Tecken på att man spelat för mycket...

Permalänk
Medlem

Haha många här borde verkligen inte spela. Skulle dock inte förvåna mig om jag själv har gjort något spelrelaterat i verkligheten men tyvärr inget jag kommer på nu.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
Om man sitter i fem minuter och funderar på det så är det nog inte spelet som är problemet.

EDIT: För att vara OnT så kan det väl vara det där med att man verkligen reflekterar över hur fint riktigt vatten ser ut ibland, just för att man jämför med spel. Lite småkul faktiskt.

Man kan ju spekulera i varför detta händer men han är nog knappast bättre eller sämre för han har ett annat beteende mönster (det är aldrig spelet som är problemet ).

Tankeloopar kan vara svåra att bryta ibland, som när man är trött, stressad eller arg.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk

Kan inte komma ihåg nån sån där impuls eller liknande...och jag har ju ändå spelat som en galning
Man har väll tänkt på nåt spel direkt när man ser nåt speciellt...Sen har jag gått med puckelrygg och hukat mig, men det har jag inte märkt förrän mina kompisar sa det (hur länge hade de pågått undrar man )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
Om man sitter i fem minuter och funderar på det så är det nog inte spelet som är problemet.

EDIT: För att vara OnT så kan det väl vara det där med att man verkligen reflekterar över hur fint riktigt vatten ser ut ibland, just för att man jämför med spel. Lite småkul faktiskt.

Man kan vara trött också.
Själv stod jag framför klockradion en morgon och kunde inte förstå hur jag skulle få den att sluta låta...
Inte populärt bland de som sov hos mig...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
känner mig nästan lite konstig nu när alla tycks ha upplevt spelens bi effekter utom jag, jag har aldrig gjort eller tänkt så som ni har gjort.
det närmaste är väll att jag tex gått ute och tänkt på vilka skills jag ska lägga på min gubbe när jag kommer hem tex eller hur jag ska klara en viss bana...

Det är för att du inte försöker hitta på en kul historia över internet

Saker som dessa har helt enkelt inte hänt. Dra lite roliga saker som ni faktiskt har gjort istället, det är sjukt segt att se er sitta och ljuga ikapp.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulrapist
för många år sedan hade jag lirat för mkt tomb raider, sen blev det dags för skola och vi skulle ha prov. Jag satt seriöst i 5min och kunde inte förstå hur man skulle spara. Ville ju liksom ha en save före provet så jag kunde göra om det om det behövdes

Om någon hade gjort så på riktigt hade det varit allvarligt. Delirium är inte att leka med och antagligen tecken på en pågående psykos. Men som tur är ville du ju bara ha en historia att berätta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Jag spelade Maplestory för mycket ett tag.
Gick och slog i foten en gång med stor smärta där till och tänkte att jag måste äta en melting cheese fort som attan för jag överlever inte en smäll till.

Liksom..

Något som jag har gjort ett par gånger efter en intensiv tetrisperiod är att sitta och försöka göra tetrismönster irl. Typ att man går på en gångväg och liksom böjer runt med huvudet för att få lyktstolpen att passa perfekt mellan två hus och sådär. Snöade in som fan på tetristänket en gång när vi hade rökt en joint och åt marabouchoklad. Blev sjukt störd på att bitarna låg slumpmässigt och fick faktiskt kväva impulsen att göra L och T-bitar av chokladen.

Permalänk
Medlem

Inte när jag har spelat men när jag sökte väldigt mycket så blev Ctrl+F väl använt - så när vi i skolan tog fram böcker så försökte jag söka efter information där istället.

