Permalänk

En rolig historia ;)

I dag så hjälpte jag en kompis som hade problem med sin dator
Problemet var att CPU blev för varm och jag frågade om han hade kylpasta imellan kylaren och cpu , vilket han _givetvis_ inte hade , sa till honnom att han skulle köpa sliver pasta 3.5gram vilket han gjorde.
Allt funkade bra ett tag men sen ville inte daton starta, som ni vet så är det svårt att ge hjälp via telefon så jag besökte honom idag.
_SUCK_ Vet ni vad han hadde gjort ????
Han hadde använt ALL kylpasta på Cpu'n det fulkomligen svämande över av kylpasta runt om.
Fick rengöra cpu som inte var trasigt och köpa ett nytt moderkort för 800kr.
Allså hur klantig får man vara, har man ingen känsla för vad som är för mycket kylpasta eller inte, ska föresten påpeka att han är civilingenjör och jag är bara byggnadsarbetare med stort intresse för datorer.

Är det någon annan som har hjälp klantiga medmänniskor berätta gärna

Permalänk
Medlem

En polare undrade varför hans cpu var så varm så han plockade av kylaren o kolla de lite han hade visst glömt att ta av klister lappen "remove me first" under cpu kylaren

Permalänk


Den var bra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swampus
En polare undrade varför hans cpu var så varm så han plockade av kylaren o kolla de lite han hade visst glömt att ta av klister lappen "remove me first" under cpu kylaren

HAHA underbart men min slår allt... är i princip nästan samma sak, hade också en kompis som undrade varför hans Prescott 3.2 låg på idle 47 grader och öppnade lådan och tog bort kylaren för att kolla, allting verkade sitta som det skulle och slog igen burken för att testa ännu en gång... tröck på Power On knappen och PANG lät det, fort ut me alla kablar och slängde chassit för att titta och märkte att hans CPU kylare var borta...??? ojdå den låg visst på sängen hans alldeles bredvid och inte i datorn... CPU:n var som en enda fet Smör deg kvar(sarkasm) p.g.a av hettan och han fick köpa en ny processor!!! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHA snacka om IDIOTI!!!
PS: Hoppas han inte är ute och läser detta, inse spö på rasten.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

omg lixom!

Permalänk
Medlem

Det finns flera trådar om sånt här...

Tack för ett gott skratt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
HAHA underbart men min slår allt... är i princip nästan samma sak, hade också en kompis som undrade varför hans Prescott 3.2 låg på idle 47 grader och öppnade lådan och tog bort kylaren för att kolla, allting verkade sitta som det skulle och slog igen burken för att testa ännu en gång... tröck på Power On knappen och PANG lät det, fort ut me alla kablar och slängde chassit för att titta och märkte att hans CPU kylare var borta...??? ojdå den låg visst på sängen hans alldeles bredvid och inte i datorn... CPU:n var som en enda fet Smör deg kvar(sarkasm) p.g.a av hettan och han fick köpa en ny processor!!! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHA snacka om IDIOTI!!!
PS: Hoppas han inte är ute och läser detta, inse spö på rasten.

& när började P4;orna göra så iom. att dom har inbyggd termoskydd? Dom bara throttlar ner sig...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Jag har en med !
Hjälpte en polare som hade köpt ALLT det senaste, dyrt som satan, men efter att han satt ihop den så vägrar den konsekvent att starta ! En annan polare släpar hit den för en enkel felsökning efter de små kunskaper vi själva innehar. Efter en massa tester, ur med minnen, i med minnen, ur med grafikkort, i med ett annat grafikkort... Ingen som helst skillnad, datorn ÄR död. Alla fläktar hickar igång, men inget mer... Vi gräver djupare och pillar ur CPU´n... Jösses, den lilla fina plastbrickan som skall skydda processorns "ben" sitter kvar ! Nerpressad så inihelvete med fläkten att moderkortet ser ut som ett u ! Ja ja, pillar bort plasten och ihopa me skiten igen, men lika död... Men nu förstår vi liksom varför... Så går det med folk som har mer pengar än förstånd !

// Amatör !

Visa signatur

Cooler Master Stacker, 580 W Tagan E.C., P4 3.2 @ 4.0 Ghz, Asus P5LD2 Deluxe, Cruicial Ballistix 1024 mb, Powercolor X800GT, Soundblaster Audigy2, Sony CD/RW, Sony DVD/R, Zalman 9500 CPU Cooler

Permalänk
Medlem

shit, pinsamt