Gömda EasterEgg i Spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah
hur väl stämmer detta då?

stämmer mycket väl, testat det själv, fick ett litet hönsägg ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonovskij
I MGS-spelen finns en massa roliga saker. Min favorit är nog i Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, på fartyget, när man leker med projektorerna så att det kommer fram en tjej istället för han som talar Sen har jag förmodligen inte sett alla grejer heller iofs.

Finns även ett antal i 1:an, bland annat att man kunde krypa i en tunnel fram och tillbaka och varje gång se en tjej där under träna och varje gång mer och mer avklätt... Och sen kunde man springa runt med kameran och ta bilder på vissa ställen så man såg "spökbilder" av de som gjort spelet.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk

Finns ett, vad jag vet, väldigt okänt påskägg i Sonic. Har inte hört om någon annan som vet om det eller läst på nätet men någon vet säkert om man googlar.
Det går iaf ut på att man är vid en vattenboss i Sonic och om man duckar så Sonic börjar drunkna och sen hoppar upp kommer det en annan bakgrundslåt.

Sen är ju Dopefish ett kapitel för sig.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

WoWs humor är så skön
Som när man ska spela, så står det lite hints osv undetiden det laddar, och så ibland står det "There is no cow level".
Och jag som har spelat Diablo 2 satt och skrattade ihjäl mig medans min pojkvän och hans lillbror satt som frågetecken

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

Även i wow så finns det en spoiler. I DM north när man tar taninen kommer det ner ett troll och skriker - It puts the tanin in the basket or it get the klub again.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
WoWs humor är så skön
Som när man ska spela, så står det lite hints osv undetiden det laddar, och så ibland står det "There is no cow level".
Och jag som har spelat Diablo 2 satt och skrattade ihjäl mig medans min pojkvän och hans lillbror satt som frågetecken

Ännu roligare för oss som varit med om det sen Diablo (1)

EDIT: Ahhh får ju inte glömma Starcraft för den delen oxå

Permalänk
Avstängd

I WoW kan man även klicka en massa på alla NPC's (eller alla och alla, det har funkat på dom jag orkade testa på) och få irriterande kommentarer efter ett tag, precis som i resten av spelen

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

hmm finns det nått EE i GW??

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonovskij
I MGS-spelen finns en massa roliga saker. Min favorit är nog i Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, på fartyget, när man leker med projektorerna så att det kommer fram en tjej istället för han som talar Sen har jag förmodligen inte sett alla grejer heller iofs.

finns en till där, man ska typ krypa under golvet på gångarna, minns inte riktigt hur man gjorde, men iaf, alla soldater står där men bara kalsonger

// ska testa kycklingägget i wow nu

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rainy
finns en till där, man ska typ krypa under golvet på gångarna, minns inte riktigt hur man gjorde, men iaf, alla soldater står där men bara kalsonger

Jo, MGS-spelen har en massa sådana saker. En som är rätt rolig är när man ska leta efter bomber, så om man går tillbaka ut på bron igen i stället för att gå dit man ska så ser man Snake köra sitt klassiska "lådtrick" över en av de sammanbindande broarna. Om man då exempelvis skjuter på hans låda så blir han helt förvirrad. Några av soldaterna nämner också detta senare i spelet: att de sett en man krypa omkring i en låda på skeppet; Snakes favorit-sneakmanöver .

Sedan är det ju en mängd dialog "gömd" som man bara hör om man anropar personerna många gånger, t ex Otacon på tankeruppdraget.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Warcraft 3. Jag tror det var dwarf campaign. En drop är Wirts Leg från Diablo 2. Jag såg någon rolig referens till Lost i HL 2 tror jag det var. Bakom en stor sten eller nåt fanns det ett rum med en dator. Rummet såg ut som det i lost. Läste senare att det var producenterna från Lost som hade pratat med skaparna av HL 2 att det skulle finnas där. Lite kul med såna roliga saker.

