Gömda EasterEgg i Spel

Permalänk
Medlem

Har nog inte så mycket med tråden att göra, men i wow finns det en kanin vid namn Fluffy
Får en att tänka på den första guilden man var med i, ensam med 7 personer ifrån london. Kul som satan.

Permalänk

Om jag kommer ihåg rätt så fick jag klättra på bilar för att komma över en mur, där bakom fanns skylten.

Permalänk
Medlem

i något av fallout spelen kan man råka på ett kaskelotkadaver ute i öknen (liftarens guide)

i conkers bad fur day kan man se både banjo och kazooie i början av spelet när man ska välja spel fil.

i zelda OoT så kan man i hyrule castle kolla in genom ett fönster och se tavlor med diverse figurer från mario

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload7/youwerentsupp...

Om jag kommer ihåg rätt så fick jag klättra på bilar för att komma över en mur, där bakom fanns skylten.

Kommer jag ihåg rätt så finns det någon liknande skylt i Duke Nukem 3D. Kommer inte ihåg vart men fasen vad mycket jag spelade det när det var nytt.

DUKE FOR TEH PRESIDENT! (Kan Arnold, kan Duke)

Visa signatur

Höjden av lathet är;
Brenna: orkar inte laga mat....dricker mig mätt på vatten
Som säger det på fullaste allvar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axhind
Kommer jag ihåg rätt så finns det någon liknande skylt i Duke Nukem 3D. Kommer inte ihåg vart men fasen vad mycket jag spelade det när det var nytt.

DUKE FOR TEH PRESIDENT! (Kan Arnold, kan Duke)

Finns en hel del sådana skyltar i Duke Nukem 3D. Speciellt i den tredje episoden! Ganska roliga små meddelanden.

En del gömda vishetsord i Shadow Warrior också. Fan, nu blev jag sugen på att spela igenom de spelen...

Permalänk
Medlem

C&C RA när man kan spela mot myror. Tror iaf det var RA med någe tillägg. Riktig favorit

http://www.cncnz.com/games/ra/ants.shtml

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sc0pe
I WoW har jag sett 2 eastereggs.. som jag lagt på minnet iallafall.

I instancen uldaman finns 3 Dvärgar. Alla har namn ifrån spelet Lost vikings.
I un Goro crater hittar man ett båtvrak som slutligen leder till questen Linkens Sword. *Exploit* som rewards får man Linkens boomerang.

I Morrowind finns det många eastereggs, kommer inte ihåg alla men ett av dom jag tyckte var skoj är att inne i en grotta hittar man ett skelett. Detta skelett har en läderhat och hans utrustning / klädsel påminner vansinnigt mkt om Indiana Jones

finns också eastereg i WoW:

"Blizzard's great Easter egg tradition continues in World of Warcraft in a number of different ways. But one of the more rewarding is the Alliance-specific chicken quest. This egg incorporates a little bit of everything, such as annoying the people around you, actual work, and humor. To unlock the quest, called C-L-U-C-K, you simply need to type "/chicken" to any of the game's chickens a lot. And by a lot, we mean, a lot. Somewhere around 60 times (hence the annoying other people part), the chicken will look at you quizzically, and you'll be able to speak to it and receive the quest. Your next task is to buy the chicken a bag of special feed, "/cheer" at it, and then pick up your present: a pet chicken that will follow you to the ends of Azeroth. It's actually quite simple, but it's still not that widely known about, so you can easily get yourself a little treat that will amaze your friends and enemies alike."

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

I Star Trek Elite Force finns ett rör man kan gå in i och får då hoppa runt i 2D miljö som i Super Mario :).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
finns också eastereg i WoW:

"Blizzard's great Easter egg tradition continues in World of Warcraft in a number of different ways. But one of the more rewarding is the Alliance-specific chicken quest. This egg incorporates a little bit of everything, such as annoying the people around you, actual work, and humor. To unlock the quest, called C-L-U-C-K, you simply need to type "/chicken" to any of the game's chickens a lot. And by a lot, we mean, a lot. Somewhere around 60 times (hence the annoying other people part), the chicken will look at you quizzically, and you'll be able to speak to it and receive the quest. Your next task is to buy the chicken a bag of special feed, "/cheer" at it, and then pick up your present: a pet chicken that will follow you to the ends of Azeroth. It's actually quite simple, but it's still not that widely known about, so you can easily get yourself a little treat that will amaze your friends and enemies alike."

hur väl stämmer detta då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah

Det stämmer har testat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
http://www.3dgw.com/review/games/sin/elexis3.jpg

Hon är ICKE sexig!

Mmmm, hon ser ut att vara hård i sängen... *drömmer mig bort*

BRB gubbar.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Duke Nukem - "this is one doomed marine"
HAHA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sc0pe
I un Goro crater hittar man ett båtvrak som slutligen leder till questen Linkens Sword. *Exploit* som rewards får man Linkens boomerang.

