FAQ: Styla ditt skrivbord/Visa era stylade skrivbord här!

Permalänk
Medlem

Ahh vore ju guld med de registerfilerna, har fixat till ikonerna med AveDesk nu och det blev rätt schysst

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Här
Inte gjorda av mig utan någon annan här på forumet...

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får tillbaka papperskorgen i vista? Kan inte komma ihåg att jag tagit bort den men borta är den.

edit: löste det..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Novac
http://www.mediafire.com/?2ndnm91ntfd

Packa upp i din Samurize mapp.
Glöm inte att öppna Configs\iVista\Main.ini och ändra C:\Program Files (x86) till var du nu har installerat samurize.

Sen kan det hända att du måste ändra lite. Eftersom det är anpassat efter min dator, DualCore och 2 hårddiskar, C & D.

är helt ny på det här med samurize, jag testade att göra som du skrev här, men det står "not yet executed" på massa ställen i sidebaren och det finns ingen bakgrund...vad är fel då? säkert en riktig noobfråga detta, men som sagt, är helt ny på detta.

Jäkligt nice sidebar btw !

EDIT: kom på att detta kanske står i FAQ, ska kolla där...om du/ni vet att det inte står där kan du/ni gärna få svara, annars löser det sig nog

EDIT 2: heh lade in plugin, och script filerna i respektive mapp, och det hoppade igång...hm, får pilla vidare o se vad jag kan lära mig om detta

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

Hehe, jo du behöver allt som finns i .zip filen

Permalänk
Medlem

Var ett tag sen jag visade så här kommer det:
Dirty

Clean

Rocketbox använder jag som dock och IconTweaker använder jag till att ändra ikonerna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Novac
Hehe, jo du behöver allt som finns i .zip filen

ja, jo...men först packade jag bara upp .zip filen till samurize mappen...då fungerade det inte...sen flyttade jag ut de enskilda filerna från iVista\scripts till program\samurize\skripts och samma med plugins filerna...då blev det bättre

aja, nu funkar det hyffsat i alla fall, fast har lite grejer som jag får pilla med innan det ser ut som på din bild...ikonerna till tv kanalerna syns inte, har inte samma uplösning på skärmen (1280x800), går förhoppningsvis att ändra så att det passar, ingen bakgrund på själva sidebaren, cpu staplarna ändras aldrig, mm...

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

För bakgrunden kolla så att sökvägen stämmer
Öppna Config Editorn >> Klicka på bakgrunden och kolla så att det stämmer.

Ang. CPU grafen så är det anpassad efter DualCore. Kan hända att du måste ändra det.
Klicka på grafen >> Change Counter under source. >> Processor - % Processor Time och ta Total t.ex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Novac
För bakgrunden kolla så att sökvägen stämmer
Öppna Config Editorn >> Klicka på bakgrunden och kolla så att det stämmer.

Ang. CPU grafen så är det anpassad efter DualCore. Kan hända att du måste ändra det.
Klicka på grafen >> Change Counter under source. >> Processor - % Processor Time och ta Total t.ex.

tack, har nu kommit ytterligare en bit på väg till en fin sidebar (bakgrunden på plats, fixat till så att det hela passar in på upplösningen 1280x800, och fått dit ikonerna till tv kanalerna.)

Nu är det bara cpu staplarna som inte vill...har en core2duo, så två kärnor borde passa..under Change counter finns inga alterativ...hur fixar jag det där (ta Total)?

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jäger
tack, har nu kommit ytterligare en bit på väg till en fin sidebar (bakgrunden på plats, fixat till så att det hela passar in på upplösningen 1280x800, och fått dit ikonerna till tv kanalerna.)

Nu är det bara cpu staplarna som inte vill...har en core2duo, så två kärnor borde passa..under Change counter finns inga alterativ...hur fixar jag det där (ta Total)?

