"Minimum krav" för fullt utnjuttjande av 100mbit?

Permalänk
Medlem

"Minimum krav" för fullt utnjuttjande av 100mbit?

Jag har just nu Telia 100mbit tjänst som jag fick i lördags men jag kommer inte över 5mb/s.
Min gamla Athlon 2500+ dog och jag sitter just nu på en temporär Duron 700Mhz:are.
Beror hastighetsgränse på processorn och 512MB minnen datorn har eller är det Telia som inte kan leverera 100mbit?
Man har ju sagt att man ska ha runt 3Ghz och bra med minne för att maxa linan men är det sant?

^^

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem

Kör TPtest?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

mja det krävs lite hyffsad dator för att den ska kunna läsa allt, beror mest på hårdisken.

Kör du med router? isåfall vilken?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
mja det krävs lite hyffsad dator för att den ska kunna läsa allt, beror mest på hårdisken.

Kör du med router? isåfall vilken?

Har en Topcom BR604 men jag har även testat utan den > Samma sak.
Ska köra TPTest nu, är det värt det med routern?

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"

Permalänk
Medlem

offtopic ;
Telia och 100mbit/s?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
offtopic ;
Telia och 100mbit/s?

Hyresrättsförening

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo
Har en Topcom BR604 men jag har även testat utan den > Samma sak.
Ska köra TPTest nu, är det värt det med routern?

Har nu kört TPTest
TCP:
Mot. 20(?)
Sän. 40(?)

UDP:
Mot. Fick "En nätverkskabel är inte ansluten" vid de här tillfället ^^
Sän. X

Visa signatur

Permalänk

Hyresrättsförening??

Permalänk
Medlem

Kanske HSB?
Min farsa bor i HSB och där är det Telia som har Internet.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Kanske HSB?
Min farsa bor i HSB och där är det Telia som har Internet.

Yupp!
Avtalet mellan HSB och Telia upphörde och vi fick ett nytt erbjudande, med Telia igen... 800:- i månaden för 100mbit.

Visa signatur