Permalänk
Medlem

Jag skulle villja veta vad som är bra och dåligt med xbox 360 och om man ska vänta på ps3:an.

Permalänk
Medlem

Jag har bara känt på dosan men den är toppen!
Den skönaste jag hållt i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dawe91
Jag skulle villja veta vad som är bra och dåligt med xbox 360 och om man ska vänta på ps3:an.

Bra: Bra spel
Finns i handeln nu. (Eller finns teoretiskt, den är slutsåld)
Härliga, trådlösa kontroller.
Snygg design.
Nerladdningsbara demon, trailers, teman, gamerpictures etc via Live.
Riktigt bra multiplayer online.
Dashboard.
Media-egenskaperna.
Priset (billigare än PS3)
Spelen renderas i 720p, alltså bra grafik.
Ungefär lika kraftfull som PS3 (ingen vet precis vilken som är kraftfullare).

Dåliga: Ganska högljudd i dagsläget
En del av spelen är rushade (gäller främst EA's spel och PGR3 och PDZ)
Bara dvd9-station.

Är du osäker kan du vänta till version 1.1. Den lär komma ganska snart. Men om jag var du skulle jag skaffa 360. En riktigt härlig maskin annars

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Tack!:)
men jag har hört att fläktarna är extremt högljudda... är det så?

och varför skulle jag vänta på 1.1? vad blir bättre på den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack!:)
men jag har hört att fläktarna är extremt högljudda... är det så?

och varför skulle jag vänta på 1.1? vad blir bättre på den?

Fläktarna är inte högljudda, dock är dvd-stationen det. Och det som blir bättre med 1.1 är att den blir tystare och mer felsäker. Men om du vill ha en så kan du nog köpa en nu utan att oroa dig. Jag har inga problem med min ännu i alla fall...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag kan intyga att min DVD läsare knappt låter någoting, betydligt mindre än min Philips läsare som sitter i min 1.6 Xbox. Har inte kört några 360 spel i den dock, men en hel del Halo och DVD tittande har det blivit och det bör ju inte skillja sig något där emellan. Fläkten hörs dock när det börjar bli varmare i lådan, men annars låter den ungefär som Xbox, ingeting som stör en mao.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Men borde man vänta på ps3 eller inte? jag har lite svårt att bestämma mig...
Ibland tänker man att xbox 360 är självklart och ibland kritiserar man det hårt!
jag läste nyss att det inte fanns mycket spel till det...:S

Permalänk
Medlem
Citat:

Men borde man vänta på ps3 eller inte? jag har lite svårt att bestämma mig...
Ibland tänker man att xbox 360 är självklart och ibland kritiserar man det hårt!
jag läste nyss att det inte fanns mycket spel till det...:S

Kanske för att den har varit ute i 2 veckor. Och jag kan lova dig att du inte blir missnöjd med 360. De första spelen är aldrig bra, men när spel som Oblivion, Chromehounds, Halo 3, Mass Effect, Alan Wake, Splinter Cell 4 osv. kommer ut är du riktigt glad att du köpte den.

Och det är ju ett år kvar till PS3...

Visa signatur

Permalänk

Min DVD-läsare låter inte särskilt mycket, DVD-läsaren i min Mac mini låter rejält mer, och den är inte så högljudd. Jag tror att det bara är vissa DVD-läsare som låter, jag vet iaf att det finns åtminstone två olika, en från HL och en från Thomson (sen också flera olika varianter av 360n med alla skillnader på moderkortet, det är nog därför vissa få Xboxar överhettas, det är inte många, medans andra funkar helt utan problem), fast jag minns inte vilken av dem som var de som repade skivor, jag vet bara att skyddskuddarna, på dem som repar skivor, sitter lite fel så att de stöter in i en vass kant därinne.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halligalli
Min DVD-läsare låter inte särskilt mycket, DVD-läsaren i min Mac mini låter rejält mer, och den är inte så högljudd. Jag tror att det bara är vissa DVD-läsare som låter, jag vet iaf att det finns åtminstone två olika, en från HL och en från Thomson (sen också flera olika varianter av 360n med alla skillnader på moderkortet, det är nog därför vissa få Xboxar överhettas, det är inte många, medans andra funkar helt utan problem), fast jag minns inte vilken av dem som var de som repade skivor, jag vet bara att skyddskuddarna, på dem som repar skivor, sitter lite fel så att de stöter in i en vass kant därinne.

Min låter iaf som satan så det måste vara olika spelare i olika boxar isf.