Om du har DualCore så ska det inte vara några problem. =/
Säker på att du gör följande:
http://static.pici.se/pictures/IHkUFXrGU.jpg
?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Novac
Om du har DualCore så ska det inte vara några problem. =/
Säker på att du gör följande:
http://static.pici.se/pictures/IHkUFXrGU.jpg
?

mycket pedagogisk bild...och, ja det var så jag gjorde, men jag får inte upp någonting, varken om jag skriver datornamnet, eller \\datornamnet

ser ut såhär:

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jäger
mycket pedagogisk bild...och, ja det var så jag gjorde, men jag får inte upp någonting, varken om jag skriver datornamnet, eller \\datornamnet

ser ut såhär:
http://img201.imageshack.us/img201/4458/samurizeuu4.th.jpg

Det var skumt. Om du testar att trycka på bläddra och söker kommer din dator fram då?
http://static.pici.se/pictures/DIsWBCvpm.jpg

Annars vet jag faktiskt inte vad det kan bero på =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Novac
Det var skumt. Om du testar att trycka på bläddra och söker kommer din dator fram då?
http://static.pici.se/pictures/DIsWBCvpm.jpg

Annars vet jag faktiskt inte vad det kan bero på =/

jo, har provat det också, hittar inget i alla fall :S

aja, får försöka vidare och se om jag kommer på något sätt...tack för alla svar annars

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet hur man kan få en enkel Show Now Playing i Start-menyn?

Exempel:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jäger
jo, har provat det också, hittar inget i alla fall :S

aja, får försöka vidare och se om jag kommer på något sätt...tack för alla svar annars

Testa stäng av UAC. Logga in med ett admin-konto. Alternativt kör "Config Editor" som Administratör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Novac
Testa stäng av UAC. Logga in med ett admin-konto. Alternativt kör "Config Editor" som Administratör.

Haha, stängde av UAC, startade om datorn, och nu kom det upp massa alternativ, tryckte i det som du visat, och nu fungerar det perfekt !

Sa jag tack förresten !

Och sen undrar jag hur man gör för att använda .png filer som ikoner till skrivbordet?

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem
Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem

Så då har jag fått färdigt sidebaren, dock lånade jag ju i princip allt från Novac...lade även till en docka, och är nu rätt nöjd med utseendet och funktionerna.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem
Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Inaktiv

Mitt då:

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk

Hur får jag ivista att fungera i Samurize för när jag öppnar den i config delen så ser jag inte den i display Area utan bara meters på sidan?

Jag vill ju kunna se sidebaren medans jag ändrar och donar på den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jäger
Haha, stängde av UAC, startade om datorn, och nu kom det upp massa alternativ, tryckte i det som du visat, och nu fungerar det perfekt !

Sa jag tack förresten !

Och sen undrar jag hur man gör för att använda .png filer som ikoner till skrivbordet?

Bra att du fått allt fungera nu

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Hur får jag ivista att fungera i Samurize för när jag öppnar den i config delen så ser jag inte den i display Area utan bara meters på sidan?

Jag vill ju kunna se sidebaren medans jag ändrar och donar på den

Svarat på ditt PM

Permalänk

Hehe ja det såg jag
Men jag skrev här också om ngn annan visste.

Permalänk
Medlem

Har en fråga, jag anväder Punksoftwares Dock, Går de på något sätt att ha som en mapp som öppnas på något snygg sätt där? Typ som en undermeny? Ifall ni har ett svar, eller tips på en annan dock som klarar detta kan ni väl dra av ett pm!

Vore GYMMT!

Mvh simon!

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Mindre text och mer bild!

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breddas
Mindre text och mer bild!

word

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Arctic White | ASUS Sabertooth 990FX | AMD Phenom II X4 975 BE 3.60 GHz | Asus Geforce GTX 660 Ti |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuPrAn
http://pici.se/thumbs/t_qZrmYDoNI.gif

Lust att lägga upp wallpaper?

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

Finns en hel del fräsiga themes här men drar inte allt detta lull lull väldigt mycket Cpu/minne.

annars väldigt nice:)

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Inaktiv

jag har inte upplevt att datorn har blivit segare av det alls. samurize funkar jäkligt bra och när man använder VS stilar så tar inte heller dom några ofantliga mängder minne.