Visa signatur

Hinc robur et securitas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sc0pe
I WoW har jag sett 2 eastereggs.. som jag lagt på minnet iallafall.

I instancen uldaman finns 3 Dvärgar. Alla har namn ifrån spelet Lost vikings.
I un Goro crater hittar man ett båtvrak som slutligen leder till questen Linkens Sword. *Exploit* som rewards får man Linkens boomerang.

I Morrowind finns det många eastereggs, kommer inte ihåg alla men ett av dom jag tyckte var skoj är att inne i en grotta hittar man ett skelett. Detta skelett har en läderhat och hans utrustning / klädsel påminner vansinnigt mkt om Indiana Jones

I un'goro så har dom med link, mario, luigi samt en svag referens till donkey kong

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är ett påskägg men i Fallout 3 så kan man ju besöka Bethesda Studios (eller det som är kvar av det) ute i wasteland.

Sedan så finns det ju ett hemligt ställe i Titan Quest Immortal Throne, alldeles i början av Hades som man kan gå in i (förutsatt att man har haft turen att hitta en liten prydnadssköldpadda som heter Overlord). Kommer inte ihåg vad stället heter men det står "Locked by Quest" eller nått sånt på grinden. Har för mig att det heter Secret Passage typ. När man väl är inne i alla fall så får man höra på en asschysst låt och så möter man bossar och får pengar och bra items och massa skit.

Kan hända att jag har varit med om fler spelpåskägg men inga som jag kommer på nu.

Eller jo förresten, i CounterStrike 1.6 (tror jag), banan Militia, på toaletten, i toan har någon lagt en kringla som man kan skjuta på så att den sprängs. Som en granat alltså.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem

Jag vet att folk älskar att fylla alla dylika trådar med saker från World of Warcraft för att det får dem att tro att de inte är fullt så stora idioter som de egentligen är och att de tror att de är klyftiga för att de lyckades räkna ut att "Larion & Muigin" kanske var någon sorts väldigt diskret hänvisning till Nintendo, men det är inte Easter Eggs!

Easter Egg är något, oftast lustigt och innehållande en allusion till något populärkulturellt, som är GÖMT!

Det är INTE ett Easter Egg när det står en stor jävla skylt med en pil på och orden "FUNNY CULTURAL ALLUSION HERE!" ovanför.

Permalänk
Medlem

Jag har hittat ett ställe i Half-Life 2 där en bensinpump står på Svenska.

- "Liter"
- "Kronor"

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Hm, alla känner väl till Cow level'n i Diablo 2.
I Starcraft kan man få alla djur som springer omkring på kartorna att sprängas som en atombomb om man klickar på dom tillräckligt många gånger.
Bra sätt att jävlas med sina alierade på om man lirar LAN

Permalänk
Medlem

Klara eller fuska på sista banan i WC 3 på svåraste svårighetsgraden så händer det lite roliga saker efter sluttexterna

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

I WoW kan man hitta Mc Gyver

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag vill minnas att Dungeon Siege 2 + exp hade många roliga easter eggs. Oftast handlade det om problemlösning och matematik. Good stuff

Permalänk
Medlem

Ni är medvetna om att ni återupplivade en 3 år gammal tråd va?

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
Ni är medvetna om att ni återupplivade en 3 år gammal tråd va?

Ja, och? Är det något problem med det?

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem

En sak som jag själv sett i Left 4 Dead, kanske inget easter egg men en kul sak. I utomhusmiljöerna på vissa reklamskyltar så är det reklam för att ge blod
"Give blood - save lives"

Permalänk
Medlem

Pröva att gå in i Statue of happiness i GTA IV krävs helikopter för att göra det

Visa signatur

|Phenom X4 9850BE @ 3,0Ghz (Nexus AXM-8200) | MSI K9A2 Platinum V2 |ASUS Radeon 4850|4096mb Corsair XMS2|
2320Gb|Earthwatts 500w|Vista 32bit| A+ TwinEngine

Permalänk

I Monkey Island 1 Secret of Monkey Island finns en rolig sak man kan göra.

