världen kom först ut av dom två.
Blizzard lade till andra raser i Warcraft än vad Warhammer har i grund, tex Gnomes, Taurens etc.

Men angående Age of Conan, av all information man har läst om spelet så finns det ingen god eller ond sida utan alla spelar helt enkelt samma det bara olika folkslag.
Pvp siege består då bara av Guild Vs Guild. =/

Vore kul om det kunde finnas olika sidor att välja, personligen tycker jag det bidrar en hel del till historian i spel.

Om jag har fel så får ni gärna korrekta mig, jag kan bara gå via informationen man kan hitta på nätet.

hur fan hade du tänkt dig att raskrig skulle fungera då hela spelet är baserat kring allierade fraktioner? Conan som var cimmerian blev kung över aquillons och hans kinesmagiker i böckerna/filmerna var väll något åt set hållet.

pvp siege guild vs guild är väll alldeles utmärkt? det är ju precis det wow aldrig lyckades med, sen känns det rätt givet att guilder kommer alliera sig och gå ut i strid tillsammans vilket kan bidra till STORA strider.

om du vill ha reda på historia kring spelet så tycker jag du borde läsa en bok istället för att plocka källor från nätet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blid
hur fan hade du tänkt dig att raskrig skulle fungera då hela spelet är baserat kring allierade fraktioner? Conan som var cimmerian blev kung över aquillons och hans kinesmagiker i böckerna/filmerna var väll något åt set hållet.

pvp siege guild vs guild är väll alldeles utmärkt? det är ju precis det wow aldrig lyckades med, sen känns det rätt givet att guilder kommer alliera sig och gå ut i strid tillsammans vilket kan bidra till STORA strider.

om du vill ha reda på historia kring spelet så tycker jag du borde läsa en bok istället för att plocka källor från nätet

Jag har samtliga Robert E. Howards böcker om Conan.

Visst Cimmerian allierar sig med Aquilonians men Stygia är fortfarande en fiende. Men i Age of Conan så kan alla spela med alla.

Guild Vs Guild körde jag mycket när jag spelade Lineage 2, det var inte så kul. Själv föredrar jag olika sidor tex som i World of Warcraft, Alliance Vs Horde eller som i Warhammer Online, Order Vs Destruction.

Tycker det bidrar mer till en historia varför man slåss mot varandra.

Kan hålla med dig om att World of Warcraft aldrig lyckades få till nån bra pvp, men Mythic som skapar Warhammer Online har mycket erfarenhet inom pvp tack vare deras förra spel Dark Age of Camelot (Realm Vs Realm).

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Order vs Destruction, damnit!

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Order vs Destruction, damnit!

Det är mänskligt att fela.
Men det är tillrättat nu iallafall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tech testet visade sig vara riktigt roligt, tyvär så började det lagga. Men hoppades att det gav nåt.

Permalänk

Senaste tech. testet var katastrof jämfört med föregående tech. tests bör sägas

Fetpatch igen, mycket fixar. Detta blir hur bra som helst.

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat WoW i början och bidragit hårt i world PVP på den tiden när UBRS ansågs vara gudomligt svårt för att inte nämna PVP bossarna och det jag kommer ihåg värst hur serverna brakade ihop när vi popade upp bland 100tals horde i Orgrimmar och det var en av anledningarna Blizzard började jobba med att "tona" ner world PVP(tills de dödade det nästan helt och hållet), men meningslös och kul PVP fanns i WoW. Jag hoppas bara att War och AoC möter inte samma problem utan kan köra på.

