Permalänk
Medlem

Dator strul

Jag antar att detta passar in här då det är en fråga om moderkort också.

Ja då är det så att min dator krånglar. Den hänger sig (skärmen fryser) och jag måste starta om datorn. Detta förekommer vid grafik krävande spel. Den hänger sig ibland när jag spelar NFSU2 och command and conquer generals. Men den hänger sig aldrig när jag spelar cs.

Har ett gainward gf 6600
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=312558&cks=PRL

P4 1.8Ghz
512 ddr
MSI ms-6567 (v1.x) ATX mainbord står det att det är i instruktionsboken.

Denna dator är några år gammal. Läste i nån annan tråd att det kan vara agp4x som krånglar. Då detta moderkort bara klarar av 4x.
Sen skulle jag vilja veta om hur jag vet om något annat moderkort passar i datorn. Om jag skulle behöva köpa nytt. eller om jag behöver chassi fläktar? Kan inte mycket om detta. Skulle vara snällt om nån ville hjälpa mig.

MVH Emil

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Kolla nätagget så det räcker.
Agp4x strular mindre än agp8x så jag tror inte att det är det som är problemet.
Kolla med speedfan på temp (finns här på swec filer).

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Betty (Kung Pow)
Kolla nätagget så det räcker.
Agp4x strular mindre än agp8x så jag tror inte att det är det som är problemet.
Kolla med speedfan på temp (finns här på swec filer).

Så här står det i speedfan:

Fan01: 3200RPM

Temp1: 32 c
Temp2: 28 c
Hd0: 32 c
HD1: 29c

Och jag kör ingenting klockat. Eller testar ibland fuzzy logic. Och då klockar den upp datorn till 2142Mhz 119FSB. Och det är inga problem med temp eller nånting. För det blir inge varmt. Det är ett 350W nätagg. Temperaturen ovan är när allting är oklockat förutom grafikkortet som är ökat med 25MHZ bara.

MVH Emil

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Ingen som har nån aning om vad detta kan vara? Kan det vara nätagget? Då min dator är några år gammal. Men det är 350W står det iallafall. snälla hjälp mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad har aggregatet för märke, dåliga nätaggregat brukar ha överdriven effekt utsatt!

Permalänk