Permalänk
Medlem

Feedback, "Greenie MusicStation"

Tankar o kommentarer här

Projektloggen finnes här.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=45921...

Visa signatur

[p4 2.8ghz | 768mb ddr | 160+80gb | geforce ti 4600]
Projekt Greenie Musicstation [KLART]
[Laptop : p4 3.2ghz | 1024mb ddr | radeon 9700 mobile | DVD+/-RW | 15.4" TFT Widescreen]

Permalänk
Medlem

Ser juh inte jättestabilt ut men annars ser de bra ut..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut, blir det som skissen så blir det en trevlig maskin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
Ser juh inte jättestabilt ut men annars ser de bra ut..

Om du syftar på konstruktionen så är lådan faktiskt väldigt stabil. Många skruvar + lim.

Golvplankorna lagom hårda och faktiskt underbara att jobba med.

Visa signatur

[Laptop : p4 3.2ghz | 1024mb ddr | radeon 9700 mobile | DVD+/-RW | 15.4" TFT Widescreen]

Permalänk
Hedersmedlem

Fint bygge!

Permalänk
Avstängd

Är det lätt o fixa Ir-styrning? går det med vilekn kontroll som helst?

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Fint bygge!

Tackar. Bilder på den färdiga varan kommer snart

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjunet
Är det lätt o fixa Ir-styrning? går det med vilekn kontroll som helst?

Nja nästan alla. min dvdkontroll ville den inte veta av.

I övrigt är det inte svårt. winlirc, girder och ett plugin så kan du styra winamp.

Kan man bara löda lite skapligt så är inte bygget heller svårt. 5 komponenter har jag för mig.

Sök lite i forumet + google så hittar du tonvis med info och ritningar.

Lycka till

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt ! Synd att han som byggde den andra la av

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

snyggt bygge måste jag säga, men bara en fråga, finns det någon möjlighet att koppla in en skärm till den? mus och tangentbord? ifall du skulle vilja lägga in annan musik o så menar jag.

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R_fused
snyggt bygge måste jag säga, men bara en fråga, finns det någon möjlighet att koppla in en skärm till den? mus och tangentbord? ifall du skulle vilja lägga in annan musik o så menar jag.

Japp allt sånt finns.

Glömde visst lägga in bild på baksidan fixar det.

Fast musiken lägger jag över via nätverk.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Varför har du med metallramen runt LCD:n?

Annars ser det bra ut.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

tycker du borde fixa till lite runt din lcd, ser väl sådär ut. Annars är det helt okej.

Permalänk
Avstängd

håller med om displayen.. annars riktigt bra byggt.. koppla den till TVn så du kan ha den som HTPC!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Varför har du med metallramen runt LCD:n?

Annars ser det bra ut.

Ptja.. den satt där när jag köpte den. tror den håller något glas på plats. Iallafall vågar jag inte flytta på den. Satte ner en mejsel och pillade lite och då kraschade det sådär härligt som när man knäcker glas.

Jag är inte helt nöjd med denna display så den ska nog bytas ut mot något annat.. därför är det inte sådär fasligt fixat runt displayen.

Ville ha den till tvn men det finns ingen tvout inbyggd, vilket gjorde att jag då skulle behöva sätta i ett kort och då skjuter bygget på höjden.

antar att det inte går att löda ihop någon grej så vanliga utgången funkar till tvn.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

En sån metallram finns på typ alla LCD:er, jag menar varför du gjorde hålet så metallramen syns, ser mindre bra ut än om den inte syns.

Kolla i mitt galleri hur jag menar: http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=89

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
En sån metallram finns på typ alla LCD:er, jag menar varför du gjorde hålet så metallramen syns, ser mindre bra ut än om den inte syns.

Kolla i mitt galleri hur jag menar: http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=89

jaaahaa nu är jag med

nja det var en mindre miss från min sida får jag erkänna.

Ska nog köpa 2 st oleds och sätta i det hålet.. och göra det snyggare.

denna har ingen bra bild. men de var kul att testa iallafall

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Nice. Just ja, en tonad glasbit kan bli grymt snyggt. När OLED:en är på syns bara texten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Feedback, "Greenie MusicStation" KLAR!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chifz
... Bakgrunden och mycket av inspirationen till detta bygge kommer från en viss tråd här som inkluderade dubbla 4*20 raders lcd'er och en blå fläkt. Detta bygge avstannade dock efter nån tredjedel och tråden dog bort.