Visa signatur

En Laptop

Permalänk
Medlem

Själv har jag tröttnat mer och mer på carebear MMOs. AoC och WAR kommer bägge vara sådana MMO. Var riktigt hypad på AoC ett tag men nä.. ser mer fram emot ett MMO som är centrerat runt PvP å inte har nån mesig gräns för var man kan ge sig på nån utan snarare system som straffar eller gör det svårt för dom som gör det, som tex EVE. Därför jag inte startat upp AoC betan på säkert 1 månad om inte mer. Ser fram emot att se hur det nyss tillkännagivna svenska Mortal Online kan yttra sig, deras vision är väl en sandbox värld för spelare å spelarstyrd ekonomi, som tex EVE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ume
Själv har jag tröttnat mer och mer på carebear MMOs. AoC och WAR kommer bägge vara sådana MMO. Var riktigt hypad på AoC ett tag men nä.. ser mer fram emot ett MMO som är centrerat runt PvP å inte har nån mesig gräns för var man kan ge sig på nån utan snarare system som straffar eller gör det svårt för dom som gör det, som tex EVE. Därför jag inte startat upp AoC betan på säkert 1 månad om inte mer. Ser fram emot att se hur det nyss tillkännagivna svenska Mortal Online kan yttra sig, deras vision är väl en sandbox värld för spelare å spelarstyrd ekonomi, som tex EVE

Om du har general beta sälj det då ;).

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Är det någon mer än mig som anmälde sig till Gamespots och Funcoms utlottning av beta-nycklar till helgen, men som ej ännu fått en nyckel? De skulle ha mailat igår, men inget har kommit. Antar att jag inte var en av de 15 000 lyckliga som fick en...

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Är det någon mer än mig som anmälde sig till Gamespots och Funcoms utlottning av beta-nycklar till helgen, men som ej ännu fått en nyckel? De skulle ha mailat igår, men inget har kommit. Antar att jag inte var en av de 15 000 lyckliga som fick en...

Jag fick en, ska bli jävligt roligt att testa Aoc.

Visa signatur

DEATH LOOMS NEAR

Permalänk
Medlem

Tror att det mailades ut igår kväll, och inte till mig heller...

Permalänk
Medlem

Ah, till PvP helgen?
Grattis till er som kom in!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon

'

Ja alltså två av Blizzards stora franchises är ju snodda från games workshop
Warcraft från vanliga Warhammer
Starcraft var från början menat som ett WH40k spel men Games workshop var inte intresserade så Blizzard jobbade själv istället, men likheterna är ju så sjuuukt uppenbara.
Marines = spacemarines (Stora powerarmors, goliath/dreadnoughts etc etc)
Zerg = tyranids (Hivemind, swarm etc)
Protoss = Eldar (Ser ganska lika ut och har liknande teknologi)

OT:
Börjar öppna betan i början av maj eller är det entill sånhär utlottning av betanycklar jag har hört talas om

Permalänk

Vad jag läst så blir det ingen öppen beta för AoC.

Permalänk
Medlem

Ja, det snurrade runt ett rykte om att det i början av maj skulle bli en öppen beta, men ett annat ihärdigt rykte säger också att Funcom inte tror på öppen betatestning och att de istället kommer att ordna en trial i samband, eller strax efter release.

Permalänk
Medlem

har nog iaf 3 av mina 5 test-nycklar som ska komma med CE bortloavde redan
skulle nog helst vilja pröva spelet innan jag börjar men jag kommer nog kunna hålla mig sysselsatt ett par veckor med det i vilket fall som.
kan alltid hoppas på en till tech-beta (var ju med på senaste men med det eländiga patchandet så kom man in när det var 3 min kvar på testet.)

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Fick nyckel inatt :). Hoppas nu bara man hinner ta ner alla filer så man kan börja spela imorgon. Det lär dock inte hända! Gamespot försöker få folk att betala så man tankar snabbare. Med gratiskonto kommer man ingenstans. Nästan 7GB ska hämtas och hastigheten ligger på max 250KB/s för fri konto men man kommer ju inte upp i de hastigheterna...

Permalänk
Medlem

Jag fick en nyckel till PvP Beta veckan. Men det var av ren slump jag tittade på Gamespot AoC sida där jag såg min nyckel. Inget mail har anlänt.

Men frågan är om man kommer hinna spela AoC pvp i veckan, nerladdningen går inte så värst snabbt.

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga då jag är lite dimmig på NDA'n, men bryter inte ni emot den nu?