Tecken på att man spelat för mycket...

Permalänk
Medlem

Har väl hänt att jag försökt rotera kameran, klicka på spells eller öppna character-rutan för att kolla vad personen har på sig när jag sett en polares World of Warcraft-Raid-filmer. Har fått bestående men för livet efter jag slutade spela WoW.

Har aldrig haft några allvarligare "utbrott" som vissa andra i den här tråden, som tur är!

Edit: Inte spelrelaterat, men ändå. Jag har börjat få för mig att jag ser ett oranget, blinkande fält nere på startfältet hela tiden men när man fokuserar blicken mot startfältet så finns inget där. Jobbigt när man sitter och läser något spännande och ögonen automagiskt låser sig på startfältet helt plötsligt. Säkert MSN:s fel!

Visa signatur

.

Permalänk

Re: Tecken på att man spelat för mycket...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux

När man tänker "Bäst att köra en quicksave innan jag gör det här", IRL.

När man för en sekund börjar titta runt om helikoptern har spawnat i Ironforge.
[/B]

Haha helt ärligt det där med quicksaven har jag tänkt flera gånger, var lite väl mycket Oblivion spelande där ett tag och jag fick vanan att quicksava väldigt ofta

Och vaddå för helikopter i IF, har jag aldrig hört talas om
Det enda jag vet är hur man kommer in i gamla IF genom väggen.

Men sen om man pratat en stund i Ventrilo så råkar man även trycka på knappen när man pratar med någon irl är ju en klassiker, och inget konstigt med det egentligen det är ju ren vana.

Sen händer det ju att man säger lol med ^^
Men det gör rätt många nu för tiden så.

Sen kom jag precis på smarta iden nr.1
Ni vet ju hur alla störda psykfall skyller på GTA för att dom begick mord, om man då skulle åka fast när man stjäl nåt så skyller man bara på Oblivion ^^

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Medlem

Re: Re: Tecken på att man spelat för mycket...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battousai

Sen kom jag precis på smarta iden nr.1
Ni vet ju hur alla störda psykfall skyller på GTA för att dom begick mord, om man då skulle åka fast när man stjäl nåt så skyller man bara på Oblivion ^^

Och vad skyller man sin vana av att äta roliga svampar på då? Mario? (om man nu har en sån vana d.v.s.)

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som spanar efter Nirnroot när ni kollar på TV? Rubbat...

Mvh

Permalänk

Igår i wow pratade jag och några om prästens Mind control. Inatt drömde jag att någon tog Mind control på min Mage och tog all min equipment. Strax efter vaknade jag så som man kan göra av en riktig mardröm. Jag minns att jag i drömmen tänkte typ "hur sjutton kan han loota min equipment med Mind control".

Sådana drömmar ska man kanske ta som en varningssignal att man borde spela lite mindre.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Tecken på att man spelat för mycket...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Och vad skyller man sin vana av att äta roliga svampar på då? Mario? (om man nu har en sån vana d.v.s.)

Offtopic: Har man otur kan man inte käka dom alls, pga allergiska reaktioner.. Aldrig svettats & spytt så mycket i hela mitt liv

Permalänk
Medlem

Mina fingrar faller automatiskt på W.A.S.D-knapparna även i windows-miljö.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

någon som testat wall-dodge(UT200X) irl?
det har jag..funkar inte

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Har väl hänt att jag försökt rotera kameran, klicka på spells eller öppna character-rutan för att kolla vad personen har på sig när jag sett en polares World of Warcraft-Raid-filmer. Har fått bestående men för livet efter jag slutade spela WoW.

Har aldrig haft några allvarligare "utbrott" som vissa andra i den här tråden, som tur är!

Edit: Inte spelrelaterat, men ändå. Jag har börjat få för mig att jag ser ett oranget, blinkande fält nere på startfältet hela tiden men när man fokuserar blicken mot startfältet så finns inget där. Jobbigt när man sitter och läser något spännande och ögonen automagiskt låser sig på startfältet helt plötsligt. Säkert MSN:s fel!

Hehe, automagiskt. Vilket ord! Det måste jag börja använda. När nåt händer automatiskt fast det är som en magisk kraft som får det att hända

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Mina fingrar faller automatiskt på W.A.S.D-knapparna även i windows-miljö.

Samma här.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big D@ddy
någon som testat wall-dodge(UT200X) irl?
det har jag..funkar inte

Jag har, funkar visst, men det är inte lika effektivt
(notera har endast fått det att funka med hjälp av inlines+vertramp alternativt trampoinmatta)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxor
Hehe, automagiskt. Vilket ord! Det måste jag börja använda. När nåt händer automatiskt fast det är som en magisk kraft som får det att hända

Den är ju gammalt som gatan, men en klassiker är alltid bäst

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag har, funkar visst, men det är inte lika effektivt
(notera har endast fått det att funka med hjälp av inlines+vertramp alternativt trampoinmatta)

Åfasen...impad
Men jag vill se den som gör en rocket/shield jump.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Jag satt och skulle komma på en ursäkt för att jag inte kunde skriva min projektrapport, för att jag inte hade häftet om hur man skulle skriva det osv, så kom jag och tänka på "jag kan ju säga till min lärare att någon ninjalootade häftet, så därför kan jag inte skriva rapporten!".

