Spel som stödjer dual-screen!?

Permalänk
Medlem

eftersom jag bara har morrowind o quake3 av de spel som nämnts hittills så undrar jag hur man får igång dualscreen på de spelen!

Permalänk

Maffia har inkluderat 3 skärms alternativ iom en patch för nått år sedan..

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Avstängd

Vilken patch e det???

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Jag vill också veta: Vart hamnar siktet i FPS när man har två skärmar? Om det hamnar i kanten på ena skärmen borde det vara lite halvjobbigt att skjuta.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Två tangentbord kan du inte använda i windows, däremot funkar det i linux.

Jag har haft två tangentbord när jag körde worms jag hade ett trådlöst usb och en vanlig musports-mus. Tror jag. Men hur funkar det med två musar? Kommer det fram två pekare på skärmen då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Jag vill också veta: Vart hamnar siktet i FPS när man har två skärmar? Om det hamnar i kanten på ena skärmen borde det vara lite halvjobbigt att skjuta.

Här är en bild på Quake 3 spelat med två skärmar, som jag förfarade så är siktet mitt mellan skärmarna. http://balint.dyndns.org/pix/dual_monitor_setup.jpg

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren
Här är en bild på Quake 3 spelat med två skärmar, som jag förfarade så är siktet mitt mellan skärmarna. http://balint.dyndns.org/pix/dual_monitor_setup.jpg

Ser fruktansvärt jobbigt ut.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThE_KnOl
Jag har haft två tangentbord när jag körde worms jag hade ett trådlöst usb och en vanlig musports-mus. Tror jag. Men hur funkar det med två musar? Kommer det fram två pekare på skärmen då?

Aha, siktet hamnar mellan skärmarna. Jobbigt, men man vänjer sig nog.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

men hur fixar man?! vill ha!

Permalänk
Citat:

nej , Det är samma pil . jobbigt om man spelar och en polare snor den andra musen

Permalänk
Medlem

man kan väl ha 2 tangentbord fast dom blir väl bara inte induviduella.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
EVE Online

Hade för mig att dom har plockat bort två skärmars stödet då det inte alls funkade. Kanske dom har återinfört det (?)

Permalänk
Medlem
Citat:

I Settlers 2(eller var det ettan?)kan du spela splitscreen om du har en ps2 och en seriell mus.
Tror nog det är det enda strategispelet jag sett som man kan spela splitscreen på
På tal om splitscreen...inte många nya spel som stödjer det

Permalänk
Medlem

förresten. finns det några roliga splitscreen spel då?
det ända jag kan/har är toca race driver.
spel till PC då såklart.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pert
Hade för mig att dom har plockat bort två skärmars stödet då det inte alls funkade. Kanske dom har återinfört det (?)

Hmm, jag vet att jag körde med det ett tag.. UI:n på ena, och alla fönster på andra..

Men, slutade å andra sidan spela i April, så..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren

Bilden/länken fungerar ikke.
Fixa!

EDIT: Det var inget, webservern i fråga verkar inte tycka om mitt arbete
Såg lite luddigt ut föressten, skulle vara nice om man kunde strippa av skärmarna på all plast och på något vis få dom närmare varandra.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

komigen nu! kan ingen förklara hur man gör för att få igång d på quake3! har försökt med allt jag kan komma på.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Visa signatur

Argaste

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot

UT(99)
http://www.planetquake.com/mhg/ut_2.jpg

Ser lite overkill att köra 5 skärmar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Är det dina skärmar?? Hur får man till dualscreen då? Jag har 2st skärmar som ja gärna spelar doom, ut på!!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyToad
Svårt att googla?
http://www.planetquake.com/mhg/

har googlat mer på quake3 dualscreen än vad jag totalt har googlat i resten av mitt liv!

thx btw.