Spel ni trodde var dåliga, men OJ, vad de var bra

Permalänk
Medlem

Diablo 2 LOD, kommer ihåg när min kompis spelade det dom första gångerna över nätet, och jag satt och klagade på det. Men belv förälskad i spelet senare.

Permalänk
Medlem

Tetris. Ser ju rätt trist ut, men fan va det är intressant att ordna alla klossar.

Permalänk
Medlem

Förutom Civ med ungefär samma anledning som FRUX hade så är det helt klart:

Jagged alliance 1&2.
Spelen ser helt förfärligt trågiga ut med dålig grafik, även för den tiden de släptes. Sedan är spelen svåra, men vilka fantastiska spel det är. Det är en utmaning att klara spelet utan att någon agent i gruppen dör.

Permalänk

Might and magic VI. Fult och stelt men med mycket känsla, satt i hundratals timmar och lirade. Kan fortfarande ibland ta fram det och sjävlklart fastnar man fort i det.

Visa signatur

Aorus X7 Pro V3 17,3" Full HD i7-4870HQ / 16GB / 1TB+2x256GB SSD / GTX 970M 3GB SLI / Win8.1

Laptop: ASUS ZENBOOK UX32VD CI5 1.7 4GB/500 + 24 SSD GT620M 13.3" W7HP

Permalänk

Var rätt tveksamt inställd till Act of war innan jag testade det. Av bilderna att döma såg det ut som en Generals-klon (jag gillar generals, en ändå). Men det visade sig att spelet hade en helt egen känsla, och underbar grafik. Kul som fasen är det med.

Permalänk
Medlem

Helt klart ICO till ps2. Tjejen gick o tjata på mig att jag skulle köpa det men jag var tveksam. Hittade det tillslut beggat för knappa 200:- så jag slog till. Körde igång det och sträckspelade hela spelet. Helt underbart, helt klart bland det bästa jag spelat i hela mitt liv. Half-life och allt va det heter har inte ens en suck.

Beyond good and evil överraskade mig stark också, trodde att det skulle vara dåligt men där hade jag fel

Permalänk
Medlem

Messiah
Edit: Might and Magic-serien är ultimat nostalgi vad gäller RPG-spel för mig. När man lirade 6:an för första gången var det något HELT nytt. Har givetvis även det pinsamma slutet på serien i original (9an...).

Visa signatur

Abit KN8-SLI, XFX 7800GT,1 x Crucial Ballistix 1024MB pc4000 (En till på ingång), A64-X2 3800+@250x10

Permalänk
Medlem

ff7.
medans mina polare spelade detta och dag ut och dag in tjatade om att det var så bra och tom det bästa som gjorts,så spydde man nästan när man ens tänkte på spelet,det verkade så himmla tråkigt.
efter mycket tjat och mycket rekomenderande,så önskade jag mej detta spel i julklapp.....gick in på mitt rum för att testa,och,ja,bye bye med mitt sociala liv dom följande veckorna.
man satt och gäspade medans spelet laddade,men sen när introt började och när jag såg aeris för första gången,hållandes i dom där blommorna,och sen går iväg,så blev man nyfiken på vad det där var för en karaktär,så man spelade vidare och jag tror det var när man kom till barrets gömställe(den första "stora" stället man kommer till),som spelet VERKLIGEN fångade en.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

MDK
MDK 2

Jag tyckte att det såg ut att vara som en vanlig "Shootem up" men det är en av de mest små roliga spel jag spelat.

Permalänk
Avstängd

Death Rally..

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Championship Manager, jag kommer inte ihåg vilken del, kanske -98 eller nåt. Bland de första CM-spelen iaf. Jag hade svårt med interface:et och att det tog så jävla lång tid för datorn att "tänka" efter varje runda. Felet var att jag valde alla ligor
Nu aeger CM allt!

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk
Medlem

Helt klart WoW... Hade sett hos en kompis och hört det snackas om konstant och jag hade typ blivit trött på det. Men så en dag testade jag det och här sitter jag hehe

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem

Monkey Island 1,2 & 3!!
Day of the tentacle...

Världens Bästa Spel.

Visa signatur

Draken Puff & Jag

Permalänk
Medlem

World of warcraft..
jag menar, warcraft som nå jävla mmorpg..
warcraft ska vara 2d.. warcraft 2 ftw.. inge jämrans modernt mmorpg.. skitspel..

sen när us-betan drog igång så fixade jag ett konto för att testlira, bara för att typ hitta saker i det som var dåliga och som man kunde gnälla om.. sen var det kört, jag var fast

us-beta, korea-betan, eu-betan, samt retail (som jag slutade lira för en månad sen dock, pga fanns inget att göra i't)

men jag hade helt klart fel från början

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Såg polaren spela Diablo 1,2 och tänkte ush vilket skit, sen testa jag hos en annan polare och vart helt fast.

Exakt samma här! Fast jag har aldrig testat ettan...

