Spel ni trodde var dåliga, men OJ, vad de var bra

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0thing
Fallout 2. Såg en kompis spela det, och det såg ju skittrist ut. Men när jag testade det så märkte jag direkt att det var ett av de bästa spelen någonsin.

Nåt sånt för mig också, var rejält trött på RPG:s när det kom. Oj, vad fast man blev.

Permalänk
Medlem

Quake 2

Jag tycker det är det bästa multiplayerspelet någonsin.

Permalänk
Medlem

För många många år sedan så köpte jag en brittisk PC Gamer för att ha något att läsa på någon resa. När jag kom hem så tänkte jag å en polare inspektera Innehållet på CDn.
Såg i vimmlet av stora spel ett litet spel kallat "Quake". Hade aldrig hört talas om det och det var inte så konstigt då det inte var överdrivet hypat.
Frågade polaren som satt brevid om han hade hört talas om det och han sa att det var ett nytt FPS, mer visste han inte.
Installerade det, testade, blev inte imponerad, avinstallerade det och installerade något mediokert racingspel istället och lirade det i några dagar istället.

Något år senare så fick en annan kompis mig att spela Quake igen, han älskade det och jag hatade det nästan. Hur som helst så fastnade jag också lite lätt till slut och jag ändrade min tidigare åsikt helt.

Visa signatur

När jag går Off-Topic så står getterna stilla!

Permalänk
Medlem

ONI.. såg lite lamt ut men oj vad kul det är med alla kombon som t.ex att hoppa upp och snurra ett varv runt en kille och sparka ner alla runt

Permalänk
Medlem

Nu kanske man är lite utanför men jag trodde att wow skulle va sämst, men det var det inte!

Permalänk
Medlem

Mud

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

GTA..

såg det hos en polare..och han sa att det var "teh shit"...jag tyckte det såg stelt och trisst ut...

testade tvåan några år senare på playstation och fastnade ordentligt

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk
Medlem

Evil Genius... Det såg ut som värsta barnsliga spelet och så men jag fick det i present och tänkte ge det ett försök, jag hade svenkul och började sätta mig in i moddningsverksamheten och höll på med det säkert i en månad eller två.

Waah vilken lång mening ;).

Visa signatur

aiiight=?

Permalänk

Championship manager trodde ja va skit tråkit men fan va beroende man blev av spelet efter ett tag riktigt kul spel ju;)

Visa signatur

Shuttle XPC . 3,2 Ghz . 1024 mb ram. 250 gb. Radeon X800 .

Permalänk
Medlem

EVE online

alltid hatat MMORPG för att dom känts så otroligt sega och allmänt tråkiga (kanske pågrund av ingen story) men efter eve-betan tänkte jag att det här var faktiskt lite okej. började lira det lite senare och är fast till än idag. så otroligt roligt att vara tillsmmas och "forma universumet" med några av dom största "företagen" i spelet

andra lite äldre spel:.....ja.....hmm......Age of empires visste jag inget om än att man "styrde gubbar" vilket jag inte riktigt visste vad dom menade eftersom jag inte lirat strategi spel tidigare och jag tyckte därför att det lät ganska tråkigt men när jag väl lirade demot och jagade ner min första elefant med mina bönder så var jag fast.........och prästarna ojoj, borde ha deras ljud som startup sound i windows

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LINJEinc
Dune 2, tyckte det sög i början, sen satt jag med det dygnet runt.
lika var det med UFO - Enemy Unknown

Håller med fullständigt.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Hedersmedlem

Beyond good and evil,
Area 51,
Bards Tale,
Morrowind,
Rome TW,
Richard Burns Rally,
Psychonauts......

det är väl alla

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Kan väll lägga till Gothic 2. Till en början tyckte jag det var totalt värdelöst med styrningen så jag la ner några dagar. Gav det en ny chans och fastna en lång tid framöver

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RokkeR
För många många år sedan så köpte jag en brittisk PC Gamer för att ha något att läsa på någon resa. När jag kom hem så tänkte jag å en polare inspektera Innehållet på CDn.
Såg i vimmlet av stora spel ett litet spel kallat "Quake". Hade aldrig hört talas om det och det var inte så konstigt då det inte var överdrivet hypat.
Frågade polaren som satt brevid om han hade hört talas om det och han sa att det var ett nytt FPS, mer visste han inte.
Installerade det, testade, blev inte imponerad, avinstallerade det och installerade något mediokert racingspel istället och lirade det i några dagar istället.

Något år senare så fick en annan kompis mig att spela Quake igen, han älskade det och jag hatade det nästan. Hur som helst så fastnade jag också lite lätt till slut och jag ändrade min tidigare åsikt helt.

Quake inte överdrivet hypat? Bodde du i en grotta?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Halo 1 och 2 till boxen.. testade det på pc nångång o tyckte det sög nåt så fruktansvärt.. sen kanske ett halvår senare testade jag det på boxen, i coop-mode o sträckspelade skiten.. Halo 2 linkar vi nu rätt ofta ett par grabbar o jag.. Och nej, man behöver inte tgb o mus till fps-lir.. det går ändå

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
Beyond good and evil,
Area 51,
Bards Tale,
Morrowind,
Rome TW,
Richard Burns Rally,
Psychonauts......

det är väl alla

Du bara typ antar att ALLA bra spel är dåliga i början eller, optimist där?

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Severe
Championship Manager, jag kommer inte ihåg vilken del, kanske -98 eller nåt. Bland de första CM-spelen iaf. Jag hade svårt med interface:et och att det tog så jävla lång tid för datorn att "tänka" efter varje runda. Felet var att jag valde alla ligor
Nu aeger CM allt!

Dom första kom typ 90 Och så fanns det ju Domark eller vad det nu hette. Underbara tider

Visa signatur

I'm frantic in your soothing arms, I can not sleep in this down filled world.

Permalänk
Medlem

Stepmania

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagrazol
Beyond good and evil.

sålde kasst och många ratade det, men om man ser till helheten så ligger det jämnsides med Half-Life i min betygsskala.

Jepps!

Visa signatur

"Ett spel behöver inte vara bra för att det ska vara kul att spela, men ett spel måste vara kul att spela för att vara ett bra spel."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIGGE_BOSSEN
Du bara typ antar att ALLA bra spel är dåliga i början eller, optimist där?

Haha, precis min tanke

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem

Civ 1, 2, 3... Verkade astråkiga men visade sig vara helt sanslöst kul.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Transport Tycoon Deluxe

Tyckte det såg hellöjligt ut när någon kompis spelade det. Men jag provade väl, så fastnade jag för det i några år.

Command & Conquer var också likadant, tyckte det såg skit ut, tills några kompisar på skolan inte kunde prata om något annat än det. Så jag var ju tvungen att iallafall testa, så blev jag fast även där.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Quake inte överdrivet hypat? Bodde du i en grotta?

Jämför Quake-hypen med Half-life 2 så hajjar du vad jag menar.
Quakes Hype var mikroskopisk i jämförelse. Och ja, helt ärligt så hade jag missat Quake helt och hållet

Visa signatur

När jag går Off-Topic så står getterna stilla!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Unforgiven
Haha, precis min tanke

Fast i och för sig, då blir han inte besviken lika ofta som oss andra!

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem

Shadowgrounds, såg riktigt trist ut, som ett hack n slash i framtiden med skjutvapen :S
men sen när jag väl provade demot, oj vad roligt det var :D, ett måste i spelsamlingen

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|