Age of Conan-tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av one4ty
Håller helt med.
Jag tycker även det är sjukt dåligt att man får extra In game förmåner när man köper collectors edition och när man förbokar. Collectors edition kan innehålla den fina läderbiten, bilder, filmer och en snygg box mm. Inte massa In game Items.
Även om det nu inte handlar om jättestora skillnader så är det riktigt dåligt.

Tycker inte det är sjukt dåligt, men man borde inte få in-game items med CE, borde man få bara man förhandsbokar

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fenix
varför är det "sjukt dåligt"? Vill man inte betala extra för CE så skall man inte gnälla.

Jo det är väl då man ska gnälla eller?
Nu är det så att ja har förhandsbokat CE för att få "hela spelet"... Men det jag menar är ju att det är lite fult spel bara för å tjäna mer pengar...

Permalänk

Vet att dom som hänger på denna tråd diggar AoC (i allafall dom flesta)

Undrar nu vilket spel ni tror kommer bli störst, Age of Conan eller Warhammer Online?

Säg nu inte ett bara för ni gillar det

Jag har ingen aning om nått på WO så kan inte säga nått själv ska försöka ta reda på,, men av det ja sett ser det ganska lame ut.. typ WOW med lite bättre grafik, fast är nog betydligt djupare än det..

Era svar!

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Jag ska försöka svara så objektivt som möjligt, vilket underlättar litegrann då jag är intresserad av båda spelen.

Warhammer Online: Age of Reckoning tror jag blir en succé, om de lever upp till förväntningarna. Fördelarna är att det är mer riktat till den större skaran (främst datorkapacitet i beräkningen här), och det känns som en mjuk övergång från det ännu populära WoW. Även fast "WAR" har helt annat innehåll, vilket är just den typen av innehåll många gamla WoW-spelare (inkl. mig själv då) vill se och har väntat på. De lockar med sig DAOC-spelare samtidigt. Tror själv att det kan bli grymt kul, och jag ska personligen ge det en ärlig chans (efter åsiktsbyte på senare tid). Kan bli ett nytt "mainstream", vem vet. Ingen avsiktlig negativ klang med just det ordvalet. Ett skönt lir helt enkelt, som jag givit hopp om.

Verkar vara lätt att sätta sig in i, säkerligen svårt att bemästra. Actionladdat och tufft, med en säregen (fast ändå samtidigt lite bekant) charm.

Age of Conan: Hyborian Adventures, hade/har höga förhoppningar på detta spel. Ska inte gå in djupare på varför jag tappat lite intresse, mer än att FC har i min mening tagit vatten över huvudet, vad jag får känningar om.

De har gått sin alldeles egna speciella och uppskattade väg, med många nya funktioner och finesser. Snygg och ond grafik, mörk och brutal värld. Real time combat, eller vad man vill kalla det. Kan bli riktigt stort och omtyckt även detta, och har liksom WAR stora förväntningar att leva upp till. Försöker hålla en mer cinematistisk (finns det ordet?) och mogen stil. Spelen skiljer sig åt en hel del, så det är svårt att jämföra som vanligt såklart.

Just AoC tycker jag går en liten svårare balansgång. Detta tror jag antingen blir en rejäl uppsvingsflipp, eller flopp.

Vem som går vinnande ur striden återstås att se. Men i och med de olika uppläggen riktar de sig till mångt och mycket olika publikskaror. Med det sagt kan det även vara tokigt att säga vad som blir "störst", och vad man just menar med störst. Antalet subscribtions är i mina ögon ointressant. Nja, jag vill påpeka ännu en gång att det är lite orättvist att jämföra så här.

Reserverar mig för felstavningar och dåliga meningsuppbyggnader nu. Och jag lyckades väl kanske inte helt och fullt ut att svara utan att få med mina egna åsikter.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

mm,,, AoC med allt nytt blir antingen succé eller flopp, återstår att se ja tror det kommer att lyckas )

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Tycker det är omöjligt att sitta och spekulera om man kommer gilla ett spel eller inte.

Men om vi tar med WoW som exempel (uttjatat, jag vet)... för MIG är WoW bra pga. många olika faktorer, men Addons är en STOR del av det hela. Där kan jag få mitt WoW precis som jag vill ha det rent utseendemässigt och funktionellt. Sen är storyn kring många quests i WoW helt underbara... defias questen, storyn kring duskwood... osv. Dessvärre försvinner detta ju längre man kommer tycker jag. Sen är det en viss känsla i WoW som inte går att förklara, men det är nåt med striderna och miljöerna som bara funkar för mig.