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

splinter cell, tyckte från början att det var tråkigt att smyga i mörkret, men man blev vann

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Riddick... trodde det skulle suga balle.... men det visade sig att det ägde och att jag klarade spelet på 2 dagar

Lite för kort va det bara...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Hedersmedlem

Stronghold - Ett spel som såg ut som vilket dussin-RTS som helst, men som visade sig ha oanade kvaliteter i sig!

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk

Prince of Persia Sands of Time, första gången jag spelade det tyckte jag det var tråkigt, så jag slängde det. Några månader senare hade jag inget att göra en helgkväll. Så jag instalerade Prince och gav det en ny chans, nu är det en utav de bästa spelen jag kört. Tillsammans med Warrior Within.

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk
Inaktiv

Street Legal 2 : Redline - Såg så kasst ut grafikmässigt, men att bygga något helt unikt och eget som man dessutom kan dra ut på en provrunda.. det är obeskrivligt! - Sen när man kom på moddingcommunityn..

Midnight Club II - Demot fick mig att tro att det helt enkelt var ett larvigt spel utan känsla, men det spelet lärde mig att det måste inte vara verkligt för att vara kul!

MTX Mototrax - Verkade som att det gått lite för långt med konceptet, vilket stämmer till en viss del, men detta spel är faktiskt mycket kul.

Freelancer - Ogillar än idag rymdspel, men systemet i detta är fantastiskt, skulle vilja se ett sådant i gta - stuk där man kan råna lastbilar etc, eller kanske stoppa de som rånar dem

Elasto Mania - Spelade detta hos mina kusiner och tyckte "ush så larvigt" men efter att inte ha haft något bättre för mig i en vecka så...

Half Life 2: Dum som jag var trodde jag att detta spel skulle vara nåt larvigt trams med cs liknande saker, men när någon tvingade på mig traptown videon så reagerade jag.

oj, jag hatar för mycket saker.

Permalänk
Medlem

Faktiskt Diablo 2! Älskade Diablo 1 och såg fram emot D2, sen när det ko ser det ut som skit, alltså fult som stryk. Det glömde jag rätt snabbt och har spelat det mer än alla andra spel sammanlagt.

Visa signatur

För gammal för spel.......egentligen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Stronghold - Ett spel som såg ut som vilket dussin-RTS som helst, men som visade sig ha oanade kvaliteter i sig!

Så sant!

Permalänk
Avstängd

bara jag som inte spelar spel som jag tycker verkar dåliga?

Permalänk
Medlem

StarCraft
trodde spelet skulle suga balle, testade demot eftersom jag hade inget annat att göra.

Ack så fel man kan ha, det är det enda spelet jag spelar nuförtiden

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Avstängd

Fallout 1&2. Jag har aldrig gillat cyberpunk, utan varit inbiten fan av fantasyrpg's som Baldurs Gate 2(bäst!) och Icewind Dale. JAg tvingade mig igenom "templet" i fallout 2... och oj vad bra det var när man kom ut i världen Typ samma känsla som i BG2 när man kommit ut ur Irenicus labb och får börja uppelva Athkatla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av *Johpi*
Monkey Island 1,2 & 3!!
Day of the tentacle...

Världens Bästa Spel.

Får man fråga vad som fick dig att tro att de skulle vara dåliga?

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X290v

MTX Mototrax - Verkade som att det gått lite för långt med konceptet, vilket stämmer till en viss del, men detta spel är faktiskt mycket kul.

Måste säga tvärtom faktiskt. Hade höga förhoppningar om det spelet, men blev besviken då det i min smak har total avsaknad av känsla.. Tacka vet jag gamla hederliga MCM 2.

Annars så blev jag grymt överaskad av ett gammal WRC-spel, tror att det är 2:an faktiskt. Fick med det när jag köpte PS2an, men spelade det bara en gång typ och tyckte att det sög duktigt.. Men så efter ett tag sedan så plockade jag fram det igen, och se, jag blev helt fast. Det är (var) riktigt kul

Visa signatur

...Many soldiers eighteen years, drown in mud no more tears. Surely a war no-one can win, killing time about to begin...

Permalänk
Medlem

Earth & Beyond (PC)

Visa signatur

where is the slyswat when you need one?

Permalänk
Medlem

Heroes of Might & Magic 2.
Quake 1.

Visa signatur

:€

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skoteridioten
Måste säga tvärtom faktiskt. Hade höga förhoppningar om det spelet, men blev besviken då det i min smak har total avsaknad av känsla.. Tacka vet jag gamla hederliga MCM 2.

Annars så blev jag grymt överaskad av ett gammal WRC-spel, tror att det är 2:an faktiskt. Fick med det när jag köpte PS2an, men spelade det bara en gång typ och tyckte att det sög duktigt.. Men så efter ett tag sedan så plockade jag fram det igen, och se, jag blev helt fast. Det är (var) riktigt kul

mcm 2 dög, det har lite dålig grafik för idag och dessutom så funkar det inte så bra att köra runt i tycker jag, man behöver inte landa mkt fel så ramlar man.