Permalänk

Är Xbox 360 bakåtkompitabel med xbox-spel? eller bara med vissa kanske? var kan man se vilka isf?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Kanske för att den har varit ute i 2 veckor. Och jag kan lova dig att du inte blir missnöjd med 360. De första spelen är aldrig bra, men när spel som Oblivion, Chromehounds, Halo 3, Mass Effect, Alan Wake, Splinter Cell 4 osv. kommer ut är du riktigt glad att du köpte den.

Och det är ju ett år kvar till PS3...

kanske borde påpekas att de flesta av de spelen också dyker upp först om ett år som det verkar nu.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Doom 7 kommer funka lätt på Xbox (1)! Lovar att man kommer kunna se in game! Möjligtvis att det kommer bli 0.5 FPS, men det är fortfarande in game!

Japp.

För övrigt var killzone i 5fps om man ska tro på det, vilket är vanligt för sånna spel i så tidigt stadium.
eller ja, 5-20 är vanligt.

appoc2013, du måste ha hårddisk för det första och sedan kan du köra de mest sålda spelen. Microsoft måste emulera allt så du får ladda ner patchar för varje spel sen.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Är Xbox 360 bakåtkompitabel med xbox-spel? eller bara med vissa kanske? var kan man se vilka isf?

List på spel som är kompatibla just nu, den uppdateras ibland. Obs, du måste ha hårddisk för att kunna köra XBox spel.
http://www.xbox.com/sv-SE/games/backwardcompatibilitygameslis...

Jag köpte Ninja Gaiden Black och testade, fungerade hur bra som helst. Körde i 720p med AA. Är man uppkopplad mot XBox Live så hämtar den filen automatiskt när man stoppar i spelet.

Den amerikanska listan har ett par nya spel (Tom Clancy-serien), de kommer väl för PAL-versionen också så småningom.
http://www.xbox.com/en-US/games/backwardcompatibilitygameslis...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
kanske borde påpekas att de flesta av de spelen också dyker upp först om ett år som det verkar nu.

Inte Oblivion, Chromehounds, Splinter Cell 4, Ghost Recon: Advanced Warfighter och en del andra. Det kommer fler bra spel 2006 än jag har råd att köpa

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mmm, snart kommer ju Dead or Alive 4 och inom några månader kommer TDU som ser ut att bli skit kul. osv

Permalänk
Medlem

Ärligt talat, om du verkligen bara tänkt köpa en konsoll och klarar av att vänta på PS3, så gör det. Den har mera moderna features som blu-ray och HDMI, och spelen är sammantaget mera lockande, enligt mig, måste jag genast tillägga. Men jag rekommenderar starkt att köpa båda, då 360 helt klart har sina egna guldkorn. Som TDU, för att ta ett av många exempel.

Sen för att hoppa in på diskutionen om killzone i 5 FPS, så var det på E3. Sen meddelade dom ju att dom kommit upp i betydligt högre FPS, och det var ändå ett tag sen jag läste det. De uppgraderade nyheterna drunknar i det gamla E3-snacket. Ska försöka hitta den källan igen, men helt klart så kommer PS3 leverera när det väl blir dags. Efter titten på MGS4 så borde det inte finnas tvivel längre. Kojima har alltid levererat det han visat upp. Vi får säkert se mera av det i januari.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Hur intressant är det att sitta o spekulera om Killzone var ingame eller inte? Helt ointressant eftersom vi inte kommer se den förmodade hårdvaran på minst ett år (2007 för europa vad det verkar). Varför måste det vara varken eller? Vill man ha en next-gen konsoll nu är det bara att köpa 360 köpa PS3 när den kommer Allt detta rabiatafanboytugg är ju så tröttsamt..

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Fan det blir mycket på inköpslistan nu.
Bil, projektor och 360.
Hoppas tomten är snäll i år och låter studiebidragen och lönen kommer in

För en som är lite efter här.
Är det mycket stor skillnad på 780p & 1080i ?

Mvh Håkan

Visa signatur

REFUSED

Permalänk

nja inte så stor skillnad, 720p är marginellt bättre

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Medlem

Sluta spekulera i att PS3 kommer 2007 till Europa innan vi ens har fått reda på när lanseringen i Japan kommer äga rum.

Ifall man nu inte kan vänta är det väl bara att köpa 360, den går alltid att sälja i efterhand om man nu så önskar..

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Varför måste det vara varken eller? Vill man ha en next-gen konsoll nu är det bara att köpa 360 köpa PS3 när den kommer Allt detta rabiatafanboytugg är ju så tröttsamt..

Exakt. Ser inte problemet?!
Därför man ska köpa båda konsolerna!