Blev lite paff när jag kom på mig själv

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Nu kan ja inte komma på något exakt.. men händer ganska ofta när man spelat intensivt en hel natt och när man lägger sig så drömmer man precis vad som helst som har med spelet att göra... sen så vaknar man och halvsover lite och det känns som man är i en spelvärld
Under skrivandets gång så kom jag på.. jag drömde här om natten.. jag spelar en del webbspel.. så som travian och rivality.. för att få lite tidfördriv på jobbet.. och vi va mitt uppe i ett stort krig.. drömde att jag blev backstabbad hårt av mina allierade.. sjukt.. och samtidigt så va mina kollegor på jobbet inblandade .. aja svårt att förklara..

men kort sagt så.. lever man sig in i ett spel och spelar intensivt så speglar det av sig väldigt lätt när man är i ett trött tillstånd

Under flera tillfällen när man varit trött och tagit tag i ett papper som man ska skriva av nånting eller liknande.. kanske skriva in sitt kreditkorts nummer (läsa av det från kortet) så har man en tendens att vilja markera numret och trycka ctrl + c
Man är ju bekväm av sig.. och man blir ju spara tid ^^

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

När man försöker få upp MSN med hjälp av Shift+Tab som i Css. O.o

Permalänk

Det har väl hänt nån gång att man försökte klicka på push-to-talk knappen när man skulle prata med nån

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Inaktiv

Har inget kul att bidra med, mer än att jag drömde mardrömmar om att samla mynt i Yoshi's Island 1995.

Sen händer det att man drömer om något man spelat lite för länge någon gång ibland.

Drömde nu senast när jag hade feber om att jag var i ett hus och massor av zombier och annat skit gick till attack. Tänk er Left 4 Dead, fast påtvingat och zombier som stormar hela jävla natten. Trots att jag vaknade säkert 30 ggr samma natt så var det samma dröm jag återkom till. Och sen feberyrning och allt. Huvva.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
känner mig nästan lite konstig nu när alla tycks ha upplevt spelens bi effekter utom jag, jag har aldrig gjort eller tänkt så som ni har gjort.
det närmaste är väll att jag tex gått ute och tänkt på vilka skills jag ska lägga på min gubbe när jag kommer hem tex eller hur jag ska klara en viss bana...

Den röda tråden är att folk har (i de flesta fall) varit väldigt trötta när de upplevt dessa saker eller suttit med monotona uppgifter en längre stund. Eller knarkat ner sig. Prova att vara vaken i 1-3 dygn utan sömn och försök se hur väl du fungerar....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrsloken91
Jag kan ibland tänka "Fan vad snygg grafik!" när jag ser vatten som blänker i solen. Antar att jag har sett nåt spel där vattnet i spelet liknar vattnet i verkligheten.

Sådär har jag också tänkt när man sett vackra vyer i verkligheten. Som tur är har man inte sagt något högt

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Hedersmedlem

Hade mardröm när jag var liten. Blev jagad av dom där rosa mutant-tjurarna från Doom

Permalänk
Medlem

När magen hänger över byxorna..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av speeDs_
När magen hänger över byxorna..

Stereotypnörden är ju skitsmal, lång och blek.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149

Drömde nu senast när jag hade feber om att jag var i ett hus och massor av zombier och annat skit gick till attack. Tänk er Left 4 Dead, fast påtvingat och zombier som stormar hela jävla natten. Trots att jag vaknade säkert 30 ggr samma natt så var det samma dröm jag återkom till. Och sen feberyrning och allt. Huvva.

Fy fan, dem där drömmarna är dem värsta. Det har hänt att jag kör igenom hela dota-matcher i sömnen. Det jobbiga är just som du säger, att vakna kanske 30 ggr, man vet inte om man är vaken, sover, död eller levande. Till slut får det vara nog och jag brukar ta och strosa runt lite hemma i någon timme för att få bort skiten. För annars försvinner det inte. Jag vet inte om det beror på övertrötthet tillsammans med för mycket spelande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Sådär har jag också tänkt när man sett vackra vyer i verkligheten. Som tur är har man inte sagt något högt

ja de där tankarna får jag också.. kan t.ex sitta o studera en låga från ett ljus eller en tändare och tänka hur snyggt det är.. eller när man ser rök röra sig sakta.. eller rinnande vatten i t.ex en bäck eller nånting.. naturen är väldigt fint skapad
Jag var i Skottland .. och måste rekommendera ett besök där för den grafikkåte

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Inte när jag har spelat men när jag sökte väldigt mycket så blev Ctrl+F väl använt - så när vi i skolan tog fram böcker så försökte jag söka efter information där istället.