Så om nu AoC kommer ha ett halvdassigt UI med dåliga konfigureringsmöjligheter samt att striderna inte kommer kännas något vidare, då faller nog AoC bort för min del. Men det återstår att se...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

fick nu svar från webhallen varför det endast är mammut som erbjuds.
dom bestämde sig tydligen för den via en omröstning som fanns på sidan om vilken av dom man tyckte var häftigast.

hade dom sagt att resultatet avgjorde vilken som man fick så hade man varit där och röstat från fler än en ip adress.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
fick nu svar från webhallen varför det endast är mammut som erbjuds.
dom bestämde sig tydligen för den via en omröstning som fanns på sidan om vilken av dom man tyckte var häftigast.

hade dom sagt att resultatet avgjorde vilken som man fick så hade man varit där och röstat från fler än en ip adress.

Isånna fal hade du fått byta IP adress ofta. Det var ganska mycket som skiljde Rhino och Mammoth.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Vet att dom som hänger på denna tråd diggar AoC (i allafall dom flesta)

Undrar nu vilket spel ni tror kommer bli störst, Age of Conan eller Warhammer Online?

Säg nu inte ett bara för ni gillar det

Jag har ingen aning om nått på WO så kan inte säga nått själv ska försöka ta reda på,, men av det ja sett ser det ganska lame ut.. typ WOW med lite bättre grafik, fast är nog betydligt djupare än det..

Era svar!

.

warhammer kommer bli större eftersom:

1. det är en kändare titel
2. de kommer vinna de yngre spelarna, eftersom det är tecknat,ser jävligt barnsligt ut och är baserat kring PVP
3. de kommer vinna wowspelarna som tröttnar på wow om ett halvår
4. de har mer tid på sig (AOC har redan tryckt gold så det kommer inte bli uppskjutet den här gången!)
5. deras servrar kommer antagligen kunna hantera fler spelare.

AOC kommer jag spela för att:

1. det är mer realistiskt, gillar systemet med slagcombos, barfights och blod
2. jag har fått uppfattningen att vettigare och framförallt äldre folk väljer AOC istället för en ny wow kopia.
3. det har mindre begränsningar. tex i AOC kan man bygga och ta över städer. i warhammer kommer städerna respawna.
4. det har en bättre story. föredrar gamla conan filmer framför några gröna goblins och annat fantasi tjaffs.
5. servrarna är mindre, man kommer förmodligen att kunna känna igen sina motståndare/guilder.
6. spelet är nordiskt....

Permalänk
Medlem

aoc bygger på böckerna och inte filmerna men visst det är kul med en annan sorts fantasy.

wow och warhammer är ändå lite åt samma håll med gröna monster och högdragna alver.
aoc har 3 olika "raser" som alla är människor. ingen risk att alla kör en blond alv ranger och kallar sig för alla möjliga varianter av legolas som finns.

men war blir antagligen större en aoc iom att det antagligen tilltalar wow-skaran mer.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Enligt mig så är ju inte det någon nackdel att det tilltalar wowspelarna

Permalänk

ja hoppas många kommer lira AoC Warcraft är bara WOW i framtiden.. (sa min kompis) men det ser ut som en WOW kopia med lite mer grejer att göra

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

warhammer är lite mer pvp centrerat också.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
Enligt mig så är ju inte det någon nackdel att det tilltalar wowspelarna

Håller fullständigt med dig

Permalänk

http://www.aocspot.com/content/binary/keaira_nude_Large.jpg Keaira är nice

Inte länge kvar nu, längtar som fan. Ska göra en Aquilonian Conqueror som main tänkte jag.

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk

Tycker att Warhammer är ganska likt Daoc till utseendet. Typ omgivningar och sånt även om grafiken är lite bättre. Kanske inte så konstigt med tanke på att samma gäng ligger bakom detta lir. WoW samt Warhammer tillhör vad man brukar kalla High fantasy medans Conans värld är vad man kallar low fantasy. Lite mörkare cynisk värld där bara de starkaste överlever. Själv så har jag tröttnat på pinniga alver så det lär nog bli Conan ett tag framöver:)

Permalänk
Medlem

Varför är det i största allmänhet alver folk stör sig mest på? En undran jag alltid haft.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Varför är det i största allmänhet alver folk stör sig mest på? En undran jag alltid haft.

Själv har jag alltid diggat alver. Det är underligt. Antingen hat eller kärlek.

Nästan en större fråga än "vart tar mina sockar vägen?".

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Varför är det i största allmänhet alver folk stör sig mest på? En undran jag alltid haft.

För att de representerar homosexualitet? Nej, jag vet inte.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
För att de representerar homosexualitet? Nej, jag vet inte.

Nej, så svara inte. Jag får bara en känsla av att alla unga män har en personal grudge mot Orlando Bloom, alvernas alv i LOTR. Men om det är därför känns det urlöjligt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Alver är har väl blivit ansedda som lite homo ja...mycket möjligt. Det framställs ju ofta i filmer och annat media som aningens feminina. Kan väl vara därför kanske. Dvärgar har ju en tendens att vara tvärtemot. Stort skägg, mörk röst och dricker öl samt äter hela dagarna så visst finns det ett samband mellan sexualitet och olika raser i fantasy. Däremot inte sagt att folk inte diggar alver för att det skulle framställas som homosexuella.

