Permalänk
Inaktiv

Kanske inte så snyggt, men ballt , speciellt att det var gratis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X290v
Kanske inte så snyggt, men ballt , speciellt att det var gratis

Svårt att veta i början om det blir snyggt eller inte, men precis som du skriver: Ballt

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
varför ska jag hålla käften, jag skriver feedback som han vill ha, tar mig tid att ens kolla på dom förskräckliga bilderna och ge ett betyg. alltså jag som gjort tjänste, och då svarar han med ett otrevligt svar. som du sedan lägger dig i om

OnT: ja det är väll ganska uppenbart att hans dator kommer få plats och 20 till om man så vill.

Möjligen, men konstruktiv kritik brukar oftast få bättre svar än kritik man ger för att skilja sig från mängden/möjligtvis för att få uppmärksamhet?

Själv tycker jag att den är lite för stor för min smak, men nu vet jag inget om hur stor din vattenkylning är, så det ska jag nog inte säga något om. Men jag får nog säga att det verkar synd att ha en massa tomrum i den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AeroToad
Möjligen, men konstruktiv kritik brukar oftast få bättre svar än kritik man ger för att skilja sig från mängden/möjligtvis för att få uppmärksamhet?

Själv tycker jag att den är lite för stor för min smak, men nu vet jag inget om hur stor din vattenkylning är, så det ska jag nog inte säga något om. Men jag får nog säga att det verkar synd att ha en massa tomrum i den.

Som sagt så är den långt ifrån klar,så lunga er lite så skall jag fylla den

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför nätagget under moderkortet?
Nätagg brukar väl bli väldigt varma, även fast de har fläkta. Värme som stiger upp i moderkorter = no good

*Väntar med spänning på hur det kommer se ut när det blir klart*

Permalänk
Snusfri

På tok för stor och smaklös (iaf hitills) för min smak, men det är ju du som ska ha chassit så hoppas du blir nöjd med det.

Angående utsidan så tror jag nog att någon snygg fanér skulle bli bäst, tex ek eller mahogny, då skulle lådan passa bra som en möbel i någons (ditt?) hem.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Varför nätagget under moderkortet?
Nätagg brukar väl bli väldigt varma, även fast de har fläkta. Värme som stiger upp i moderkorter = no good

*Väntar med spänning på hur det kommer se ut när det blir klart*

Därför att jag vill inte ha som alla andra helt enkelt,å värmen från nätaggen ja det är möjligt att det blir varmare,Det får man stå ut med isf.:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska bli kul att följa detta bygget. Kommer bli intressant om du kommer hålla budgeten på noll kronor. Personligen föredrar jag miditowers men det kommer ändå vara kul att kolla på.
Lycka till säger jag bara!

@doodeley: Attitydsproblem?

Permalänk
Medlem

Jag känner mig förbisedd.

Permalänk
Medlem

Kan du inte ta en container och bygga cluster i den?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Purgatory
Kan du inte ta en container och bygga cluster i den?

Där sa du nåt,hmm varför inte:D

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Där sa du nåt,hmm varför inte:D

Sen kan du skaffa en massa 133mhz:are och försöka slå t ex en P4.:)

Permalänk

ONT:Grymt roligt ser det ut iaf,ingen "lan" burk men du har ju inte bara en precis

OFT:Vad är det för perfekt jobb?
"gratis" är ett mycket fint ord när man bygger diverse saker

Visa signatur

~

Permalänk

Vad har du (eller tänker ha) för hårdvara i den?

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av supercoolakillen
Vad har du (eller tänker ha) för hårdvara i den?

Inget märkvärdigt den skall ju gå som nja surf å server dator typ.Amd 2500 å ett abit kort 1 gig ram m.m

+ vattenkylning

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Inget märkvärdigt den skall ju gå som nja surf å server dator typ.Amd 2500 å ett abit kort 1 gig ram m.m

+ vattenkylning

Okej, blir nog bra, lägger till att det är ett intresant bygge, som jag glömde säga förut

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem

ovanligt klen stumme för att vara ett chassi gjort av Elitemodd

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk

----------------------------17/10 05--------------------------------------

En lite updatering.Har nu komit på vad jag ska klä burken med.Var å pratade med en arbetskamrat så bygger högtaler m.m.
Han hade en rulle sådant här hemma som jag fick

Har även målat moderkortsplattan

Har grundat baksidan oxå (tyvärr så missvisar blixten)

Har in målat exakt efter kanterna då den skall kläs både ut och invändigt.Med durkfejk.
återkommer med er bilder:)
-----------------------------------

Bygglogg

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

+ vattenkylning

HE!HE! ska du ha ett badkar som tank eller?

annars ett skönt tokbygge som kan bli läckert då det är färdigt..

Permalänk

du borde ha sprayat moderkortsplattan ist för penselmålat den..... skulle nog ha blitt snyggare....
men annars ser det ju bra ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LimeCarter
du borde ha sprayat moderkortsplattan ist för penselmålat den..... skulle nog ha blitt snyggare....

Fast spray kostar ju pengar och han kanske inte hade någon spray hemma så då fick det bli att ta till penseln ;)!

Detta bygge blir nog bra. Lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
HE!HE! ska du ha ett badkar som tank eller?

annars ett skönt tokbygge som kan bli läckert då det är färdigt..

Tja...han hade ju ett akvarium i förra, så varför inte?

Bra med lite getto byggen ibland så folk vet att man inte måste bygga i 8mm guldpläterad flygplans-aluminium för att få det snyggt

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

Men herregud.

>>>>>>>>>>>>> [u] Elitemodd!!![/u] <<<<<<<<<<<<<

Vad är det för nätagg?!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Men herregud.

>>>>>>>>>>>>> [u] Elitemodd!!![/u] <<<<<<<<<<<<<

Vad är det för nätagg?!

nätagg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nice.
Ass fet. ^^ E den inte lite liten för att vara ett bygge av dig? Vad är storleken?

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LimeCarter

Visst det finns ju alltid olika sätt att fixa det på.Men som sagt så skall det ju inte kosta nåt
Pensel och hammarlack släta hade jag hemma.Å så farligt är det inte,då hammarlacken har en lite förmåga att flytta ihop bra

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qwarkman

Tja...han hade ju ett akvarium i förra, så varför inte?

Bra med lite getto byggen ibland så folk vet att man inte måste bygga i 8mm guldpläterad flygplans-aluminium för att få det snyggt

Ja men ghetto blir det inte,i sf vet du ju inte va getto är.Kolla i galleri där finns det massor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zadazi
Nice.
Ass fet. ^^ E den inte lite liten för att vara ett bygge av dig? Vad är storleken?

Bred 45cm
Djup 56cm
Höjd 78cm

ink hjulen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har en såndär ram i garderoben, tyvär så används den :p, värt bygge i alla fall

Permalänk
Medlem

Varför ska man ha enorma chassin?

Jo, därför att det är ballt. Plus.....att man får schysst luftgenomströmning.

Elitemodd: Keep it up. Grymt snyggt.

//_boriz

Visa signatur

Asus Prime B360M-A | i7-9600K | Asus ROG STRIX RX5700 XT | Corsair Vengeance LPX Black 2x8Gb 2666Mhz | Kingston A2000 M.2 1Tb | 2x Barracuda Q1 SSD 960Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _boriz
Varför ska man ha enorma chassin?

Jo, därför att det är ballt. Plus.....att man får schysst luftgenomströmning.

Elitemodd: Keep it up. Grymt snyggt.

//_boriz

Tack du är min idol:D

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

haha, ska du vad med och utveckla BigATX lr?