Det heter spoiler. En exploit är en helt annan sak.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Det stämmer har testat.

måste man göra på nåt spec. sätt, spamma en kyckling 100 ggr i ren tristess men de funka fan it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pejN
finns nåt till photoshop där man tar upp "about photoshop" och håller in ett par knappar så byter den bild, kommer dock inte ihåg vilka knappar det var

Alt/Option ska det vara, så i dom flesta Macmjukvaror på den tiden, och nu också... fast inte lika roligt.

Testa i About iTunes t.ex, credits scrollar åt andra hållet.

och C-L-U-C-K questet har nog lite med att göra med WC3, då efter 20 eller 25 klick på samma critter (får etc) så exploderar det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco

och C-L-U-C-K questet har nog lite med att göra med WC3, då efter 20 eller 25 klick på samma critter (får etc) så exploderar det...

WC2, klicka på samma gubbe gång på gång så blir han till sist lack och skäller ut dig.
Kör samma sak på en Protoss Observer i Starcraft så tar den till sist och spelar upp röster från WC2 och Diablo 1 (I sense a soul... in search of answers!)

Blizzard gillar sådant, skulle jag misstänka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moophl
WC2, klicka på samma gubbe gång på gång så blir han till sist lack och skäller ut dig.
Kör samma sak på en Protoss Observer i Starcraft så tar den till sist och spelar upp röster från WC2 och Diablo 1 (I sense a soul... in search of answers!)

Blizzard gillar sådant, skulle jag misstänka.

och får i War2 exploderar även i starcraft exploderar djuren

Permalänk
Citat:

stämmer väldigt bra, hur kul somhelst att ha n kckling som följer efter

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
stämmer väldigt bra, hur kul somhelst att ha n kckling som följer efter

alltså måste man göra på nå speciellt sätt??

Permalänk
Medlem
Citat:

alltså måste man göra på nå speciellt sätt??

Du klickar på en chicken, sedan skriver du /cluck hela tiden tills den får ett quest märke över huvudet och ger dig ett quest att köpa frön. Sedan så tar du frön till kycklingen och göra samma sak fast här skriver du /cheer ibland tills man kan completa questet. Då lägger den ett ägg, klicka på äget så får du det i din inventory

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Du klickar på en chicken, sedan skriver du /cluck hela tiden tills den får ett quest märke över huvudet och ger dig ett quest att köpa frön. Sedan så tar du frön till kycklingen och göra samma sak fast här skriver du /cheer ibland tills man kan completa questet. Då lägger den ett ägg, klicka på äget så får du det i din inventory

ahh ok i texten stod det man skulle skriva /chicken och inte /cluck hehe

hmm cluck verka ju it funka, men vafan...altså ska man spamma den me /chicken, måste man isåfall vänta så att ens "gubbe" får göra klart sin chicken emote innan man gör nästa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Mmmm, hon ser ut att vara hård i sängen... *drömmer mig bort*

BRB gubbar.

http://www.ritualistic.com/screens.php/sin/Sin+Concept+Art/1/...

det där var. ja. tamefanimej det fulaste jag sätt.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Tja, ang. blizzards humor så råkar en imp summona "El pollo grande" istället för en infernal i sista delen utav warlocks infernalquest.
El pollo grande är en enorm höna som man ska besegra för att klara questen.

Permalänk
Medlem

I alla fallout spelen finns det ju nästan oändligt många eastereggs ute i öknen Skitkul att springa omkring o hitta fula saker ^^

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
http://www.ritualistic.com/screens.php/sin/Sin+Concept+Art/1/...

det där var. ja. tamefanimej det fulaste jag sätt.

haha, skrämmande!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk
Medlem

finns de inte i serius sam att dom som skapa de finns i en grotta och när man hittar dom börjar dom följa efter en o säger we love u mm mm.
enorma huvuden hade dom med om jag minns korekt

Permalänk
Hedersmedlem

Om man slår på en höna en massa (40?) gånger i rad i Zelda 3 så flippar spelet ur och skickat in attackerande kamikazehönor från alla håll och kanter. Blev nästan rädd när det hände första gången .

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mecthor
finns de inte i serius sam att dom som skapa de finns i en grotta och när man hittar dom börjar dom följa efter en o säger we love u mm mm.
enorma huvuden hade dom med om jag minns korekt

Mjo, men det är inget easter egg utan en secret, finns många secrets per bana i det spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
och får i War2 exploderar även i starcraft exploderar djuren

Även i 3:an, det är det bästa jag vet att spränga djur

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk

I MGS-spelen finns en massa roliga saker. Min favorit är nog i Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, på fartyget, när man leker med projektorerna så att det kommer fram en tjej istället för han som talar Sen har jag förmodligen inte sett alla grejer heller iofs.