Jag kunde däremot inte släppa den, och efter mycket undersökningar och funderande så satte jag igång med mitt eget bygge. ...

Känner mig något träffad men kul att jag kunnde ge lite inspiration

Bra jobbat

(Du kan få köpa min spruckna plexiglas front billigt )

Permalänk
Medlem

Re: Re: Feedback, "Greenie MusicStation" KLAR!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mwi

Bra jobbat

hehe bull's eye!

tack för alla vänliga kommentarer

Nu har jag dock insett att jag gjorde bort mig rejält när jag lät ramen synas. tänkte mig inte för där. *suck*

Säger som våran käre kapten i lumpen. "Gör om, gör rätt"

PS. Gud vad jag hatade lumpen. Det har gått 3 år nu och jag hatar det fortfarande. ska det inte vara ett glatt minne nu ? borde man inte förtränga allt skit?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Re: Feedback, "Greenie MusicStation" KLAR!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mwi

Bra jobbat

Måste säga att det var synd att dina bilder inte är kvar Gav verkligen inspiration att se hur du löste olika detaljer !

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

Jag tycker det blev riktigt bra, men om jag fick välja hade jag monterat en 3mm tonad plexiskiva över hela fronten. Då blir det mycket snyggare runt displayen och knapparna blir lite "insjunkna" i fronten.

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Feedback, "Greenie MusicStation" KLAR!

OT:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chifz
PS. Gud vad jag hatade lumpen. Det har gått 3 år nu och jag hatar det fortfarande. ska det inte vara ett glatt minne nu ? borde man inte förtränga allt skit? [/B]

Nej, du kommer se tillbaka på tiden dom stal från dig med bitterhet hela livet. Sex år sen för min del och jag kan fortfarande bli förbannad när vi snackar lumparminnen....

Snyggt bygge iaf!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Feedback, "Greenie MusicStation" KLAR!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkaa^
Måste säga att det var synd att dina bilder inte är kvar Gav verkligen inspiration att se hur du löste olika detaljer !

Min server är nere så det är därför inga bilder fungerar. Kan lägga upp dom igen när servern fungerar.

Men nu ska jag sluta att kapa denna tråden

Permalänk
Medlem

hmm, tänkte på fläkten du placerat på framsidan.. är det verkligen toppen att den lyser? Det är ju ganska jobbigt om du kollar på tv samtidigt och det är mörkt i rummet eller? Blicken dras mot det ljuset oxå... Eller kan du stänga av dioderna i fläkten?

Edit: Sry! Läste inte vad du skulle använda den till, antog att det var en htpc först... Snyggt bygge!

Permalänk

Tror det skulle bli mkt snyggare om du satte på fanér på lådan istället för lacken du har nu.

Visa signatur

[14:14:50] [Yoniss] jag gillar papegojor, men inte kvinnor som ser ut som papegojor
Burkfan P4 2.4@2.8ghz/1024mb ram/690gb hdd/Liteon 812s dvdbrännare/2xtitan 80mm blueled fläktar 1xpapst 80mm fläkt

Permalänk
Medlem

lacken såg lite skum ut, men annars var den svinsnygg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

snyggt. men la du inte upp hela projektet på en gång? du ska starta en projeklogg när du börjar på projektet och uppdatera efter hand

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jojje_c1
snyggt. men la du inte upp hela projektet på en gång? du ska starta en projeklogg när du börjar på projektet och uppdatera efter hand

Mjo kameran åkte kors och tvärs och jag fick inte tag i bilderna osv.

För att undvika att folk får vänta i evigheter på bilder så tog ja allt på en gång

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jojje_c1

Tycker själv det var mycket bättre att vis resultatet än nått halv färdigt som kanske inte blir nått !

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkaa^
Tycker själv det var mycket bättre att vis resultatet än nått halv färdigt som kanske inte blir nått !

aa, man ville ju faktiskt vara säker på att man inte blev idiot och slog sönder skiten halvvägs

Visa signatur