Eller när jag åker bil/buss, så vill jag trycka på space för att det ska gå fortare, dvs hoppa fram som man hela tiden gör i wow.

Va? Ska jag sluta spela wow? Blir det för mycket? Bah, nevah ^^

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Hedersmedlem

Man ser RWR i sömnen & hör "pippippip" för inkommande missiler. Man planerar färdrutter vid frukostbordet.

Börja aldrig spela lomac. Det är för bra :).

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Undrar om man spelat för mycket RE4 om man hör andningen från en Regenerator konstant.. Hm.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

När någon gör dig irriterad och du känner på byxfickan i hopp om att hitta din revolver.
eller när du försöker göra ett dödande slag på första judo träningen.
du blir förbannad på att du får hoppskada när du hoppar ut genom fönstret på 4 våningen.

när du har spelat för mycket unreal tournament och skriker suck your sole efter syrran.

Visa signatur

I am Oskar the one and Only!!

Permalänk
Medlem

När jag hade spelar Land of the dead i ett x antal dagar så upplevda jag nästan alla som var ute och gick på gatan som zombie... Som när någon gick rtp 10 meter bakom mig så kunde jag inte låta bli att titta efter hela tiden så att det inte var en zombie

Lite skrämmande fakstist. Har fortarande så tankar ibland faktist, fasst det var ett par månader sen jag spelade...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Sitter framför datorn.
Mamma kommer in och ropar: Mat!
Jag: *mouse3* Kommer! *släpper mouse3*

Hahaha vad jag skrattade åt mig själv när jag kom på vad jag hade gjort.

Permalänk
Medlem

jo, jag använder alt som vent knapp så ganska många gånger har man tryckt ner alt när man pratar med föräldrar eller i telefon. ^^

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk

Efter att ha varit helt besatt av fallout och spela det overkligt mycket,
Vår klass var på besök på sjukhuset och jag tänkte fan va många medkits! Sedan när ingen såg titta jag lite efter stimpacks när dom såg mig var jag lungn man har alltid två försök på sig så jag pröva igen och var rädd för dom slulle attacera mig .... Var extremt tröt och fick stanna kvar på sjukhuset när resten av klassen åkte hem... Men det var den tiden då jag verkligen ifgrågasatte verkligeheten

Visa signatur

Tack för ordet!

Permalänk
Medlem

Efter lite för mycket WoW spelande med min mage så tänkte jag: "Äh, jag drar teleport hem, är så långt att gå" när jag hade varit till posten efter en sak....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Var en gång när jag hade spelat för mycke cs:P så kom morsan in så försökte jag vridra med musen för att kolla på henne

hehh dt har just hänt mig, dt känns typ asa läskigt
/fidde

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk
Medlem

Om aftonbladet läser detta lär dom väl lägga de på första sidan

Spelmissbrukare! Nu är det bevisat att allt ont som händer är pga spelen!

Vill du stoppa spelutveckligen och förbjuda allt som har med tv-spel/PC spel?
Ja
Nej

haha

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem

När jag är trött efter en kass skol dag så letar jag desperat efter min hearthstone i väskan

Visa signatur

"Arguing on the internet is like running in the special olympics.. Even if you win you're still retarded"-
JRR shut the fuck up foundation

Permalänk
Avstängd

Trött och hängig, kanske lite ont i ryggen eller så.
Glad över att jag inte har lika extrema problem som andra här aiallafall -_-

Permalänk
Medlem

inte just spel, men fick just nyligen bredband, vilket jag väntat på och längtat efter en massa år.

Vet inte hur många gånger man drömde om att man fick bredband och hur bra allt var, innan man vaknade och fattade att det itne var sant

EDIT: just de, ibland när man åker bil kan man tänka att man vill skjuta homing-misiler på mötande bilar som i Twisted Metal
(spelade det jävligt mycket med en polare för en hel del år sen)

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

När du inte vågar runka hemma för att du tror att grannarna har wallhack...

Det som hänt mig är väl att jag har sagt level när någon frågat efter ålder..
En polare sa på en fotbollsträning när han råkade skjuta upp bollen på cafétaket (inomhushall alltså..) "Häng med dit så boostar du upp mig"

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk

Den med quicksave är den enda jag har upplevt Det innebär bara att man har spelat en viss sorts spel för mycket.

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Nån mer än jag som spanar efter Nirnroot när ni kollar på TV? Rubbat...

Mvh

Inte bara på TV, jag har inbilat mig att jag sett nirnroot ett flertalgånger i verkliga livet. eller jag har till och med plockat liknande växter in reel life innan jag har kommit på mig stjälv.

En annan grej är att jag har letat hidden of pachs där jag bor, man hittar ett mörkt och avskilt ställe och man tänker där måste det finnas en hidden of pach.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

"Vet inte hur många gånger man drömde om att man fick bredband och hur bra allt var, innan man vaknade och fattade att det itne var sant "

händer mig flera gånger i veckan ( Det är min förre detta grannes fel att komunen inte har dratt ut bredband/adsl än, hoppas att han kommer att brinna i hellvetet )