Problem att installera drivrutin SB Audigy 2 ZS
Jo nu ligger det till så att jag sitter med en personalhyrdator från HP, en Pavillion d4090se.. I denna sitter ett Soundblaster Audigy 2 ZS 7.1 installerat.
Efter det att jag formatterade och installerarade om windows så började det krångla en del, bla hade jag lite problem att få igång kortet, och när jag väl fick igång det funkade det sådär. Brydde mig inte så mkt just då eftersom det iaf gav ljud ifrån sig.
Nu tänkte jag dra igång Doom3 för att se hur nya dattan skötte sig, men stötte på en bugg som jag misstänkte hade med ljudkortets drivrutiner att göra.
Det skall ju tydligen finnas kända buggar Doom3 <--> mitt ljudkort så jag tänkte fine, jag uppdaterar dem väl då.
Vilket inte gick så bra, varken Creatives automatiska uppdatering eller manuell installation fungerar, jag får meddelande om att jag inte har någon kompatibel produkt installerad.
Nåväl, jag avinstallerar väl drivrutinen och börjar om på nytt då.
Vilket misstag det var
Nu efterfrågar installationsprogrammet en fil vid namn ctac32k.sys som skall finnas på installationsskivan, vilken HP ej varit snälla nog att förse mig med.
Efter lite googlingar och sök på Driverguide.com (vilken jävla rövarsite) ger jag upp att finna den på nätet.
Så nu vänder jag mig till er för lite nya uppslag (jag vet inte hur sjutton jag lyckades få igång det förra gången, nybörjartur kanske )
Är det kanske någon här med ett sådant ljudkort som skulle vilja vara så vänlig att rippa skivan med drivrutiner åt mig (jag utgår från att det är en legitim förfrågan eftersom drivrutiner väl knappast kan anses vara upphovsrättsskyddat material?!) så skulle jag vara väldigt tacksam!
Eller om ni har några andra ideer att dela med er utav.
Gaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhh...................
Tänkte att jag skulle göra ett sista försök såhär mitt i natten innan sängen skulle övervägas.. naturligtvis hittar jag då filen på en partition mitt ute i ingenstans.
s.u.c.k.
Dock kvarstår problemet med att uppdatera drivrutinen, den vill helt enkelt inte hitta ljudkortet.
Idéer anyone?
(ü) Ironi borde vara ett skolämne. (ü)