Battlefield 2 har gått guld!

Permalänk
Medlem

Precis förbokat, var inget superfan av bf1942, spelade dock lite forgotten hope.
Men fyfasen vad man blir sugen på detta, speciellt när det är klart att forgotten hope kommer modda till bf2.
http://forgottenhope.bf1942files.com/index.php?flash=yes

Permalänk

Ja, det verkar ju inte, ehum... nyskapande direkt... Men, men.. säkert kul för de redan frälsta.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Ja, det verkar ju inte, ehum... nyskapande direkt... men säkert kul för de redan frälsta.

Det beror på hur man definerar frälst. Jag var själv inte stormförtjust i BF1942 (är för övrigt ingen fan av ww2-spel öht, det var fordonen som lockade). Allt behöver inte vara nyskapande, men för att vara mer eller mindre en uppföljare så ser detta mycket ljust ut. Gjort stora kliv från föregångaren.

Bäst av allt, NUTID. Så fruktansvärt less på allt som har med ww2 att göra. Framtid också för den delen. Laserkanoner, plasmaguns, supertechblowjobcatapults... yawn.

Edit: Hur många krigsspel som utspelar sig i nutid finns det förresten? Inga "the year was 2005 and aliens walked earth"..

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Det som känns mest nyskapande i detta lir är systemen som ska ge spelet så mycket teamplay möjligheter som möjligt. Alltså bla möjligheterna till att skapa grupper, commandern, gruppchefer och dylikt. Även systemet som tvingar spelarna att komunisera via sin gruppchef till commandern. På så sätt så krävs bra komunikation mellan alla för att få tillgång till supplys, artelleri och dylikt på slagfältet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Jo, jag har ju trots allt inte spelat det... Men av ingame-filmerna att dömma så verkar det vara väldigt likt sin föregångare när det gäller det mesta, även de saker som var mindre bra... Sen är väl jättetrevligt om det nu finns mer teamplaymöjligheter, känns bara som en sådandär sak som låter bra på pappret men när det väl kommer till kritan så är det ingen ändå som orkar engagera sig utan det blir likförbannat bara spawna-springa-dö... Men, men, den som lever får se

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

iom att man får poäng för att heala folk, ge dem ammo osv, så finns det säkert personer där ute som kommer att göra allt för att hamna på top10-rankingen för Best medic och såna saker finns ju tydligen runt 50 st listor att toppa :>

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Avstängd

BF2 is tha shit!

Visa signatur

Workstation:: DFIut NF4 SLI-D - Radeon x850 - AMD 64 venice 3800 - 2048mb ram - NEC 3520A - Maxtor extern 160gb - Seagate baracuda 200gb - Windows pro x64
Server/lek:: Intel p4 2000+ - Geforce 3 Ti 200 - 512mb ram

Permalänk

Så ja, boka spelet igår =). Nu längtar man !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
iom att man får poäng för att heala folk, ge dem ammo osv, så finns det säkert personer där ute som kommer att göra allt för att hamna på top10-rankingen för Best medic och såna saker finns ju tydligen runt 50 st listor att toppa :>

Man får poäng av att bara transportera folk tex.

Spelare blir uppmuntrade till att samarbeta genom att ta medaljer och stiga i rank. Tror inte bara det blir något som är fint i skrift, men visst kommer det säkert finnas idioter också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Man får poäng av att bara transportera folk tex.

Vart har du läst det någonstans? Förstår inte riktigt hur det ska fungera att man får poäng genom att transportera folk...

Visa signatur

Jag ja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bury
Vart har du läst det någonstans? Förstår inte riktigt hur det ska fungera att man får poäng genom att transportera folk...

I klippet bf2_vidpreview4_060305_qthigh.mov berättas det mycket. Där sa han bland annat det. Hur det kommer fungera vet jag däremot inte än.

Edit: Det fungerar tydligen som så att man får poäng om någon som transporteras i ens fordon dödar någon fiende. Med andra ord kan man åka runt lite bäst man vill, och låta polaren som sitter brevid tex ta hand om grovjobbet, om man så vill.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt sugen på detta spel... Spelade BF1942 ett ganska bra tag i klan, men slutade spela och skaffade Mac. Känns dumt att skaffa ny burk för ett spel, men man kan kanske sälja när man tröttnar...

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

sgt_D: ja de va de jag tänkte också gött att det ska vara så att man får lite cred för att köra medan dom slaktar

Visa signatur

Jag ja

Permalänk
Avstängd

Hur tror ni det funkar på en

2.4Ghz P4
512MB DDR 333Mhz
Radeon 9800Pro 128MB

?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av More
Hur tror ni det funkar på en

2.4Ghz P4
512MB DDR 333Mhz
Radeon 9800Pro 128MB

?

Funkar ja, på riktigt ruttna inställningar

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ra1
Funkar ja, på riktigt ruttna inställningar

Lite att ta i va? Det enda som sinkar är minnet. Annars lär han kunna lira på high/medium i 1024* utan problem.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

så har nån en aning om vad spelet kräver för att flyta på i 1280x1024 high details osv. nån mioni-optimal sepcs brukar ju finnas???

min datro ärinte up to date men har inte råd med ny heller så den får helt enkelt duga.
men är ändå nyfiken på specsen

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Relik 📜

"Systemkraven till Battlefield 2 är nu officiella.

För att spela Battlefield 2 gäller följande systemkrav (Windows XP krävs):

Klient - minimum:
Pentium 4 1,7 GHz eller motsvarande, 512MB RAM, 128MB grafikkort (stöd för 1.4 shader). Celeron 4 eller högre stöds.

Klient - rekommenderas:
Pentium 4 2,5GHz eller motsvarande, 1GB RAM, 256MB grafikkort.

