Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zerom
Ni som beställt en 6515WD med den utlovade 5h batteritiden, skicka ett mail till mj@zepto.se (mitt email) med ert namn, och gärna ordernummer också, så ska vi disskutera fram en lösning så alla blir nöjda.

Jag har hunnit avbeställa min 6515WD, är inte lika säker på att jag hade avbeställt den om jag hade fått
ett erbjudande om ett extra batteri.
Så jag är väl för sent ute gissar jag

Permalänk

herrfreebie>> Är väl inte svårare än att lyfta luren o ringa pc direkt eller?

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Har du inte gått gymnasiet? Finns en trevlig kurs som heter källkritik, kan man lära sig mycket om hur du skall tänka på den produktinformationen företag ger ut

Min gode Herre :-). Jag har 4 års universitetsstudier bakom mig, så källkritik vet jag mycket väl vad det innebär. Dock verkar du inte vara så gammal själv med tanke på alla andra tidigare poster som du har gjort och att du refererar till gymnasiet, tror nog det är många som håller rmed mig om det.......

PS. Källkritik är något helt annat än att kalla produkter för "jävla skit" och hävda att tillverkare ljuger. Detta är fjortismentalitet o inget annat.

Permalänk
Medlem

Förmodar att extra batteriet bara är löst och inte i datorn?!? Tror som inte att det rymms då! :/

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)

Permalänk
Medlem

herrfreebie: Nej, du är inte för sent ute. Det kan vi nog ordna upp.

Dum-Dan: Precis, det man får är ett extra batteri likt det som redan sitter i datorn.

Visa signatur

Spelutvecklingslärare LBS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Randy
Min gode Herre :-). Jag har 4 års universitetsstudier bakom mig, så källkritik vet jag mycket väl vad det innebär. Dock verkar du inte vara så gammal själv med tanke på alla andra tidigare poster som du har gjort och att du refererar till gymnasiet, tror nog det är många som håller rmed mig om det.......

PS. Källkritik är något helt annat än att kalla produkter för "jävla skit" och hävda att tillverkare ljuger. Detta är fjortismentalitet o inget annat.

Okej, ska vi se om jag faktiskt orkar skriva ett inlägg som du anser vara på "din" nivå.

Man bör dock inte gå till väga som du i detta fallet gör, dvs att man direkt antar att företaget har goda avsikter och råkat skriva fel. I detta fall anser jag företaget (JME Data) vid flertalet tillfällen uppgett tvivelaktig information. Även ifall detta var en miss av företaget har jag inte någonstans sett att JME Data har gått ut och påpekat detta. Det skulle jag likna med lögn. Om det på deras hemsida står "Geforce 6600 Go 1288 MB" och de via e-mail eller telefon säger att det är GT varianten, bör de då inte ändra hemsidan? Eller vill de inte hamna i trubbel ifall det inte är GT? Företaget vill ALLTID sälja, därför bör man i ALLA liknande fall aldrig lita blint på företagens uttalanden ifall de själva ifrågasätter det. Finns alltid rötägg som försöker luras. Enligt mig verkar Pc-Direct på denna punkten vara bättre, de gick ut och ändrade batteritden när det visade sig att batteriet var mindre än väntat.

Dock skall det tilläggas att jag fortfarande undrar vilket kort som sitter i JMEs dator. Någon som vet säkert än? Någon som har en länk till ett test, någon som har burken?

P.S Vad har min ålder med detta att göra? Idioter finns även i din ålder, ifall du måste veta så är jag 18 år. D.S

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Okej, ska vi se om jag faktiskt orkar skriva ett inlägg som du anser vara på "din" nivå.

Man bör dock inte gå till väga som du i detta fallet gör, dvs att man direkt antar att företaget har goda avsikter och råkat skriva fel. I detta fall anser jag företaget (JME Data) vid flertalet tillfällen uppgett tvivelaktig information. Även ifall detta var en miss av företaget har jag inte någonstans sett att JME Data har gått ut och påpekat detta. Det skulle jag likna med lögn. Om det på deras hemsida står "Geforce 6600 Go 1288 MB" och de via e-mail eller telefon säger att det är GT varianten, bör de då inte ändra hemsidan? Eller vill de inte hamna i trubbel ifall det inte är GT? Företaget vill ALLTID sälja, därför bör man i ALLA liknande fall aldrig lita blint på företagens uttalanden ifall de själva ifrågasätter det. Finns alltid rötägg som försöker luras. Enligt mig verkar Pc-Direct på denna punkten vara bättre, de gick ut och ändrade batteritden när det visade sig att batteriet var mindre än väntat.

Dock skall det tilläggas att jag fortfarande undrar vilket kort som sitter i JMEs dator. Någon som vet säkert än? Någon som har en länk till ett test, någon som har burken?

P.S Vad har min ålder med detta att göra? Idioter finns även i din ålder, ifall du måste veta så är jag 18 år. D.S

Stämmer att JME har gett felaktiga uppgifter tidigare, precis som tex Zepto, Acer, Komplett etc etc. Trots detta väljer du att endast kalla JME "lögnare" och hävda att de medvetet överklockar sina grafikkort o lurar kunden. Sedan snackar du dessutom om något test av JME datorn där den blev överhettad, du lämnar dock ingen referens.

Du har helt rätt i att man ska vara kritisk mot vad man läser, detta har jag inga invändningar emot. Men du gör det på ett omoget sätt genom att använda ett dåligt språk och går hela tiden till ytterligheter och gör antagande baserade på väldigt lösa grunder, var är objektiviteten? Du påstår själv att du vet vad källkritik innebär...... jag föreslår att du återkommer om ett par år i denna frågan då kanske fördjupat dig lite bättre i detta. Läs tex vidare på någon högskoleutbildning efter gymnasiet så blir du så illa tvungen att lära dig ;-).

Vad din ålder har med detta att göra? Jag påstår definitivt inte att du är någon idiot, intelligens är något som inte ändrar sig särskilt mycket genom åren. MEN som du förstår kunde jag ganska enkelt dra slutsatsen att du inte var så gammal. Med åldern kommer mognad.... då uttrycker man sig kanske lite bättre och ser kanske inte allt i bara svart eller vitt..... då kanske man kan se på produkter/tillverkare/åf i fler dimensioner än att antingen vara guds gåva eller djävulens påfund :-D.