Citat:
Ursprungligen inskrivet av KNAS
Varenda kotte har ju en 300D eller dylikt i dagsläget, vilket med lite användarkunskap kommer ge ett fint resultat. Ordna bygglampor samt frigolitskivor och låt kreativiteten flöda. Hapone har redan visat att han är en fena på filmskapande så det är inte helt osannolikt att med rätt material och lite mer tid lagd på plåtandet så kan slutresultatet bli mycket bättre.
Tack för komplimangen.
Givetvis hade jag inte tagit ett sånt här foto om jag hade i åtanke att det någonsin skulle användas.
Problemet var att vi under inspelningen inte alls tänkte på att fotografera, förrän vi plötsligt kom på det och någon i crewet snabbt fixade fram första digitalkameran personen kom över och fotade allt på som fanns, i princip. Det var inte jag som fotade, fotot var endast för skojs skull.
För övrigt hade vi givetvis ordentligt bra lampor och övrig utrustning, inga bygglampor här inte.
Anledningen till att fotot är otroligt rött är att jag gjorde valet att göra hela filmen otroligt röd. Det grundade väl sig egentligen i att jag ville göra en film som inte fick någon som helst "hemmavideokänsla", och valde därför att slänga på rejält med färg.
Dock ser jag nu i efterhand att detta kanske inte var det smartaste, men jag ångrar mig ändå inte. Jag ville göra en film med mycket rödfärg, och nu har jag gjort det. Skulle jag göra om den skulle jag förmodligen försökt eftersträva något blåare och naturligare ljus.
Hursomhelst, det här är en av de få bilder jag har att jobba med. Orginalbilden här är käpprätt och helvetet, så det är en hel del photoshop på den här bilden, som man lätt kan se. Ska nu sätta mig och försöka komma på något nytt, men det lutar åt att jag måste använda den här bilden hursomhelst.
Kan slänga upp alla orginalbilder senare om någon är intresserad.
Angående cigaretten så var det en blend menthol, alltså, den har ett vitt filter.
Filmen finns för övrigt att beskåda, länk i min sign.
Är det förresten bara jag som tycker att tjejen har en passande min? Hennes ansiktsutryck finner jag ganska intressant och spännande. Hon ser manupulativ ut på något sätt. Hon har en plan.
Edit:
Här är för övrigt en bild ur filmen som jag lekt lite med. Dock är den nog ganska oanändbar i detta syfte. Men jag tycker den är rolig ändå.
Här är orginalbilden som jag utgick ifrån på affischen Ni kan ju se hur mycket rödfärg och kontrast m.m jag slängde på.