För att köra en Battlefield 2-server gäller följande systemkrav:

Server - minimum:
Pentium 4 1GHz, 384MB (Windows) / 256MB (Linux)

Server - rekommenderas:
Pentium 4 3GHz, 1GB (Windows XP) / Athlon 64, 1GB (Linux 64 bit)"

BF2.se

http://www.eagames.se/news.read.asp?id=3699

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5800X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk

ja då räcker ju datorn för att spela spelet
kommer den vara som föregångarna att man spela mot "botar" om det är så de kallas?

man kunde ju spela BF vietnam offline

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
ja då räcker ju datorn för att spela spelet
kommer den vara som föregångarna att man spela mot "botar" om det är så de kallas?

man kunde ju spela BF vietnam offline

Ja bottar finns. Men spelet är gjort för att liras på nätet med riktiga spelare, ifall du skulla bli besviken på bottarna:p

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hejhej. har en lite fråga. ni har säkert hört den förr :D:D
men när kommer demot ut?

Visa signatur

Don´t Say It . Spray It

Permalänk
Relik 📜

*hoppar tillbaka.. hmm.. 1 sida?*

Demo:t kommer den 10:e-11:e som det ser ut nu.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5800X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Gud vad alla oroar sig att det inte kommer att funkar på deras system, själv är jag säker att det kommer funka på mitt fast inte på så höga inställningar.

Moderkortsnamn MSI K8T Neo-FSR (MS-6702) (5 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)

CPU typ AMD Athlon 64, 2200 MHz (11 x 200) 3200+

Systemminne 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)

Grafikkort NVIDIA GeForce FX 5700LE (256 MB)

Ljudkort VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Gud vad alla oroar sig att det inte kommer att funkar på deras system, själv är jag säker att det kommer funka på mitt fast inte på så höga inställningar.

Moderkortsnamn MSI K8T Neo-FSR (MS-6702) (5 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)

CPU typ AMD Athlon 64, 2200 MHz (11 x 200) 3200+

Systemminne 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)

Grafikkort NVIDIA GeForce FX 5700LE (256 MB)

Ljudkort VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Ditt system är bra förutom ditt grafikkort, gissar på att det kommer dra ner din prestanda.

Visa signatur

amd64 3000+ @ 2000mhz,socket 939 MSI K8T NEO2, Radeon x800xt PE Powercolor 256 vivo Idle 35c~, 2x 512 DDR kingston 400mhz (Dualchannel), maxtor 80GB 7200rpm, Nec duallayer DVD-RW CPU- idle: 35 ~ cpu full: 51 ~ . 3dmark 05: http://service.futuremark.com/compare?3dm05=653428 NY: 61103dmarks

Permalänk
Medlem

ohhh, va ja har lust o spela det!!, känns som man har väntat i oändlighet
o att d aldrig tar slut "tiden asså"

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk

Håller med. Kommer bli en lång jävla vecka nu i väntan på liret. Tur att man jobbar då och får lite annat att tänka på. Blir perfa då jag bara jobbar varannan vecka, alltså är jag ledig hela veckan när demot släpps:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så sugen på demot hela spelet men hoppas nu demot kommer den 10 :D!!!

Visa signatur

amd64 3000+ @ 2000mhz,socket 939 MSI K8T NEO2, Radeon x800xt PE Powercolor 256 vivo Idle 35c~, 2x 512 DDR kingston 400mhz (Dualchannel), maxtor 80GB 7200rpm, Nec duallayer DVD-RW CPU- idle: 35 ~ cpu full: 51 ~ . 3dmark 05: http://service.futuremark.com/compare?3dm05=653428 NY: 61103dmarks

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Håller med. Kommer bli en lång jävla vecka nu i väntan på liret. Tur att man jobbar då och får lite annat att tänka på. Blir perfa då jag bara jobbar varannan vecka, alltså är jag ledig hela veckan när demot släpps:D

Jahapp, själv är man ledig ända tills 27/7 hehe, men sen har man ju flickan som hänger över en. Vad ska man säga till henne..? "-Eh, stick du i förväg till stranden älskling, så kommer jag snart." *trycker på burken och börjar lira BF2 demot*... Jag tror inte det. Väljer nog att ligga nere på stranden med flickan faktiskt!!! BF2 kommer ju alltid finnas där, de dagar jag har riktigt tråkigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Jahapp, själv är man ledig ända tills 27/7 hehe, men sen har man ju flickan som hänger över en. Vad ska man säga till henne..? "-Eh, stick du i förväg till stranden älskling, så kommer jag snart." *trycker på burken och börjar lira BF2 demot*... Jag tror inte det. Väljer nog att ligga nere på stranden med flickan faktiskt!!! BF2 kommer ju alltid finnas där, de dagar jag har riktigt tråkigt.

Jo, självklart får man vara lite social också om dagarna:p Missade förra sommaren pga lumpen, så denna ska jag fan njuta av!

En ny film har även släppts. Självklart ska den vara värre än alla andra:p Den är på hela 610MB och tickar i en hel timme. Orkar man?:D Länkar finns på förstasidan hos www.bf2.se

Edit: 1300kb/sek på första länken:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jo, självklart får man vara lite social också om dagarna:p Missade förra sommaren pga lumpen, så denna ska jag fan njuta av!

En ny film har även släppts. Självklart ska den vara värre än alla andra:p Den är på hela 610MB och tickar i en hel timme. Orkar man?:D Länkar finns på förstasidan hos www.bf2.se

Edit: 1300kb/sek på första länken:D

Tack, har jag nåt att kolla på ikväll. Inget bra på TV. Man lär ju hinna tröttna på spelet av alla filmer innan det ens släpps.

Visa signatur