Permalänk
Medlem

Ähh, jag vet inte vad jag ville komma fram till, mer än att jag tycker det är en löjlig inställning till att ogilla alver på dessa grunder, och det har blivit lite modernt att tycka så.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Alltså måste man betala early access för att få sin mammuth? För det fattadr jag det som man ska enligt webhallens lilla mailutskick. Känns ju otroligt surt o få betala extra för det OM det nu är så.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Stora saker på gång för Age of Conan nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Alltså måste man betala early access för att få sin mammuth? För det fattadr jag det som man ska enligt webhallens lilla mailutskick. Känns ju otroligt surt o få betala extra för det OM det nu är så.

Som jag fattat det måste du betala tidigare OM du vill spela före releasen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blid
.warhammer kommer bli större eftersom:

2. de kommer vinna de yngre spelarna, eftersom det är tecknat,ser jävligt barnsligt ut och är baserat kring PVP

AOC kommer jag spela för att:

2. jag har fått uppfattningen att vettigare och framförallt äldre folk väljer AOC istället för en ny wow kopia.
3. det har mindre begränsningar. tex i AOC kan man bygga och ta över städer. i warhammer kommer städerna respawna.
4. det har en bättre story. föredrar gamla conan filmer framför några gröna goblins och annat fantasi tjaffs.

6. spelet är nordiskt....

Jag skulle inte kalla Warhammer stilen för barnsligt, samt har inte direkt sett nån barnsligt bild från Warhammer Online. (Warhammer världen är inte så vacker när man läser böckerna)

Och både Conan och Warhammer är baserade omkring pvp, visst båda spel har pve saker att göra men mycket pvp ändå.
Sen är inte är inte bara pvp i Warhammer, mer RvR (Realm Vs Realm, de som har spelat Dark Age of Camelot vet vad det är) dvs allt man gör på i ett område (både pvp/pve) tillför nått till området och om en sida lyckas få övertaget så får de bonus utav det.
Och sen siege i Warhammer är inte bara pvp dvs ta över fiendens stad, lyckas man vinna över spelarna så blir det en instance dvs det blir ett pve event som pågår en viss tid (man ska försöka döda fiendens npc kung) och om man lyckas med det så förlorar fienden sin stad.

Samt en WoW-kopia? Men då är alla mmorpg's kopia av EverQuest? (visst det finns äldre mmorpg men det var det äldsta som kom upp i mitt huvud för stunden) När jag tittar på alla videos/bilder från Conan så påminner det mig lite om EverQuest 2.

Och i Warhammer Online så är det inte så begränsat som du verkar tro.
Städerna i Warhammer kan man ta över och hålla dom, visserligen kommer ju andra sidan försöka ta tillbaks deras stad.

Bättre story?
Hmm bra fråga men det finns iallafall betydligt mer att läsa om i Warhammer Fantasy än vad det gör i Conan (tittar på sin Robert E. Howard samling Vs alla böcker som finns till Warhammer Fantasy).
Kan dock förstå att man inte vill ha med fantasi-varelser att göra med ibland (ganska tjatat ibland om alver hehe).

Men det vore trevligt och veta storyn i båda spelen.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne

Samt en WoW-kopia? Men då är alla mmorpg's kopia av EverQuest? (visst det finns äldre mmorpg men det var det äldsta som kom upp i mitt huvud för stunden) När jag tittar på alla videos/bilder från Conan så påminner det mig lite om EverQuest 2.

Wow kopia,, han menar nog mer på sätter inte på RPG, mmorpg osv, asså WOW å Warhammer verkar ganska likt i sig tycker jag med

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Wow kopia,, han menar nog mer på sätter inte på RPG, mmorpg osv, asså WOW å Warhammer verkar ganska likt i sig tycker jag med

Sant, alla människor ser saker och ting olika.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Sant, alla människor ser saker och ting olika.

Klokt sagt

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Samt en WoW-kopia? Men då är alla mmorpg's kopia av EverQuest? (visst det finns äldre mmorpg men det var det äldsta som kom upp i mitt huvud för stunden) När jag tittar på alla videos/bilder från Conan så påminner det mig lite om EverQuest 2.

AOC är något helt nytt inom MMORPG att gämföra det med alla andra är väl inte riktigt. Eller har jag missuppfattat allt? Jag har nämligen inte spelat något av dem men vad jag kan se så är Warhammer ganska lika alla andra MMORPGn som finns ute redan. AOC har ju ett stridssytem som är helt unikt och borde påverka spelet betydligt mer än lite "snyggare grafik" och lite annorlunda sätt att lösa quest.