Permalänk
Medlem

Strul med Comhem!

Tja!
Jo det är så att jag har varit kund hos comhem sen ett par månader tillbaka... I början hade vi dessa saker (Combo)

Bredband 500
TV Medium
Telefoni Large

För ett tag sedan snackade jag med kundtjänst och killen sa att jag kunde få dubbla hastigehetn på bredband UTAN EXTRA KOSTNAD och då sa jag visst ok, så då bir det 1Mbt/s ? Och han sa ja visst. Det skulle börja gälla dagen efter, så på kvällen kör jag TP test och får 580KB/s och dagen efter får jag 4,5Mbit! Jag tänkte ok bara bättre, utan extra kostnad va..?

Nu kommer fakturan och det står att vi har beställt Bredband Large som kostar 644:- ! va? varför är det så då?? Jag kan inte nå comhem, störande problem med deras telefoner eller nåt!
Någon som har varit i samma situation? vad gjorde ni då? tacksam för svar eftersom deras support har inte fungerat sen igår..

Visa signatur

[Asus Nforce2 socket A] [AMD Athlon XP 3000+] [1024 PC 2700 minnen] [80GB + 60GB Seagate Barracuda HDD] [ATi Radeon 9600XT 128MB] [Colorcase X-dreamer II]

Permalänk

Skulle tippa på att ni har fått någon form av slutfaktura på er tidigare tjänst samt en debitering på er nya Largetjänst. Därav beloppet 644:- då Comhem's 8/1 kostar 339 om man tecknar just nu. Framgent bör er faktura ligga på 498:- enligt Comhems comboerbjudande.

TV 159:-/mån
Bredband 339:-/mån
Telefoni 125:-/mån
Com bo rabatt -125:-/mån
SUMMA: 498:-/mån

/bobby_digital

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Medlem

Lita aldrig på försäljare är väl det enda jag kan säga. De är INTE din kompis, de vill INTE ditt bästa, de VILL sälja så mycket det går för att få upp sin provision.

Permalänk
Medlem

Comhems säljare får inte provision.

Sen angående att du får ett pris som inte stämmer överenns med vad det kostar är:

Du beställde i månadsskiftet.

Eller har jag fel?
Läs på fakturan, där står det vilka perioder det gäller för.
Om du redan betalat in för dom perioderna för en annan hastighet, kolla om du har återbetalningar på fakturan.

Vad väldigt många hakar upp sig på är: om man beställer en ny tjänst från comhem, även om det är en ny tjänst med nytt pris eller en ny tjänst med samma pris.
Så blir det i 9 fall av 10 udda belopp på fakturan, då sällan många ringer in och beställer den sista varje månad.

Och i princip aldrig en månad i förväg.
Så då justeras det man betalat in, eller det man fakturerats för, och läggs på nästa faktura om man betalat, eller försvinner om man inte betalat.

Editerade lite.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Det är ju inte heller omöjligt att den som skulle teckna på abonemanaget åt dig gjorde något fel. Gå antingen in på dina comhemsidor och kolla vad det står för hastighet och månadskostnad där, eller ring upp och kolla så att de inte missade att justera så att du fortfarande får samma pris..

Sen kan det ju givetvis även va det som sYph skriver, med andra ord att du blir förvirrad av en längre faktureringsperiod än en månad....