Permalänk

nygg grafe för att se på film?

har en dator på 300mhz med 192 mb minne och jag klara av att se småfilmer men inte mer advanserade format som filmer jag har på datorn hackar somfan och ljudet ligger före..

behöver jag ett nytt gafe då jag endast tänkte ha denna dator som musik och film tittande på.. eller är det kanske att jag behöver ett bättre filmprogram?

nårga program som är gratis och bra? som klarar typ allaformat och är relativt enkelt och litet skylle annars inte sitta fel... förövrigt vet jag inte så mkt om resten av hårdvaran... står inget på den och det är svårt att få fram något vettigt ur teterna tror dock att graffet är ett ati

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

VLC borde räcka för att du ska kunna se på film.
Det är gratis dessutom.

Visa signatur

Celeron D 320 2400Mhz @ 2700 (Zalman CNPS7000B-AlCu LED) | 2x512Mb DDR PC3200 (Revoltec RAM Freezer) | Sapphire Radeon 9550 256Mb

Permalänk
Medlem

Kan gå tungt o se divx o sånt på en sån gammal dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

har en dator på 300mhz med 192 mb minne och jag klara av att se småfilmer men inte mer advanserade format som filmer jag har på datorn hackar somfan och ljudet ligger före..

Har för mig att det rekomenderas ca 450 mhz för att kunna se på divx-filmer.
Din CPU är lite långsam.
Tips:
Har du tur kan du hitta en tex p3 500 för ett par hundringar på blocket. (och i samma veva sälja din nuvarade dator för en mindre summa pengar

Visa signatur

Asus A7N8X-E Deluxe, Barton XP2500+ ||Chieftech DA-01B-D Dragon Fulltower 340W || 1 Gb DDR433 (dual channel) || GF4 TI 4400 med Zalman heatpipe || 4 hdd tot 680 Gb || 5st 80X80 chassifläktar via Zalman ZM-MFC1 fancontroller || NEC 3500 ”Many bothans died to give us this information.....” -Mon Mothma

Permalänk

Ja kunde iaf se på DivX och XviD med en PI 200MHz MMX med 32Mb ram. Så testa med VLC kan ju funka för dig också ^^

Visa signatur

Celeron D 320 2400Mhz @ 2700 (Zalman CNPS7000B-AlCu LED) | 2x512Mb DDR PC3200 (Revoltec RAM Freezer) | Sapphire Radeon 9550 256Mb

Permalänk

kan det göra någon skilnad om jag klockar den enbart genom att byga bios och sedan höja mhz?

fick lite otur när jag fick dator kunde fått en 1ghzare

men jag är inte inne på clockning så någon kanske kan hjälpa mig ps..

har 4 st 300mhzare att testa på så det är lungt har råd att bränna en eller 2

Visa signatur

I am Extrazz.