SPOILERVARNING
SPOILERVARNING
Ni vet hur Guybrush helatiden säger att han kan hålla andan i 10 minuter?
När man blir nerslängd i vattnet, så väntar man i 10 min tills han blir grön, blå och gul sedan skiftar färgerna fottare och fotare tills har dör!
http://www.pici.se/380947/?size=fullsize <--Se bild
SPOILERVARNING
SPOILERVARNING

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3, PSU: Fractal DesignNewton R2 800W,
Moderkort: AsRock Z68 Extreme3 Gen 3, CPU: Intel® Core i5-2500K, (Noctua NH-U9B SE2)
GPU: Powercolor GeForce GTX 680 2GB Reference,
RAM: Corsair VENGANCE DDR3 16GB, HDD: Samsung SSD 830 Series
Ljudkort: Asus xonar Essence STX, Högtalare: Coirsair SP2500 Lurar: Denon AH D600

Permalänk
Avstängd

MGS4 var fullt med eastereggs.

Prova ska handkontrollen när ni snackar med vissa kvinliga karaktärer
Prova även byta HK till nr när du slåss mot sista "bossen".
Samt en hel drös med annat, rätt lätt att hitta om man letar bara lite ^^

Permalänk
Medlem

I wow på en ö i Sholazar Bazin finns det en lucka med texten "4, 8, 15, 16, 23, 42"
Hmm låter bekant på något sätt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
finns också eastereg i WoW:

"Blizzard's great Easter egg tradition continues in World of Warcraft in a number of different ways. But one of the more rewarding is the Alliance-specific chicken quest. This egg incorporates a little bit of everything, such as annoying the people around you, actual work, and humor. To unlock the quest, called C-L-U-C-K, you simply need to type "/chicken" to any of the game's chickens a lot. And by a lot, we mean, a lot. Somewhere around 60 times (hence the annoying other people part), the chicken will look at you quizzically, and you'll be able to speak to it and receive the quest. Your next task is to buy the chicken a bag of special feed, "/cheer" at it, and then pick up your present: a pet chicken that will follow you to the ends of Azeroth. It's actually quite simple, but it's still not that widely known about, so you can easily get yourself a little treat that will amaze your friends and enemies alike."

ursäkta bumpen men finns det inget motsvarande horde? då jag försöker fixa ihop lite pets för achivement...

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

Wow gör många anknytningar till Star Trek:

Jhordy Lapforge i tanaris - Han har byggt en teleportmaskin där också

Sen är det en druid i terrokar tror jag, som säger "there are four lights" precis som Picard gör i Chain of command, TNG.

I Karazhan så finns det på vägen till Chess små spöken som man måste ge en stun annars så blir det "warp breach" eller nått i den stilen. Jag gav upp wow för ett ganska så bra tag sen så minnet är inte helt färskt

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

I Metal Gear Solid 3 kunde man döda en åldrig boss genom att spara, ställa fram klockan på PS2'an, starta spelet och se en cutscene där man fick veta att han dött av ålder. Ett annat ställe, efter MGS välkända tortyrkammare, kunde man också spara och starta om PS2'an, för att sedan hamna i ett helt annat spel ett tag, som visade sig vara en mardröm. Finns väldigt många påskägg i hela serien, vilket ger återspelarvärdet en liten boost.

I Max Payne kunde man, på svåraste svårighetsgraden, komma till en bonusbana efter sista banan där man mötte skitmånga fiender. När man dödat dem alla (vilket var en stor bedrift) kunde man gå in i ett rum där Remedy-teamet var på en bild och tackade dig för ditt spelande.

I CoD: United Offensive kunde man se en sergant och en menig (rätta mig om det var fel titel) springa jämsides med varandra, den första hette Sgt. Gordon och den andra Pvt. Freeman. Vem kan det vara...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orkkin
Pröva att gå in i Statue of happiness i GTA IV krävs helikopter för att göra det

Är det samma som frihetsgudinnan?