//Håkan

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
List på spel som är kompatibla just nu, den uppdateras ibland. Obs, du måste ha hårddisk för att kunna köra XBox spel.
http://www.xbox.com/sv-SE/games/backwardcompatibilitygameslis...

Jag köpte Ninja Gaiden Black och testade, fungerade hur bra som helst. Körde i 720p med AA. Är man uppkopplad mot XBox Live så hämtar den filen automatiskt när man stoppar i spelet.

Den amerikanska listan har ett par nya spel (Tom Clancy-serien), de kommer väl för PAL-versionen också så småningom.
http://www.xbox.com/en-US/games/backwardcompatibilitygameslis...

Hur är det med NTSC xbox spel i PAL 360 ?
Har nämligen importera några spel till xbox och det hade varit fint ifall dom tagit bort regions skitet för xbox1 spel så man kan köra dom på 360:n.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepsi15
I en 3dsm film gör man inte sånna fel som trailen påträffade. Sluta snacka skit.
Det tog ninja theory 8 månader att få upp e3 trailen inne i spelet (även där speed up), så det är inte svårt att tro att det tog guerilla 6 månader som redan är familära med systemet. (enligt unreal tournament "portaren" är det inte mycket man behöver lära sig om man programerat till ps2 redan).

Det är tekniskt sätt ingame för att det var inspelat från "ingame".

Sluta snacka skit!

Tekniskt sett är inget ingame,

"So I got some answers...

My friend works at Axis, an animation studio in the UK ( http://www.axisanimation.com ) It is the same studio that created the first Killzone's rendered cinematics (they've got a BAFTA award for it).

Here's what he can officially say:
- The trailer was made to the specification of the next-generation hardware and is representative of the look and feel of the actual game.
- Axis has provided the content, models and animation for the trailer. These have been made to fit the specification of the game and are intended to be used in the game.

That's all he's allowed to say. Interpret it as you will."

http://www.beyond3d.com/forum/showthread.php?t=19906&highligh...

Så du vet inte ett skit av vad du snackar om, filmen skulle representera vad de tror att ps3 klarar av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Fan det blir mycket på inköpslistan nu.
Bil, projektor och 360.
Hoppas tomten är snäll i år och låter studiebidragen och lönen kommer in

För en som är lite efter här.
Är det mycket stor skillnad på 780p & 1080i ?

Mvh Håkan

Det du ska fråga dig är om det är stor skillnad på 720p och 1080p.

Då blir svaret:
Ja, 1080p är mer än dubbelt så bra. 720p ger knappt en miljon pixlar, medans 1080p ger över 2 miljoner pixlar. Det gör väldigt stor skillnad.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Det du ska fråga dig är om det är stor skillnad på 720p och 1080p.

Då blir svaret:
Ja, 1080p är mer än dubbelt så bra. 720p ger knappt en miljon pixlar, medans 1080p ger över 2 miljoner pixlar. Det gör väldigt stor skillnad.

ja 1080p är riktigt trevligt

speciellt med LCOS/DLP etc där se är minimalt!

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en 360 nu för att kunna spela en del bra spel som kommer på den. Gillar också Live och själva systemet. Nackdel är för mig att dvd-spelaren låter en hel del när man spelar. Är mycket nöjd med köpet och även om launchspelen inte hade någon enastående titel, så var många av dem riktigt bra ändå.

Som det verkar så kommer det dröja ett bra tag till innan PS3 finns att köpa i Sverige. När den kommer så kommer jag kolla på vilka exklusiva titlar den får och pris den har. Det kan även vara så att jag är intresserad av att använda den som blu-ray spelare (om de gör rätt så kan den vara lika bra eller bättre än en standalone spelare med tanke på cpu-kraft och nvidia gpu med dess funktionern för videorendrering/scalning). Jag är ingen stor fan av japanska spel (med vissa få undantag) så om PS3 blir stor i Japan spelar mindre roll för mig.

Inte omöjligt att jag i slutändan har båda, men får väl helt enkelt se när PS3 kommer.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Exakt. Ser inte problemet?!
Därför man ska köpa båda konsolerna!

//Håkan

Pappa betalar?

Simons, du är sååååå efter.

Så här mycket rättare sagt:
|_________________________________________________________...__________________________________|

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk

pepsi15: Vet du vad arbete är?

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

Ja du Pepsi, man ska helst ha båda konsollerna. Då har man fog att basha den ena eller den andra efter egna åsikter...

Det är till att kamma sig och skaffa ett jobb.

Visa signatur