Haha den känner jag igen. Man har ju registret men första tanken blir instinktivt att dra upp en sökruta. Likaså om man tappat bort något hemma har man tänkt "Äh bara att söka. Nej fan, måste ju söka manuellt" för att sedan bli besviken över hur jobbigt det är.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Hade mardröm när jag var liten. Blev jagad av dom där rosa mutant-tjurarna från Doom

ALLA har haft mardrömmar om dom rosa demonerna från Doom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kom ihåg när man lirade för mycket Quake 1 att man drömde quake varje natt och att när man såg en liten avsats på ett högre hus på stan eller något coolt tak så bara "Fan, undra om man kan rocketjumpa upp dig, å sen över dit, å dit.."

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem

roliga historier här hehe....själv när jag har spelat för mycket garry's mod o jag har tänkt bygga något i RL o jag ska fundera ut hur jag ska bygga något så änker jag som i gmod, -hmm ja så tar ja weld där o så fryser ja den propen, spawnar en door och en camera....wait a minute...

en annan grej som hände var när jag hadde spelat L4D, så när ja skulle gå till affären o köpa mjölk så hörde jag någon som grät så tänkte jag -WITCH!....efter några sekunder insåg jag att det var en bäbisxD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180

Ah världen skulle blivit så mycket bättre om Ctrl+F var tillgängligt IRL:P

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem

det där att man drömmer om spelen det brukar jag göra när jag köper nått spel som jag har väntat på länge

Visa signatur
Permalänk

Händer att då och då att jag försöker ta tag i colaglaset på bordet med muspekaren

Permalänk
Medlem

Herregud, freaks!

Visa signatur

Aframo

Permalänk
Medlem

Händer att man blir imponerad av grafiken och alla effekter irl men det mest återkommande problemet som man faktiskt saknar är CTRL+F ^^

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

kom på en grej...brukar ibland tänka på hur man ska barrikera sej mot zombies, t.ex. satt i skolan och tänkte om man blockerade den trappan så kan man sitta och skjuta ifrån detta fönstret, sen så finns det en stege upp till ett takfönster och då tänkte jag att det är en perfekt väg ut om man behöver fly, ja typ sånna grejer

Visa signatur
Permalänk

hahah. ganska kul att läsa vad folk skriver i denna tråd. Allmän fråga till alla er som skriver, ni har aldrig haft sex va? för ni låter som den idialiska nörden. vem fan sitter och tror på fullaste allvar att man springer fortare med kniven i näven. haha. Hade det inte varit för att jag varit lite salongsberusad nu så hade jag förmodligen inte skrivit detta inlägg, men ser så sjukt mycket fram emot att få ett kul svar på detta inlägg. hahaha

Visa signatur

"De omnibus dubitandum"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WidowMaker
hahah. ganska kul att läsa vad folk skriver i denna tråd. Allmän fråga till alla er som skriver, ni har aldrig haft sex va? för ni låter som den idialiska nörden. vem fan sitter och tror på fullaste allvar att man springer fortare med kniven i näven. haha. Hade det inte varit för att jag varit lite salongsberusad nu så hade jag förmodligen inte skrivit detta inlägg, men ser så sjukt mycket fram emot att få ett kul svar på detta inlägg. hahaha

en del grejer är lite överdrivna det kan jag hålla mer om(hoppas du inte menade mitt inlägg), men man behöver nog inte va super nörd för det, som många har sagt innan så kan nog trötthet spela en stor roll, men jag har inte varit uppe så länge som vissa säger så jag vet inte hur det blir, men vetefaan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är nörd och jag har sex!

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk

När jag lirade priest i Wow för ett tag sen, brukade jag ständigt drömma om att jag inte kunde heala tanken, och vi whipade. Efter det blev jag kickad ur guilden.

edit: Lite Off-topic, men när jag nyss hade tagit körkort så började jag drömma riktigt konstiga saker. Drömde rätt ofta att jag saktade rullade in i en korsning och stannade. Sen när jag skulle köra iväg så hade kopplingen försvunnit! Och så letade jag som en idiot men hittade den inte, och bilarna bakom började tuta och gjorde mig stressad. Till slut vaknade jag och insåg att sängen inte hade några pedaler!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"